Ik ben aan haptonomische ontspanningsmassage begonnen. Ik zocht iets waarin ik geestelijk en lichamelijk iets kon ontspannen. Dit valt onder de altenatieve geneeswijze.
De massage vind ik heerlijk en ik kan dan ook volledig ontspannen. Lieve vrouw waar ik het bij doe. Maar ik heb nog wel veel last van mijn spieren/rug. Maar dat kan niet gelijk weg zijn. Alle spanningen komen er nu uit. Ik krijg het trouwens vergoed door mijn ziektekosten verzekeraar. Zou je even moeten informeren als het je ook aanspreekt.
Hoi meiden, Tammie, om even terug te komen op je vraag, ik heb ook eerst de pil moeten slikken omdat ik net als Quinty endometriose heb. Ik moest 3 maanden aan de Lucrin voor de IVF behandeling en de tijd voor die 3 maanden moest ik overbruggen met de pil zodat ik geen menstruatie meer zou krijgen omdat dat behoorlijk vervelend is. Quinty, in hoeverre heb jij endo als ik vragen mag en hoe zijn jullie op IVF gekomen? Ik heb overigens weinig last gehad tot nu toe van de Lucrin. 2 Huilbuien gehad en soms een lichte opvlieger. Dat is alles. Als ik later ook dit heb in de overgang, wordt het niet zo'n grote ramp voor me . Heb jij veel last van de decapeptyl? Heb gister contact gehad met het ziekenhuis en alles ligt op schema van de verbouwing. Heb 14 april een afspraak voor prikinstructie, echo en medicatie en kan 19 april beginnen met de Gonal F en 25 april (2e paasdag) heb ik mijn eerste echte echo. Gaat het eindelijk allemaal beginnen. Dus meiden, allemaal succes binnenkort. Ik ga weer flink duimen draaien voor iedereen. Groetjes
Hoi IJzerinnetje, Mijn Endometriose is april 2010 uitgekomen. Ik had echt vreselijke menstruaties. Erg pijnlijk en vooral ook erg lang (circa 2 weken). Ik heb toen een laparoscopie gehad en daarmee de diagnose Endometriose te horen gekregen. De Endo zit bij mij vooral rondom de buitenkant van mijn baarmoeder en in de vrije buikholte. IVF wordt het nu omdat we niet zwanger zijn geworden met IUI. 6 mislukte IUI pogingen. Vandaar nu de stap naar IVF. Ik hoop dat ik ook niet zoveel last krijg van de Decapeptyl. Ik ga daar 10 april mee beginnen. We lopen redelijk gelijk op. Vrijdag gaan we even om nog even het medicijn/prikschema door te nemen. Koelkast ligt al vol met medicatie. 10 april Decapeptyl en 15 april stoppen pil en dan afwachten menstruatie. Dan kunnen we gaan beginnen met de Puregon en afspraak plannen voor de 10 de dag echo. Hebben jullie ook eerst IUI behandelingen gehad? Heb jij ook een recept voor Ultrogestan zo ja hoeveel moet jij er gebruiken? Het gaat nu opschieten jippie!
Kaki: ik moet nog wat langer geduld hebben omdat ik een cyste heb. Deze moet vanzelf weg gaan. En moeten daarom minstens 2 cyclussen wachten. Tegen de tijd dat wij weer terug mogen komen zitten ze als het goed is al in het nieuwe ziekenhuis. Ik weet nog niet wanneer, maar moet over een tijdje bellen voor een afspraak. Maar dat kan pas als ze de agenda en werktijden van het nieuwe ziekenhuis ingedeeld hebben zegmaar. Tot nu toe ziet het er naar uit dat we rond 24 mei weer een afspraak hebben. Voor die tijd heeft mijn man nog wel een zaadonderzoek in het oude ziekenhuis. Alternatieve geneeswijze: Heb ik echt helemaal niets mee. Geloof er niet in als ik heel eerlijk ben. Ben wel een beetje jaloers hoor als ik jullie datums zo zie Maar ik heb nog wel geduld over hoor Vind het in ieder geval heel fijn voor jullie en ben heel benieuwd naar jullie verloop.
