Wie ook IVF/ICSI in juni?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door SuusjeLove, 4 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Fijn, weer een goede echo!! Heb je het al op je werk verteld?
    Hartje luisteren is ook prima, komt min of meer op hetzelfde neer, de geruststelling dat het goed gaat.

2. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Nog niet Marliesje. Een van mijn collega's is er deze week niet en ik denk dat ik het maandag ga vertellen. Dan koop ik wat petit fours ofzo die ik dan uitdeel bij een koffierondje en dan vertel ik het er wel bij. Geen idee hoe er anders 'zomaar' over te moeten beginnen ;).

Oh meiden, vannacht werd ik wakker en bedacht me ineens dat ik de flessen voor MvM niet had in geleverd gisteravond! Paniek! Kon gelijk niet meer slapen natuurlijk van het idee dat ik dan maar 's ochtends er nog heen moest. Dus vanochtend in alle vroegte (half 7!) samen met mijn man (die had ik gestrikt omdat ik me even heel zielig en gestressed voelde vannacht) alsnog de flessen gebracht, gelukkig was het nog niet geleegd. pFfff. Voortaan maar weer een herinnering in mijn telefoon!
    Pluk de dag ;).

Hoest met iedereen??

3. lobke2

lobke2 Bekend lid

4 nov 2011
    549
    0
    0
    Mijn lieve hond en vriend ;)
    brabant
    Haha. .idd gedoe. .. Gelukkig komen ze bij mij de flessen thuis ophalen. Ohh spannend aan je collega's vertellen. . Ik ga dat ook maandag doen. Heb een naalden container toen van het werk meegenomen voor de naalden. Die lever ik dan in. Met cupcakes of taart met muisjes erop. .. ben ze benieuwd hoe mijn baas reageert. Die leefde altijd zo ontzettend mee. Echt heel fijn en dat voor een man Haha. Verder mondjes maat aan het vertellen echt heel leuk. Zeer emotionele reacties krijgen we. Dat mensen zo intens mee kunnen leven is echt verbazingwekkend. Was zelf niet zo euforisch toen ik die positieve test in mijn handen had. Kan het btw Nog steeds niet beseffen. Kwalen lijken af te nemen gelukkig. Hopelijk ook snel van de moeheid af. . Hopelijk dan de roze wolk?

Marlies heel veel succes met je laatste loodjes klinkt wel echt al als voorweeen... Spannend. .

Doortje Hoe doet jullie Kleine man Het nog steeds onrustig:(

4. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heej meiden, ff ego bericht hier... Vanmiddag om half 5 bevallen van onze dochter Lauren, met 37+2 en een gewicht van 3720 gram :$. Dus maar goed dat ze niet langer is blijven zitten...

Alles gaat goed, alleen ivm 'langdurig gebroken vliezen' en omdat ze wat te zwaar is moeten we nog even blijven. Lauren ligt iig 24 uur op de kinderafdeling ter observatie, daar baal ik heel erg van, maar mag er gelukkig de hele tijd heen en ik kan haar vanaf mijn eigen kamer ook nog op tv zien.

Gistermorgen (woensdag), ik lag nog lekker lui wat in bed rond te draaien, om half 11, braken mijn vliezen. Vk gebeld, vruchtwater was mooi helder, dus eerst maar even weeën afwachten. Die kwamen nog niet, dus nog gestofzuigd, WC schoongemaakt, gewassen, gestreken enz enz. Om 4 uur 's middags kreeg ik behoorlijke rugpijn, maar niet in vlagen, dus gewoon om 6 uur nog eten gekookt en gegeten, toen begonnen er wat weeën te komen, maar niet regelmatig. Om 00:00 uur waren ze wel regelmatig, kwam de vk, en had ik 2 cm ontsluiting. Afgesproken thuis nog even af te wachten, om 5 uur 's morgens zou ze weer komen. Ik had tussen de weeën door nog steeds rugpijn, vooral juist als ik ging liggen, dus ik kon niet slapen van de pijn. ML heeft gelukkig nog een paar uurtje op de bank liggen pitten, ik heb de hele nacht weeën weg lopen zuchten. Ze waren behoorlijk pijnlijk en heel regelmatig, dus ik dacht dat het mooi vorderde.
    Om 5 uur kwam de VK weer; had ik 2,5 cm ontsluiting!! :$:$ Wat een desilussie, ik verloor compleet de moed. Zoveel pijn gehad, voor 5 mm extra ontsluiting. Op naar het ziekenhuis, omdat de vliezen al bijna 24 uur gebroken waren, en dan willen ze weeën opwekkers gaan geven.

