Catharina in Eindhoven. Ik weet nog niet of ik wel voor de derde poging bij hetzelfde ziekenhuis zou blijven. Hey is natuurlijk wel bij de tweede poging ze dingen kunnen corrigeren wat bij poging 1 fout ging of beter kan
Lobke: o wat fijn zeg, nou maar hopen dat deze er meer zin in heeft he! Duim voor je! Jufaman: kan me helemaal voorstellen dat je er even klaar mee bent. Wanneer hebben jullie weer een gesprek met de gyn? Zo lastig om na te moeten denken of je nog wel verder wilt/kunt. Het gaat ook wel eens in mijn gedachten om moet ik zeggen. Maar ik heb nog 2 pogingen te gaan. Ik denk dat ik bij een derde poging echt alles uit de kast zou willen trekken wat maar mogelijk is, of misschien bij een eventuele 4e poging. Bijvoorbeeld dan toch maar naar het buitenland gaan. Maar ja, hangt van zoveel dingen af. Het lijkt me ook zoveel gedoe en moet zeggen dat me dat ook helemaal niet trekt, het is zo ook al zwaar genoeg. Ik zelf wilde bewust niet in december dat gedoe met puncties hebben i.v.m. de feestdagen enzo. Als het goed is, kan ik eind december met decapeptyl beginnen en dan eind januari ergens de punctie. Een nieuw jaar met hopelijk betere kansen .
Pien Ik denk ook zo erover. Ik hoop het alleen dat het voorlopig niet hoeft. ..maar zou bij de derde poging verder kijken
Hey ladies, Lobke, duimpjes draaien weer voor je! Pien, wat naar van je maagklachten! Ik heb ook allerlei lichamelijke klachten en merk echt wel dat ik veeeeel stress in mijn lijf heb, maar ik weet niet of het allemaal met elkaar te maken heeft, gek word ik er wel van! Die pijn is ook zo vermoeiend en dat kan ik er ook niet echt lekker bij hebben allemaal. Jufaman, goed dat je voor jezelf weer tijd inruimt! (Ik kan dat maar erg moeilijk dus, ik merk toch dat deze maanden 'rust' niet zo erg waren als ik dacht). Ik ben weer begonnen met de deca en vannacht ongesteld geworden. Bij mij gaat het feest dus weer bijna beginnen. Ik ben er wel klaar voor eigenlijk! Van dat wachten krijg ik juist stress . Ik hoop dat ik juist een ok kerst heb doordat ik weet dat ik ermee bezig ben. (zo anders he!) Eigenlijk hoop ik natuurlijk dat ik de beste kerst ooit heb omdat ik zwanger ben, maarja... Ik heb met het VU gebeld om te vragen of ze PICSI wilden don omdat ik denk dat we daar iets aan kunnen hebben, maar dat wilden ze niet. Ook doen ze geen assisted hatching. Als deze ronde niet lukt gaan wij denk ik naar Gent of DD, maar dat ligt een beetje aan hoe deze ronde gaat. Misschien dat we nog 1 poging doen. Ik ga ook bij PNO voor de 4e en we hebben afgesproken dat we voor 6 keer in totaal gaan. We hebben nog ruzie over of de eerste poging wel telt . Ik heb namelijk met de embryoloog gesproken en zij denkt dat de 5-cellige emmy die teruggeplaats is gewoon mijn eigen eitje was die uit zichzelf was gaan delen. Ze hebben namelijk geen zaadjes eraan zien hechten en ze hebben geen twee kernen gezien 9wat je bij een bevruchting in het begin ziet). Zooo raar dat ik dat nu pas hoor! De gyn heeft de emmy gewoon een cijfer 2 gegeven! terwijl ik het verhaal van de embryoloog eigenlijk geloof. (Raar dat die artsen dat dan niet weten). Nu vind ik de volgende ICSI wel nog spannender, want nu weten we dus niet of er uberhaupt een bevruchting kan optreden als zaadje en eitje samenkomen! Ik hoop het zo!!!! Nouja over ongeveer 2 weken zal ik het weten (nu al zooo zenuwachtig voor dat telefoontje!)
