Ik ben de afgelopen dagen op schoolkamp geweest met mijn groep 8. Wat fijn om alle persoonlijke rompslomp even te vergeten! Ik heb er echt geen moment aan gedacht, heerlijk!! Verder was het een geweldig afscheidskamp, heb geen pleister hoeven plakken en de sfeer was super, desondanks de regenbuien!! Dat is wel eens anders... Morgen ga ik beginnen met de decapeptyl. Ik ben er klaar voor. @ Pien: ik moet 225 EH Menopur spuiten. De vorige x (gonal-f) begon ik met 150 EH, maar mijn eitjes groeiden niet hard genoeg en het waren er te weinig. Dus dosering verhoogd naar 225 EH. Uiteindelijk 6 eicellen bij de punctie. Ik ga deze poging dus ook voor meer, gyn had het over 8 a 10 eicellen!
Jufaman: leuk dat je zo'n geslaagd schoolkamp had ! Kan me voorstellen dat je geen tijd had om aan je eigen sores te denken . Dus jij zit nu op 225. Volgens mij is het vrij standaard om met 150 te beginnen als ik zo wat het internet afzoek. Ik ben benieuwd hoeveel eitjes er zullen zijn. Teveel is natuurlijk geen pretje, maar moet zeggen dat ik toch wel wat teleurgesteld zou zijn als het er minder dan 8 zijn bijvoorbeeld... Ik hoop toch wel op eigenlijk minstens 10 en dan 15 max ofzo... Maar geen idee of dat realistisch is bij 150 eh. Wil gewoon zoveel mogelijk kans maken dat er wat bevrucht en het liefst wil ik ook wat achter de hand overhouden voor in de vriezer . Met 75 eh had had ik 1-2 eitjes. Niet echt heftig, maar voor IUI prima. Dus kan me haast niet voorstellen dat met verdubbeling van de dosis ik veel meer dan 6 eitjes ga krijgen... Maar misschien werkt het wel anders. Bovendien zit ik ook aan de deca, misschien dat dat ook nog effect heeft. Mooi dat je klaar bent voor de deca! Zet 'm op! Wanneer begin je met de Menopur?
Hey Ladies, ik heb vandaag mijn intake in de VU gehad, maar dit bleek de intake voor de intake ;(. Ik ben zaterdag ongi geworden, dus hoopte dat ik nu direct met de pil kon starten, maar dat wordt toch pas volgende maand. Piennen andere meiden die al bezig zijn. Als ik 23 juli ongeveer ongi word en dan het lange protocol heb, wanneer start ik dan ongeveer echt, met de echo s etc. Ik wil namelijk nog graag op vakantie, maar heb te maken met de shoolvakanties en kan dus eigenlijk pas 5 juli weg. Dank jullie wel alvast! Hoe gaat het bij jullie?
Hey Ladies, ik heb vandaag mijn intake in de VU gehad, maar dit bleek de intake voor de intake ;(. Ik ben zaterdag ongi geworden, dus hoopte dat ik nu direct met de pil kon starten, maar dat wordt toch pas volgende maand. Pien en andere meiden die al bezig zijn. Als ik 23 juli ongeveer ongi word en dan het lange protocol heb, wanneer start ik dan ongeveer echt, met de echo s etc. Ik wil namelijk nog graag op vakantie, maar heb te maken met de shoolvakanties en kan dus eigenlijk pas 5 juli weg. Dank jullie wel alvast! Hoe gaat het bij jullie?
Doortje: jammer zeg dat je niet al kon beginnen met de pil! Ik zal je even vertellen hoe het bij ons gaat: Je slikt minimaal 3 weken de pil, soms iets langer, dat is afhankelijk van welke week ze voor de punctie denken in te kunnen plannen. Tijdens de laatste 4 pillen begin je met decapeptyl te spuiten. Die spuit je door tot in elk geval de eerste echo. 13 dagen later komt er menopur bij. 8 dagen na eerste menopur, heb ik mij eerste echo. Dat is a.s. donderdag voor mij. Spannend he! Je weet dus al wel dat je het lange protocol krijgt? Kort zou een stuk schelen, dan kun je gelijk met stimuleren beginnen.
