Is dat zo? Heb namelijk geen idee wat normaal is .. Had namelijk 25 eitjes bevrucht in het lab. ... Ben natuurlijk hartstikke blij hoor haha... inderdaad hopelijk is het genoeg. ..
7 cryo's is super mooi!!! Maar idd, we gaan er voor dat je ze nu niet nodig hebt.. wie weet ooit voor een brusje
Bloeding heeft volop doorgezet.. veel buikpijn, rond 26 juli beginnen met progynova... opzicht wel fijn dat ik de tp krijg na mijn natuurlijke ovulatie en hoef geen pregnyl te spuiten
Lobke: 7 cryo's is hartstikke mooi meid! Daar kun je weer even mee vooruit, alleen hopen dat het niet nodig is . Ik kan me voorstellen dat het op 25 bevruchtingen misschien niet zo veel klinkt, maar misschien was door de grote hoeveelheid eitjes de kwaliteit ook wel niet zo heel goed. De 7 die over zijn gebleven zijn in elk geval goed, dus dat is mooi! Meer dan gemiddeld . Jufaman: tsja dan komen we er nog bekaaid af he, ik heb ook 1 cryo. Maar goed, da's beter dan niets, want dat gebeurt ook best vaak. Toch fijn om wat achter de hand te hebben. Bunny: sterkte meid! Wel fijn dat de cryo in eigen cyclus kan, bij ons in het ziekenhuis doen ze het alleen met hormonen. Daar baal ik best wel van, want het is eigenlijk helemaal niet nodig, maar omdat het planningstechisch beter uitkomt, bieden ze het niet aan om het in eigen cyclus te doen.
Pien, welke hormonen moet je weer gaan gebruiken dan en weet je al wanneer? Ik begin met progynova op de eerste menstruatie dag en utrogestan vlak voor de terugplaatsing .. ongeveer over een klein maandje.. hopelijk hebben we allemaal wat meer geluk.. Ikzelf zal bij weer een positieve test niet meer zo heel blij kunnen zijn.. ben veel te bang dat het dan net zoals nu alsnog fout gaat.
Bunny: ik had het iets te snel gelezen, jij gaat ook progynova gebruiken. Maar dat is dan niet in eigen cyclus hoor. Althans, ze leggen je cyclus gewoon plat, dus je krijgt geen eisprong. Echter je baarmoederslijmvlies gaat er wel van groeien. Ze gaan dan d.m.v. een echo kijken wanneer het baarmoederslijmvlies dik genoeg is. Als dat dik genoeg is, plannen ze de terugplaatsing en moet je beginnen met de utro. Omdat er geen eisprong is, hoef je ook geen pregnyl te spuiten. Het voordeel van progynova is wel dat het tabletten zijn en je jezelf niet hoeft te spuiten. Dat scheelt toch al heel wat . Kan me voorstellen dat je na een positieve test niet gelijk blij meer zal zijn... ik vind het nog steeds wel apart dat het zo snel daarna al mis gegaan is. Stel dat je 2 dagen later zou gaan testen, dan had je niet eens meer positief getest en al ongesteld geworden... dan had je het helemaal niet geweten. Tsja, ik weet ook niet wat beter is. Het is hoe dan ook een grote teleurstelling...
Hey ladies, Ik ben in het ziekenhuis geweest en ik heb nu dan de echte intake gehad, joepie! Ik kan inderdaad een week langer de pil doorslikken, dus dat is lekker met de vakantie (kunnen we iets langer weg). Ik ga 15 juli starten met de deca, dan zal ik ongeveer anderhalve week later gok ik ongesteld worden en dan begint het pas echt... Ik had natuurlijk gehoopt dat jullie allemaal over waren gevlogen naar het topic 'zwanger na ivf' of zoiets, maar vind het wel fijn om het ook met jullie te delen als het voor mij gaat starten. Ik denk dat sommigen van jullie ook ongeveer tegelijk een cryo terugplaatsing zullen hebben. Pien, heb je al een idee? Bunny, heb jij geen rustmaand? Ik snap trouwens wel dat je de volgende keer bij een positieve test niet direct blij kunt zijn, pfffffffffffffffffffffff Nog even 1 vraagje over TSH, is dit bij jullie bepaald? Bij ons is dus geen oorzaak gevonden, dus ga alles verdenken. Mijn TSH was 2,7. Ze zei dat ze dit over een jaar dan wel weer gingen checken omdat het blijkbaar niet helemaal safe was. Zegt dit jullie iets? Moet/kan ik hier wat mee? Ik weet dat het wel heel belangrijk kan zijn. Lees ook wel voer normaalwaarden van 1, maar ook tussen de 1 en 4 (ofzo).
Ik weet niet echt wat TSH is... mijn gyn heeft het er niet over gehad... Ow pien, dan denk ik dat ik het verkeerd hebt begrepen met de progynova.. thnx voor de uitleg.. embryo is wel ingesteld en het zal +/- vorige week donderdag fout zijn gegaan, ik had dus zondag wel nog het hcg in mijn urine en maandag was het minimaal zichtbaar.. Doortje, ik heb een rustmaand ja, mag over een maandje beginnen met de progynova...
