Wie ook IVF/ICSI in juni?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door SuusjeLove, 4 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Daar ben ik weer! er zitten 2 4 cellige embryo's in mijn buik, dat is op dag 2 een heel goed resultaat :). En dan zijn er nog 3 kandidaat cryo's over. Die moeten nog een dagje doordelen. Daarvan horen we over 1,5 week per post meer van. Nou veel beter had het tot nu toe niet kunnen gaan en beste resultaat tot nu toe! Nu maar lekker broeden...

Doortje: fijn te horen dat Siem het zo goed doet :)

Marliesje: weet je al wat meer?

2. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Pien, wat fijn! Dat klinkt hoopgevend! Nu lekker broeden idd, en ga ik weer 2 weken heel hard duimen. Fijn dat het echt mooie zijn, dat het er 2 zijn, is toch meer kans dan 1, en hopelijk straks nog 3 cryo's die je eerst helemaal niet nodig hebt! Het klinkt echt heel goed, veel beter dan mijn beste poging ooit gegaan is. Weet niet of dat uiteindelijk wat zegt, maar ik hoop het wel.

Doortje, fijn dat het met Siem goed gaat en dat hij lekker doorgroeit!

Hier alles wel goed. Geen bloed meer gehad, wel vanmiddag een behoorlijk bruin slijm-ding (sorry voor de details, maar jullie zullen je eten onderhand wel op hebben) waar ik enorm van schrok. Maar omdat het oud bloed was maakte het niet uit, nog een restantje van vannacht.
    Vanmiddag om een uur of 4 begonnen de harde buiken weer, en om half 7 weer een half uur aan de CTG gelegd. Heel mooi 5 harde buiken in dat halve uur, met regelmaat. Dus later op de avond kwam weer een arts aanwippen om mijn BM hals/mond op te meten, omdat ze het toch wat zorgelijk vonden. Maar die was nog steeds 4,5 cm, net als vannacht, en was dus niet gekrompen. Omdat ik dit ook al een poosje heb, is de conclusie dat het geen invloed heeft op mijn BMmond en het dus echt onschuldig is. Maar als ze pijnlijker worden moet ik wel gelijk bellen.

Verder moet ik zeggen, ik kan het iedereen aanbevelen, een nachtje MCL. Eten is prima, douche is heerlijk, kreeg zelfs 2 handdoeken en washandjes voor onder de douche (terwijl ML speciaal een handdoek van thuis had meegenomen), de verpleging is heel aardig, zit een beetje te chillen hier. Net met ML nog wat netflix gekeken, maar die ging naar huis toen ik ging douchen want "daar wilde hij niet op wachten..." Nou ja, groot gelijk, en toen ben ik er wat langer onder blijven staan.
    Net werd er nog een kopje thee voor mijn neus gezet. Dus ik heb niets te klagen verder. Maar morgen mag ik weer naar huis, mits er vannacht geen gekke dingen gebeuren. Hoop het niet, want heb wat dat betreft wel genoeg schrik gehad voor deze week.

3. lobke2

lobke2 Bekend lid

4 nov 2011
    549
    0
    0
    Mijn lieve hond en vriend ;)
    brabant
    Jeetje marliesje dat is wel schrikken. . Gelukkig geen gekke dingen. ..ook fijn als je dan toch daar ligt dat het aangenaam is Haha. . Mag je vandaag naar huis

Pien fijn 2 aan boord ... hopelijk een innesteling. .. Het mag wel een keer gebeuren he 😉

4. lobke2

lobke2 Bekend lid

4 nov 2011
    549
    0
    0
    brabant
    Doortje fijn dat het goed gaat met siem...i luv boeddha's

5. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Marliesje: zo he, toch best weer een hele happening. Is het vannacht rustig gebleven? Fijn dat je zo goed verzorgd wordt daar. Dat is ook wel mijn ervaring hoor, heb er nooit een nacht doorgebracht, maar wel 2 x een dagopname gehad. Ze zijn er heel vriendelijk, vond ik ook!
    Nou ik hoop dat dit een eenmalige actie was hoor!

Ik heb nog wel een beetje pijn aan mijn eierstokken. Weet niet of het echt minder is geworden, maar ook niet erger. Ik doe mijn best veel te drinken, al hangt het water en de thee me wel uit de neus inmiddels ;).
    Ik probeer maar wat rustig aan te doen. Ben vandaag wel thuis aan het werk gegaan, dat gaat op zich wel. Af en toe ff languit, het is heerlijk weer, dus lekker in de tuin :). En af en toe wat werken natuurlijk ;).

