Wie ook IVF/ICSI in juni?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door SuusjeLove, 4 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Lobke: ach wat sneu voor je schoonzus :(. Zijn jullie inmiddels al verhuisd, hebben jullie een mooi nieuw stulpje gevonden? Wij gaan de combinatietest ook niet doen, zelfde argument als Marliesje. Daarnaast kan ik de extra stress van een eventueel verhoogde kans er ook niet nog eens bij hebben ;). Ik heb er dus eigenlijk nooit echt over getwijfeld. Zijn jullie er inmiddels al uit? Mooi he zo'n echo met bewegend piepklein mensje :). Dat is toch anders dan een 'vlekje' met een knipperlichtje ;). Het namen zoeken stond weer even op een lager pitje, maar ik vind het ook zo moeilijk!! Maar gelukkig hebben we nog even ;).

Marliesje: hoe gaat het bij jullie? Krijg je het moederschap wat onder de knie :)? Hoe doet Lauren het?

Doortje: en hoe gaat het met jou en de kleine Siem? Heb je trouwens nog maagklachten of ben je daar inmiddels van af?

All: ik had vannacht wel een bijzondere ervaring dat ik ineens dacht: ja het gaat nog goed (en dat is wel uniek voor mij ;)). Ik had eerder al gelezen dat je rond 11-12 weken je baarmoeder zou moeten kunnen voelen, iets van een rand of een bolletje. Vorige week (11 weken) had ik lopen voelen en drukken op mijn onderbuik, maar niks geen bolletje of rand te bekennen natuurlijk... paar dagen later nog niets. Maar afgelopen nacht kwam ik ineens tot de ontdekking dat ik een bolletje voelde vlak boven mijn schaambeen. Ik kon mijn buik daar zoals vorige week dus niet meer indrukken, maar het was vrij hard daar. Dus mijn conclusie is dat mijn baarmoeder nu idd (zoals de boekjes aangeven) boven mijn schaambeen is uitgekomen :).Nou dat geeft me voor nu weer even een goed gevoel. Verklaart misschien ook wel de buikpijn van afgelopen 2 dagen, voelde me echt enorm opgeblazen en had steken, voor mijn gevoel in mijn darmen. Viel nog wel te harden hoor, maar echt prettig voelde het niet. Lijkt nu weer iets rustiger, behalve mijn maag die snel 'vol' voelt, maar wat mijn 'honger' gevoel niet remt, wat weer niet bevorderlijk is zeg maar ;).
    Over 2 weken hebben weer controle bij de vk en kunnen we als het goed is ook voor het eerst het hartje horen.

2. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Pien, wat fijn, das weer een stapje erbij! Ik voelde mijn bm idd ook rond die termijn voor het eerst. Je darmen zullen nu idd wel wat in de verdrukking gaan raken. En je bent inmiddels de 12 weken voorbij! Das ook wel een prettig gevoel denk ik!

Hier alles goed hoor. Lauren doet het prima, alleen de laatste dagen heeft ze wat last van krampjes en huilt ze wat meer. Maar al met al huilt ze nog steeds weinig, wat wel prettig is. Ik begin de routine er al wat in te krijgen, ook 's nachts gaat het me steeds makkelijker af. :)

3. lobke2

lobke2 Bekend lid

4 nov 2011
    549
    0
    0
    Mijn lieve hond en vriend ;)
    brabant
    ik zal vanavond ook is gaan voelen haha, is kijken ofdat ik ook een baarmoeder voel.

Ja het is inderdaad een nieuwe stulp(je), maar dat heeft te maken met manlief, die heeft een bedrijf erbij genomen en deze is iets groter als thuis, dus veel makkelijke om erbij te gaan wonen, was een bestaand bedrijf wat failliet is gegaan en zat bedrijfwoning bij. Dus zijn de bovenverdieping aan het vernieuwen en de rest zien we over een aantal jaren wel, als er weer geld is haha, is nu echt op. waarschijnlijk moeten we binnen nu en 3 maanden daar wel naartoe kunnen verhuizen, is ongeveer 20min. met de auto van waar we nu wonen, dus nog mooi in onze vertrouwde regio ;)..ben te verbonden met brabant haha...

vandaag nog een afspraak met mijn gynaecoloog die mij verwezen heeft naar eindhoven, en dan zullen we eindelijk naar een verloskundige mogen...wij gaan uiteindelijk ook geen combinatietest doen. We gaan er gewoon vanuit dat het goed is. Blijkbaar krijg ik met 20 weken een uitgebreide echo ivm icsi, dus zullen we daar ook wel te horen krijgen als het echt niet goed is.

