Wie ook IVF/ICSI in juni?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door SuusjeLove, 4 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Ooooow wat balen Nana, Hopelijk word je dinsdag wat wijzer op het gesprek!!

Verder is het hier al aardig spannend aan het worden in dit topic.

Ik heb as vrijdag pas mijn 1e fm in het zkh. Ik spoot de vorige x 150 eh en nu 225 eh. Ik voel ze nu af en toe al zitten, met sporten en met lopen vooral. Dus maar even rustig aan doen als het kan.

Succes meiden! X

2. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Nana: och jee wat een teleurstelling zeg :(. Zoveel moeite voor niets... Dikke knuffel voor jou! Ik hoop dat ze volgende keer met een beter plan komen!

All: vanavond moet ik de pregnyl zetten, vrijdag punctie en zondag terugplaatsing. Spannend!

3. lobke2

lobke2 Bekend lid

4 nov 2011
    549
    0
    0
    Mijn lieve hond en vriend ;)
    brabant
    @nana...oh wat k#t heel dat traject voor niks gedaan....sterkte meis

Voor de punctie dames succes deze week...hopen op veel goede eitjes en dat de mannen ook hun werk goed afleveren...

Ik ben vandaag begonnen met gonalf 150 eh...vlg week weer een echo spannend!

Welke zkh zitten jullie?

4. Roli

Roli Lid

14 jun 2012
    78
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Vanmiddag moest ik weer naar het ziekenhuis voor een bloedtest. Deze was gelukkig goed. Ik kreeg ook een echo. En me eierstokken zagen er wel wat groter uit. Maar dat was normaal na de punctie. Ik moet alleen goed water blijven drinken. En op me gewicht/buikomvang letten.
    In totaal hebben we 13 embryo,s waarvan er morgen 1 wordt teruggeplaatst. Dus allemaal erg spannend

5. lobke2

lobke2 Bekend lid

4 nov 2011
    549
    0
    0
    brabant
    @roli...klinkt positief.. en dat de test het over een paar weken ook mag zijn :)

6. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Roli: zo 13 embryo's! Dat is een mooie score! Hoor je dan straks ook hoeveel er ingevroren kunnen worden? Ik denk dat je dan ook wel een mooi aantal cryo's hebt. Altijd fijn :).

7. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Ow Nana, wat shit zeg :(
    Roli, wow!!! Wat een score, je zou toch bijna durven hopen dat daar een plakkertje bij moet zitten... ik duim voor je.
    Jufaman en Lobke, spannend!
    Pien, weet je al hoeveel follikels het gaan worden ongeveer? Spannend zeg!
    Ik loop in het VU en ik heb vanavond de info bijeenkomst.
    Helaas krijg ik waarschijnlijk deze keer veel vroeger mijn eisprong (ik voel eitje(s) nu al zitten, dus ik vrees dat ik dan nog een maand langer moet wachten voordat ik met de pil kan beginnen, want mijn echte intake heb ik dan als ik al 5 dagen ongeveer ongi ben en dan zeggen ze vast dat ik bij mijn volgende menstruatie mag beginnen.
    Ik ga wel bellen of ik toch niet eerder kan, of al met de pil mag beginnen. Ze weten toch eigenlijk al zeker dat ik voor IVF in aanmerking kom... Ik wilde juist zo graag in mijn zomervakantie, want dan heb ik alle rust en nu ziet het er naar uit dat het pas eind augustus wordt als ik weer aan het werk ben! Bah, dat stomme wachten, dat geeft mij alleen maar mega veel stress... Ik wil ook beginnen! (Dan weet ik in ieder geval meer waar ik aan toe ben!)

8. Roli

Roli Lid

14 jun 2012
    78
    1
    0
    NULL
    NULL
    @jufaman.. Wanneer is ong. jou punctie gepland?? Ik voelde ook al vrij vroeg me eitjes zitten. En ik kon een week voor de punctie ook echt niet meer sporten. Maar wel spannend vrijdag!! Ben benieuwd hoeveel er zitten!

@pien.. Spannend allemaal hoor!! Hopelijkvalt de punctie mee vrijdag. Hoelaat moet je??
    Ik moet vandaag om half 3 in het VU zijn. En dan krijg ik ook te horen hoeveel er worden ingevroren.

@lobke..ja ik hoop het inderdaad ook. Al kan ik me echt niet voorstellen dat ik een x een positieve test in handen krijg.

@ doortje. Mijn gynaecoloog zij tijdens de intake en dat was al voordat ik naar die bijeenkomst moest van het VU. Dat ik mocht starten met de pil op me derde dag van me menstruatie. Alleen het was nog de vraag of er wel plek was bij het IVF centrum. Aangezien mijn ziekenhuis er elke maand maar 5 icsi behandelingen mocht doorverwijzen. Anders werd je automatisch naar een maand later geplaatst.
    Zo een informatie avond is wel heel interessant hoor. En dan merk je ook gelijk dat je niet de enige bent die in dit traject zit.
    In iedergeval heel veel succes

9. Bunny87

Bunny87 Actief lid

26 mrt 2013
    105
    0
    0
    Vanmorgen de punctie gehad. In totaal 13 eitjes, hopelijk zijn dit er genoeg... ik vond het zeer pijnlijk. Heb nu nog steeds ontzettend veel pijn, als ik zit of lig niet, maar wel met plassen en lopen.. zal wel logisch zijn, toch??

