Wie ook IVF/ICSI in juni?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door SuusjeLove, 4 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Hey Ladies, hij is er! Vliezen zaterdag nacht spontaan gebroken! Hij is heel klein, maar doet het goed. Met mij gaat het ook wel redelijk, maar heb toch nog een hoge bloeddruk ;(. Ik vertel later meer! Hij is trouwens echt heeeeeel mooi en lief.

2. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Doortje gefeliciteerd!!! Fijn dat hij het goed doet ondanks dat hij klein is! Nu hopen dat jouw bloeddruk weer snel gaat zakken! Mogen we ook weten hoe hij heet? Of wil je dat liever niet op t forum zetten?

Als je je weer wat beter voelt, kom je dan nog even uitgebreid vertellen?

3. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Hij heet Siem! ;)

4. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mooi!!

5. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Van harte gefeliciteerd met je zoontje Doortje! Fijn dat het goed met hem gaat en hopelijk knap jij ook snel weer op! En erg leuke naam ook :).

6. lobke2

lobke2 Bekend lid

4 nov 2011
    549
    0
    0
    Mijn lieve hond en vriend ;)
    brabant
    Jaaa ahhh geweldig. . Proficiat met jullie zoon. . Snel opknappen

7. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lobke hoe gaat het nu met jou?

8. lobke2

lobke2 Bekend lid

4 nov 2011
    549
    0
    0
    brabant
    Leven gaat door. .. niet te lang erbij stil staan... positief blijven en hoop houden

Ga ook beginnen met tarwekiemolie. .. Jullie ervaring ermee

9. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb het gebruikt, in capsule vorm van de tuinen. Zit heel veel vit e in, in de natuurlijke vorm. Kan nooit kwaad, heb er veel posi verhalen over gelezen. Weet niet of het bij mij ook meegespeeld heeft, want ben er en paar maanden voor ik zwanger werd weer me gestopt omdat ik te lui was om nieuwe te halen bij de tuinen:)

10. lobke2

lobke2 Bekend lid

4 nov 2011
    549
    0
    0
    brabant
    Ja zo denk ik er ook over. . Maar schijnt zowiezo goed te zijn. .