Gelukkig doortje dat je het weer wat positiever inziet. Hopelijk is deze ronde zo voorbij en mag je de ww in! Met een positief resultaat op het einde natuurlijk Hier nog niks. Borsten zijn wel wat gevoeliger als anders maarja dat kan ook gewoon aan de medicatie liggen. Verder zegt dat niks offcourse...het zou zo mooi kunnen zijn ... heb alleen een feest morgen. weet alleen nog niet of ik daarheen ga, nu ik absoluut geen druppel alcohol wil drinken. Maar ook niet mensen op gedachten wil gaan zetten met het vermoeden dat ik wel eens zwanger zou kunnen zijn, want natuurlijk is de kans heeeeel klein. Het is natuurlijk anders als je een positieve test hebt. Dan laat ze maar roddelen...
Irritant is dat Lobke, toch zou ik een feestje aangrijpen als je er zin in hebt, dan is het wel lekker gezellige afleiding. Je kunt altijd met de auto gaan (je moet nog rijden) of je kunt zeggen dat je een blaasontsteking hebt en antibiotica gebruikt ofzo... Of je laat ze lekker denken (dat kan natuurlijk ook, maar dat geeft mij een heel vervelend gevoel, dus bij mij weet iedereen dat ik ICSI doe en dus NIET zwanger ben). Ook mijn man drinkt niet en die wil ook geen stomme reacties, dus ook al zijn vrienden weten het. Wanneer zou nu ongeveer de innesteling zijn na een cryo? Kan je je nu al zwanger voelen als je het bent?
Doortje: waar heb jij zoal last van dan? Irritant he zulke klachten terwijl het allemaal al niet makkelijk is die hele periode in de MMM . Fijn dat jullie snel weer mogen beginnen! Probeer het positief in te zien meid, ICSI werkt vast een stuk beter voor jullie dan IVF en dat kunnen jullie ook gewoon in NL doen. Wel heel raar dat jullie van de embryoloog nog een ander verhaal gehoord hebben. Ik heb trouwens nooit contact gehad met een embryoloog. Op zich wel interessant, zo iemand weet vast veel beter wat de kwaliteit van het teruggeplaatste embryo is dan de arts. Lobke: spannend zeg! Ja die kwaaltjes daar kun je zo weinig mee he met je lijf vol met hormonen. Je bruikt ook utro en progynova denk ik? Dat is dan het verradelijke he. Ik duim voor je! Nog even niet denken aan volgende keren meiden, eerst de poging waar je nu mee bezig bent .
Is voor mij lastig Pien.... aangezien ik richting de 3e poging ga! Eerst volgende week vrijdag het evaluatiegesprek met de gyn maar afwachten
Pien, ik heb zenuwpijn ;(, daar kan je dus ook niks tegen nemen behalve medicijnen die ik niet wil. Het zijn ook vage klachten en ze weten niet waar het door komt, dus kan ook best spanning zijn. Ik heb ook wel veel stress in mijn lijf voor mijn gevoel. Inderdaad eerst maar eens deze poging haha. Ik heb gevraagd of ik de embryoloog mocht spreken omdat ik vragen had en toen heb ik haar heel veel vragen kunnen stellen. Ik heb dat ook al gedaan vlak na het slechte nieuws de vorige keer, maar toen werd verteld dat ze de bevruchting niet hebben gezien... Maar dus niet dat het ook kan dat hij uit zichzelf is gaan delen...
