Roli: ik krijg menopur, en dat moet ik dan inderdaad ook 's ochtends zetten. Bij de IUI's zette ik de menopur overigens 's avonds. Maar ja nu heb ik de instructie gehad om het 's ochtends te doen. Ik hoop dat dat wat gaat met mijn duffe hoofd, ben niet op mijn best zo vroeg in de ochtend . Heb ook gelezen dat de deca pijnlijker is vanwege de naald . Ik hoop dat het wat meevalt. De menopur vond ik af en toe ook best pijnlijk al. In dit soort gevallen wilde ik wel wat meer vet op mijn buik hebben .
Hey dames, Spannend hoor dat het spuiten weer begint of begonnen is. Kleine tip. Haal s' avonds je spuit uit de koelkast en leg hem op je nachtkastje. De vloeistof is dan minder koud en dan doet het minder zeer. Dit mag want het mag uit de koelkast , kijk maar op de verpakking. Succes de komende periode.
Bedankt voor de tip Miran, maar het geldt niet voor decapeptyl. Dat mag max 30 min buiten de koelkast heb ik begrepen. Ik heb vanochtend mijn eerste spuit deca gezet. Heb het eerst heel eventjes op de badkamervloer met vloerverwarming gelegd, dan is ie wat sneller op temperatuur . Spuit er in en snel weer m'n warme bedje in. 7 uur is toch wel vroeg voor op een zaterdag....
@pien Geldt ook voor de decapeptyl hoor!! Kreeg zelf de tip van de gyn . Maar je moet natuurlijk doen waar je je goed bij voelt. En lees anders de bijsluiter wat betreft buiten de koeling. Sterkte dames met spuiten. Ik had anders morgen moeten beginnen
Sorry meiden ben even afwezig geweest. Beetje moeilijke periode gehad. EN heb ook mijn poging afgezegd en ga na de zomer pas weer starten. maar ik blijf wel gewoon mee lezen hoor... @Pien de deca mag ind gewoon uit de ijskast 's avonds...
Suusje: wat vervelend voor je . Gaat het inmiddels wat beter? Heeft het te maken met de hele toestand in die MMM? Bedankt voor de decatips. Ik heb m vanochtend vrijwel gelijk nadat ik 'm uit de koelkast haalde gezet. Was goed te doen, dus ik ga niet meer moeilijk doen om m uit de koelkast te halen van te voren. Gewoon koud erin . Tis ook maar een kleine hoeveelheid. Ben meer gewend met de Menopur bij de IUI's. Hoe gaat het met de andere meiden hier?
Het gaat al wat beter maar nog niet goed genoeg om door te gaan. Mijn lichaam is gewoon op, mijn relatie heeft het heel zwaar en ik heb een nieuwe baan dus wil me nu even op die dingen gaan concentreren en dan weer de MMM in. Ik spoot de deca ook gewoon koud. Vond ik ook niet zo erg.
Heftig meid, lijkt me goed dat je de MMM even opschuift, want het is allemaal ook niets niks. De MMM beinvloedt je hele leven. Ik hoop dat je relatie er weer bovenop komt, dat is heel belangrijk! Succes met je nieuwe baan, hopelijk krijg je daar straks juist ook weer wat energie van. En rustig aan natuurlijk! Knuffel!
Bedankt Mari, mijn koelkast ligt nog vol voor poging 1 All: had net weer een facebook-baal-momentje... Vage kennis is zwanger, heeft nog maar net verkering, amper 20.... maar o zo blij natuurlijk.... getsiederrie, niet eerlijk... Hoe is het hier met iedereen? Zit er iemand op dit moment ook actief in het spuit-traject? Ik heb nu 4 decaspuiten achter de rug. Vandaag laatste pil. Over ruim een week begin ik met de Menopur. Nog medestrijders hier?
Suusje: valt me tot nu to erg mee moet ik zeggen. Prikjes zijn kant en klaar en niet heel pijnlijk. Heb ook nog geen bijwerkingen gemerkt gelukkig. Hoe gaat het met jou?
