Wendy heel erg voor je dat er zoveel is misgegaan. En fijn dat je nu een ziekenhuis heb gevonden waar je goed geholpen word. Maar weet wel dat fouten in alle ziekenhuizen gemaakt worden. Erg dat het gebeurd maar helaas hoor je het veel. Ik denk niet dat nu alle dames die wachtende zijn op eeb ivf/icsi in het EMC in de stress moeten schieten hierdoor. Nogmaals fouten worden in alle ziekenhuizen gemaakt. Jou ervaring is helaas negatief en begrijp ook je frustratie naar het EMC toe. Maar ik denk dat er ook heel veel mensen positieve ervaringen hebben met het EMC. Volgens mij staat het vrij goed bekend.
hi meiden wij hadden vandaag de intake. helaas moeten wij een cyclus wachten, dus wij beginnen pas eind mei. Ook hebben wij tehoren gekregen dat ze op de dag van de punctie kijken of we ivf of icsi moeten.
+ dat het emc nu een nieuwe stoof heeft. Nu gaan de emmy's niet van stoof naar stoof, maar blijven in de stoof en de laboranten werken in de stoof. Dat is beter voor de emmy's uiteraard anders krijg je telkens een temp-verschil. Er zijn nog maar zeer weinig zh die dat hebben. In NL en belgie al helemaal niet. Zeer interessante materie
@wendy wat vervelend dat ze een grote fout hebben gemaakt bij jullie maar er gebeurd in elk ziekenhuis denk wel iets ik heb ook op een site gezeten en daar zat iemand in een ander ziekenhuis en daar ging ook een hoop mis bij hun ik ben wel tevreden over het emc ben wel mama door geworden bij hun
uhhhh waar haal je die info vandaan dat ze heel goed bekend staan??? en geloof me positief ben je erover als je heel snel daar zwanger bent... ja dan zou ik dat ook zijn. dan is emc ook heel blij met jou..
natuurlik ben je dan blij met ze dat snap ik zou ik ook zijn, maar viel jij in het perfecte emc plaatje??? want dan vinden ze je geweldig... en welke onderzoeken hebben ze bij jou gedaan< dat verschilt nl ook nogal per arts enzo....
dat scheelt al enorm denk ik..... hoop voor alle meidn hier dat ze niet meemaken wat mij is overkomen en natuurlijk dat jullie allemaal asap zwanger zijn..... liefs wen
ik vraag me nu af of ik ook de terugplaatsing in het emc heb of gewoon in maasstad? zal dan zeker ook wel emc zijn, want lijk me niet dat ze met die bevruchting over straat gaan ?
alle terugplaatsingen zijn in het emc want een mederwerker van het lab is ook aanwezig om tekijken of het slangetje waar het mee ingebracht word ook echt leeg is
@Wendy278: ook ik heb alleen een terugplaatsing in EMC, dus verder heb ik daar met niemand contact. In die ene half uur tot een uur is het contact toch minimaal. Ben blij voor je dat je een zkh hebt gevonden waar het beter gaat. Vreselijk als er fouten worden gemaakt bij medische behandelingen. Ik ben het ermee eens dat de berichtgeving goed en eensklinkend moeten zijn. Het is maar net wie je aan de telefoon hebt denk ik. Vanochtend gebeld en ze zeiden tegen mij dat ik echt moet bellen als ik ongi ben en dan bepalen ze pas of je kan starten. Want 15/4 mogen mensen pas weer starten. Ik zei dat twee dagen toch niet een hele cyclus wachten kan betekenen. Dat kon dus wel. Ze nemen het zekere voor het onzekere. Ze willen niet dat je start met medicijnen en dan voor niets omdat het lab nog niet gereed is. En naar België gaan (wij wonen daar in de buurt) kon ook niet zomaar ivm de vergoeding van de punctie etc. En dat is niet zomaar geregeld. Gevraagd om een andere oplossing, maar die wisten ze niet. Dus blijf hopen dat ongi nog even uit blijft of dat ik toch mag starten als ik morgen, overmorgen ongi wordt. Heel verhaal maar goed. Mijn koelkast ligt vol en wil gewoon starten.Ik merk trouwens, ondanks dat ik al een dochtertje heb, dat het nu voor de tweede weer even sterk en krachtig is dat oergevoel en die behoefte. Amai was bijna vergeten wat een emotionele achtbaan het is. Dames we houden moed en wachten "geduldig" af.....
