Wie ook IVF/ICSI in juni?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door SuusjeLove, 4 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Doortje: onder de afzuigkap :( Stinkt ie zo? hahaha!
    Vreemde spellingscontrole of is dat ook iets als de swaddle me waar ik nog nooit van gehoord had? Swaddle me ff opgezocht. Ziet er koddig uit hoor die kindjes helemaal ingepakt en dan alleen het hoofdje nog vrij. Het schijnt goed te zijn, maar moet er zelf niet aan denken om zo te liggen ;).
    Ik ga vandaag en morgen nog ff door met de utro. Heb morgen nog een uitje met vriendinnen en wil dan nog niet proberen zonder. Denk dat ik zondag maar eens zonder ga proberen. Ben ergens ook bang denk ik dat ik dan nog minder kwaaltjes overhoud...

Marliesje: ja ze moet nog even blijven zitten hoor, zou mooi zijn dat je minimaal de 37 weken haalt. Hebben ze ook een schatting gedaan van hoe zwaar en groot ze is? Een kennisje van ons is onlang bevallen van haar eerste en die was 9 pond :$. Voordeel is weer wel dat het niet zo'n super teer kindje meer is natuurlijk. Maar gut het moet er allemaal wel langs...
    Ik moet trouwens de flessen ook zelf brengen. Er zijn 6 depots in de stad en 1 daarvan is bij mij in de buurt, bij een bejaardentehuis. Voor zover ik weet ken ik daar niemand, dus da's dan geen probleem. 1 keer in de week moet het brengen. Ach het is voor het goede doel en tot nu toe valt het me reuze mee hoor om in zo'n maatbeker te plassen ;). En gelukkig maar dat ik niet misselijk ben dat ik over m'n nek ga van de geur ;).

2. lobke2

lobke2 Bekend lid

4 nov 2011
    549
    0
    0
    Mijn lieve hond en vriend ;)
    brabant
    Ik heb ook donderdag echo. Hoelaat mag jij pien. Heb toevallig vandaag ook aangemeld voor mvm ben benieuwd wanneer ze langs komen

Misselijk heid is gelukkig iets minder. .. Heb nu meer onder last bij mijn schaamstreek of Hoe je het noemt. .. kun je nu ook al teveel doen qua sport etc eigenlijk?

3. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Lobke, klinkt misschien een beetje als beginnende bekkeninstabiliteit. Ik zou ff zsm langs een fysio en misschien het boek van cecile rost bestellen, daar staat in hoe je alles goed doet, zitten, instappen in de auto etc.
    Pien, ja ik had ook heel veel moeite met inbakeren, maar Siem is zoooo wild en lijkt het wel fijn te vinden of in ieder geval niet vervelend. Maar ik wil het ook zsm weer afbouwen. Maar goed eerst moet hij overdag leren slapen. Hij slaapt tussen 8 en 8 soms bij elkaar maar 2 a 3 uurtjes ;(

4. lobke2

lobke2 Bekend lid

4 nov 2011
    549
    0
    0
    brabant
    Denk eerder bandenpijn... kijk wel het is ook meer als ik niks doe dat ik het voel

5. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Lobke: klinkt mij ook als bandenpijn in de oren... Niet dat ik er last van heb, maar wel van gelezen. Dus ook donderdag, leuk! Hopelijk kunnen we beiden goed nieuws brengen dan!

Doortje: ja das wel erg weinig... Als inbakeren helpt, is dat prima toch?

6. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Pien, jeetje, dan woon jij toch blijkbaar ook in B-gebied :$:$ Dacht dat het in de stad anders was... Ik kreeg trouwens op een gegeven moment wel last van enorme braakneigingen bij overgieten, vréselijk...
    Ze loopt al de hele zwangerschap een paar dagen voor op groei. Met 30 weken heb ik een groeiecho gehad, toen woog ze geloof ik 1600 gram, maar das dus alweer even geleden.

Lobke, vervelend, die pijn! Kunnen ook gewoon groeipijnen zijn, je BM is hard aan de slag om groter te worden. Bandenpijn voel ik altijd als scherpe, stekende pijn, vooral links en rechts in mijn onderbuik, soms in mn *. Bekkenpijn voelt heel anders, dat zit echt rond je botten, je stuitje, en in je schaambot. Alle andere pijnen worden meestal op groeipijn geworpen volgens mij.
    Wat betreft sport, je moet gewoon op je lichaam letten nu. Als je meer pijn dan anders krijgt achteraf, heb je teveel gedaan. Zo niet, dan niet. Voor de baby kan het sowieso geen kwaad. Alleen je moet straks gaan opletten met buikspieroefeningen, want je rechte buikspieren kun je permanent beschadigen als je buikspieroefeningen doet tijdens de zwangerschap. Dus alleen schuine buikspieroefeningen. Verder kun je alles doen wat je wilt. Behalve misschien bungy-jumpen en kickboksen... ;)

