Wie ook IVF/ICSI in juni?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door SuusjeLove, 4 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    @Marlies Ik ga nu ook hoger spuiten. Met de kans dat ik wel weer stop gezet moet worden ivm overstimulatie. Maar reageerde afgelopen poging heel slecht op de 100 dus ben eens benieuwd.
    Als je naar DD wil dan zou ik alvast bellen voor een intake. Want de wachttijd in mega lang. Ik heb in maar gebeld en toen kon ik pas in juni terecht. Ga in Mei bellen zodat we na de zomer de intake hebben.

2. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    @Miran fijne vakantie...

Ik word morgen 30 en vind het helemaal niet erg om 30 te worden maar wel nooit gedacht dat ik met 30 nog met lege handen zou staan.

3. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Hallo dames,

Mag ik me hier aansluiten?
    Suusjelove, meid mijn hart brak een beetje toen ik zag dat dit topic door jou geopend is. Ik ken jou nog uit het langer dan een jaar bezig topic. Ik had toen de nick Lizzy14.
    Zo verdrietig dat jullie deze lange en moeilijke weg moeten afleggen. Dat geldt natuurlijk ook voor de andere dames!

Hier is de enige zwangerschap die mocht ontstaan helaas uitgelopen op een drama en een spontane zwangerschap is hierdoor niet meer mogelijk. We zijn afgelopen donderdag naar de voorlichtingsbijeenkomst IVF/ICSI in het VU geweest en we hebben besloten er toch voor te gaan. Ik heb maandag een belafspraak met mijn gyn en ga dan vragen wat er nu nog moet gebeuren voordat ik mag starten met de pil.

Ik wens iedereen heel veel kracht en geluk! Dat deze weg maar mag leiden naar mooie gezonde kindjes die o zo welkom en gewenst zijn!

4. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    Oh wat erg. Ik weet nog heel goed wie je bent. Wat erg voor je dat je eindelijk zwanger was en dan zoiets moet mee maken. Dan vraag je je toch af waarom?

Ik weet nog goed dat je toen een pauze nam en ook weg ging op ZP.
    Wat een spannende tijd gaat nu beginnen voor jullie.

5. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Hey Suusje,

Ja dat was naar. Maar op een bepaalde manier ook een opluchting. Ik had zo'n slecht gevoel over de zwangerschap. Ook na de eerste echo met kloppend hartje.
    Ik vind het alleen zuur dat we nu nooit meer verrast zullen worden met een zwangerschap. IVF is feitelijk alles wat we niet wilden en waarvan we hebben gezegd dat we die stap niet zouden nemen. Maar goed, als er dan geen andere optie is...
    Hoe gaat het verder met jou? Trek jij het nog een beetje allemaal? Jullie krijgen ook veel tegenslag te verwerken!

6. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    Waardoor kan dat niet meer?
    Gek he dat je het dan toch al voelt dat iets niet goed is..

Ja we hebben veel tegenslag gehad doordat de dosering heel moeilijk af te stellen is en daardoor zijn we veel tijd kwijt geraakt... soms vraag ik me wel eens af of het wel ooit gaat lukken...

7. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Alleen mijn rechter eileider werkt en die hebben ze tijdens de spoedoperatie verwijderd. Ik heb eigen verzoek vorige maand nog een hsg gehad maar helaas, links laat niets door.
    Nu kunnen ze nog een keer opereren, maar op basis van alle factoren is de afweging gemaakt dat IVF nu de beste optie is voor ons. We gaan één poging doen.. Kijken wat het ons brengt. Daarna is een operatie alsnog een optie.

Ik herken dat wel.. En soms vraag ik me af waarom ik niet gewoon genoegen kan nemen met wat we nu hebben. We zijn zo gelukkig samen! Is dat niet genoeg? Ik denk van wel maar ik wil me niet de rest van mijn leven afvragen wat als. Vandaar dat we het toch gaan proberen.

8. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    Heftig zeg... hopelijk is het meteen raak...

9. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Ik verwacht helemaal niets meer. Ik hoop alleen maar dat er een aantal goede embryo's tot stand komen.
    Hoe lukt het jullie om jezelf op te laden? Ik kan me zo goed voorstellen dat je "blij" bent als je begint maar dat de grond onder je voeten wegzakt als de poging afgebroken wordt..

10. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Else, wat een heftige dingen heb jij meegemaakt zeg! Dat het dan toch uitkomt op iets waarvan je altijd dacht dat je zover niet zou gaan.

Eerlijk gezegd lukt het mij steeds minder goed om weer op te laden, en toch weer ergens hoop vandaan te halen voor de volgende poging. Onderhand vind ik het steeds moeilijker om me voor te stellen dat ik ooit zwanger zou zijn. Merk ik trouwens ook aan mijn man, die is het vertrouwen ook helemaal kwijt. Maar we hebben ooit afgesproken dat we tot 5 pogingen zouden gaan, en daar willen we ons ook echt aan houden.

