O sorry meiden dat ik niet eerder gereageerd heb! Het is eigenlijk heel goed gegaan. Althans ik heb de punctie helemaal niet als pijnlijk ervaren. De verdovingsprikken waren nog het vervelendst. Ik kreeg een half uur van te voren een morfine spuit met nog iets en nog een tabletjes. De gyn zetten vlak voor de punctie nog een aantal verdovingsspuitjes rond mijn baarmoedermond. Toen hij daadwerkelijk met het inwendige echoapparaat en naald naar binnen was gegaan, had ik helemaal niet in de gaten dat hij ook al follikels aan het leegzuigen was! Dus ik heb niet gevoeld dat hij door mijn vaginawand geprikt had en het aanprikken van de follikels voelde ik ook niet of nauwelijks. Ja een follikel was een heel klein beetje pijnlijk geloof ik. Niet noemenswaardig in elk geval. Hij heeft er 9 aangeprikt en uiteindelijk bleken daar 6 eitjes in te zitten. Ondertussen was de sfeer ook ontspannen en maakte de gyn wat grapjes. Wat erg leuk was dat ik naast Marliesje83 lag na de punctie. Zij heeft hier op dit topic ook wel eens wat geschreven. Zij vroeg of ik ook op een forum zat. En ja hoor, ik herkende haar wel en zij mij ook. Grappig he. Dus daar heb ik de hele ochtend mee gekletst terwijl onze mannen naar een ziekenhuis elders waren om de eitjes af te leveren en hun ding te doen. Manlief z'n ding was goed gegaan en nu is tot zondagmorgen (tussen 9 en 10) afwachten of we zondag een terugplaatsing krijgen. Dat is nu wel erg spannend! Je weet het gewoon niet he. Er is bij ons niets gevonden, maar wie weet licht het wel ergens bij de bevruchting... Zo heel verhaal he.
Goedemorgen iedereen, Ik zal mij even voorstellen. Ik ben bibi en mijn vriend en ik zijn nu bijna twee jaar bezig. Aankomende maandag hebben we onze eerste punctie! Maar nu heb ik ineens allemaal vragen, hoop dat iemand mijn angst beetje weg kan vagen.. Ik heb helemaal geen drukkend gevoel meer in mijn buik, trekt niet, niks.. kan ik al eisprong gehad hebben? Daarbij is mijn slijm (lekker praatje) niet meer rekbaar maar korrelig.. lijkt wel alsof mijn rekbare sljjm korrelig is geworden, kleur is hetzelfde.. vanavond ovitrelle zetten... maar ben bang dat alles te vroeg is gekomen.. gister laaste keer gonal f gezet 25 eenheden, laatste drie dagen zo weinig gespoten omdat ze veel te hard gingen.. ze wilde de rem eroo zetten.. Ik hoop dat het herkenbaar is voor iemand met alsnog positief bericht P.s. sorry dat ik zo kom binnen vallen! Groetjes Bibi
Bibi: allereerst welkom! Ik kan je alleen met zekerheid geruststellen als je ook decapeptyl hebt gespoten al die tijd. Decapeptyl wordt gebruikt in het lange protocol en onderdrukt je eigen cyclus, op die manier kun je nooit een te vroege eisprong hebben. Als je het niet gebruikt denk ik dat een te vroege eisprong op zich wel mogelijk is. Maar weet je ook hoe groot je eitjes waren, zijn ze vandaag nog gemeten? En hoeveel het er waren? Het zal vast niet zo zijn dat, als er al eentje gesprongen is, ze allemaal gesprongen zijn. En je gebruikt otrivelle, ik denk dat dat hetzelfde effect moet hebben als pregnyl? Wat betreft de afscheiding: ik had ook veel afscheiding had, dat begon al een meer dan een week voor de punctie. Maar dat is normaal, komt door de oestrogenen die je spuit. Dat van mij was niet korrelig, maar wie weet kan dat ook gewoon. Succes meid!
Pien: bedankt voor je reactie! Ik spuit idd decapeptyl en gonal f.. ik weetniet wat jullie verstaan onder lang traject. Ik moest op dag 21 van mijn cyclus beginnen met deca dan menstruatie afwachten en dag 7 beginnen met gonal f.. en dat was ergens eind mei begonnen met gonal f.. Vandaag niet geweest, gister en toen waren ze ineens heel hard gegaan. Mijn eigen dokter is er nooit oo vrjjdag dus had vervanger. Mijn eigen dokter had woensdag gezegd dat ze de rem erop wilde zetten daarom 25 eenheden en maandag (aankomende) weer meer wilde laten spuiten.. maar dat is dus nu punctie geworden... ben benieuwd wat het ons gaat brengen! Jij morgen een tp? Spannend zeg!!
Pien: bedankt voor je reactie! Ik spuit idd decapeptyl en gonal f.. ik weetniet wat jullie verstaan onder lang traject. Ik moest op dag 21 van mijn cyclus beginnen met deca dan menstruatie afwachten en dag 7 beginnen met gonal f.. en dat was ergens eind mei begonnen met gonal f.. Vandaag niet geweest, gister en toen waren ze ineens heel hard gegaan. Mijn eigen dokter is er nooit oo vrjjdag dus had vervanger. Mijn eigen dokter had woensdag gezegd dat ze de rem erop wilde zetten daarom 25 eenheden en maandag (aankomende) weer meer wilde laten spuiten.. maar dat is dus nu punctie geworden... ben benieuwd wat het ons gaat brengen! Jij morgen een tp? Spannend zeg!!