@ Wendy, je bent heel negatief, maar wil je je misschien nader toelichten waar die negativiteit vandaan komt? Mag eventueel ook via pb hoor als je dat liever hebt... @ Dreumes, zou je niet liever 1 cyclus wachten dat je zeker weet dat alles klaar is en je die extra stress niet hebt? Ik wel hoor! Ik heb de eerste poging veel last-minute stress gehad en ik kan je vertellen, das geen pretje... Hier ligt de koelkast vol, wacht al bijna 4 maanden om te mogen starten, maar voor mij zal het mei worden... net weer nieuwe cyclusronde gestart...
Om iedereen hier een hart onder de riem te steken... Bij mij is de terugplaatsing in het EMC wel goed gegaan. Dubbel goed zelfs! En ook ik had al een aardige lijdensweg achter de rug... Bij verse TP een miskraam, 1e 2 cryo's bleven niet plakken en de 2e 2 cryo's zijn nu lekker aan het groeien in mijn buik! Hopelijk gaat het lab gewoon de 25e open en kunnen jullie snel voor de TP's. Het enige waarvan ik last had met Decapeptyl spuiten was zweethandjes! Meer niet. Succes meiden!!
Hoi Kaki, Van de eerste spuit niets gemerkt. Maar nu al twee dagen vreselijke hoofdpijn. Ik hoop dat dit straks wat minder wordt. Dat m,n lichaam even moet wennen. Het is wel een veel voorkomende bijverschijnsel van de Decapeptyl. Het is allemaal voor een goed doel hopen we.
Hoi Emesve, leuk dat je weer even komt kijken bij ons. Fijn dat het zo goed met jullie gaat. En positieve verhalen kunnen we wel gebruiken zo net voor de behandelingen Succes met de zwangerschap.
Wil mensen alleen waarschuwen dat ondaks dat het emc beweerd het beste zh in nederland te zijn ,ze ook fouten maken en ze verkeerde info geven op hun voorlichting... Slagingspercentage in emc is 1 van de hoogste van nl ja klopt als je mensen die moeilijker te behadelen zijn afkapt... geloof me dit is niet eens mij overkomen... Ze zullen een hoop goed werk doen maar zijn niet de beste in nl zoals ze wel zeggen... hoop dat jullie er nooit achter hoeven komen op de manier waarop het ons en een aantal anderen is overkomen...
Voor moeilijk behandelbare mensen gelden hele andere voorwaarden. Die ze nergens in NL kunnen geven. NL en zijn protocollen he Als je buiten de NL protocollen om wilt, moet je naar belgie ( gent bijv). Maar dat geldt dan vooral voor leeftijd en tese ed. Voor de rest scheelt het ook niet veel met NL. Enne ik kan het weten Heb in mijn loopbaan om moeder te worden al heel wat zh gezien. En altijd die NL stomme protocollen. ( moet er even bij zeggen dat mijn streekzh perfect is en naar mij luistert en vaak buiten de protocllen om gaat, voor zover dat mogelijk is, maar weet van andere topics, dat de mijne daar echt een uitzondering in is)
in het emc ben je moeilijk als je na 3 iui of 2 ivf niet zwanger bent.... enne ook in nederland kan je terecht hoor als moeilijk geval... bovendien ben ik niet moeilijk maar wel mondig... wil alleen de meiden hier maar waarschuwen om voor hunzelf op te komen en niet alles wat de arts zegt maar voor lief te nemen.