Gent wil de tsh onder de 2,5 en liever nog rond de één. Toen ik startte was het 3,7, nu medicatie en is het 2 maar de dosis op moeten hogen. Dus willen toch richting de één. Over drie weken moet ik het weer laten checken..
Tsh is thyreoide stimulerend hormoon. Oftewel het schildklier hormoon. Deze heeft te maken met het metabolisme. Ze kunnen er ook de vruchtbaarheid mee onderzoekwn. Doirtje fijn dat er een start datum in zicht is
Ow Poppetje, ik dacht al zoiets. Ik heb weleens eerder gelezen dat ze in Düsseldorf en Gent veel strenger hierop zijn, maar wist niet hoe streng. Heb jij iets aan je schildklier,of krijg je echt alleen de medicijnen omdat het wat verhoogd was? Als deze poging niet lukt, ga ik er denk ik wel vragen over stellen. Of vinden jullie dat ik dat nu al moet doen? Ik weet niet zo goed of dit een verklaring zou kunnen zijn of dat het bemoeilijkt kan worden hierdoor... Ze zullen in België niet voor niks 2,5 zeggen lijkt me... Ik denk dan natuurlijk, geef me die pillen maar! Bunny, vervelend dat je toch de cryo met hormonen krijgt. In het Vu krijg je het in eigen cyclus met pregnyl, maar daar kan het zijn dat ze een maand vol zitten en je die maand moet overslaan, dat lijkt me ook echt k*t.
Doortje als je er vragen over hebt zou ik ze gewoon stellen. Ik ben vanmorgen voor echo geweest, Alles goed gegroeid. Moest bloed laten prikken. Vanmiddag hoor ik wat het word, pregnyl zetten og toch nog een keer bloed laten prikken
Lobke, wat goed zeg 7 cryo's!! Elke cryo is mooi meegenomen. Ik zou ook 2 weken na mijn punctie en brief krijgen waarin stond hoeveel cryo's wij zouden hebben. Maar die brief lag al binnen een paar dagen in de bus. Doortje, dat is wel lekker zeg dat je een week langer mag doorslikken. Kan je in iedergeval nog lekker genieten van jullie wel verdiende vakantie. Ik ben vanaf zaterdag weer thuis. Ik was binnen 1,5 week 11 kilo aangekomen maar ook weer afgevallen. Dat was wel heel maf hoor. Ik heb gisteren weer controle gehad. Me bloed zag er top uit. Alles was weer op norm. En in me buikholte was nog wel vocht te zien. Maar dat moet heel langzaam verdwijnen. Dus goed water drinken en moet nog wel rustig aan doen. Verder zagen we in de baarmoeder een heeeeeel klein stipje. Maar het drinkt nog steeds niet bij me door dat ik zwanger ben. 2 jaar lang alleen maar teleurstellingen gehad. En nooit positief gestest. Miss als we straks het hartje zien kloppen dat het wat meer doordrinkt. Maar ik ben op het moment nogal nuchter. Heb verder ook helemaal nergens last van. Alleen nog van me eierstokken en heb koppijn. toi toi toi
Doortje: ik zou je nog geen zorgen maken. Bij gewoon gezonde mensen wordt een tsh van tussen de 0,5 en 4 als normaal beschouwd. Ik had een sterk verhoogd tsh, namelijk 50. Dan worden ook antistoffen tegen de schildklier gevonden en heb je een auto-immuunziekte genaamd Hashimoto. Dat heb jij niet, daarvoor zijn de waardes te normaal. Ik verwacht dan ook niet dat dat bij jullie de oorzaak gaat zijn. Mijn tsh moet inderdaad rond de 1 zitten, maar dat wordt alleen gehanteerd bij schildklierpatienten. Ik dacht dat die tsh van 50 van mij toen de oorzaak was dat het niet lukte, maar nu is die al 2 jaar tiptop en nog steeds geen zwangerschap... Schildklierhormoon speelt een rol bij de vruchtbaarheid, maar is nog belangrijker voor als je zwanger bent, want dan moet het kindje de eerste 3 maanden dat hormoon van jou krijgen. Dat is belangrijk voor de hersenen van het kindje. Ook heb je vergroot risico op een miskraam als je te weinig schildklierhormoon hebt (is te hoog tsh). Roli: van harte gefeliciteerde meid! Het gaat vanzelf doordringen, geniet er maar van! Fijn dat het verder goed met je gaat
Thanx Pien voor de geruststelling. Wat irritant inderdaad dat dat toch niet de oorzaak was... Want dan was het in ieder geval goed op te lossen. Roli, jij ben dan wel nog een beetje in de ontkenning maar ik ben voorzichtig blij! Wanneer heb je de eerste officiele hartactie echo? Daarna mag je wel een bannen nemen hoor! Meisje 77 spannend! Je krijgt dan de tp pas 5 dagen na de pregnyl toch? Of is het nog langer, 5 dagen na de eisprong? Eerst duimen voor een goede ontdooiing. in welk ziekenhuis zit je?