Fijn marlies dat het goed gaat en dat je een ritme te pakken krijgt. Ja alles moet ze opnieuw geleerd worden die kleintjes...vind het zelf ook zo spannend hoe ik dat dadelijk ga doen. Nu zeg je sus, maar waarschijnlijk raak ik zelf ook in paniek of onzeker. Is wat ;)

Pien wat leuk dat je het nu ook echt voelt, zeker dat je eigenlijk helemaal geen kwaaltjes hebt gehad (Lucky you) haha...dan is dit toch een bevestiging dat het goed groeit. Bij mij lijkt het nu ook steeds wat beter te gaan qua misselijkheid. Let op lijkt..

Doortje hoe gaat het verder met jou, krijgt de kleine man al wat ritme, of nog steeds behoorlijk last van huiluurtjes

4. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    O nee, ik had net een heel end getypt, druk ik op verkeerde knopje naast de backspace, gaat de website terug naar de startpagina! Rot ding!

Dus...

Marliesje: wat fijn dat je je ritme wat te pakken krijgt! Het is allemaal zo'n grote verandering allemaal, dat moet wel even zwaar zijn. Sneu dat ze last van krampjes heeft, hopelijk gaat dat gauw weer over. Dat is altijd zo sneu...

Lobke: dat zijn flink wat grote veranderingen die jullie tegemoet gaan :). Wel erg leuk hoor! Hopelijk voel je je straks wat fitter voor de verhuizing. Of wordt dat inmiddels ook al wat beter? Je bent nu ook over de 12 weken en ze zeggen dat het dan vaak beter wordt. Ik heb zelf wel het idee dat ik nu meer energie heb dan in de eerste paar weken. Maar goed, dat kan ik eigenlijk alleen achteraf zeggen, omdat het me toen niet echt opgevallen was ;). Heb je je baarmoeder ook kunnen voelen? Die van mij voelde toen die ene keer heel hard, maar de keren daarna dat ik voelde weer niet, maar denk 'm nog steeds wel een beetje te kunnen voelen.

Doortje: hoe istie bij jullie?

Trouwens ik heb gisteren al wel positiekleding gekocht samen met moeder en zus. Het is misschien nog wat vroeg, maar zo kan ik er nog wel lekker lang mee ;). Ik heb in mijn fotoalbum een foto gezet van mij met buikje. Maar ik moet zeggen dat het daar ook wel het meest in opvalt en dat ik die dag wat last van mijn darmen had, waardoor het misschien ook wel wat een vertekend beeld geeft van hoe het nu echt is....
    Ik merkte dat een aantal van mijn broeken me niet zo lekker meer zaten en ik al met een elastiekje droeg, zeker wat later op de dag. Ik heb nu een broek, rokje en jurkje gekocht. Kon niet kiezen ;). We hebben maar 1 leuk positiewinkeltje in de stad, maar gelukkig dus wel leuk geslaagd! Ik draag nu die positiebroek en die band die er aan zit, zit nog redelijk strak zeg maar waardoor mijn buik juist nog kleiner lijkt dan ie al was, da's dan wel weer een beetje jammer ;).

Goed weekend allemaal nog!

5. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Jeetje dat is lang geleden, sorry! Hoe gaat het met iedereen? Hier gaat het goed, maar ik heb wel nog steeds mijn handen vol aan Siem ;). Hij is wel heel leuk en gezellig als hij de aandacht krijgt haha.
    Hij slaapt nog steeds weinig overdag dus dat is altijd wel lastig...
    Verder hier rot nieuws over schoonvader, die krijgt binnenkort chemo en een operatie, wel met het oog op genezing, maar dat is alsnog spannend en de uitslagen waren heel spannend pfffff.

6. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heej! Ik zat net gisteren aan jullie te denken, is idd alweer lang geleden!

Fijn dat het met jou en Siem goed gaat! Dat je je handen vol hebt snap ik, hier hetzelfde! 's middags slaapt ze altijd wel even goed, maar 's morgens is het spitsuur, dat wil ze om de haverklap drinken, en tussendoor blijft ze wakker en moet ik haar een beetje bezig houden. Maar ze doet het goed, van de week consultatie bureau gehad, goed gegroeid en verder alles ook prima!
    Gisteren naar de huisarts geweest ivm de pijnlijke tepels wat maar blijft; wat blijkt, we hebben spruw! Vooral ik, Lauren heeft iets een wit waasje op haar tong, zo licht dat ik het niet zag, maar bij mij schijnt het behoorlijk te zijn. Tepels zijn ook vuurrood, maar ik dacht dat dat gewoon door het zuigen kwam. :)
    Nu heb ik zalf, en voor Lauren druppels, en de pijn is nu al minder!