Hoi meiden ik ben ff een tijd niet geweest wegens dipjes enzo maar ik was een het googlen want ik wilde weten of er iemand was die al een datum heeft.. en ik kwam uit bij Ijzerinnetje! loop je bij het EMC zelf meis? ik loop via het maasstad ziekenhuis en ik heb net gebeld en zij konden mij nog geen datum geven ik moet 15 april bellen (1e menstruatiedag) om te vragen of er een plekje voor me is. anders schuif ik een maand op. ik denk toch dat mensen van het emc voorrang hebben op mensen van het maasstad. aangezien ze mij geen datum kunnen geven heel vervelend die onzekerheid maar goed nog 2 weekjes wachten liefs
ahhh dat is vervelend zeg!!! vooral als je zie datums zo ziet. Dat van die voorrang zou wel heel oneerlijk zijn dan... Wat ik begrepen heb; is dat je afhankelijk bent van hoeveel mensen zich aanmelden op de eerste menstruatie dag.
ik had ergens gelezen dat ze maar 3 mensen per week doen? of per dag, wat was het ook alweer? het is hier ook ergens eens gezegd... dus ijzerrinetje zit in week 17.. ik waarschijnlijk week 16 ZENUWSLOPEND! Ik zie nu je bericht.. vervelend dat je weer 2 cyclussen moet wachten zeg pff
Hoi meiden, Ik loop in het EMC zelf. Vanwege mijn endometriose zou ik eerst op 6 december j.l. geopereerd gaan worden maar 4 dagen voor de operatie krabbelde dr. Santbrink terug en wilde eerst IVF gaan proberen. Hij heeft ons toen gelijk ingepland. Ik kan dus ook niet zeggen of mensen van het EMC voorrang krijgen of niet. Quinty, bij mij is in januari 2010 via een laparoscopie endo geconstateerd. Ik heb ook veel pijn, vooral in mijn rug en doortrekkend naar mijn been en ook inderdaad 2 weken en ben dan ook echt de eerste twee dagen van de menstruatie erg beroerd. We hebben 3 IUI pogingen gehad, maar kreeg teveel last van de endo (zit in mijn darmen) dat ik doorgestuurd ben naar het EMC en ik dus eerst geopereerd zou worden. Volgens mij doen ze 3 IVF behandelingen op een dag. In het Ruwaard waar ik eerst zat deden ze er al 2 op een dag en hier zitten nog veel meer artsen. Ik hoop dat jullie allemaal ook snel aan de beurt zijn. Ik hou jullie op de hoogte. Groetjes
Ik zit zelf in het Maasstad ziekenhuis. Ik denk en hoop niet dat EMC patiënten voorang krijgen. Bij mij willen ze ook eerst ivf doen ipv weer een operatie. Ik heb ook erg last van mijn rug en darmen. Ik hoop voor iedereen dat het nu niet zo lang meer duurt. Het lijkt mij dat ze dit naar alle eerlijkheid wel een beetje plannen. Anders zouden we allemaal gelijk bij de opening onze ivf hebben. En daar hebben we allemaal niets aan. Want dan loopt het vast op die 3 ivf behandelingen per dag. Groetjes
ze doen er 3 per ziekenhuis ik mag als het goed is wel eind april begin mei heb de recepten al binnen als het niet zou kunnen dan hadden ze het gelijk wel gezegt en ze geven die mensen die in het emc lopen geen voorrang dat kunnen ze niet maken vind ik persoonlijk
Ja dat lijkt mij ook het meest logisch. Het zijn toch 2 aparte ziekenhuizen. Ze maken alleen gebruik van het lab van het emc. zal in totaal wel 6 zijn. Maar ik zou proberen me daar geen zorgen over te maken. Ze weten vast wel wat ze doen (hoop ik )
nee het zou wel te erg zijn als ze dat zouden doen.. ik heb me medichijnen al 1.5 maand binnen ze zeiden eerst maart, nu is april niet eens zeker. vandaar dat ik gemene gedachtes krijg Sorry daarvoor
Ik heb even een vraagje hierover: Hoe weet je nu dat je dan ongesteld wordt? Misschien is het wel een dag later en dan ben je te vroeg met de deca begonnen. En kan je zo naar het zh bellen en zeggen: ik ben dan en dan ongesteld. In mijn geval de 17e april. Plannen ze dat dan al in? Ik hoor dat namelijk vaker dat mensen al een 1e prikdag maanden van tevoren plannen.
ik moet pas bellen als ik ongie ben geworden en die zelfde dag dan de deca zetten maar geloof dat ieder ziekenhuis dat anders doet als je twijfeld gewoon je ziekenhuis bellen en je vraag stellen
Ik heb al 1.5 jaar een cyslus van 28 dagen het komt op de 15e, hooguit in de nacht van 15 op 16, dus 16.. ik ga niet uit mezelf beginnen met de spuiten. met helderroodbloedverlies moet ik het zh bellen om te vragen of ik de volgende dag mag beginnen. ze konden mij niet inplannen waarschijnlijk heeft het met de verbouwing en drukte te maken...? ik weet ook niet hoe sommige aan een exacte datum komen..