Wie ook IVF/ICSI in juni?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door SuusjeLove, 4 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    JAAA! Ik begon er ook wat over in te zitten! Maar dit is goed nieuws! Als ie dít allemaal overleefd heeft, nou, dan is het in ieder geval een doorzetter! :D
    Nu lekker broeden en gaan voor 2 dikke strepen straks! Wanneer mag je testen?

2. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Goed nieuws! 8 cellen klinkt goed toch? Klopt dat met het aantal dagen? Nu broeden idd...

3. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    8 cellen is mooi voor een embryo dat op dag 3 is ingevroren. Volgens mij heel mooi zelfs. Maar het zegt ook weer weinig, dus ja ;). In het ziekenhuis zeiden ze net dat ik over 2 weken mag testen, maar in principe zou het al eerder kunnen, volgende week vrijdag, want dan zou ik volgens mijn eigen cyclus weer ongesteld moeten worden. Vind het wel een prettig idee dat ik niet, zoals in een kunstmatige cyclus, hoe dan ook moet testen om te zien of het wel of niet gelukt. Nu kan ik gewoon afgaan op de menstruatie: komt ie wel of komt ie niet ;).

4. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dat is idd wel een prettig idee; ook als je evt al dingetjes voelt enzo; weet je zeker dat het niet door de utro kan komen!

5. lobke2

lobke2 Bekend lid

4 nov 2011
    549
    0
    0
    Mijn lieve hond en vriend ;)
    brabant
    Goed zo pien fijn nieuws. ... klinkt goed 8 cellig op dag 3

iemand ooit een hysterscopie gehad. . Kom ik voor in aanmerking ivm icsi 3

6. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Dankje Lobke,

Ik heb een hysterescopie gehad. Viel mij mee. Niet echt pijnlijk, alleen wel even vervelend. Ze spuiten water bij je naar binnen en ondertussen filmen ze. Ik zou het 'gewoon' maar doen, je weet maar nooit of daar nou net iets gevonden wordt.

7. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Lieve Pien

Ook ik denk énorm veel aan je en duim dat het dit keer een plakkertje mag zijn. Ik ben je lang nog niet vergeten hoor meissie, ik lees je dikwijls mee ;) (en nee, ik ben geen stalker :p)

Alle duimpjes zijn hier gedraaid!

8. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Lobke, ik heb er geen gehad, maar vind het wel slim om het te doen, voor icsi 3. Wel fijn dat ze je dat aanbieden, dat deden ze hier niet... (althans, niet bij mij...)

9. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Ik heb het onder narcose gehad samen met laparoscopie, dat viel ook mee ;), maar is dus een ander verhaal. Wel fijn dat ze goed gaan kijken hoor! Weet je al waar je de derde poging gaat doen?

8 cellen op dag drie is top! Dat was deze ook, wel vers, maar cryo is vast sterk!

10. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Eleance: dankje meid, en lief dat je me volgt :)!! Dus jullie gaan bijna weer voor een tweede, ook spannend! Zou toch leuk zijn een broertje of zusje voor jullie kleine man!

Lobke: ik had al voor dat we begonnen met IUI een hysterescopie + een laparoscopie gehad. De laparoscopie was onder narcose. Maar bij alleen een hysterescopie is het niet nodig om onder narcose te gaan, want dat is verder geen operatie. Ik kreeg het omdat ik altijd tussentijdsbloedverlies had en ze wilden onderzoeken of er inwendig ook iets mis was. Volgens de onderzoeken was er niets aan de hand. Wrang genoeg is het pas overgegaan na de miskraam/curretage. Elk nadeel heeft z'n voordeel...

11. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoe gaat het hier? Pien, hoe voel jij je? Moet steeds aan je denken...

12. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Dankje Marliesje :). Ik voel me wel goed. Voel ook verder niet zoveel, behalve dat de darmen wat extra gevoelig zijn, maar dat heb ik wel vaker... Vind het wel weer spannend worden!
    Hoe voel jij je? Kun je al lekker genieten?

13. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Gelukkig voel je je goed! vrijdag moet je ongi worden toch? Komt ook alweer dicht bij! Wat zou het super zijn als je een dikke streep hebt!