Ik ben met 22 weken gestopt met sporten omdat ik na het sporten steeds extreem veel harde buiken kreeg. Dan geeft je lichaam dus duidelijk een signaal. Maar harde buiken is sowieso een beetje mijn ding geloof ik. Verder nergens last van (althans, niet in het extreme) maar die harde buiken... compleet gék word ik er van. :$

Doortje, das wel weinig slaap overdag, kan me voorstellen dat dat voor jou ook wel vermoeiend is. Ik kwam vorige week deze site tegen (Ik wil juist graag gaan inbakeren, omdat het mij juist wel heel fijn lijkt voor de baby) inbakeren.nl - Alles over inbakeren, rust, regelmaat, onrustige baby, slapen en huilen.
    Daar staat ook wel een hoop informatie over onrustige baby's enzo. Misschien kun je er nog wat uithalen. Pas wel een beetje op jezelf, dat je niet straks zelf overspannen raakt door drukte en gebrek aan rust enzo. knuffel :)

7. lobke2

lobke2 Bekend lid

4 nov 2011
    549
    0
    0
    brabant
    Je moet doen wat goed voelt doortje... Je moeder instinct is meestal nog niet zo slecht. .. sommige kindjes hebben nou eenmaal meer of minder slaap nodig. ... pfff de eerste he. .. Alles nieuw. ..Geen goede adviezen vanuit mijn positie. . Hoop het snel mee te maken Haha

Vanochtend test gedaan van clearblue zwanger 3+gaf hij
    aan. .. dus een goed iets n

dinsdag komt mvm

Hoe laat mag jij pien donderdag

8. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Lobke, wat fijn! En een banner zie ik!!
    Mijn moeder instinct laat me nogal in de steek ;(. Ik lees ook dat dat bij huilbaby's vaak zo is, want ik denk dat ik Siem met ongeveer 4 uur hard huilen per dag wel zo mag noemen ;(. Nu is het ook een lachbaby alhoewel hij dat helaas wel minder dan 4 uur doet. Maar ik herken zijn huiltjes dus nog steeds niet. Ik heb geen idee waarom hij huilt. Ik denk vaak toch pijn, maar voor krampjes gaat het te lang door en voor reflux is het op gekke tijden... Ook werd 3 maanden als eindgrens beloofd, maar het lijkt alleen maar erger te worden. Ik ga nu dan ook echt dringend verzoeken een verwijzing te krijgen naár de kinderarts. Al verwacht ik daar eerlijk gezegd niet veel van.
    Spannend donderdag zijn dus de echo's? Succes alvast als ik jullie niet meer spreek! X

9. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lobke, ook aan de banner, wat goed! Fijn dat de test 3+ gaf, dat geeft toch weer wat extra vertrouwen. Nog een paar nachtjes slapen, en dan echo... Hoe laat moet jij? En Pien?

Doortje, goed dat je naar de kinderarts gaat. Kan nooit kwaad, en misschien komt hij/zij wel ergens mee aanzetten waar je wat mee kan. Ik hoop het voor je...

Hier vandaag de hele dag al enorme steken in mn doos, sorry voor de beeldspraak :). Volgens internet kunnen dat indalingsweeen zijn, alleen dacht ik dat ze al ingedaald was. Nou ja, maakt ook niet uit. Hoe verder ze nu naar beneden zakt, hoe minder ver ze straks hoeft, haha...
    Gisteren de box in elkaar gezet en de kinderwagen en maxi cosi van zolder gehaald en klaargezet. Het boxkleed nu helemaal ingepakt met plasticfolie, want poeslief denk dat we een nieuw, extra groot bed voor háár hebben gekocht en die is er niet meer uit te slaan. Dus zo houden we de boel tenminste schoon tot de baby er is.
    Net nog even naar de vuilstort geweest om alle lege dozen van box en kinderwagen weg te brengen. Heel leuk daar altijd, die mannen die daar werken staan altijd heel relaxed toe te kijken hoe ik aan het worstelen ben met die grote dozen, niet denken dat ze even komen helpen ofzo! Poosje terug bracht ik de oude, kapotte televisie van mijn schoonvader erheen, ding was enorm zwaar, niet te tillen. Ik ging vragen of iemand even wilde helpen dat ding uit de auto te halen, nou, met veel gezucht en gesteun kwam er dan ééntje mee om te helpen. Echt, zó onklantvriendelijk daar! :$

10. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Marliesje ik heb wel eens uiten zeggen dat je aluminiumfolie op het boxkleed moet leggen zodat je kat daar niet wil liggen als de baby er straks is. Ze associeren het dan met iets vervelends. Katten kunnen namelijk op een baby gaan liggen omdat ze de warmte opzoeken en ook lijkt het me finn als het harenvrij blijft. Misschien een tip? Ik heb zelf geen katten dus geen idee of het werkt...

11. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Had het ook al gelezen, maar vind dat zo'n rotgezicht. Ik denk dat als de baby er straks is, (mijn kat kennende) dat zij heel bang voor de baby gaat zijn, want kleine kinderen/baby's daar begrijpt ze niks van en vind ze heel eng. Dus aanvankelijk zal ze wel wat afstand bewaren. En ik hou het gewoon wat in de gaten. Als blijkt dat de kat steeds bij de baby gaat liggen dan ga ik er dan wel wat op verzinnen. Maar denk dat het wel mee zal vallen.
    Wat betreft de haren, daar zit ik niet zo mee. Las laatst een onderzoek dat baby's die veel in aanraking komen met stof en dierenharen, 70% minder kans hebben om allergieën te ontwikkelen. Dus ach. :)
    Kat komt trouwens niet boven. Heel soms floept ze in een ongezien ogenblik de gang op en gaat ze naar boven. Dan krijgt ze gelijk zoveel schuldgevoel dat ze boven aan de trap heel hard gaat zitten kermen. Ga ik er naartoe, vliegt ze naar beneden, oren plat, staart tussen de benen, gaat ze midden in de kamer een beetje schuldbewust zitten kijken. En dan te bedenken dat de ergste straf die ze ooit van ons gehad heeft, is dat we op boze toon "foei" tegen haar hebben gezegd, haha. Als ze boven zou komen zou ik er wel over in zitten, want kat bij kind in bed spreekt me niet zo aan.

12. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Haha ik zie het al voor me Marliesje die kat in de box! Wij hebben ook een kat en die zal precies zo zijn: een nieuw plekje moet gewoon ingewijd worden ;). Maar het lijkt mij niet zo'n fijne gedachte hoor, die van ons is ook best wel vaak vies, weet niet wat ie uitspookt allemaal, maar hij komt regelmatig erg smerig thuis... Dus daar moeten we dan t.z.t. ook maar even over nadenken. Ik denk trouwens inderdaad dat de meeste katten niet direct heel dicht in de buurt van een baby zullen komen, maar ja weet maar nooit. Aan de andere kant laat je je kind toch ook niet alleen met kat achter lijkt me. En schuld kent onze kat niet, daar istie te dom voor ;). We hadden eerder ook een poes en die was veel slimmer.
    Maar wel goed om te weten dat een kind minder snel allergie zal ontwikkelen. Dan hoef ik daar in elk geval niet panisch om te worden :).

Doortje: lijkt me ook geen slecht idee om er eens mee naar een kinderarts te gaan. Was je eerder al eens naar de huisarts geweest? Je moet niet vergeten dat dat ook een moedergevoel is he! Je weet misschien niet wat er mis is, maar je gevoel zegt wel iets dat het niet helemaal deugt en daarom wil je dat iemand hem even goed bekijkt. En dat gevoel moet je altijd volgen!

Lobke: jij ook aan de banner, staat goed :)!
    Ik heb donderdag om 11:20 uur de echo. Best laat, de hele ochtend de tijd om in de zenuwen te zitten ;). Hoe laat jij?

13. lobke2

lobke2 Bekend lid

4 nov 2011
    549
    0
    0
    brabant
    Pff katten kunt toch veel beter en hond nemen:p... Inderdaad had al ooit gehoord dat dieren goed voor de weerstand zorgen. . Dus alleen maar gezond. . Ik vind het persoonlijk ook belangrijk dat kinderen met dieren opgroeien. . Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik dat ook altijd ben geweest. .. ben benieuwd hoe onze hond op een baby gaat reageren. . Het is een teefje dus kans is er dat ze gaat moederen. . Dat is namelijk vroeger wel gebeurd bij mijn zus toen die geboren was. Met de hond toen der tijd. En qua karakter lijken ze op elkaar. ..

Ja ik dacht ga ook aan de banner. . Haha voelde me zo eenzaam zonder. . Jullie er een. . Dan Ik ook haha

Ik mag donderdag om 9.15uur... Spannend. .. hoop het zo. ..

14. lobke2

lobke2 Bekend lid

4 nov 2011
    549
    0
    0
    brabant
    Jeeeehjjjj wat een mooi wikkeldoek... Ik doe mee met mvm and i'm proud of it

15. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hij is mooi hè? En lekker zacht ook! :D

16. lobke2

lobke2 Bekend lid

4 nov 2011
    549
    0
    0
    brabant
    Jaaahhhhh... Hihi :D ....... Toch wel spannend de test. . Maar was meteen super duidelijk. .. En wat een leuke vrouw

17. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Top Lobke! Mooie doek he :). En nu maar lekker plassen :D. Het valt mij alles mee hoor! Gaat prima met die maatbeker. En ff je adem inhouden als je overgiet kan handig zijn ;).

18. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Succes Ladies morgen! X

19. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Dankje Doortje!

Zet 'm op Lobke, ik duim voor je, ik heb er wel een goed gevoel over!

Ik vind het ook weer erg spannend, maar voel me tot nu toe wel iets rustiger dan vorige keer. Hoop zo dat het nog goed zit!

20. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Succes meiden, ik duim ook weer voor jullie!

Deel Deze Pagina