Herkennen jullie ook het gevoel dat bij alles wat je doet het misschien invloed heeft op de uitkomst? Ik kan nog geen eens zonder schuldgevoel een blokje chocola of een stroopwafel eten... Maar ik eet het dus toch omdat ik vind dat het onzin is, alleen voelt het niet zo, omdat ik ooit wel eens hier en daar wat gelezen heb ;). En ik neem geen paracetamol, ook al zeggen ze nog zo dat het geen kwaad kan... gelukkig is de pijn wel te doen, maar als ik nu niet 2 emmies in mijn buik had gehad, had ik ze wel genomen ;).

6. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nou, ik ben weer thuis. :D Vannacht alles rustig gebleven, CTG van vanmorgen was ook goed, dus mocht weer gaan, en hopelijk kom ik de komende 10 weken niet meer terug!! Wel moet ik rustiger aan gaan doen, vooral minder staan en lopen want daar lijken de harde buiken erger door te worden. Wel vervelend want ik wil nog zoveel doen en schoonmaken, maarja, t is niet anders, en anders maar hulptroepen inschakelen...

Ik zou net zeggen, je mag wel paracetamol, maar als het niet goed voelt om dat te doen moet je het niet doen!
    Maar, ik ken dat gevoel precies! En het werd bij mij iedere ICSI erger. De laatste ICSI geleefd als een monnik, super gezond eten, veel slapen, wandelen, geen paracetamol meer, zelfs idd geen chocola ofzo, alleen maar water drinken, die laatste ICSI heb ik zelfs geen nachtdiensten gedaan tot de testdatum. Dus eigenlijk 2 weken op de bank gezeten.
    Weet je, die keer dat ik wel zwanger werd, was ik tussen mijn eisprong en nod wezen stappen, stomdronken geworden (ok, daar is niet zoveel voor nodig want ik drink eigenlijk nooit), volgende dag enorme kater, lekker cocktail van paracetamol en ibuprofen op, en al met al sowieso die 2 weken wat een potje ervan gemaakt. Toen ik de dag voor nod mn maandelijkse test ging doen dacht ik nog: "al mijn testen zijn eigenlijk weggegooid geld, maar deze is helemáál zinloos!" En toen was ie dus positief.
    Conclusie, gezond leven is altijd goed, maar ik betwijfel of het echt zoveel invloed heeft als we denken. Als je zo lang bezig bent als jij, dan heb je denk ik de neiging om overal betekenis aan te gaan geven, zolang je maar het idee hebt dat je op de één of andere manier tóch invloed kunt uitoefenen op iets waar je eigenlijk weinig invloed op hebt. Natuurlijk als je rookt en veel drinkt verklein je je kansen, maar al het overige, ik betwijfel het... Het lukt of het lukt niet, en dat hangt denk ik meer van het embryo af dan van jouw beslissing om paracetamol of en stukje chocola te eten.
    Maar, je moet zeker doen waar jij je goed bij voelt, en niets doen waarvan je achteraf spijt kunt krijgen! Want dan voel je je er alleen maar rot om.

7. lobke2

lobke2 Bekend lid

4 nov 2011
    549
    0
    0
    brabant
    Precies zoals jij het zegt marliesje. .. vroeger deden ze alles wat fout was volgens mij. Toen werden er ook gezonde kindjes geboren.

Ik Let er zelf ook niet zo op... drink dan wel geen alcohol na tp... roken die ik al niet. .. Ik zou ook geen ibuprofen pakken. .. maar de rest wel. .. haha. ..ik hou van rood vlees en sushi. . Dus als dit vers kan ik me er geen zorgen over maken

Fijn marliesje dat je thuis bent. .. Nu nog 10 weken rustig aan.... Op naar de bevalling. . Aftellen Haha

8. lobke2

lobke2 Bekend lid

4 nov 2011
    549
    0
    0
    brabant
    Pien Hoe gaat het. . Al getest

Hoe staat het met de rest?? Groeien de buikjes Nog

Hier gister tp gehad van een morula cryo... Nu nog 6 in de vriezer

9. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    He Lobke, fijn weer een kans! En wat heerlijk dat je er nog 6 in de vriezer hebt :).
    Ik heb er uiteindelijk maar weer eentje... Op dag van tp waren er nog 3 potentiele cryo's, een dag later is er maar 1 goed genoeg geweest voor invriezen. Bij alle 3 de pogingen dus maar 1 cryo, of ik nou 8, 6 of 4 eicellen had. Zou het beleid zijn in Umcg? ;)
    Nee ik heb nog niet getest hoor, zit vandaag op 10 dpo. Ik wil niet negatief zijn, maar ik heb er een hard hoofd in... Ik mag pas op 17 dpo officieel testen. Als het niet goed zit, wordt ik dit weekend of uiterlijk maandag vast wel gewoon ongesteld. Dus dat wacht ik sowieso af. Het is wel weer zwaar hoor die wachtweken, pffff....

