Wie ook IVF/ICSI in juni?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door SuusjeLove, 4 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Hoi, ja rustig hier!
    Doortje is als het goed is lekker aan het genieten van haar kleine mannetje. Marliesje probeert de warme dagen met haar dikke buik wat door te komen... :)
    Ik zit ook nog wat in de wachtstand Lobke. Zit nu aan de pil. Donderdag begint het spuiten weer, eerst de ellendige Deca... Denk dat jij zelfs nog eerder weer een tp hebt dan ik. Voor mij zal dat denk ik ergens eind augustus pas zijn.
    Hoe voel jij je nu? Kun je nog wat hoop hebben? Wel fijn dat je nog 7 cryo's hebt, ik hoop zo voor je dat daar jullie kindje bij mag zitten!

2. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heej meiden!

Lobke, is altijd zo jammer van je tijd, zo'n verplichte maand rust. Althans, vond ik altijd, ik wilde wel aan één stuk door. Maar voor je lijf wel even beter. Dan weer met goede moed verder.

Pien, donderdag alweer! Ik had augustus in mijn hoofd zitten maar vergeet steeds dat het al weer bijna augustus is. Hopelijk heb je niet al te veel last van die deca; zeker met dit weer zit je niet op opvliegers te wachten. Had jij er de vorige keren veel last van?

Hier alles goed, heb niet echt last van de warmte gelukkig. Maar heb helaas ook nog niet echt kunnen genieten van het zomerweer. Vorige week vrijdag, zaterdag en zondag gewerkt. Snoeiheet en ik zat binnen. (of in de auto, maar dan heb ik gelukkig weer airco)
    Maandag hadden we een personeels-BBQ. Nou, ik dacht, das leuk, kan ik ook eens lekker van het weer genieten. Regent het de hele dag pijpenstelen! En wilde het niet verzetten want het was gedoe genoeg geweest om iedereen op dezelfde avond van de partij te hebben. Dus uiteindelijk alles maar binnen gedaan, en ML stond voor het open raam te barbecue-en. Maar goed, het was wel gezellig gelukkig.
    Toen di, wo en do weer werken, weer stralend weer.
    Vrijdag een dagje naar de dierentuin met een vriendin, en weer régen. Hoe krijg ik het iedere keer toch weer voor elkaar om de leuke dingen precies op die dagen in te plannen. Tot op onze sokjes waren we nat. Om half 6 kwamen we het restaurant waar we gingen eten binnen, ging de zon schijnen. :cool:

Morgen komt mijn vader laminaat leggen in de babykamer, en 11 augustus komen de meubeltjes, dus dat schiet al op! Vind het prettig als het straks klaar is, of iig zo goed als. Geeft wel rust.

3. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Pien, jij bent alweer een paar dagen aan het spuiten toch? Hoe gaat het? (nog) geen bijwerkingen?

4. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Marliesje: en hoe staan de meubeltjes in je babykamertje? Mooi geworden? Het wordt nu wel steeds echter allemaal denk ik he? En het komt ook al aardig dichtbij :)!

Doortje en Lobke: hoe gaat het me jullie?

Hier inmiddels begonnen met de menopur. Het ging tot nu redelijk. Niet heel veel last gehad van de deca. Wel wat moe, en af en toe wat hoofdpijn. Maar het is te doen. Ik erger me wel sneller aan mensen. Ook aan vriendinnen. Ik vind echt bijna iedereen stom op het moment, behalve mijn man gelukkig ;). Zullen die hormonen wel zijn...
    A.s. maandag de eerste echo. Het zal mij weer benieuwen. Hopelijk met de hogere dosis menopur weer wat meer eitjes dan de vorige keer.

5. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Had jij de vorige keer ook al menopur? Ik kreeg altijd gonal-f...
    Gelukkig heb je niet heel veel last van bijwerkingen hoewel hoofdpijn wel heel vervelend kan zijn. En dat je iedereen stom vind, dat herken ik wel! Van de icsi's maar toen ik net zwanger was had ik het ook. Gelukkig vind je je man niet stom, want anders wordt het wel vervelend.
    Nu hopen op een goede eerste fm! Zou mooi zijn als je wat meer eitjes zou hebben. Vorige keer 6 ofzo toch?