Hier alles goed hoor, ik geniet wel, wel steeds meer eigenlijk, maar toch ben ik blij als ik donderdag de 2e echo heb gehad en het kleintje nog steeds goed groeit. Heb nu sinds een week wel echt volop kwaaltjes, doodmoe, misselijk, gisteren voor het eerst (deze zwangerschap en sowieso in járen) overgegeven. Dat stelt me wel gerust eigenlijk, heel erg, want ik voel liever van alles dan dat ik niets voel! :D Heb het ook al wat mensen dichtbij verteld, en de eerste "zwanger" kaartjes gekregen, en van een vriendin een super schattig pakje met koeienvlekken en mutsje met oortjes en rompertje. En van de week, in de hema, sokjes gekocht. Maar echt in een opwelling, want ik was er om een kadootje voor mn nichtje te kopen, toen zag ik die kleine sokjes, en dacht ineens "heej, die kan ik wel vast kopen". Het is zo onwerkelijk allemaal, en soms dan besef ik het ineens en dan moet ik gewoon heel hard huilen omdat ik zo blij ben. :) Maar emoties liggen wel wat overhoop ook, want zit steeds te janken om vanalles :)

14. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Marliesje: ja het zou zo fijn zijn om eindelijk een positieve test in handen te hebben :). Maar ik heb werkelijk geen idee welke kant het uitgaat... Nog maar even geduld. Morgen gelukkig weer aan het werk en druk genoeg daar, dus dan vliegt de tijd ook weer ;).

Ik kan me wel voorstellen dat je kwaaltjes juist prettig vindt. Zou ik ook hebben verwacht ik, je zoekt toch ergens bevestiging. En hoe vervelend overgeven ook is, ik snap dat je er wel blij mee was :). Als het alleen maar niet veel erger wordt dan dat, want je hoort ook wel verhalen van 9 maanden hel... nou daar wordt je ook niet vrolijk van...
    Ik duim voor weer een mooie echo komende week, dan ben je ruim 9 weken, schiet mooi op!

15. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hopelijk word het een snelle week en is het voor mij snel donderdag en voor jou snel vrijdag! Geduld is een schone zaak ;);)

16. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Pien, en?????
    Marliesje, hoe was je echo?
    Ik heb een avontuurtje ziekenhuis gehad ' s avonds, ik heb de verloskamers al even goed kunnen bekijken ;) Gelukkig loss alarm. Ik verloor wat vocht en ik wist niet wat het was. De vk nam het zekere voor het onzekere. Alles is gecheckt en gelukkig alles goed. Alleen ligt mijn placenta misschien een beetje voor de uitgang, maar dat moet nog bevestigd worden en kan ook nog bijtrekken natuurlijk.
    Ow, ik ben echt benieuwd hoe het met jullie is!

17. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Hoi hoi!
    Marliesje: aan je onderschrift te zien had jij goed nieuws gisteren :). Wat fijn zeg!!
    Doortje: jee dat was wel even spannend. Gelukkig geen gekke dingen. Fijn dat ze er wel serieus mee omgaan in elk geval!

Hier ist op z'n minst nog vaag... gisteren was ik heilig overtuigd dat ik ongesteld was geworden, want roze bloedverlies en wat bruinig spul en het voelde ook zo. Zo voelt het nog steeds trouwens. Gisteravond wilde ik ter bevestiging toch even testen, het was 13 dpo, 10 dagen na tp. Maar die test is dus het probleem, ik denk heeeeeeeeeeeeeeeel licht toch een streepje te zien. Mijn man was niet overtuigd, maar ik heb altijd compleet witte testen gehad (behalve toen ik even zwanger was en het al mis was...) en dit verbaasde me toch wel een beetje. Vanochtend weer testje gedaan, maar nog steeds heeeeeeel licht, maar misschien ietsje minder heeeeeel licht dan gisteravond. Ik weet het niet... Menstruatie is nog niet doorgezet, maar ja ik reken er maar op dat dat vandaag of morgen dan toch wel gaat gebeuren. Dat komt bij mij nooit stel op sprong.
    Kijk bij de eerste IVF bleek ik achteraf zwanger en testte ik ook iets te vroeg en concludeerde ik toen ook te vroeg dat het mis was. Vandaar dat ik toch wel wat voorzichtig ben nu, je weet maar nooit. En voor ik weer direct aan de drank ga.... ;).
    Ik zou het overigens wel heel flauw en verdrietig vinden dat het nu toch echt mislukt is, want je krijgt wel weer stiekem wat hoop.... verder op basis van hoe ik me voel kan ik echt niet aannemen dat ik zwanger ben... en als het niet zo is, dan wil ik ook geen valse testen, verdikkeme! Maar ik heb het hier vaak genoeg op het forum gezien: van die vage testen en dan alsnog ongesteld worden...
    Wordt vervolgd, hoe dan ook.

18. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Oh jeetje Pien, wat een stress! Hoe licht is licht? Heb je een fotootje? ;) Is het een tuurtest of een lichte test? Bij mij was hij eerst ook licht hoor. Ik had heel veel ongi pijn en dacht te weten dat het helemaal mis was... Ik had dan weer geen bloed, maar gebruikte ook Utrogestan.
    Ow meis, ik snap zo dat je hoop krijgt, maar ook ik ken inderdaad de verhalen. Het lijkt er in ieder geval op dat er wel iets is gebeurd. Zo'n test slaat niet zomaar positief uit. Oeh, ik hoop zo dat het nog steeds aan het gebeuren is :). Wel een goed teken denk ik dat het bloeden gestopt is en bij weinig is gebleven... En de vorige keer dat je zwanger was had je natuurlijk ook bloedverlies, dus misschien hoort het er bij jou bij... pffffff ik hoop dat je de dag een beetje doorkomt! Morgen weer testen? Heb je gevoelige tests? Kruidvat deed het trouwens goed bij mij.
    Houd je me op de hoogte?

Marliesje, zie nu ook je onderschrift ;)! Super! Die van mij zwaait niet, die schopt alleen maar ;). Hoewel ik ook een echo heb met 12 weken dat hij zijn armpje omhoog heeft, maar toch heb ik meer het idee dat het maaien is ipv zwaaien. We hebben een heel beweeglijke dodo ;). Ook heel leuk hoor! (Maar ik krijg er harde buiken van als hij zo te keer gaat en dat is dus wat minder..., maar toch liever elke keer de bevestiging dan niks voelen hoor!)

19. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    O Pien, wat spannend! Ik heb me de hele eerste week precies gevoeld alsof ik ongesteld ging worden... Kun je de test op de foto krijgen? Ik hoop het zo, dat de testen donkerder worden de komende dagen!!

Doortje, jeetje wat een verhaal. Was wel even schrikken zeker! Gelukkig was het loos alarm! Ik las van de week trouwens dat de placenta vaak voor de uitgang ligt rond 25 weken, maar dat ie bijna altijd omhoog gaat later in de zwangerschap.

Hier alles goed, gisteren idd echo, was weer zooo zenuwachtig, nog erger dan de vorige keer. Maar het was goed, kleintje was goed gegroeid, hartje klopte mooi snel. Alleen hij bewoog niet, volgens de gyn heel normaal omdat ze bijna de hele dag door slapen, maar ik zat er wat over in. Dus toen ging ze proberen hem wakker te maken, door heel hard met dat echo-ding te porren, en toen ineens begon hij met zijn armpjes te zwaaien (of maaien, hihi, kan allebei) en een beetje heen en weer te draaien.
    Verder begint de vermoeidheid gelukkig wat over te trekken, alleen nog steeds veel last van mijn maag. Maar goed, als ik een dag geen last heb raak ik ook in paniek, dus vind het niet zo erg...

20. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Ik heb een poging gedaan om de test op de foto te krijgen, maar tis echt slecht te zien hoor, nog slechter op de foto... Maar vooruit, ik plak 'm erbij ;). En dan ist ook nog zo'n test waarop staat 'uiterst gevoelig'... maar goed bij de eerste IVF testte ik dus ook nog volledig negatief bij 12 dagen na punctie, met dezelfde testen. Heb nog wel wat bruine afscheiding, dus ben er alles behalve gerust op. Gelukkig heb ik voor vanavond afleiding, ga bij vriendinnen eten.

Marliesje: ik kan me die spanning zo goed voorstellen. Wel grappig dat je zegt dat je last van je maag hebt, maar er eigenlijk ook blij mee bent. Wat zijn we ook complexe wezens he ;).

20140411_090636.jpg

Deel Deze Pagina