Hier gaat het prima...volgens mij geen last van de deca...ben wel moe...maar dat heb ik wel vaker...vlg week 5 juni...start met gonalf erbij...foutje apotheek haha...heerlijk zo'n dure pen...geen gekloot met mengen... Ga vlg x ook weer bij die apotheek haha
Hey meiden, Hier ook een korte update van mijn kant. We hebben onlangs de intake in het WFG gehad en tot onze verbazing bleek dit de gehele intake te zijn. Alles doorgesproken, schema mee, medicijnen mee, injectie zelf gezet.. you name it! Nu is het wachten op mijn menstruatie en dan kan ik starten met de pil. Als alles in één keer goed gaat dus rond half juli de punctie. Ik vind het spannend maar tot nu toe zijn we erg rustig samen. Ik heb gehoord dat de decapeptyl een gemene spuit is om te zetten. Klopt dat? En hebben jullie eventueel nog tips? Liefs
Ik heb er totaal geen pijn van. Je moet hem goed zetten (niet langzaam inbrengen de naald) even wachten en dan langzaam de vloeistof inbrengen. Ik was zelf ook geen held...maar vind het zelfs leuk
Else: zo da's mooi dat jullie al bijna kunnen beginnen! Ik vind de decapepyl wel meevallen hoor. Klopt wel dat ie ietsje stomper is volgens mij dan de andere spuit (menopur in mijn geval), maar het is niet echt pijnlijker ofzo. Het grote voordeel van decapeptyl is dat het in een kant en klare spuit zit. De menopur moet je zelf mengen en da's nog wel een geklooi. Lobke: goh jij vind het zelfs leuk, hihi. Ik vind het ook niet zo'n heel probleem hoor, dat spuiten op zich. Wel dat ik er elke dag zo vroeg voor mijn bed uit moet... All: De tussenstand is op dit moment 10 eitjes: 6-7 links en 3 rechts. Ze zaten op 10-11 mm, en eentje al op 14 mm. Ik mag maandag weer terugkomen. Zelf denk ik dat het maandag wel groot genoeg zal zijn en dat we dan de punctie ook wel kunnen verwachten op woensdag of donderdag. Ben er wel blij mee geloof ik. Ik wist niet wat ik kon verwachten, maar 10 is volgens mij heel mooi. Het is niet te weinig, maar ook niet te veel. Vind het wel jammer dat ik het hele weekend dus nog door moet spuiten en nog niet kan uitslapen , had stille hoop dat de punctie in het weekend ingepland kon worden... niet echt realistisch geloof ik .
@pien. Wij lopen wel gelijk. Wij hebben waarschijnlijk dinsdag de punctie. Morgen heb ik weer een fm. Dinsdag had ik rond de 15 eitjes waarvan 5 al wat groter waren. Spannend dus allemaal. Ik heb wel ontzettende last van me eitjes. Maar ik had al last met iui toen er 1 eitje zat.
Roli: zo 15 follikels, da's een flink aantal! Wel mooi toch? Ja kan me voorstellen dat je dat wel voelt. Ik begin het sinds gisteren ook wat te voelen, daarvoor eigenlijk nog niet. Maar ik dacht ook al: goh dat wordt dus alleen nog maar erger en ik moet nog zeker 6 dagen wachten tot de punctie . Kan me voorstellen dat jij dat dan helemaal moet voelen! Hoeveel Gonal F spuit jij? Ik heb 150 eh Menopur, de laagste dosis zo ongeveer om mee te starten. Dus op zich denk ik dat 10 eitjes wel netjes is. Dit is ook jou eerste IVF?
Klinkt goed dames! voldoende eitjes...nu nog top embryo's... Ik zet deca savonds...kan lekker blijven liggen
Klinkt ook lekker Lobke, ik weet niet waarom, maar ik moest het 's ochtends zetten... Maar wel handig dat ik 's avonds er geen rekening meer mee hoef te houden en dus wel flexibel ben om ergens naar toe te gaan zonder medicijnen mee te hoeven nemen.
Ik voelde ook altijd heel erg me eisprong. Zodra ik ongesteld was geworden voelde ik precies waar het eitje kwam links of rechts. Ik spuit 150eh Gonal F. Met iui spoot ik ook Gonal F. Dit doe ik rond 7 uur savonds. Ja wij gaan voor icsi. Het zaad van me vriend is niet je van het
Hoi Dames, Ik zou me graag bij jullie voegen! Wij zijn nu bezig met onze tweede tweede ICSI-poging.. De eerste keer raakte ik zwanger, maar liep het helaas uit op een miskraam en paar maanden geleden werd de poging helaas afgebroken ivm onderstimulatie. En nu ben ik vandaag bij de kliniek geweest voor een fm en heb ik te horen gekregen dat ik maandag de punctie heb.. En hoewel de vorige keer heel erg mee viel, ben ik dit keer weer heel erg bang! Gelukkig heb ik de kalmeringsmiddelen voor zondagavond en maandagochtend alweer in huis Nu maar hopen dat ik het weekend een beetje door kom
Gezellig Nana! Wat naar va je vmk, maar misschien geeft het wel hoop dat het toch kan! Nu in elk geval een overstimulatie hopelijk. Succes met de punctie. Fijn om te horen dat het jou vorige keer wel mee viel. Ik moet waarschijnlijk eind volgende week voor de punctie...