Eenmaal aangekomen in het ZH weer zoveel rugpijn, en weeën die niet meer regelmatig kwamen, en dat met gebrek aan slaap, dat ik het echt niet meer trok. De gedachte aan weeën opwekkers was even teveel. Janken. Dus naar de verkoever voor een ruggeprik. (kan niet tegen morfine spuiten) Die werd 2x verkeerd gezet, 3 uur daar gelegen, wachten, draaien, iets verplaatsen, weer wachten. Pffff. Hele aardige mensen, dat wel. Maar door de stress waren de weeën inmiddels compleet verdwenen. Eindelijk, om 1 uur 's middags, zat het stomme ding goed en kon ik even bijkomen, vooral van die constante rugpijn, was echt heel naar. Op de afdeling eindelijk weeën opwekkers aan, en nog anderhalf uur kunnen genieten van de ruggeprik zonder pijn.
    Ontsluiting kwam eindelijk goed op gang, zat om 2 uur op 7 cm. Maar haar hoofdje kwam niet diep genoeg om goed mee te kunnen duwen, de boel stagneerde weer, en ik moest op mijn rechter zij gaan liggen. Toen ging het hard, ik voelde haar in 2 weeën indraaien, en toen kreeg ik persdrang. Maar de ziekenhuis VK was bezig met een bevalling in de andere kamer, en kon mijn ontsluiting dus niet komen meten, dus ik moest ze wegpuffen. We dachten ook dat ik pas op 8 zou zitten. Eindelijk kwam er een andere arts; bleek ik al volledig te zijn ontsloten, en mocht ik persen!! Maar de weeën lagen nog steeds dwars, ondanks dat het infuus met weeën opwekkers al vrij hoog stond, kwam de persweeën maar om de 5 á 6 minuten. Godzijdank, en dankzij goede instructies, het gepresteerd om haar er in 5 persweeën uit te krijgen, half uurtje dus! Heel goed geluisterd naar de arts, en er met een klein scheurtje vanaf gekomen. Helaas uiteindelijk wel 7 hechtingen, omdat het kleine scheurtje ook nog wat naar binnen liep en dat ook gehecht moest worden.

Lauren gelijk op de borst, en binnen 10 minuten lag ze al te drinken! Dat gaat super. Vind het wel heel naar dat ze nu daar op de kinderafdeling ligt, aan de monitor, alleen ipv bij mij. Heb er de hele tijd bijgezeten, en ML is er nog even langs gegaan voor hij net naar huis ging, maar nu ligt ze in haar eentje als ik ga slapen. :(
    Hopelijk mag ze morgennacht weer bij mij op de kamer... Ze moest toch langer blijven ivm mijn medicijnen, maar ze hadden gezegd dat ze dan wel gewoon bij mij lag. Maar door dat ik zo lang met gebroken vliezen heb rondgelopen wat dus een risico voor infecties met zich mee brengt, en omdat ze de eerste 24 uur haar glucose in de gaten moeten houden, moet ze nu eerst daar, dus. :(

Maar goed, buiten dat, ze doet het prima, ondanks alle mogelijke complicaties is er so far niets aan de hand met haar en gaat het super! Ik ben doodmoe na 37 uur zonder slaap en ga zo knock out dus... Wat een dag zeg...

5. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Wow Marliesje, gefeliciteerd met jullie dochter Lauren! Wat geweldig dat ze er nu eindelijk is :D! En wat een verhaal joh, dat is allemaal niet echt makkelijk gegaan, maar ja.... Vervelend dat ze niet bij je kan blijven, maar misschien voor jou nu wel even wat meer rust vannacht. Probeer wat slaap te pakken (als dat wil met al die adrenaline).
    Heel bijzonder meid, ga er van genieten en rust vooral ook een beetje uit nu je nog in het ziekenhuis ligt. Thuis is dat minder makkelijk.

Echt mooi meid!! :D

6. lobke2

lobke2 Bekend lid

4 nov 2011
    549
    0
    0
    brabant
    Jaaahhh proficiat met lauren... fijn dat het goed gaat. .. En wat een verhaal zeg. .. Jeetje. ..

Wel vervelend dat ze niet bij jou mag liggen. . Maar je weet ook waarvoor je dat doet. .. hopelijk mogen jullie snel naar huis... geniet van al het moois. .. Blijft een wonder xx

7. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Had je toch een goed voorgevoel he Marliesje dat ze niet tot 40 weken zou zitten ;). En inderdaad is ze aan de grote kant voor die termijn, maar een beetje reserve kan geen kwaad denk ik, als er tenminste geen medische oorzaak aan haar grootte zit. Hoe gaat het nu met haar en jou? Heb je wat kunnen slapen?
    Je hoeft trouwens mijn vragen helemaal niet te beantwoorden natuurlijk, je moet lekker bij je dochter zijn :)!

8. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier alles goed! Vannacht en vanmiddag heerlijk geslapen, vanmiddag wel ruim anderhalf uur terwijl ML lekker met Lauren zat te knuffelen. Helaas moet ze nóg een nachtje op de kinderafdeling blijven omdat haar temperatuur íetsje hoger is dan ze willen (het is 37,6 maar moet lager zijn dan 37,4). Ik zit er niet over in want het is ook een familie-ding bij ons, allemaal van die warme mensen, maar goed, ze willen het nog even een nachtje in de gaten houden. Verder doet ze het goed! En ik ook, heb alleen een zere onderkant ;)

Vanmiddag onder de lunch kwamen toevallig de 2 verpleegsters van de fert. poli hier de afdeling op wandelen, ML zag ze gaan en riep heel hard, "HEEJ, R*!!" Haha, dus die kwamen even binnen wippen, zo leuk, hebben Lauren nog even op de televisie kunnen bekijken.

@Pien, leuk idee om gewoon wat uit te delen bij de koffie en het dan te vertellen! Wisten ze bij jou op het werk dat jullie er al lang mee bezig waren? Of heb je dat nooit verteld? (bij mij wisten mijn collega's het niet, op 2 na ofzo, maar mijn vriendinnen allemaal wel)

@Lobke, Ook een leuk idee, met die naalden container!! Die heb je niet meer nodig!!! Ik had het ook zo erg, mensen in mijn omgeving die helemaal half hysterisch waren de hele tijd, en ik helemaal niet. Ik geloofde het niet en had ook geen roze wolk. Maar die heb ik nooit echt gehad. Nu wel trouwens, gelukkig, maak ik dat toch nog mee ;)
    Wat lief dat je baas zo meeleefde, zeker voor een man, want op de één of andere manier verwacht je dat dan toch minder ofzo... Dat maakt het wel extra leuk om het te vertellen!

@Doortje, hoe is het daar?

9. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Wow! Op de een of andere manier kreeg ik geen melding dat er nieuwe berichten waren... En wat voor 1 tsssss ;). Marliesje gefeliciteerd! Leuke naam! En wat een verhaal inderdaad. Alles komt bij mij weer terug zeg ;) die rugpijn... En baby op andere kamer. Ik hag geen scherm, lijkt me ook juist moeilijk misschien als ze huilt ofzo... Hopelijk mag ze snel mee en inderdaad probeer je slaap te pakken! Ik was de eerste dagen thuis een zombie van het weinige slapen, echt onverantwoord vond ik dat....
    Leuk meiden trakteren! Lobke ik dacht dat jij het ook maar aan heel weinig mensen had verteld van de mmm?
    Met Siem gaat het goed, maar hij slaapt nog steeds bijna niet overdag en komt s nachts nog erg vaak.... Vermoeiend. ;). Verder is het echt een lekker pittig ding.
    Als jullie willen kunnen we misschien ' vrienden' worden op fb dan kunnen jullie foto's zien... Stuur maar een pb als je dat wilt! Ben ook benieuwd naar jullie kleintjes straks!
    Fijn weekend! X
    Oja ik had op het werk heel crea kleine negerzoentjes gekocht en daar het kapje afgesneden en dan roze en blauwe muisjes erover heen gestrooid. Was een groot succes ;). Wel veel werk!

10. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Marliesje: o wat fijn dat je nu dan eindelijk echt op een roze wolk zit :D! En ik zou ook niet al te moeilijk doen met nog een nachtje ziekenhuis, kun je nog even wat rustig aan doen en ook fijn dat ze haar goed in de gaten houden. Zou mij een rustiger gevoel geven als je naar huis gaat. Je hoort ook vaak dat het kindje er amper een paar uur uit is en de ouders al naar huis worden gestuurd. Tsja als het kan, dan kan het natuurlijk, en je hebt dan nog kraamhulp natuurlijk, maar ook wel fijn dat jij en je kindje nog even wat in de gaten gehouden worden!
    Leuk dat jullie R nog even gesproken hebben :)!
    En trouwens mooie foto op Facebook, je straalt helemaal en vond dat je er verrassend goed uit zag na zo'n heftige bevalling, hihi :).

Een deel van mijn collega's, de meest directe, die weten het wel ja. Maar niet iedereen bij wie ik nu in de buurt zit weet dat. En ik heb sinds heel kort een nieuwe rol waardoor ik nu ook meer met andere collega's samenwerk en die weten het ook niet. Die zullen wel denken: lekkere timing troela ;). Zal mij een zorg zijn. De leidinggevende die mij hiervoor gevraagd heeft, weet het wel dat ik zwanger ben en ook de manier waarop en vond het helemaal geen probleem, hij wilde me gewoon graag op die klus hebben en ja dan maar even wat korter ;).

Lobke: zo'n leidinggevende heb ik ook :). Hij heeft zelf ook in zo'n traject gezeten met z'n ex. Hij is nu ook erg blij voor me dat het gelukt is en is ook altijd positief erover geweest dat het wel ging lukken. Heel fijn is dat en ik weet dat dat jammer genoeg niet vanzelfsprekend is...
    Leuk idee van de naaldenemmer! Ben benieuwd hoe ze bij jou reageren. Wat Marliesje ook zegt: de omgeving is vaak nog enthousiaster dan jezelf, soms histerisch zelf ;). Dat maakt het wel apart allemaal, maar ook wel weer leuk, want dan wordt je zelf ook wel weer wat meer gedwongen blij te zijn :). Veel plezier met vertellen!
    Ik heb gisteren petit fourtjes gekocht bij de Hema.

DOortje: ook een leuk idee van die negerzoentjes! Ik zag bij de Hema wel van die chocolaatjes met roze stippeltjes, maar er waren geen met blauwe dus ja... dus toen toch maar voor verschillende petit fourtjes gegaan. Ach het gaat om het idee, ze zullen het vast waarderen.
    Fijn dat het met Siem goed gaat, maar dat het vermoeiend is, wil ik graag geloven zeg. Als je kindje veel slaapt is het toch wel anders. Ik heb mijn slaap ook wel nodig hoor om een beetje leuk te zijn overdag ;). Ze noemen het ook wel de tropenjaren he, zal wel niet voor niets zijn ;). Lijkt me wel leuk om je op Facebook te zien. Marliesje heb ik dus al op Facebook, omdat wij elkaar in het ziekenhuis ontmoet hebben. Ik zal je een PB-tje sturen :).