Vandaag zijn de meubels gekomen, dus op wat kleine dingen na is de kamer nu klaar. Nog wat lampjes, beddengoed, vaasjes en overige accessoires.

6. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Leuk zeg om lekker met het kamertje bezig te kunnen! Lijkt me zo leuk :).
    Ja ik heb vanf het begin al menopur. Bij de IUI had ik ook al menopur. Jij bent eerder begonnen dan ik, volgens mij zijn ze op een gegeven moment overgestapt op menopur, dat is goedkoper... maar volgens mij niet slechter gelukkig ;). Het is alleen wel een gedoe met klaarmaken. Ik zal mijn dagelijkse shots er zo maar weer eens in zetten ;).
    Heb je nog wat zon kunnen zien trouwens ;) :)?

7. lobke2

lobke2 Bekend lid

4 nov 2011
    549
    0
    0
    Mijn lieve hond en vriend ;)
    brabant
    Wat leuk marliesje de kamer klaar. .. Ik ben jaloers Haha

Pien Ik herken het wel. .. Alles stom. .. veel korter lontje...ik had gelukkig ook gonalf. .. Heeft inderdaad met de kosten te maken. Eersre keer icsi zou ik dat ook krijgen maar had de apotheek mij de gonalf meegegeven. En dit jaar mag het wel weer standaard van de verzekering gonalf.

Hier verder rustig eisprong vorige week gehad. Nu wachten op ongi voor cryo tp

8. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Menopur is idd goedkoper, maar ik vroeg het juist omdat ik er vrij veel positieve verhalen over heb gehoord. Meiden die slecht reageren op Gonal-F of puregon, en die dan met menopur meer en betere eicellen hebben. Ik heb het toen nog gevraagd aan onze gyn, maar die zei dat dat niet zo was en dat het allemaal precies even goed werkte. Maar wel vervelend dat het zo'n gedoe is met klaarmaken, net zoiets als pregnyl zeker? Dan is gonal-F wel makkelijker ja, op de goede stand zetten, naaldje erop, en hupsakee. :)

Het is idd echt leuk, met het kamertje bezig! Ik hoop het ook zo voor jullie, dat het snel zover mag zijn. We vonden het gisteravond ook wel een beetje raar hoor. Stonden we in het kamertje, elkaar een beetje onnozel aan te kijken. Eigenlijk nog steeds in ongeloof dat er over 3 maanden een baby in dat bedje ligt...

@Lobke, dat is mooi, eindelijk weer verder!

@Pien, gisteren de hele dag vrij, regent het vooral, haha. Maar heerlijk op de bank gehangen met een boek. Zondag met man en schoonvader naar het pannenkoekschip geweest (daar is sv zo gek op, is echt zijn lievelingsrestaurant. Ik vind pannenkoeken echt lekker, maar wat een drama dat ding; héét, banken waar je na 5 minuten al een zere kont van hebt, en 100 gillende kinderen. pffff... Hoewel ik er in de toekomst wel vaker zal komen denk ik :))

Hoe was jullie weekend verder? Nog leuke dingen gedaan?

9. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Pien spannend, ik heb bij iui gonal en menopur gehad. Ik begreep dat menopur van echte hormonen is gemaakt en gonal f kunstmatig is ofzo... Dus toch een andere stof, hoewel de werking hetzelfde is.
    Met Siem gaat het op zich goed, maar hij heeft erge buikkrampjes, zooo zielig en hij is een echte zwaan Kleef aan, hij gaat huilen als hij niet bij iemand zit, hoe erg je het ook probeert na te bootsen met een kruik en een handdoekje om hem heen ;) hij heeft het perfect door. Hij wil dan ook nog de hele tijd een pink of de borst haha. Kortom ik doe niks anders dan een baby dragen.
    Lobke, misschien zijn Pien en jij wel een beetje gelijk met een tp!
    Marliesje leuk de kamer! Bij ons missen nog accesoires, maar dat komt omdat ik niet de goede dingen kon vinden ;).

10. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Marliesje: het is je gegund hoor! Piel maar lekker met dat kamertje om :). Jij treft het wel met het weer hoor haha. Maar eh, op de bank met een boekje klinkt ook goed hoor! Tot hoe lang ben je van plan door te werken eigenlijk?

Lobke: ach ja we weten dat het erbij hoort zo'n kort lontje. Je moet jezelf ook niet altijd te serieus nemen, ook al voelt het nog zo echt ;). Hoe gaat het verder met je? Kun je nog een beetje hoop houden enzo? Wel fijn dat je nog 7 emmies hebt, ik hoop zo voor je dat daar jullie toekomstige kindje bij mag zitten!

Doortje: leuk weer even wat van je te horen! Vervelend dat Siem last heeft van buikkrampjes... hopelijk groeit hij daar snel overheen! Lijkt me lastig om niet toe te geven aan huiltjes. Bij vriendinnen zag ik het ook wel, dan denk ik zelf van: nou zeg laat toch even liggen, dan gaat het huilen vanzelf weer over, maar ja kennelijk is dat makkelijker gezegd dan gedaan ;).

Nu 2 dagen menopur achter de rug. Ik denk mijn buik al wat te voelen, maar nog niet echt hoor, kan ook nog niet echt. Ben wel benieuwd hoor.

11. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Doortje, wat sneu voor Siem, buikkrampjes kunnen zó naar zijn... Hopelijk duurt het niet lang voordat het over gaat trekken. Mijn nichtje heeft het ook met vlagen gehad, die had dan ook zo'n pijn. Lijkt me best erg, want je kunt er niets tegen doen.
    Maar wel fijn voor hem dat jij hem iig bij je houdt! Gebruik je ook een draagdoek?

@Pien, dank je :) Doorwerken weet ik eigenlijk niet. Ik denk gewoon 34 weken, maar misschien dat ik daarna nog wel op zaterdag op de zaak moet zitten, ivm nachtdiensten van ML en de rest. Maar dat maakt niet zoveel uit, zet ik daar een lekkere stoel neer en plof ik neer met een boekje en mn beentjes omhoog. Ik rij nu nog maar weinig, schipholritten beginnen ook moeilijk te worden omdat ik soms niet meer anderhalf uur mijn plas op kan houden, en als ik het dan toch doe krijg ik harde buiken. Maar kan moeilijk steeds stoppen om te plassen met klanten in de auto.
    Dus ik zit nu vooral op de zaak, beetje administratie doen, telefoon opnemen, als er mensen voor een auto komen kijken ze te woord staan enzo. Internetten, forums lezen, dat soort dingen ;)
    Tot vorige week maakte ik ook nog veel auto's schoon voor de verkoop, maar daar kreeg ik achteraf toch steeds last van. Ben schijnbaar erg gevoelig voor harde buiken, dus dat durf ik nu ook niet zo goed meer. Ben een beetje voorzichtig, mijn moeder lag toen ze zwanger was van mij met 30 weken in het zh met weeën. Dat zegt natuurlijk helemaal niets over mijn zwangerschap, maar het zit toch in mijn achterhoofd.

Volgens mij voelde ik mijn buik ook wel vrij snel nadat ik met stimuleren begonnen was. De follikels zijn dan nog wel heel klein, maar het zijn er wel meerdere en ze kunnen best al wat gevoelig zijn.
    Kun jij als je tegen de punctie aanzit de follikels ook voelen? Heb weleens gehoord dat dat kon, maar mijn buik heeft daarvoor teveel isolatie materiaal... :)

12. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Marliesje: Gelukkig kun je kantoorwerk goed doen. Kan me voorstellen dat het niet handig is om naar de wc te moeten als je een taxi-ritje maakt ;).

Ik weet niet of ik letterlijk mijn follikels voelde hoor, de tweede keer zeker niet, want toen had ik er maar 4. Maar de eerste keer voelde het op een gegeven moment wel heel 'vol' aan en voelde ik het vooral als ik ging zitten. Ik voel ze niet van buiten af hoor hihi, ook al zit er weinig isolatie ;).

13. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ooh, ik heb het wel eens iemand horen zeggen, maar eigenlijk vond ik het wel raar, want ze zitten ook vrij diep, niet tegen je buikwand aan ofzo... :D

14. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Haha ja dat zal wel in de categorie 'sterke verhalen' geweest zijn :D. Maar ja je weet maar nooit ;).

15. lobke2

lobke2 Bekend lid

4 nov 2011
    549
    0
    0
    Mijn lieve hond en vriend ;)
    brabant
    Hahaha. .. Nee hier ook niks gevoeld. Had r toch ook genoeg. .. Misschien teveel isolatie�😉

16. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heb ik me weer voor de gek laten houden :)
    Ik zag het echt al helemaal voor me, een vrouw met allemaal druiventrossen onder haar huid, haha. Maar bedacht me nu ineens ook, dat als je dat zou kunnen zien, zou je ook de darmen enzo kunnen zien lopen. :D Wel handig als je een ontstoken blindedarm hebt, kun je het vanaf de buitenkant meteen zien...

17. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Haha! Bij mij kon je het niet zien, maar had wel het idee dat ik ter hoogte van mijn eierstokken meer bolling kreeg in mijn buik, vooral toen ik overstimulatie had... Volgens mij was het ook echt zo, want mijn eierstokken waren toen vrij groot natuurlijk, maar bolletjes... Nee ;)
    Marliesje, ik had ook heel veel harde buiken, echt zooo vervelend! Rustig aan doen idd hoor!
    Pien, jij had toch ook maagpijn een tijdje geleden? Ik heb dat nu de hele tijd, echt heel vervelend, soms zo erg dat ik even alleen maar kan liggen. Ook lastig met Siem vasthouden en bij borstvoeding ligt hij precies op mijn maag... Wat heeft bij jou geholpen? Ik ga morgen weer naar de huisarts. Ik mag bijna geen medicijnen vanwege de borstvoeding ;(. Maar hij weet ook niet wat het is, ik heb er ook vaan pijn bij in mijn rug en schouderbladen.

18. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Doortje, dat kan ook wel vocht zijn geweest, of idd al die follikels! Hoeveel had jij er toen?
    Wat naar dat je zo'n maagpijn hebt! Wat mij ooit werd aangeraden (maar omdat het bij mij uiteindelijk galstenen bleken te zijn werkte het niet echt...) was warme melk met een teentje knoflook erin geraspt. Was niet eens vies trouwens, en voor de smaak zou je er evt wat anijs in kunnen doen.
    Die harde buiken zijn idd vervelend, maar probeer me er niet te druk om te maken. Soms raak ik een beetje in paniek (ben ook een enorme paniekvogel) omdat ik dan ineens heel bang ben dat het ineens weeën worden en ze ineens geboren word. Maar mijn nichtje had er ook zoveel last van rond deze periode, en haar dochtertje wilde er echt niet uit, die bleef heel lang zitten. Dus hou me daar maar aan vast. Het doet geen pijn ofzo, dus in die zin maakt het me niet uit, alleen dus dat ik er soms wat bang en gestrest van word.

19. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Doortje: vervelend zeg dat je zo'n last van je maag hebt. Tsja bij mij hielp de Omeprazol op zich wel, maar ja dat zal je dan vast niet mogen hebben. Achteraf waren mijn maag/darmklachten eigenlijk altijd wel hormoongerelateerd. Misschien dat jouw hormoonhuishouding ook wel wat van slag is, dat zou niet vreemd zijn nu je nog borstvoeding geeft. Maar ja, da's niet zo makkelijk op te lossen he. Misschien dat de tip van Marliesje helpt? Grote kans dat het na verloop van tijd vanzelf ook wel weer beter wordt.

Marliesje: kan me best voorstellen dat je af en toe wat in paniek raakt ;). Maar harde buiken is inderdaad wel een veelvoorkomend verschijnsel, dus dat zal wel wat meevallen. 'Gewoon' rustig aan doen!

20. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Pien, jij hebt morgen de eerste fm toch? Succes! Laat je even weten hoe het ging?

@Lobke, al ongi?

Deel Deze Pagina