Wat verdrietig van je schoonvader. Wat heeft hij voor soort kanker? (misschien heb je dat al eens verteld maar ben ik het vergeten...) Wel fijn dat ze hem behandelen met het oog op genezing en niet om gewoon wat tijd te rekken, want dan hebben jullie wel iets om je hoop op te vestigen. En hopelijk komt het dan ook weer goed. Hoe oud is hij?

Pien en Lobke, hoe gaat het met jullie en de kleine buikbaby's?

7. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Doortje: ah jee wat naar van je schoonvader :(. Hopelijk slaat de behandeling aan!

Marliesje: fijn dat alles goed is met Lauren! Dus spruw? Klinkt vervelend, heb er wel eens van gehoord, maar weet niet wat het precies is. Zijn jullie beiden er nu weer van af?

Afgelopen donderdag heb ik controle gehad bij de vk. Voor het eerst het hartje gehoord, erg bijzonder! En vooral fijn dat het gewoon nog goed is! Ondanks dat mijn buikje wel een beetje gegroeid is de laatste weken, blijf ik nog onzekere momenten hebben hoor. Maar goed, ik leg me er maar bij neer dat dat erbij hoort. Verder gaat het eigenlijk prima. Heb alleen laatste paar nachten last van maagzuur en ik moet wennen aan het slapen op mijn zij, want ik lag altijd plat op mijn buik ;). Een beetje half buik, half zij gaat nog wel, maar ik probeer het me toch maar vast wat aan te wennen volledig op mijn zij te slapen. Maar dan krijg ik op een gegeven moment last van m'n heup en moet ik weer draaien. Al met al gaat dat nog niet zo soepel ;).

Lobke hoe gaat het met jou? Hoe voel je je? En hoe ist met de verbouwing/ verhuizing?

8. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat je het hartje hebt gehoord, en dat alles goed gaat! Lastig hè? Die nieuwe slaaphoudingen. Ik had er op het laatst vooral last van, omdat ik graag om mijn rug lig, maar dan bijna geplet werd door mijn buik...

Maagzuur is vervelend, maar je mag wel rennies, maalox, en zelfs omaprezol, hoewel ik het liever ook niet nam. Ik had veel baat bij een kopje groene thee met een scheutje melk erin.

Het gaat niet zo voorspoedig met de spruw, de medicijnen helpen (nog) niet. Volgens de huisarts gebeurd dat wel vaker. Nu nog een nieuw kuurtje, en als het dan nog niet minder is moet ik opnieuw langskomen. Spruw is trouwens schimmelinfectie, bij de baby in de mond en bij de moeder op de tepels. Lauren heeft er volgens mij niet zoveel pijn aan, merk ik iig niet, maar ikzelf wel. Heel vervelend.
    Lauren heeft ineens ook veel last van krampjes, volgens mij komt dat door de medicijnen, want zo erg was het eerst niet. Vind het zo sneu, maar wil eigenlijk wel proberen van die spruw af te komen.

Verder gaat het wel goed hoor. Ze begint wat te lachen zo nu en dan, heel grappig, dan straalt haar hele gezichtje. En ze begint ook een beetje naar dingen te 'grijpen' (tussen aanhalingstekens want het komt er op neer dat ze er vooral naar slaat).
    De nachten gaan wisselen, soms een nacht dat ze maar 2 keer gevoed hoeft te worden, maar vannacht wel 4 keer. Maar ze had ook veel last van haar buikje...

9. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Joehoe!

Hoe gaat het met jullie? Met de kersverse moeders en jullie kleintjes? En Lobke hoe vergaat jou het zwangere leven? We schieten al aardig op he :).

Ik heb vanmiddag weer een controle bij de vk gehad. Was allemaal weer in orde! Hartje gehoord, buik/kindje goed gegroeid en zelf voel ik het al ruim een week zo af en toe. En vooral dat laatste vind ik erg fijn, want daardoor wordt ik nu wel wat minder onzeker. Buikje groeit ook lekker door en begint al wat te lijken :).
    Gisteren nieuw matras gekocht die wat zachter is, zodat mijn heupen hopelijk wat minder belast worden. Vannacht kon ik in elk geval al redelijk pijnloos op mijn linkerheup liggen. Dus dat is al wel winst. De vk zei dat er verder ook weinig aan te doen was. Nou goed, dat is dus dan ook het enige wat wat minder gaat. Voor de rest zeker geen klagen!