Hey ladies, Ik ga over 5 minuten pregnyl zetten... Deze keer heb ik er niet zo'n goed gevoel over wat betreft de aantallen. Ik moest minderen omdat ik de vorige keer natuurlijk in het ziekenhuis ben beland. Nu heb ik 2 grote waarvan ikebana ben dat ze te groot zijn van 22 en 23. De vorige keer was er 1 25 en die was overrijp. Verder 1 van 20 waar ik ook niet zeker van ben. Dan 2 van 18 die denk ik goed zijn. 1 van 16,5, 1 van 14 en verder 4 kleiner dan 14. Ik moet voor mijn gevoel blij zijn met 5 goede eicellen... Dat was de vorige keer wel even anders natuurlijk. Ik knijp 'm wel een beetje. Links heeft ook maar 2 follikels, de rest zit rechts... Daar heb ik zo'n pijn gehad toen ik werd opgenomen, dus ik ben bang dat mijn eierstok beschadigd is geraakt... Nouja niks aan te doen, gewoon maar ondergaan weer allemaal, afwachten en duimen... Hoe is het met jullie?
Wat spannend!! Wat de aantallen betreft, beter 5 goede dan een heleboel minder goede, en ze zeggen vaak dat de kwaliteit beter is als het er minder zijn. Ik had overigens ook het meeste rechts zitten, alle drie de keren. Schijnbaar is in een hyperstimulatie één kant dominant. (niet bij alle vrouwen, maar als 1 kant dominant is, is het vaak iedere keer dezelfde) Maar kan me voorstellen na de vorige keer dat je je hart vasthoud. Heel veel succes zaterdag (? neem ik aan)
He Doortje: goh ja dat is wel weer wat anders dan de vorige keer... Maar wat Marliesje zegt is wel waar hoor: beter een paar hele goede dan heel veel slechte . Ik heb hier regelmatig meiden gezien met super veel eitjes, maar waarvan uiteindelijk maar een klein percentage goed bevrucht raakte of waarvan uiteindelijk maar bar weinig ingevroren kon worden. Dus die aantallen blijven heel betrekkelijk. Ik hoop gewoon voor je dat jullie nu een paar mooie embryo's krijgen, dat moet gewoon lukken nu! Ik duim voor je meid! Marliesje: hoe is het ermee? Je had laatst een licht positieve test toch? Ik vind dat wel heel bijzonder hoor. Ik heb toch best nog wel hoop voor jullie dat het een keer zal lukken. Maar goed, misschien wil je dat wel helemaal niet horen. Ik kan me voorstellen dat die eeuwige hoop ook heel lastig is... maar het lijkt me zo moeilijk om het helemaal af te sluiten, ook als je 3 behandelingen gehad hebt... Heb je verder leuke dingen te doen of misschien wat leuke uitjes in het vooruitzicht? Wij hebben een weekend Parijs geboekt vlak voor kerst . Dat zijn toch leuke dingen. We proberen er toch maar het beste van te maken. Daarna weer met frisse tegenzin de volgende IVF poging ondernemen .
Ben mezelf weer lekker gek aan het maken... Morgen punctie en nu heb ik best veel buikpijn en heb ik natuurlijk weer in min. Hoofd gehaald dat ik nu mijn eisprong al heb... Pien jij herkent dit hè van de iui haha. Ellende. Ik wou dat het dinsdagsmiddags was en ik een goede tp heb gehad.
Doortje komt vast allemaal goed. Het lijkt me heel onwaarschijnlijk dat ze voor de tijd al springen. Maar het is altijd een fijn gevoel als alles achter de rug is en je een mooi embryo aan boord hebt! @Pien; hier alles goed. Ben er niet zo heel erg mee bezig, behalve de paar dagen voor ik ongesteld moet worden, dan slaat er toch weer hoop, spanning en nou ja, eigenlijk een hele berg emoties toe. Maar buiten dat valt het me reuze mee. Ik heb zelf ook nog steeds wel het idee dat het ooit wel een keer spontaan gaat lukken, en heb me er wel bij neer gelegd dat ik er verder geen controle over heb. We hebben deze week een vakantie geboekt voor volgend jaar september, samen met mijn schoonzus en haar man. Hebben ook op groupon wat leuke dagjes weg gekocht. En ik merk dat we in onze relatie ook weer wat ontspannener worden. Tijdens die icsi periode liepen de spanning tussen ons soms ook best hoog op. En dat is nu echt helemaal over. Wat heerlijk even naar Parijs voor de kerst! Nog even lekker genieten en ontspannen voor je er weer tegenaan mag. Hopelijk heeft het een goede invloed! Hoe gaat het verder met je? Het is wel lang wachten voor je weer verder kan. Lukt dat wel een beetje of zit je er erg veel aan te denken?
