Lieve Dames, Zijn hier meer meiden die een IVF-PGD behandeling hebben ondergaan? Wij hebben inmiddels 3 missed abortions gehad en laten nu ons bloed onderzoeken. Mijn schoonzusje heeft een chromosoomafwijking en de klinische geneticus gaf aan dat mijn man/haar broer het waarschijnlijk ook heeft. Nu zat ik om mij heen te kijken en kwam ik IUI tegen en later IVF en IVF-PGD. Vind het moeilijk om zo zonder uitslag na te denken hierover, maar vroeg mij af waarom jullie hier voor gekozen hebben en of het inmiddels is gelukt om een kindje op de wereld te zetten? Liefs Puk
http://www.zwangerschapspagina.nl/vruchtbaarheidsbehandelingen/427791-pgd-ivf-icsi-traject.html op pagina 2 vruchtbaarheidsbehandelingen
Wij hebben geen PGD gedaan en er spelen ook geen bekende erfelijke kwesties. Maar wij hebben wel een gesprek gevoerd over CCS. Hierbij wordt niet gezocht naar een specifieke aandoening, maar worden de embryo's gecontroleerd of ze chromosomaal in orde zijn. "Aneuploidy is quite common and, more often than not, CCS testing will show that an embryo is aneuploid. Half or more (sometimes all) embryos in a particular IVF treatment cycle are aneuploid, and while we cant prove this, we suspect that the majority of natural conceptions are affected by aneuploidy as well. The common clinical scenarios of age-related infertility, miscarriage, and Down Syndrome are all expressions of aneuploidy." Als onze 5e TP ook een miskraam was geworden, dan hadden we de ronde erop voor CCS gekozen. Het wordt nog niet veel toegepast, maar in Gent stonden ze ervoor open om dit met ons aan te gaan. Meer info: Comprehensive Chromosome Screening | CCS Testing & IVF