10. Roli

Roli Lid

14 jun 2012
    78
    1
    0
    NULL
    NULL
    @bunny.. Super toch 13 eitjes. En nu duimen dat het mooie emmys worden. Als ik terugdenk aan me punctie krijg ik het gewoon benauwd. Smiddags kon ik bijna niet eens me bed uitkomen van de pijn. Langleve de paracetamol. Maandag had ik me punctie en nu is het donderdag en ik heb nog last van me eierstokken en van me buik.
    Vanmiddag hadden we de terugplaatsing. Dus er komen 2 vreselijke weken aan. En ik moet alles in de gaten blijven houden ivm overstimulatie

11. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Doortje: ik kan me je gevoel en gedachtes helemaal voorstellen meid! Maar van de positieve kant bekeken heb je de IVF stress niet in je vakantie en kun je je vakantie gebruiken zoveel mogelijk uit te rusten, dat is een goeie start voor de IVF! Je werkt in het onderwijs he, dan heb je in elk geval lekker 6 weken vrij ;). Ik zou vragen of je vast aan de pil mag!

Bunny: ik denk dat het wel logisch is dat je nog pijn hebt hoor... Kan volgens mij, en zoals roli al bevestigt, wel een paar dagen gevoelig blijven. Ik moet morgen...brrr.... Maar gelijk al om 8 uur 's ochtends, dus heb niet heel veel tijd om me druk te maken.
    Hoeveel emmy's zijn er ingevroren trouwens?

Roli: ja vreselijk die wachtweken... Tis voor mij al weer een paar maanden geleden dat ik dat (serieus) had. Maar het zal nu nog wel erger zijn dan met de IUI ;). Succes meid, we loodsen er elkaar we
    door heen!

12. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    @ bunny: de vorige keer heb ik na de punctie zelfs nog een aantal dagen last gehad met lopen en dergelijke. In totaal toch wel een week geduurd, voordat alles weer normaal voelde. Dit zal nog wel even duren, meid. Het hoort erbij zeggen ze. Maar je bent er weer vanaf en 13 eitjes is een goed aantal!!

@ roli: die weken zijn echt het ergst. Zorg dat je dingen te doen hebt, want anders ga je echt zitten wachten en dat is niks. Ik ga voor je duimen! Ik weet niet wanneer mijn punctie zou zijn. Ik denk eind volgende week of in het begin die week erop. Ik ga het morgen zeker even navragen als ik de 1e fm heb!

13. Bunny87

Bunny87 Actief lid

26 mrt 2013
    105
    0
    0
    Hoi meiden, dan hoef ik me niet druk te maken en gewoon lekker rustig aan doen.

@pien, ik had vanmorgen pas de punctie, he. Dus ik krijg zaterdag te horen hoeveel er bevrucht zijn en zondag weet ik hoeveel ze er gaan invriezen.

Heel veel succes morgen meid, rustig blijven en een tip, neem 2 paracetamols in rond half 8..... ik duim voor je...

14. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Bunny: o ik bedoelde Roli voor de emmy's ;). Ja doe maar lekker rustig aan! Wat betreft te tip: kreeg je verder geen pijnstilling dan? Ik krijg een prik en nog wat pillen ofzo, denk je dan dat het nog nodig is om paracetamol te slikken?

15. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Ik kreeg 1x een spuit in mijn bil. Daar zat in ieder geval morfine in, want de rest van de dag was ik aardig van de wereld. Die nacht en de dagen die erop volgde voelde ik pas duidelijk dat de pijn aanwezig was.

16. Roli

Roli Lid

14 jun 2012
    78
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik kreeg een infuus tijdens de punctie met een medicatie. De laatste 7 eitjes deden echt pijn Pfff
    Ik krijg over 2 weken een brief waar instaat hoeveel Emmy's er uiteindelijk zijn ingevroren
    Voor mij is het dubbel. Ik wil zoveel doen maar ik moet ook echt rust houden. Kan niet wachten dat het 2 weken later is

17. Bunny87

Bunny87 Actief lid

26 mrt 2013
    105
    0
    0
    Ik kreeg morfine in een infuus en op de rustkamer direct 2 paracetamols. Ik neem vandaag ook nog om de 4 uurtjes 2 paracetamols in....

Heel veel succes!

18. Bunny87

Bunny87 Actief lid

26 mrt 2013
    105
    0
    0
    En Pien, hoe ging het?

19. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Ik ben ook benieuwd Pien! Ik was gisteren bij de info bijeenkomst van het Vu. De arts zei dat de punctie heel kort duurt en heel goed te doen is. Maar ga wel twijfelen na jullie verhalen... Laten we hopen dat het het gewoon allemaal 3 dubbel waard is!

20. lobke2

lobke2 Bekend lid

4 nov 2011
    549
    0
    0
    brabant
    Dat is mijn ervaring ook doortje, hier horror, bij het zkh valt het wel mee:(

Deel Deze Pagina