Ha meiden, Mag ik me bij jullie aansluiten en meekletsen?? Ik start op zaterdag 25 mei met de decapeptyl. Het is onze 2 poging ICSI. Ik klets al wel mee in andere topics, maar die lopen niet meer helemaal gelijk. Graag doe ik dat hier... Groetjes Jufaman81
Oh wat fijn... ik had het de laatste keren al na 2 dagen... Ja gaat wel... moet nu sterk blijven.. heb momenten dat ik me af vraag of ik die pauze wel had moeten doen.. @jufaman tuurlijk mag je mee kletsen... hoe gaat het met je?
Mag ik ook meekletsen?? Ik heb in Maart een punctie en tp gehad helaas mislukt. Als ik Juni ongesteld word gaan we voor de tp van een cryo. Ik heb icsi bij pgd gehad vandaar dat er maar 1 cryo is.
@ suusjelove: het gaat goed hier hoor. Afgelopen weken wel meer downs dan ups gehad. Maar nu ben ik weer klaar voor de 2e ronde. Ik keek heel erg tegen het prikken op, maar dat viel alles mee. Ik heb nu alles al weer klaar staan, dus het mag van mij gaan beginnen. Bij de 1e ICSI-poging kreeg ik Gonal-F om te stimuleren. Nu heb ik Menopur gekregen (wegens bezuinigingen, want is goedkoper). Nu lees ik bij anderen dat zij de Menopur 's ochtends moeten spuiten. Mijn gyn. en verpleegkundige hebben daar niets van gezegd. De Gonal-F zette ik in de avond en ook de decapeptyl zet ik 's avonds. Weten jullie om welke reden de Menopur 's ochtends gezet zou moeten worden?? Tegen de tijd dat ik echt moet spuiten, zal ik zeker mijn zkh nog even bellen met deze vraag. Word er een beetje onzeker van! Grts Jufaman
Hey meiden, Ben een beetje aan het mee gluren hier. Afgelopen zondag geopereerd aan een tweede bbz en nu dus zonder eileiders verder... Enige optie ivf. Heb vanmorgen iemand van de VU aan de telefoon gehad die mij alle inschrijfformulieren gaat sturen, 6 juni is een voorlichtingsavond. Hoe lang zou het duren voordat ik daadwerkelijk aan de slag kan? Spannend bij jullie ook allemaal! Groetjes Anne
Hoi anne Dat is in elk zkh anders. Welke protocollen ze volgen om al jou gegevens te verzamelen om echt te startte met het traject ( denk aan echo's anemnese zaadonderzoek, bloedonderzoek) Wij waren ook in maart voor intake...en ben nu pas echt begonnen Hopelijk.dat.het.voor jou sneller gaat... balen van je bbz gelukkig is er dan nog ivf
Gezellig wat nieuwe meiden hier . Succes allemaal! Suusje: o dat lijkt me ook zo moeilijk zeg. Verstandelijk weet je dat het beter is om nog even te wachten, maar de wens is zo groot natuurlijk dat dat heel moeilijk is. Ik hoop dat je het wat van de af kunt zetten en je kunt richten op de andere dingen die nu belangrijk zijn! Jufaman: bij de iui's had ik ook menopur, die spoot ik 's avonds, dus denk niet dat het te maken heeft met dat het menopur is. Ik moet het bij de ivf wel 's ochtends spuiten trouwens, maar weet verder ook niet waarom. Ik vind het wel praktisch op zich, want 's avonds kan je dan makkelijk overal heen. Alleen moet ik nu wel weken lang om 7 uur op staan, ook in het weekend.... Daar baal ik nu al wel wat van
Hallo dames! Hier nog updates? Ik ben gisteren begonnen met de menopur. Gaat prima. Maar ik blijf het een gepruts vinden om het klaar te maken. Vandaag is mijn vrije dag en ben er 7 uur uitgegaan en kon pas een kwartier later weer gaan slapen. Je bent er toch echt eventjes mee bezig. Die decapeptyl is handiger wat dat betreft. Lobke: hoe is het bij jou gegaan met de decapeptyl? De eerste dagen merkte ik er niets van, maar naar een tijdje werd ik er wel moe van. En soms wat hoofdpijn. Maar over het geheel genomen is het nog wel te doen, vind ik. Ik spuit overigens 150 eh menopur. Bij de IUI spoot ik 75 eh. Het is dus 2 x zoveel, maar ik mag toch hopen dat er wel meer dan 2 x zoveel eitjes komen bij de IUI... Iemand ervaring met 150 menopur toevallig?