Wie ook IVF/ICSI in juni?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door SuusjeLove, 4 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Vanochtend toch al weer van mijn roze wolkje afgedonderd... moest naar internist voor schildkliercontrole. Bleek dat mijn waardes niet goed zijn (tsh te hoog). Ik moet de medicatie flink ophogen (dat moet eigenlijk altijd direct als je zwanger bent). Over 4 weken kan ik pas weer prikken en horen of het dan beter is. Als het goed is wel natuurlijk, maar met slechte waardes is de kans op een miskraam gewoon groter :(. En dat is natuurlijk fijn om te horen op de tweede dag dat je weet dat je zwanger bent.... had flink de smoor in vandaag! Kan er nu niets meer aan veranderen en alleen maar hopen dat het goed komt! En hopen dat er snel wat kwaaltjes bijkomen die me in elk geval het gevoel geven dat ik zwanger ben.

2 oktober mag ik voor de eerste echo, dan ben ik 7 weken en 3 dagen. Hoop zo dat we daar iets goeds zien. Het maakt me echt niet uit of het er 1 of 2 zijn. Misschien zelfs toch wel liever 1, omdat de kans dat het dan goed gaat wel groter is en dat vind ik nog het belangrijkst, dat het goed mag gaan!

2. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Pien, ik hoop ook voor je dat het er 1 is hoor! Ik weet nu hoe pittig en vermoeiend een zwangerschap en baby is ;). Schrikken van je schildklier, maar je bent er vast op tijd bij! Hij maakt nu waarschijnlijk nog voor een groot deel zelf de hormonen aan toch, tegen de tijd dat jouw lichaam het echt moet gaan doen, werken je pillen vast al goed!
    Mijn maagpijn is trouwens niet weg gegaan door de medicijnen :( ik word er wel een beetje moedeloos en ook een beetje bangig van...

3. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Pien, wat een rotnieuws... daar zit je nu even niet op te wachten natuurlijk! Hopelijk slaan de medicijnen goed aan en heeft het allemaal verder geen gevolgen voor je zwangerschap.

Doortje, vervelend dat die maagpijn maar blijft zeg! Toch maar even goed uit laten zoeken misschien...

4. lobke2

lobke2 Bekend lid

4 nov 2011
    549
    0
    0
    Mijn lieve hond en vriend ;)
    brabant
    Pien Hoe gaat het. .. En met de schildklier

Doortje. .. nog steeds last.. vervelend.. hopelijk na je bevalling dat het over is. .

Marliesje alles nog rustig?

Hier nog steeds hetzelfde. . Bruine afscheiding maar het zet Nog steeds niet Door

5. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Doortje: wat vervelend zeg dat dat maar niet over gaat :(. Ben je al weer eens ermee naar de dokter geweest? Hopelijk is er wat aan te doen. Verder alles goed met de kleine Siem?

Lobke: ben ff kwijt wanneer je precies de tp hebt gehad, wanneer mag je testen? Spannend hoor, ik duim dat het niet doorzet!! En dat je gezellig bij mij op het verlengde wachtbankje komt, die is minstens zo spannend ;)!

Marliesje: gaat het allemaal nog een beetje?

All: ik ben er iets rustiger onder inmiddels. Ik kan niets anders doen dan afwachten. Ik ben nog redelijk vrij van kwaaltjes, niet meer in elk geval dan dat ik rond NOD had. Niet misselijk in elk geval. Op zich wel lekker, maar even een paar keer misselijk zijn voor het idee lijkt me ook wel weer prettig ;). Zit nu op 5 weken en 1 dag, dus het is misschien ook nog wat vroeg en misschien komt die ellende nog ;)

6. lobke2

lobke2 Bekend lid

4 nov 2011
    549
    0
    0
    brabant
    Had 3 september mijn tp..officieel mag ik pas 16 dagen daarna testen. .. maar ik geloof er echt niet in. . Kan niet goed zijn... Zijn mijn voorbodes altijd. .. denk dat de utro het gewoon aan het tegen houden is.

Fijn dat je goed voelt. .idd beetje zwangerschap kwaaltjes vinden we niet erg Haha. .

7. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dus over 2 dagen Lobke? Vind het toch spannend ondanks de bruine afscheiding, omdat die wel heel vroeg begonnen is.