Iedereen Veel plezier vanavond. ..hup Holland hup Haha

11. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Hoi meiden! Net weer ongesteld geworden en de laatste dagen slecht geslapen, druk in mijn hoofd en weer bezig met onze derde IVF poging. De vakantiestemming is al aardig verdwenen... Ik voelde de laatste dagen weer vaak mijn linker eierstok zeuren en steken. Niet onoverkomelijk, maar wel wat vervelend. Daarom heb ik toch om een echo gevraagd, voordat we het hele circus weer gaan starten. Ben vanochtend geweest. Dit keer bij een gynaecoloog, omdat de fertiliteitsarts op vakantie is. Hij heeft gekeken en het vreemde is dat hij betwijfelde of de cyste wel endometriose is, terwijl de fertiliteitsartsen dat dus al wel tijden beweren... ik ga er maar vanuit dat het wel zo is, maar tis toch vreemd. Bovendien zag hij er maar eentje i.p.v. 2. En gelukkig was deze nog steeds klein. Wat ik dan voel weet hij ook niet precies, maar wellicht dat mijn eierstokken door de 2 puncties wat gevoeliger zijn geworden. Herkennen jullie dat? Dat je af en toe je eierstok voelt, ook buiten de eisprong om? Maar goed, op zich zag dus alles er goed uit.
    Wat wel fijn was dat hij ook even ging tellen hoeveel follikels er op dit moment aanwezig waren. Dat is bij mij nog nooit eerder gedaan als voorbereiding op de IVF. Ook dat zag er netjes uit, stuk of 5 aan beide kanten. Ik hoop dan ook dat met de hogere dosis medicatie die ik straks ga gebruiken het merendeel daar van ook daadwerkelijk gaat groeien. Vorige keer had ik maar 4 grote follikels, hopelijk dit keer dus wel meer.
    Heb ook even gevraagd wat hij denkt van eventueel een 4e poging. Hij zei dat een vierde poging best tot de opties behoort en dat er dan ook nog best kansen zijn dat het lukt. 3 pogingen is puur politiek. In onze situatie zou hij zich wel een 4e poging kunnen voorstellen, aangezien alles op het oog wel goed lijkt te gaan. Hij begon zelf over dat we misschien dan eens een ander laboratorium kunnen proberen (ons ziekenhuis doet het laboratorium werk niet zelf, daarvoor moeten we naar het UMCG). Schijnt dat ze wel vaker soort van samenwerken met Gent. Dat ze dus hier de follikelmetingen kunnen doen, terwijl je verder onder behandeling bent van Gent. Dat vond ik wel heel fijn om te horen, aangezien ik daar eventueel wel naar toe wil bij een volgende, betaalde poging. Niet dat ik hoop dat het zo ver komt natuurlijk....
    En ook even gesproken over het terugplaatsen van 1 of 2 embryo's. Inmiddels mogen wij dus ook 2 terug laten plaatsen. Volgens hem wordt de kans wel groter als je er 2 terug laat plaatsen. Volgens hem is de kans groter op zwangerschap als je 1 x 2 laat terugplaatsen dan 1 verse en 1 cryo. Als je zwanger wordt bij een tp van 2 embryos's is er ongeveer 20% kans op een tweeling. Valt op zich nog wel mee. Niet dat ik geen tweeling zou willen, maar je wordt toch wat bang gemaakt doordat er bij een tweelingzwangerschap veel meer kans is op complicaties bij moeder en kind. Je wilt ook niet dat je uiteindelijk 2 kindjes krijgt die veel te vroeg geboren worden en het niet halen... Nou is dat natuurlijk wel het meest verschrikkelijke scenario, maar ja, ik ben nou eenmaal goed in het bedenken van dat soort scenario's . Hij wilde me ook niet adviseren om niet voor 2 te gaan, het is gewoon aan ons. Maar ik vind het nog wel een lastige keuze. Maar als ik dan aan Lobke en Marliesje denk, jullie hebben beide een tp van 2 embryo's gehad en uiteindelijk niet eens zwanger geworden. Dus in dat licht, ben ik ook weer niet zo bang voor een tweelingzwangerschap.
    Ben vanochtend ook nog naar de acupuncturist geweest. We zullen zien of het gaat helpen. Dit keer wil ik het wel 'afmaken', want bij de eerste poging durfde ik na de punctie geen acuncptuur meer te doen, terwijl het juist wel goed schijnt te zijn om vlak voor de tp nog een 'prikronde' te doen ;).
    Nou heel verhaal, zo eerst maar even! Vanavond ook een spannend avondje he . Ben blij dat ik deze week nog vrij heb, het is best laat die voetballerij. Hup holland!

12. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat raar. Heeft hij ook gezegd wat hij dan dacht dat het wel was?
    Ik vond het ook een hele moeilijke keuze hoor, 1 of 2. Mijn man wilde heel graag 2, want die leek een tweeling zo geweldig, en ik ben bezweken voor de druk, bang dat ik niet zwanger zou zijn en bang dat ik zwanger zou zijn van een tweeling... Natuurlijk liever een tweeling dan helemaal geen kindje, maar wat jij zegt, er zitten wel weer risico's op complicaties aan.
    Maar goed, ze bleven geen van beide zitten, en bij Lobke idd ook niet. En heb een vriendin die heeft een 2-ling van haar 2e icsi, en die had helemaal nergens last van, geen complicaties, geen vroeggeboorte. Dus het zegt ook niet alles natuurlijk. Weet je al wat je gaat doen? Of nog niet?

Veel plezier vanavond ja, spannend!!