10. lobke2

lobke2 Bekend lid

4 nov 2011
    549
    0
    0
    brabant
    Ah bah..geen cryos over. .. zo krijg je ook niet echt kans op om zwanger te worden. ...

Weet je al wat je hierna wil.....

Hoop dat deze blijft plakken en die van mij ook...

11. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lobke, spannend! Succes nu met de lange wachtweken!

Pien, het zit niet echt mee met die cryo's. Je zou idd haast gaan denken dat het beleid is van het UMCG :(. Alleen heb ik er een keer 2 gehad. En daarna nooit meer iets. Ze zijn wel heel erg streng met eisen, want er zijn andere ziekenhuizen waar ze gewoon alles wat nog leeft op dag 3 invriezen. Dat lijkt me eigenlijk beter. Want soms blijft een 'slecht' embryo toch zitten...
    Die wachtweken zijn verschrikkelijk. Zeker als je op een gegeven moment de hoop verliest en het gevoel hebt dat het niet goed zit. Ik hoop echt dat je niet ongesteld word hoor, het moet toch ooit een keer meezitten!!

12. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Lobke: ik heb er 1, dus da's beter dan geen ;)
    Hoop ook heel erg voor jou dat het gaat lukken!
    Marliesje: ja ik hoop maar gewoon dat het een streng invriesbeleid is en dat de emmies op zich niet al heel slecht waren op dag 3. Want dat vind ik dan het enge ervan, want hoe zit dat dan met die emmies die in mijn buik zitten?
    Maar ik moet zeggen dat ik er nu weer wat rustiger onder ben. Ik ga het maar gewoon afwachten. We gaan morgen nog even een hotelletje opzoeken. Even wat afleiding!
    Hoe gaat het met jou? Geen rare fratsen meer gehad hoop ik?

13. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ooh, gezellig, even een hotelletje! Waar gaan jullie heen?

Hier gelukkig geen rare fratsen meer gehad, haha... Alles rustig hierzo.

14. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Mooi zo Marliesje, houden zo!!

We gaan naar Haarlem. Kun je mooi een dagje de stad in en dan zondag ff naar het strand :).

15. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Leuk, veel plezier daar, en hopelijk blijft het wat mooi weer!

16. lobke2

lobke2 Bekend lid

4 nov 2011
    549
    0
    0
    brabant
    Pien goed weekend gehad. ..en en en.... Hoe staat het ervoor. .. hoop het zo voor je... Wat zijn de symptomen Tot nu 😉

17. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Ik ben ook benieuwd! Hoe vond je Haarlem? Dat is mijn stad ;).
    Marliesje wat fijn dat het nu goed gaat!

18. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Leuke stad Doortje! Leuke winkeltjes en mooie panden :).

Het wordt hier nu echt spannend... ik weet niet of het nu door de utrogestan kan komen of dat het een positief signaal is, maar ik heb nog geen bloed gespot. En vorige keren was ik al rond 12/13 dpo ongesteld geworden. Ben nu 15 dpo...
    Ik heb al paar dagen enorm opgezette buik, voelt niet echt prettig. Mijn darmen waren niet zo actief meer de laatste dagen. Gisteravond een paar pruimen en druiven en activia naar binnen gewerkt. Vanochtend gelukkig wel weer wat kwijt geraakt, maar aan mijn buik merk ik niets, die blijft opgeblazen... Voelt alsof ik ongesteld moet worden, kramperig soms. Geen steken ofzo. Ben al de dood dat deze klachten gewoon nep zijn en door de utro komen, ook al heb ik die klachten nooit eerder zo gehad.
    Morgen gaan we testen. Maar liever test ik nog vanavond, maar dan krijg ik ook vriendin op bezoek, dus misschien toch ook maar niet. Bovendien wil mijn man niet dat ik eerder test, die vind het ook super spannend en is ook bang voor de teleurstelling.
    Pfff denk niet dat ik vannacht slaap ;).

19. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Pien wat spannend!! Dat je nog geen bloed hebt gespot klinkt wel heel erg hoopgevend! Toen ik zwanger was voelde ik het ook als eerste aan mijn darmen... Ben zoooo benieuwd wat de test morgen zegt! Ik hoop gewoon een dikke 2e streep!

Lobke hoe gaat het met jou?

20. lobke2

lobke2 Bekend lid

4 nov 2011
    549
    0
    0
    brabant
    Heb geen idee bij mij... Heb al vanaf de terugplaatsing AG en toe een klein beetje oudbloed-slijm... maar begin nu te denken dat het Mijn menstruatie gewoon is die dadelijk doorzet. .. Ik weet het niet idd ook opgezette buik. . Maar heb de laatste dagen ook gezondigd qua eten. . Dus. . Ik hoop het zo...we weten het over een paar dagen

Pien heel veel succes morgenvroeg

Deel Deze Pagina