Pien, fijn om te horen dat je er weer wat rustiger onder bent. Ik kreeg vanmiddag te horen dat de meeste medicatie tijdens een zwangerschap opgehoogd moet worden, omdat het tijdens een zwangerschap sneller afgebroken word. Dus op zich allemaal ook wel een logisch verhaal, ook al is het even schrikken. Gelukkig ben je onder controle en kan dan de medicatie snel opgehoogd worden!
    Voor misselijkheid lijkt het me nog wat vroeg ja, hoewel ik ook wel eens mensen heb gehoord die rond hun nod al boven de wc hingen, en sommigen hebben er helemaal geen last van. Die eerste weken zijn zoooo verschrikkelijk zenuwslopend. Ik heb toen geloof ik wel 20 testen gedaan :$ Maar de echo is alweer een weekje dichterbij gekomen!

Hier alles goed, vanmiddag intake op de pop-poli waar ik goed en slecht nieuws kreeg. Het goede nieuws (veruit het meest) was dat de vk gewoon de bevalling mag doen, en dat we (baby+ik) maar 12 uur in het ZH hoeven te blijven ter observatie, ipv 3 dagen, wat vroeger standaard was. Maar hij vond wel dat mijn medicatie omhoog moest omdat mijn spiegel eigenlijk te laag is en hij geen risico's wil nemen rond de geboorte. En dat vind ik dan weer niet zo leuk, want dat gaat gepaard met een aantal keer bloedprikken om de spiegel te bepalen. Nou stoort het bloedprikken me niet zo, maar de wachtrijen en parkeerkosten die erbij horen wel...
    Als het goed is mag de baby die 12 uur ook gewoon bij mij op de kamer blijven, dat wist hij niet zeker, maar ik moet ook nog op consult bij een kinderarts voor het zover is, daar krijg ik één dezer dagen nog een uitnodiging voor. Ik hoop het wel, want zou het echt heel naar vinden als ze ergens anders lag dan ik. Dan bleef ik gewoon bij haar op de afdeling!

8. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Lobke: moeilijk he om hoopvol en positief te blijven. Maar ik doe het voor je hoor, wat Marliesje ook zegt: het begon al zo vroeg, dus het hoeft geen naderende ongi te zijn. Ik duim nog ff heel had voor je door!!

Marliesje: fijn nieuws dat alles goed is en dat als alles goed gaat je ook snel naar huis kunt :). Wat betreft bloedprikken: ik ga meestal tussen de middag of eind van de middag en dan valt het vaak reuze mee met de wachttijden en ben je op tijd terug voor een gratis parkeerkaartje!

Hoe snel kan het gaat: vandaag weer helemaal down hoor :(. Tsja het is zo onzeker allemaal. En vandaag zijn mijn borsten ineens weer wat minder stevig lijkt het wel, en minder gevoelig. Niet dat ze heel gevoelig waren, maar dat kleine beetje dat er was is er ineens niet meer. Ook is mijn buik minder opgezet dan eerst en darmen zijn eigenlijk weer als vanouds... Ben zo bang dat dat een slecht teken is. En het feit dat er geen bloed is, maakt mij niet hoopvol, want dat zegt niets. Dat kan ook veel later nog komen. Ben zo bang dat het niet goed doorgroeit...

9. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Pien, waarom doe je niet nog eens een clearblue met indicator? Nu zou het al 3+ moeten zijn, dan ben je ook gerust dat het groeit he.

10. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Die heb ik liggen Elance, maar ik ben ook heel bang dat die niet goed uitpakt en dan zit ik nog meer in de stress... Is heel dubbel he.

11. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    En testen zegt ook niet alles, want stel dat het niet goed zit, maar je bloed niet, dan kan het HCG nog wel stijgen. Het zijn gewoon slopende weken, en je kunt er niets van zeggen tot de echo. Ik was ook zo onzeker soms dat ik er gek van werd. Tot dwangmatig in mijn borsten knijpen, om het half uur, om te voelen hoe de situatie daar was. Soms deden ze pijn, soms voelden ze net als anders, en dan was ik weer in paniek. Maar Pien, probeer je hier aan vast te houden, meestal gaat het gewoon goed!!

12. lobke2

lobke2 Bekend lid

4 nov 2011
    549
    0
    0
    brabant
    Uhm... Heb positief getest. ...