Doortje: het zal vast spanning op je eierstokken zijn, maar springen, neuh dat zal wel wat meevallen. Daarvoor heb je de decapeptyl ook toch? Heel veel succes morgen! Minder eitjes is in elk geval sneller voorbij . Marliesje: klinkt best goed hoe jij er nu in staat . Maar begrijp best die emoties rondom de menstruatie. Dat zal ook niet zomaar voorbij zijn... En dat het goed is voor je relatie kan ik me ook best voorstellen, fijn dat je merkt dat het nu meer onstspannen is. En goed dat jullie leuke dingen gaan ondernemen. Je moet toch proberen het leuke van het leven te blijven zien he. Met mij gaat het nu wel weer redelijk prima. Maar zit wel een paar weken aan de maagzuurremmers. 1 keer even gestopt en toen gelijk weer heel erg last. Huisarts laat nu onderzoeken of ik een of andere bacterie heb. Dat is dus wel erg vervelend. Maagklachten kunnen namelijk net zo goed psychisch zijn. Ik pieker wel veel dus ik kan me er wel iets bij voorstellen. Ik ga dinsdag naar een haptonoom om eens te kijken of dat misschien iets is. Die leert je meer naar je lijf te luisteren, uit je hoofd te komen, te ontspannen of wat dan ook. Misschien dat dat ook die maag/darm klachten kan verminderen. Ik ga het in elk geval even proberen. Verder voel ik me op dit moment best goed. Maar het is wel wisselend. Kan ook zomaar weer erg verdrietig worden.
Goed om te lezen dames dat jullie leuke dingen plannen met partners en familie. Wij doen dat ook heel bewust!! In december gaan we beginnen met de pil voor onze 3e ICSI-poging! Als het goed is heb ik in januari de punctie.... Nu nog lekker ontspannen en leuke dingen doen!
Hey Ladies, Wij zijn ook voor deze poging op vakantie geweest, was heerlijk! Wel jammer dat je daarna gewoon weer zo snel weer helemaal in het dagelijkse leven bent Ik ben nog steeds groggy van de verdoving. Het deed veel meer pijn dan de vorige keer! Ze heeft volgens mij ook veel kleintjes aangeprikt wat sowieso veel meer pijn doet... Ik had 8 eitjes, ik hoop dat ze allemaal rijp zijn en ook niet overrijp. 8 vind ik wel een laag aantal, maarja niks aan te doen,ik ben al blij dat ze niet voortijdig gesprongen waren en het er toch nog 8 waren... Ik ben wel echt heeeeeeeel nerveus voor de uitslag. Het zaad was weer heel goed, ik hoop echt dat ICSI het voor ons gaat zijn. Jufaman, goed dat je duidelijkheid hebt en dat is al best wel bijna, spannend! Pien, ook voor jou komt het natuurlijk alweer wat dichter bij, maar eerst lekker gewoon nog even genieten! Hopelijk kan je ontspannen en helpt dat ook tegen je buikpijn. Haptonoom klinkt denk ik ook wel goed, die kijkt toch weer op een andere manier. Marliesje, ik blijf voor jullie duimen hoor, zo'n lichte test laat volgens mij ook zien dat het wel mogelijk is. Ik kan me voorstellen dat je er iedere keer met je menstruatie wel weer mee bezig bent. Ik zal jullie op de hoogte houden, maandag horen we of er bevruchtingen zijn. Freaking lang wachten! X en voor jullie!