Fijn dat de punctie je is meegevallen.. hopelijk worden alle 6 de eitjes ook goed bevrucht.. Mijn vaginawand hebben ze helemaal niet verdoofd, alleen morfine kreeg ik.
Bibi: als je aan de decapeptyl zat, dan zal het vast goed komen! De otrivelle zal zorgen dat de eitjes nog extra gaan rijpen en gaan springen, maar voor die tijd heb jij je punctie! Heel veel succes! Bunny: dankje. Ik hoop het ook heel erg. Ik moet maar wat afleiding zoeken vanmiddag . Hoe voel jij je nu? En je hoort vandaag toch hoeveel bevruchtingen er zijn en wanneer er een terugplaatsing is? Spannend. Ik duim voor je! Laat je het ons weten?
Jaa 9 eitjes bevrucht, 1 is niet goed gedeeld en 3 eitjes hebben ze niet kunnen bevruchten omdat ze oprijp waren. Morgenmiddag de TP hopelijk blijven de andere eitjes goed delen, want dan kunnen ze in de vriezer.. Ik voel me al iets beter, wel nog buikpijn..
Heel goede score Bunny!! Als alles goed gaat heb ik tegelijk met jou de terugplaatsing en gaan we gelijk op .
Nou toch wat positieve verhalen! Wat fijn.bunny...zker een hele opluchting... Pien...nu jij ook goed nieuws! Welk zkh ga jij naartoe? Hoi bibi welkom!..kan jou helaas niet helpen heb daar nog geen ervaring mee..in ieder geval succes maandag...dat ze een mooie punctie kunnen uitvoeren met veel mooie eitjes Hier rustig..begi. wel meer moeite te krijgen met me eigen te spuiten, of ja die naald te zetten...zucht...terwijl het toch meevalt..herkent iemand dit? Allemaal voor een goed doel!
He marliesje! Wow, wij om 13:00 uur . Dan komen we jullie daar vast wel tegen! 4 van de 6 zijn bevrucht. Ik vroeg het, ze mocht het eigenlijk niet door de telefoon zeggen, maar deed het toch . Super he! Ik zat er wel wat over in hoor, je weet maar nooit immers....
Wat leuk, dan zien we elkaar nog wel ja! Wat goed, 4 stuks. Ik weet het niet, ze wilde het tegen mij echt niet zeggen, heb het wel gevraagd. Maar iig 2, want er worden er 2 teruggeplaatst. Ik zat er ook over in hoor, was even enorm zenuwachtig...
O ja jullie krijgen 2, super! Moet goed komen dit keer. We zijn vlak na jullie gebeld denk ik gezien je tijd van posten.
IK kom nog eens even spieken! Ik zie dat het voor enkele dames al spannend begint te worden. Duim voor jullie. Zag ook het verdrietige nieuws over geen bevruchting. Dikke knuffel
SPANNEND Marliesje en Pien!!! Ik duim voor jullie!! Afgelopen vrijdag de 1e follikelmeting gehad en er was goed nieuws. De gyn. zag 7 grote eicellen zitten en 4 kleinere!! Bij de 1e poging had ik uiteindelijk 6 eicellen, dus ik zit er nu al ruim boven. As maandagmiddag de 2e follikelmeting en dan hoop ik te horen wanneer de eicelpunctie is.
Terugplaatsing gehad, en 3 cryo's .. Hopen op een plakker. Marliesje en Pien, hoe ging het bij jullie, nog cryo's? Spannend!!!
Wat een mooie score bunny! Hier ging het ook goed, 2 teruggeplaatst, er waren 4 bevruchtingen, maar helaas geen één goed genoeg voor invriezen. Pien, ben jij al terug? Hoe ging het? Het schoot allemaal lekker op vandaag in Groningen, mijn man zat nog op de wc toen ze ons kwamen halen, want die zei, we zijn op zijn vroegst een kwartier te laat aan de beurt. Toen moesten we dus wachten tot hij weer terug was. Nu weten we waar al die vertragingen in het UMCG altijd vandaan komen. @jufaman, dat klinkt ook veelbelovend!
Mooi zo Juffaman, een goed begin is het halve werk Bunny: mooi zo! En nog 3 cryo's, heel mooi! Vanmiddag heb ik ook terugplaatsing gehad. 4 van de 6 waren bevrucht, maar 1 was niet goed (had 3 kernen?). Morgen kan ik bellen om te horen of de overige 2 goed genoeg zijn om in te vriezen. Ik hoop het wel natuurlijk! Maar ook i.v.m. de emmy die nu lekker in mijn buik zit, stel dat die andere 2 al niet meer verder gedeeld zijn morgen, dan kan je je afvragen wat diegene in mijn buik gaat doen... Marliesje: hoeveel bevruchtingen had jij?