Maar het voelt niet goed dat ik nog steeds oudbloed verlies

Bijgevoegde bestanden:

13. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    LOBKE!!! jij ook!! Wat super! Ik snap dat het niet goed voelt dat je nog steeds bloed verliest, maar het is geen helder, rood bloed, en ze zeggen altijd dat het dan niet uitmaakt. Ik denk dat het nog steeds innestelingsbloed is, omdat het ook al zo snel na de tp begon.
    Alvast een hele voorzichtige gefeliciteerd dan. Ik hoop dat we hier over 2 en 3 weken 2 feestjes hebben na goede echo's!!

14. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Wow Lobke, da's een hele duidelijke :)! Gefeliciteerd alvast!!

Van mijn kant grote onzekerheid: Vanochtend, op 5w2d, kon ik het niet laten om weer een digitale test te doen, en nu zegt de test nog steeds zwanger 2-3 weken. Dat betekent dat het hcg in elk geval niet zover gestegen is als het idealiter had moeten doen. Hij zou nu eigenlijk wel 3+ moeten aangeven :(:(:(.
    Ben zo bang dat het weer een missed abortion wordt en dan weet ik echt even niet meer wat ik moet :(:(. Ik mag nu 1 week eerder dan gepland voor een echo komen, dan ben ik 6w3 dagen, maar ja, dat duurt me nog te lang, maar ik weet ook dat eerder echt geen zin heeft. En dat het dan nog wel akelig vroeg is voor een echo met kloppend hartje. Bloedprikken had nu ook weinig zin volgens de verpleegkundige. Ik heb ook wel gezien dat hcg op deze termijn heel verschillend kan zijn. Het feit dat er nu 2-3 weken staat is misschien nog niet het ergste, maar wel als je weet dat het 6 dagen ervoor ook zal zo was en dat de klachten verdwenen zijn.

Al met al voel ik me vreselijk ellendig nu. Hoe kom ik de dagen naar de echo door als ik me zo niet zwanger blijf voelen? Ik had zo gehoopt dat het anders zou zijn....

15. lobke2

lobke2 Bekend lid

4 nov 2011
    549
    0
    0
    brabant
    Ohhh pien... laat het over je heen komen. .. Ik vrees ook nog steeds dat het mis gaat bij mij... Helaas kun je daar niks aan doen als dat gebeurd. . Dus probeer positief te blijven... houdt hoop.. geeft moed

16. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Op hoeveel weken en dagen zit jij nu precies Lobke? Hoe voel je je verder op het bruinverlies na?
    Ik probeer de moed nog een beetje in te houden, maar dat is bijna niet te doen... geen bloed zegt nl ook lang niet alles... Maar ik wil jou nu niet de put in praten he, jij hebt net een prachtige test gehad: so far so good!

En tip van flip: waag je niet aan de clearblue...

17. lobke2

lobke2 Bekend lid

4 nov 2011
    549
    0
    0
    brabant
    Echt heel dom. . Maar heb al vanaf vanochtend. .maagzuur hahaha...echt dom..kunt jezelf ook iets aanpraten. .. Verder voel ik me beetje wiebelig..zal wel het idee zijn. . Hrt Overviel me een beetje vanochtend. Wist zeker dat het niet goed was. ..af en toe steken beetje weeïg ongi gevoel

18. lobke2

lobke2 Bekend lid

4 nov 2011
    549
    0
    0
    brabant
    4 weken en 5 dagen

19. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    O zo ver al, dat is mooi :). Ik had ook wat last van maagzuur soms. Kan best al hoor! En dat ongi gevoel had ik ook de eerste paar dagen. Ik wou dat ik het weer had ;).

20. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hè Pien wat naar allemaal. Ik kan me voorstellen dat als het een missed abortion word, je niet meer weet wat je moet. Maar zo ver is het nog helemaal niet. En aan de hand van klachtjes kun je het sowieso niet weten. Ik heb er toen die eerste weken zoveel op gegoogled, klachtjes kunnen afnemen, helemaal weggaan, terwijl alles goed is, en met een MA kan het HCG gewoon blijven stijgen en kun je juist wel heel veel klachtjes hebben. Het zegt niets. Zolang je geen hevig rood bloedverlies krijgt valt er niets over te zeggen. MA valt niet te voorspellen, alleen een echo kan daar duidelijkheid over geven.
    Fijn dat je een week eerder terecht kunt. Maar idd, een week is nog steeds heel erg lang. Ik hoop dat je de tijd een beetje doorkomt. Voor Lobke ook trouwens... Slopende eerste weken...

Deel Deze Pagina