Hopelijk gaat het met jullie ook goed!

10. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Hier gaat het goed hoor. Siem heeft vannacht zowaar van half tien tot kwart voor zes zonder voeding gedaan, wel ik hij een paar keer wakker geweest, maar ik ben nu aan het proberen om de nachtvoedingen terug te dringen, het waren er soms 3 in een nacht. Pfffffff.
    Ik heb wel weer ineens last van mijn bekken :( bah!
    Pien jij dus ook? Het boek van cecile rost vond ik erg fijn!
    18 weken schiet idd al op! Leuk! Dat belooft wat dat je de baby nu al voelt, ik voelde Siem ook vroeg en die is nog steeds heeeeeel beweeglijk! ;)

11. lobke2

lobke2 Bekend lid

4 nov 2011
    549
    0
    0
    brabant
    Hier ook alles goed. ..afgelopen vrijdag. ..Eerste keer hartje gehoord. ..En alles was goed. .Heb over 2 weken de 20 wk echo alweer staan. ..Dan mag ik naar het umc radboud in Nijmegen. ..Wel fijn dat ze het allemaal goed onder controle willen houden ivm icsi...maar schiet echt op. ..buik begint ook te groeien. ..kan nog niet zeggen dat ik de eskimo gevoeld heb. Helaas probeer het wel als ik rustig lig of ik iets van plopjes voel helaas. ..Wel steken van de baarmoeder Haha. ..

Ohh Doortje dat is fijn doorslapen..Jeetje 3 voedingen is ook wel veel Haha. ..groeit siem ook goed. ..Ik heb ook echt zin in het moederschap. ..heerlijk in de lente / zomer

Wat leuk pien dat je de kleine al voelt

12. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heej!

18 weken alweer allebei, dat begint zeker op te schieten. Leuk hoor, binnenkort allebei 20 weken echo. Willen jullie ook weten of het een jongetje of meisje word?

Fijn dat jij de kleine al voelt Pien, dat haalt een stuk onzekerheid weg!
    Die heupen is balen! Ik had het alleen aan het eind heel erg, maar jij bent er vroeg bij. Hopelijk wordt het niet erger.

Lobke, heb jij je placenta soms voor liggen? Dan duurt het soms ook wat langer voor je de kleine voelt. Maar hoe dan ook, komt vanzelf hoor! (ja, duh... ;)) Fijn dat je ook het hartje gehoord hebt!

Doortje, fijn dat het bij jullie ook goed gaat! Hoe is het met huilen nu? Wat een mooie lange nacht!! 3 is veel ja, hier bijna iedere nacht 3, soms zelfs 4, maar de laatste tijd soms minder. Dan heeft ze om een uur of elf, voordat ik ga slapen de laatste, dan om half 5, en dan om 8 uur weer. Mag van mij wel iedere nacht op die manier, maar gebeurd maar af en toe.
    Slaapt Siem nog bij jullie op de kamer?

Balen dat jij ook weer last van je bekken hebt. Het verbaasd me hoe lang je nog de klachtjes van je zwangerschap hebt. Ik heb 's nachts nog steeds zere handen...

Hier ook alles goed! Lauren zit nu al in maat 62! En ze lacht lekker veel als ze wakker is, vind ik zo leuk! Ben nu trouwens voor het eerst weer ongesteld, ondanks de borstvoeding. Bah. Vind het heel naar, want ik kan nog geen tampons in. Had het geprobeerd, maar dat deed toch nog wel erg zeer. En dat terwijl de schade na de bevalling niet eens zo heel groot was. :)

13. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Het meiden, fijne kerst! Wat heerlijk om zo de feestdagen in te gaan hè!
    Ik moet wel even aan Jufaman denken, ben benieuwd hoe het met haar is...
    Marliesje, ik ben ook ongesteld geweest, bah en bij mij deden tampons ook zo'n pijn, maar ik heb toch doorgezet met het kleinste maatje en het gaat al beter.
    Siem groeit goed Lobke! Hij is een lekker spekkie, ik gok 7,5 kilo. Hij draagt maat 68. Wil je nog fb vriendjes worden? Dan kan je hem zien ;).
    Geniet van de feestdagen! X

14. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    He meiden, ik wil jullie ook even hele fijne kerstdagen toewensen :)!
    Lobke: onze laatste kerst dat we alleen met onze partner zijn ;). Voor Marliesje en Doortje de eerste kerst met een kindje :).

15. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jullie ook hele fijne feestdagen gewenst! Heerlijk hè, als je eindelijk zo positief het nieuwe jaar in kan gaan! Vorig jaar was het een stuk minder, met de gedachte dat het voor mij niet weggelegd zou zijn... Had toen niet kunnen vermoeden dat we het nu met z'n drietjes zouden vieren!

Jeetje, Doortje, wat veel al! Wat gaat dat snel zeg. Lauren was maandag op het cb 5120, bij haar geboorte was ze 3720. Ook al een heel verschil. Ben nu net met maat 62 begonnen maar dat zit nog iets te groot. Maar 56 is te krap.

Ik probeer het volgende keer wel weer, met de tampons. Doortje, rare vraag, maar hebben jullie het sinds de bevalling alweer 'gedaan?' en zo ja, hoe lang heb jij gewacht? Ik durf het nog niet, het doet echt nog pijn ben ik bang. Als een tampon al zoveel pijn doet...

16. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Gelukkig nieuw jaar!
    Marliesje ik heb ook lang gewacht hoor.. Ik denk wel 2 a 3 maanden. We komen er ook gewoon bijna nooit aan toe, pffffffff de eerste paar keer deed het wel pijn, maar nu gaat het weer zoals vroeger! ;)

17. lobke2

lobke2 Bekend lid

4 nov 2011
    549
    0
    0
    brabant
    Tuurlijk wil ik fb vrienden worden doortje...heerlijk zo'n spekkie hihi is gezond. ..

Wat bijzonder inderdaad 2015 is begonnen. Wat bizar vuurwerk afsteken en mijn vriend kussen voor een Gelukkig Nieuwjaar en dat we dit jaar pap en mam worden.

Fijn dat het goed gaat met iedereen.

Hier 20 weken echo al gehad en alles was goed. Dus kan echt genieten. .af en toe ook al lekker druk in mijn buik. .:D

18. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Gelukkig nieuwjaar meiden! Hoe waren jullie feestdagen?

Lobke wat super dat de 20 weken echo goed was en je nu echt kan genieten! Jullie zijn gewoon ook alweer over de helft!

Pien heb jij hem ook al gehad?

Doortje, goed om te horen dat het uiteindelijk weer net als vroeger gaat, haha, hier niet meer geprobeerd maar zal binnenkort toch wel weer een keer proberen.
    Hoe gaat het met Siem? Hoe is het met huilen nu inmiddels, gaat dat al beter?

Hier alles goed, vannacht voor het eerst van 12 tot 6 geslapen! Verder leuke kerst en oud&nieuw gehad, het was voor Lauren wel erg veel. Ze vond het allemaal heel leuk, logeren bij mijn vader en stiefmoeder. Vooral mijn stiefzusje vind ze geweldig, ze begint al te lachen als ze haar ziet, dikke pret. 2e kerstdag en oud en nieuw bij mijn man zijn zus&gezin geweest, ook met iedereen grappen en grollen. 1 januari stortte ze helemaal in, 3 dagen lang huilen huilen huilen, het was wel wat veel geweest voor haar. Maar nu is ze gelukkig weer in haar oude hummetje.

19. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    De beste wensen voor 2015 meiden :)!!

Lobke: fijn dat de 20 weken echo goed was :)! Weet je ook wat het wordt? En mooi dat je het nu ook voelt!

Marliesje: leuk om te horen dat het goed gaat met jullie en Lauren :). Kan me wel voorstellen hoor dat het voor haar wel even druk was met al die feestdagen, maar fijn dat jullie het gezellig hebben gehad!

Hier ook leuke feestdagen gehad. Heb heerlijk 2 weken vrij gehad en vandaag ook nog, want ik heb vanochtend de 20 weken echo gehad: alles leek goed :D! Helemaal blij mee natuurlijk! En ik kan jullie vertellen dat het een jongetje wordt :)! Ook blij mee natuurlijk, want het maakte mij echt niet uit hoor, ik vind jongetjes ook erg schattig (hoewel ik wel een sterke voorkeur voor de kleur roze heb, haha). Ben net al ff naar de Hema en Prenatal geweest om wat dingetjes te scoren, had cadeaukaarten op mijn verjaardag gekregen, dus ik moest gewoon even wat halen :D.

20. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Pien, gefeliciteerd!! Wat leuk, een jongetje! En heerlijk hè, kleertjes kopen?

Lobke, idd, weet jij het geslacht?

Deel Deze Pagina