tp gehad, top embryo 8delig....nu overstimuatie protocool...morgen bloedprikken, maandag bloedprikken...en mag een week niet werken alles zag er netjes uit, hormoonwaardes waren goed, eierstokken zagen er niet gek uit voor na een punctie...dus nu w8
Klinkt goed Lobke... Nu heel veel succes in de wachtweken. Ze zitten er bijna op voor mij, gelukkig. Hoeveel cryo's heb je?
@lobke, mooi zeg! 8 cellig is echt veel! En spannend hoeveel er ingevroren kunnen worden. Kan je wel even vooruit zeg! Pien, ben jij er nog? Hoe gaat het met je?
Lobke: jeetje 25, wow meid, daar kun je wel even mee vooruit . Maar hopelijk niet nodig! Marliesje: ja ik ben er nog hoor... ja het gaat wel. Ben wel wat somber, maar ja. Heb jij nog een evaluatie gepland met het ziekenhuis? Ik ga 17 juli. Kon jammer genoeg niet eerder. Met een beetje geluk kan ik die cyclus dan nog beginnen met de cryo, maar misschien zijn we dan ook weer net te laat... Hoe gaat het met jou? Ik vind het knap van je dat je het nog positief inziet. Op zich heb je ook wel gelijk, want als het zaad beter is geworden, is er toch weer kans he. Maar goed, je rekent er niet meer op en dan is het wel moeilijk om daar mee om te leren gaan. Ik moet er nog niet aan denken... Jullie vakantie is nu voorbij of heb je nog even? Wij gaan maar eens kijken waar en wanneer weg gaan. Ik wil er wel graag nog tussenuit. Ook zit ik te denken aan een second opinion bij Nij Barrahus. Ik vind het moeilijk te geloven dat er niets aan de hand is met ons...
Kan me voorstellen dat je somber bent... Vooral na die eerste icsi poging die mislukte bij ons had ik daar heel veel last van, ook omdat ik toen er erg van overtuigd was dat ik gewoon zwanger zou zijn daarna. Het is zo vermoeiend dat je zoveel investeerd, en het dan wéér niet lukt. Ik hoop dat het snel weer wat overtrekt in ieder geval. Lijkt me geen slecht idee, om ook een bij Nij Barrahus te kijken. In DD weten ze toch meer dan hier lijkt het wel. Ik vind het ook moeilijk te geloven dat er bij jullie echt niets is. Dan zouden jullie meer pech hebben dan logisch is. Het is ook moeilijk hier hoor, maar het scheelt wel dat ik niet veel vertrouwen meer had in deze poging en we dus voordat we begonnen ook al echt veel gepraat en nagedacht hadden over wat we zouden doen als het niet zou lukken. Dus het kwam niet helemaal als donderslag bij heldere hemel. Voor mijn gevoel kan ik het nu ook loslaten; ik heb mijn 3 pogingen gedaan, heb weinig vertrouwen meer in een 4e dus dat doen we ook niet. We hebben alles op alles gezet, super gezond geleefd, afgevallen, veel groente en fruit, sporten, vitamines enzo, zelfs bij de osteopaat geweest. Voor mijn gevoel had ik het niet beter kunnen doen, en toch lukte het niet. Ik weet ook niet wat ik nog meer kan doen. Dus schijnbaar moet het gewoon zo zijn. Na de 2e poging wilde ik echt nog verder, kon ik het niet loslaten, maar op de één of andere manier leef je langzaam naar dat punt toe. Ik heb het zh nog niet gebeld, dacht dat dat uberhaupt pas maandag mocht, ookal wist ik het al eerder. Denk trouwens niet dat je komende cyclus gelijk door mag voor de cryo, zit een verplichte cyclus rust tussen. En het mag ook niet in eigen cyclus, in het MCL werken ze altijd met progynova (een soort pil, houdt je eisprong tegen maar laat wel je bm slijmvlies opbouwen). Ik hoop echt voor je dat de cryo goed ontdooid en blijft zitten. Ik denk altijd, als ze dat hele ontdooiproces hebben overleefd dan moeten het sterke embryootjes zijn!