Ik zelf zet het nieuws (voorlopig) niet op Facebook. Weet niet zo goed of ik dat nou wel of niet wil. Mijn man vind het niet nodig, maar ja, die heeft zelf geen Facebook en vind dat sowieso maar onzin. De mensen die het moeten weten, weten het straks allemaal wel. Maar wie weet komt er een moment dat ik het toch ook op Facebook wil zetten hoor, lijkt me ergens ook wel leuk die reacties ;). Zelf had ik er tot voor kort natuurlijk wel een gruwelijke hekel aan dat soort meldingen op mijn tijdlijn en misschien dat het me daarom ervan weerhoudt het wel te doen...

Lobke: heb je ook Facebook? Dan wil ik je ook wel een PB-tje sturen als je het leuk vindt. Als je het niets vindt, ook dikke prima!

11. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Pien, Ik heb je een verzoek gestuurd! Leuk!
    Ik heb het ook pas heeeel laat op fb gezet ook omdat ik er zo'n hekel aan had inderdaad. Maar kon het toch niet laten. Zie oranje foto ;). Ik met dikke buik en mijn man met een voetbal onder zijn shirt.dat was 2 weken voor Siem geboren werd.
    Ook pas laat de geboorte aangekondigd eigenlijk... En ik spam voor alsnog weinig baby foto's, maar vind dit wel steeds moeilijker worden, want hij wordt zo leuk ;).
    Marliesje, ben heel benieuwd, hoop dat je vriendjes wilt worden op fb! Ik zal trouwens niks erop zetten dat hier naar refereert of zoiets hè!

12. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Doortje: verzoek geaccepteerd :)! En erg leuke foto's hoor, een heel mooi ventje hebben jullie! Kan me voorstellen dat het moeilijk is dat niet te delen ;). Gewoon doen hoor!

13. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    He ladies!
    Vanochtend bij mijn oma op bezoek geweest om het goede nieuws te brengen. Ze leefde altijd al erg met ons mee dat we zo lang moesten wachten. Ze is erg oud en krakkemikkig, maar met dit nieuws konden we haar toch wel even opvrolijken. Ze vindt het zo fijn voor ons! Ze had de tranen in haar ogen staan, super lief!
    Mijn zus en haar kinderen kwamen ook mee. Mijn man begon erover dat we ook een naam moesten bedenken. Mijn neefje zei: "nee je moet er 2 hebben, want je weet niet of het jongetje of een meisje is." Da's waar, we moeten eigenlijk 2 namen hebben. Weet jij nog wat? Hij noemde 2 namen waarvan 1-tje die wij beiden gisteren nog hadden bestempeld als mogelijke kandidaat. Mijn man ging er op in: Goh dat vind ik ook een mooie naam, hoe kom je er zo bij? "Nou zomaar". Ik zei uit de grap: nou mooi bedankt, je hebt ons goed geholpen, nu hebben we 2 namen :). Mijn oma daarentegen vond het weer niet zo'n mooie naam, haha!
    Vond het wel erg toevallig en grappig.
    Maar ondertussen komt de onzekerheid al weer wat terug hoor. Voel me gewoon weer erg goed en ook voldoende energie wel. Dus ja... Maar waarschijnlijk voel ik me sowieso de komende weken me steeds weer beter, omdat ik morgen toch ook al weer 11 weken ben. Het 'ergste' is dan zo'n beetje wel geweest en gut ik heb vrijwel nergens last van gehad...
    Buikje groeit wel een beetje. Ben erg slank van mezelf en vooral na wat eten in de maag gegooid te hebben, begint het al wat te lijken. Maar ja, t.o.v. vorige week zie ik weinig verschil. Het is soms ook maar net wat ik gegeten heb denk ik. Vanaf het begin is mijn buik in elk geval 's avonds al aardig opgezet. Maar nu voel ik me minder opgeblazen. Dus denk dat de darmen wat rustiger zijn, heb ook minder last van overmatig lucht zal ik maar zeggen ;).

14. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Pien, wat leuk dat je het al gaat zien! Je bent zeker mooi slank! Wat een super mooi huis hebben jullie zeg! Even bij je foto's gespiekt! ;)
    Zo netjes ook, bij ons is het altijd 1 rommel en nu helemaal ;).wat spannend de naam! Ben nu al beníeuwd haha. Wat grappig dat je neefje er zo op kwam zeg...
    Marliesje hoe gaat het met jou en Lauren? Lobke met jou?

15. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ha Meiden,

Doortje en Lobke, heb jullie een pb gestuurd!

Pien, wat leuk van die naam, haha, dat kan geen toeval zijn!! En fijn dat je oma het zulk prachtig nieuws vond, maar dat is het ook natuurlijk!

Ik ben sinds vanmiddag weer thuis! Alles gaat goed, maar t is allemaal wel ff hectisch zeg... Sorry als ik wat weinig langs kom wippen momenteel. Ga later deze week proberen weer wat langer te komen kletsen!

16. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Fijn Marliesje dat jullie thuis zijn :). Groot gelijk om hier even wat minder te buurten hoor, jullie moeten lekker thuis van de kleine genieten!! En ja het kan ff duren voordat je een goed ritme hebt gevonden, maar dat komt vanzelf!

17. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Huh, heb geen pb gezien Marliesje! Ja de hectiek ;) ik zit er nog steeds in.... Haha.
    Succes en fijn dat jullie thuis zijn! Geef je eigenlijk borstvoeding?

18. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Doortje, wat een schatje, Siem!!

Hoe gaat het met jullie alle 3?

Hier alles goed, 2 super nachten gehad, nu weer een slechte... Veel huilen, Lauren dan, en ik wakker liggen. Maar ze doet het verder wel heel goed. Ze krijgt idd borstvoeding, sinds 2 dagen helemaal, omdat ze vanuit het ziekenhuis bijvoeding kreeg. Nog wel veel pijn, wat tepelkloven. Rechts eerst heel erg, maar die zijn inmiddels weer weg. Nu links weer een kleintje. Hopelijk gaat dat snel beter nu!

19. lobke2

lobke2 Bekend lid

4 nov 2011
    549
    0
    0
    brabant
    Hoi sorry hier momenteel ook heel hectisch. ...schoonzus gaat uit elkaar. . Heel verhaal. .pfff en zijn bezig om te gaan verhuizen moet ook vanalles geregeld worden. Dus niet veel tijd gehad om hier wat te plaatsen. Ik had jeook toegevoegd marlies. . Wat een leuke foto. . En wat zie je er stralend uit. ..

Hier vandaag echo gehad en een echt klein mensje gezien. . Wat speciaal het bewoog ook.. echt heel gek... Nu over nadenken om een combinatie test. .. Wat hebben jullie gedaan en pien ga jij het ook doen.

Wat leuk dat je neefje dezelfde naam had Haha. . Wij zijn nu ook beetje bezig met Namen. Jongens naam had Ik al een tijdje maar meiden Namen vind ik ook wel moeilijk. . Hou wel van stoere en aparte Namen. ..

Fijn dat het goed gaat met iedereen

20. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heej, hoe is het hier met iedereen?

Lobke, fijn, zo'n mooie echo! Heb je al wat besloten over de combinatie test?
    Wij hebben het uiteindelijk niet gedaan. Ik wilde het eerst wel, maar ML wilde het niet. Uiteindelijk waren we het er over eens, dat als de uitslag zou zijn dat ze een verhoogde kans op iets zou hebben, we toch niet verder zouden handelen, want we wilde niet het risico van een vruchtwater punctie, en zelfs al zou er wat mis zijn, dan zouden we de zwangerschap toch niet afgebroken hebben. Dus dan heeft de combinatietest ook geen zin eigenlijk.
    Ik vond het wel een hele moeilijke keuze, en het maakte de 20 weken echo wel weer extra spannend.

Sneu voor je schoonzus zeg, dat soort dingen zijn nooit leuk...

Deel Deze Pagina