Ik ken iemand die uiteindelijk zwanger is geworden na de 11de icsi behandeling. Hoe iemand dat volhoudt kan ik me werkelijk niet voorstellen. Wat een enorme hoeveelheid kracht en moed heb je daar voor nodig. Ik zou het niet op kunnen brengen...

11. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Hoi meiden,
    Ik wil hier ook wel meeschrijven als dat mag!
    Ik begin ergens rond 23 mei met spuiten zoals nu lijkt en dan begin juni de punctie. Ga een kort schema volgen plus nog wat extra's (zie onderschrift) en dat in Düsseldorf .
    Ben wel positief, maar na 7 terugplaatsingen van toppers, zit een teleurstelling al zo in je systeem, kan me eigenlijk niet voorstellen dat het gaat lukken!

12. Miran78

Miran78 Actief lid

4 apr 2011
    181
    0
    0
    NULL
    Eerbeek
    @marlies , vrouwen zijn sterk en de wens is groot, maar kan me 11 x ook nog niet
    Voorstellen hoor.

@Else jee weet even niet zo goed wat ik moet zeggen. Houd moed!!! Ga voor je duimen!,

@Elize ook al de nodige pogingen gehad dus. Snap je gevoel.

13. Miran78

Miran78 Actief lid

4 apr 2011
    181
    0
    0
    NULL
    Eerbeek
    Weer bijgewerkt

14. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Else: welkom! Heftig hoor wat je hebt moeten meemaken, het feit dat je in de mmm terecht komt is op zich al oneerlijk en dat je dan ook nog een bbz of mk moet meemaken, vind ik echt vreselijk oneerlijk.

Elize: jeetje, ook al zo'n lang traject achter je. En nu naar DD dus. Erg spanned, want het is vast je laatste hoop.... maar ze weten er veel meer he, houd moed he! Hebben ze daar nog extra onderzoek gedaan en zo ja is daar wat uitgekomen?

15. lobke2

lobke2 Bekend lid

4 nov 2011
    549
    0
    0
    Mijn lieve hond en vriend ;)
    brabant
    Pfff zwaar hoor dames, telkens weer die teleurstellingen. Hopelijk dat er snel positief bericht komt.

En samen gelukkig zijn is het belangrijkste!

16. Miran78

Miran78 Actief lid

4 apr 2011
    181
    0
    0
    NULL
    Eerbeek
    Hier nog even een hart onder de riem, voor dat we er even tussenuit gaan xxx
    Tot volgende week!

17. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Meiden, ik ben ff een paar dagen afwezig denk ik. Ben nu bij mijn ouders, dus kan ff internetten, maar i.v.m de verhuizing zitten we nu even zonder dus...
    Tot later!

18. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Hey meiden,

Bedankt voor de lieve en warme reacties! Dat doet me goed. Het valt eigenlijk wel mee allemaal. Klinkt dat raar?
    Ik heb vaak een hele sterke intuïtie, dus je bouwt toch een bepaald soort beschermingslaagje op.
    Ik denk alleen wel dat als er geen embryo's ontstaan ik helemaal van de kaart zal zijn.. Maar goed, eerst maar eens beginnen met dit avontuur.

Hebben jullie een beetje van het mooie weer kunnen genieten?

19. Lizy

Lizy Actief lid

12 jun 2011
    136
    13
    18
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal!

Ik ben al even aan het meelezen.
    Over 2 weken hebben wij weer een gesprek met onze FA. Alle vooronderzoeken voor ICSI zijn inmiddels afgerond.
    We horen hopelijk snel wanneer wij mogen beginnen.
    Toch vind ik het leuk om alvast mee te kletsen!
    De spanning begint te stijgen met dat ik eraan denk.

Ik ben zo benieuwd hoe ik ga reageren op al die hormonen. Kunnen jullie een beetje vertellen hoe je je voelde nadat jullie begonnen met spuiten? Voor mij is het allemaal nieuw namelijk!

Fijne dag allemaal!

20. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Lizy, Het verschilt denk ik nogal per persoon, maar ik had er weinig last van. Alleen van de gonal-F werd ik erg vermoeid. Van de decapeptyl heb ik er eerste keer wat last van jeuk overal gehad, maar niet zo erg dat het echt vervelend werd hoor.
    Van de pregnyl heb ik één keer helemaal niets gemerkt, en één keer kreeg ik de 2, 3 dagen daarna erge last van misselijkheid.
    En soms prik je mis en heb je een enorme blauwe plek...

Deel Deze Pagina