13. lobke2

lobke2 Bekend lid

4 nov 2011
    549
    0
    0
    brabant
    Mijn idee was dat 2 verse embryo's. .kans groter was op een zwangerschap dan een extra cryo die waarschijnlijk niet ontdooit. ..

Marliesje heel veel succes meid. .. hopelijk wordt ons ook het geluk gegund

14. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Nou gisteravond was wel een domper he....

Ja Marliesje: dat zijn inderdaad ook gedachtes die ik heb, maar wat Lobke zegt is minstens zo waar. Ik ben er nog niet helemaal uit, maar ik neig toch wel naar 2. De kans is zo klein dat er ook echt 2 blijven zitten. En het kan ook wel goed gaan wat je zegt. Uiteindelijk gaat het nog steeds veel vaker goed dan niet...

15. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    O ja, dat speelde bij mij ook wel mee waarom ik er uiteindelijk tóch 2 heb laten terugplaatsen. Bij icsi 1 had ik 2 cryo's die allebei het ontdooien niet overleefden, bij icsi 2 had ik uiteindelijk geen embryo's die goed genoeg waren om in te vriezen, dus in die zin zag ik sowieso niet zoveel heil in een 1 verse tp en 1 cryo. Omdat ik niet verwachtte dat die cryo tp er ooit zou komen...

Nou idd wat een domper gisteravond.

16. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Tja Pien dat lijkt me ook een lastige keus, ik zou precies hetzelfde erin staan als jij, dus...
    Lobke, tarwekiem heb ik niet gebruikt, maarik heb wel fluimicil geslikt omdatik daar wat onderzoeken over had gelezen. Pien, Misschien is het iets voor jou? Doorbraak bij behandeling van endometriose en PCOS met N-acetylcysteine (NAC) - Endometriose dieet
    Lobke, dit zijn ook allerlei onderzoeken, bij de ene is er wel een effect, bij de ander niet...
    https://sites.google.com/site/miscarriageresearch/supplements-and-miscarriage/n-acetyl-cysteine
    Ik kreeg het ook in het ziekenhuis na mijn eerste tp toen ik overstimulatie had, dus kwaad kan het niet lijkt me...

17. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dat is grappig... Ik zei vorige week tegen Pien, dat vasten heel goed schijnt te zijn (ik deed het de laatste 6 weken voor ik zwanger werd, niet non-stop natuurlijk maar 2 dagen in de week), dat is vooral omdat je dan meer groei hormoon aanmaakt, wat het DNA in je (ei)cellen verbeterd, maar het schijnt ook schade door oxidatieve stress te herstellen. Grappig dat dit artikel het daar ook over heeft. Oxidatieve stress is schijnbaar errug slecht voor je vruchtbaarheid...
    How Intermittent Fasting Stacks Up
    Maar fluimicil is makkelijker. :)

Doortje hoe gaat het met jou en Siem?

18. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Thanks meiden, ik zal er eens naar kijken :).
    Hoe gaat het nu met je Doortje? Ben je zelf ook wat meer opgeknapt? En hoe gaat het met de kleine?

Lobke: heb ook al wel eens tarwekiemolie gebruikt, maar niet tijdens een behandeling. Dus kan niet zeggen of het werkt... maar volgens mij kan het geen kwaad.

19. bloempie81

2 jul 2014
    36
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    provincie utreg
    Hoihoi, ik ben nieuw hier en heb vandaag mn eerste punctie gehad... gelukkig viel het al met al nog mee... dit is onze eerste icsi poging... nu is het wachten geblazen op het telefoontje... hoe ist met jullie? groetjes bloempie 81

20. lobke2

lobke2 Bekend lid

4 nov 2011
    549
    0
    0
    brabant
    Hoi dames het is rustig hier

Hoe gaat het met iedereen. ..

Ik zit zelf nog in de verplichte rust maand voor tp

Deel Deze Pagina