Hey ladies, Ik sluit me graag alvast bij jullie aan. Ik moet iui 6 nog krijgen, ik gok dit weekend, maar ben de papieren voor IVF al aan het invullen. We gaan naar het VU. Heeft iemand ervaring met wachttijden? Ik hoop in mei een intake te kunnen krijgen, maar weet niet of dat lukt en hoe lang het dan nog duurt, maar ben er wel al veel mee bezig, dus meelezen en meeleven is fijn! Succes allemaal!
Hoi! Ze doen dit onderzoek omdat bij mijn man een laag aantal zaadcellen werd gevonden.. Wij komen ook gelijk voor ICSI in aanmerking alleen moesten dus vooraf een chromosoomonderzoek laten doen.. Inmiddels heb ik gehoord dat deze goed is alleen nu nog het DNA onderzoek afwachten... (ik dacht dat dat hetzelfde was maar blijkbaar dus niet...) pff als ik bij anderen zie hoe snel ze kunnen starten ben ik wel wat jaloers hoor!! Wij lopen al meer als een half jaar bij de FA en weten nog steeds niet wanneer we van start kunnen!
@Lizy. pgd staat voor pre implantatie genetische diagnostiek. Het ivf gedeelte is het zelfde maar bij pgd halen ze bij de celdeling een celletje weg voor onderzoek. bij dit onderzoek kijken ze naar ziektes en afwijkingen. In ons geval kijken ze naar saethre chotzen syndroom. Dit is voor 50% overerfbaar. voor de diagnostiek ontwikkelen ze een genetische test waar ze mee kunnen zien of een emmy gezond is. Deze genetische voorbereiding neemt 2 tot 12 maanden in beslag. groetjes.
Oh meiden wat een ellende. Ik hoop dat jullie snel mogen starten. Eilandmeisje: moet je dadelijk van ver komen om naar AZM te gaan?
@suusjelove. ik hoef gelukkig niet meer van het eiland te komen want we wonen inmiddels in het geboortedorp van mijn vriend. Maar in hart en nieren ben en blijf ik altijd een eilander. Voor het azm moeten wij inderdaad ver reizen vanuit groningen dus wad ik blij dat we alleen maar voor de intake heen hoefde. De rest gaat via transport. Vanuit het umcg is dit. Hoe gaat het met de rest van de dames???
Wow dan heb je geluk. Een vriendin van mijn schoonzusje moest vanuit amsterdam alles hier doen. Ze verbleef dan meestal 3 tot 4 weken hier in maastricht omdat het anders te veel reizen was.
@Suusjelove Ja we zijn enorm blij dat we het op deze manier kunnen doen en dat het umcg samen werkt met Maastricht. hoe verloopt het traject verder bij jou/jullie? @Doortje81, Klets gerust gezellig mee. Ik lees dat je in elk geval al een stukje verder bent dan ik. groetjes.
He hoi! Gelukkig weer wat leven in de brouwerij . Suusje: ik vind net nu nog wel meevallen, maar dat komt omdat ik nu super druk ben met verbouwen en een naderende verhuizing . Nog 2 weekjes en dan zijn we over en denk ik dat ik me langzaam aan wel wat drukker ga maken om de IVF. Ik ben nu net een paar dagen gestart met de pil. Dat moet ik nog een kleine 4 weken volhouden voordat ik aan de deca begin. Dus tot zover nog geen spannend nieuws.
Hoi dames, Ik zou graag mee willen kletsen, ik begin op 12 mei met de deca en rond 25 mei met gonal f...
@suusje - ik vind het wachten ook zo lang duren. Zeker nu ik al met de pil begonnen ben, want dan is het echt wachten en geen (valse) hoop dat het tussendoor misschien toch nog spontaan gebeurd. @Bunny - we volgen elkaar wel mooi op, jij op 12 mei, Pien op 14 mei, ik op 16 mei. Is het voor jou de eerste keer? Of heb je ook al een (paar) achter de rug?
@Pien dan heb je ind genoeg afleiding... @Bunny welkom... @Marliesje jij ook de 3de zie ik. Gaan ze bij jullie iets anders doen nu het de laatste vergoede poging is?
Hoi Dames, Mag ik me hier ook aansluiten? Wij starten namelijk 13 mei met de decapeptyl en gaan de molen weer in. Eerst moet ik nog met de pil beginnen ( als het goed is maandag) Maar dan moet mijn cyclus wel op gang komen, zul je zien dat het door de spanningen weer langer gaat duren. Nu hebben we het natuurlijk wel ff gebruik gemaakt van mijn vruchtbare periode, maar dat zou echt een wonder zijn. Dus wacht het allemaal maar af. Ach en anders ga ik gewoon de testen van de action gebruiken hihi. Eerst maandag maar ff weg voor een weekje.
Welkom! Jullie gaan dus aan de 4de beginnen? Moet je zelf betalen of heb je die ene zorgverzekering die deze wel nog vergoed? Welk ziekenhuis lopen jullie?
@ Suusje, Helaas wij mogen de portomonee gaan trekken want onze vergoede pogingen zitten er op. Wij lopen in Deventer en de tp zal plaats vinden in Zwolle. Meer dames die daar lopen? Ga duimen dat we allemaal een goede poging hebben.
Dit wordt mijn 1e poging.. Wij lopen in het radboud Nijmegen en er is ivm slecht zaadkwaliteit van mijn man gekozen om direct met ICSI te beginnen en geen IUI. Dus het is wel echt ontzettend spannend allemaal..
Wij hebben voor NL gekoxen omdat mijn man internationaal rijdt en dus niet makkelijk voor elke afspraak vrij kan krijgen. En ik kan niet zo heel goed lange afstanden rijden. Dus nu ga ik alleen naar alle echo's en doen we samen de punctie en tp.
Ja dat is ook het nadeel aan buitenland. Heb ik zelf ook heel erg. Mijn vriend kan ook niet makkelijk vrij krijgen ivm vergaderingen etc. Heb je wel een goed gevoel bij het ziekenhuis?