Marliesje: je klinkt sterk meid. Maar ergens kan ik me ook wel voorstellen dat je wat moe gestreden bent en er een soort van klaar mee bent. Het is gewoon heel heftig al die ICSI's. De kinderwens loslaten is zoveel moeilijker dan het stoppen met de behandelingen, alleen zijn die 2 helaas nogal sterk aan elkaar gelinkt... Ik hoop dat jullie je er samen doorheen slaan en als ik het zo lees gaat dat wel lukken. Neem wel de tijd ervoor en ook altijd goed blijven praten. En wie weet, een wonder is nooit uit te sluiten. Ik hoop het voor jullie! Voor deze ronde had ik het ook wel aan zien komen bij ons. Ik heb nooit de indruk gehad zwanger te zijn. Dus het kwam voor mij ook niet echt als een verrassing. Deze ronde heb ik inderdaad verplicht rust. Ik hoop wel dat ik de ronde erop direct kan beginnen. Ik had al begrepen dat het in combinatie met hormonen is. Daar baal ik dan wel weer wat van. In veel ziekenhuizen kan het ook in eigen cyclus, maar hier natuurlijk weer niet, volgens mij puur uit planningsoverwegingen. Ben bang dat ik van die rotzooi weer zo'n idioot dikke laag baarmoederslijmvlies krijg. Daar had ik afgelopen ronde ook geen goed gevoel bij... We kunnen 17 juli pas komen voor evaluatie en dan ben ik misschien al ongesteld en kan ik dat ook niet meer bespreken. Er staat in de brief: 'als het slijmvlies dik genoeg is, kan een terugplaatsing gepland worden'. Dat zou in mijn geval misschien al heel snel kunnen zijn dan...
Pien, het is rot hè die verplichtte wachtcyclus? Ook wij moeten deze nu wachten.. Maar eerst maar wachten tot mijn menstruatie komt, vanochtend de laatste utro erin gedaan maar nu hoeft het niet meer aangezien ik niet zwanger ben. Lieve Marliesje, ondanks dat je niet verder gaat in de MMM blijf je toch wel bij ons op ZP? En ik heb je toch wel. Je bent zo lief, ik wil gewoon dat jullie ooit toch pappa en mama mogen worden.
Ach jee Poppetje, je hebt negatief getest? Wat vreselijk balen zeg . Dan maar hopen dat de menstruatie snel komt. Knuffel!
Test negatief en bloed ook Maar nog geen teken van mijn menstruatie, wel sinds deze ochtend gestopt met de utro. Dus zal toch een dezer dagen door moeten komen.. En dan ergens in augustus zijn wij voor de cryo. Jij ook???? Dan samen duimen dat het ontdooien goed gaat!
Dan komt het vast wel met een paar dagen Poppetje. Ik hoop begin augustus ook onze cryo terug te krijgen. We hebben er eentje.
Ik heb er twee, mag er sowieso maar 1 terug, maar eerst zien dat deze het ontdooiproces overleefd.. Moeten we weer wachten.. Heb van ellende maar gelijk een sushi date met familie ingepland.. ben niet zwanger dus mag.. Had het liever gelaten, al ben ik sushi verslaafd!
@poppetje - ik denk dat ik hier nog wel rond blijf hangen. Misschien start ik volgende week nog even een topic om even het hele verhaal van me af te schrijven. @Pien, idd, planningsoverwegingen. Hier even wat je kunt verwachten - je gaat naar het MCL voor een bm-slijmvlies meting. Dan zeggen ze "helemaal perfect, we kunnen nu de cryo terugplaatsen. Even kijken wanneer er plek is..." (dan denk je dus over een paar dagen) "...hmmm, op zn vroegst over twee en een halve week." $!!) Maargoed, schijnbaar gebeurd dat maar zelden hoor. Meestal kun je direct terecht, zeiden ze toen. Hier heeft de ongi nog steeds niet goed doorgezet, de hele dag een beetje bruin. Hoop dat het morgen komt, want ik krijg altijd hoofdpijn als het er zo tegenaan hangt. Zodra het dan doorbreekt is de hoofdpijn gelijk weg.
Poppetje: groot gelijk, ik zit weer aan de wijn na zo'n 2 maanden droog gestaan te hebben . En morgen gaan we met vrienden naar een wokrestaurant waar ze ook sushi hebben, dus daar ga ik ook zeker wat van nemen . Marliesje: blijf zo lang meeschrijven als je wilt hoor! En misschien geen gek idee om een topic te openen. Er zijn vast ook andere meiden die in dezelfde situatie zitten. Ik hoop niet dat dat bij ons zo gaat met die planning, het is natuurlijk wel zomerperiode dus wie weet werkt dat niet mee...
Marliesje, respect voor jullie keuze, wat moeilijk lijkt me dat! Poppetje ;( Bunny, alle hoop is op jou, weet je al wat? Duimen! Jufaman, houd je het nog vol, beginnen de zenuwen al toe te nemen? Ik ben gisteren ongesteld geworden, dus ga over 3 dagen met de pil beginnen. Ik heb dus mijn terugplaatsing ongeveer gelijk met jullie cryo's hoewel ik dus wel nog wil proberen de pil iets langer te slikken ivm vakantie. Sterkte meiden en geniet van de sushi en wijn!
Jahoor Doortje, ik houd het nog wel vol! Wordt wel steeds spannender, aangezien ik de vorige keren op dag 10 en 5 na de tp al bloedverlies had. Ik zit nu op dag 7..... Dussssssss
Als je twijfelt Bunny, zou ik het in de ochtend doen! Heeeeeeel veeeeel succes, is echt retespannend!
O spannend Bunny! Hoe voel je je? Succes met testen meid, ik duim voor je! Ook voor jou Jufaman! Nog even volhouden he!