Wie ook IVF/ICSI in juni?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door SuusjeLove, 4 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nana86

Nana86 Niet meer actief

Nou, overstimulatie is ook geen pretje hoor :) Dat had ik ook de eerste keer.. toen moest ik bedrust nemen en voelde ik me flink beroerd..
    En die vmk, dat was wel zwaar.. na al die jaren ben je even zo gelukkig en hoop je dat het je eindelijk gelukt is.. en dan verlies je het alsnog :( Flink kapot van geweest..

Dankjewel! Het wordt voor jou de eerste punctie he? Ben je erg zenuwachtig of valt het mee?

2. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    O gut dat was een typefoutje nana, ik bedoelde natuurlijk GEEN overstimulatie... Dat is helemaal geen pretje natuurlijk. En een mk is dubbel zo erg als je al zo lang hebt moeten wachten...
    Ben nog niet echt zenuwachtig voor de punctie. Komt misschien nog wel hoor, maar vooralsnog laat ik het maar over me heen komen.

3. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Pien, Nana en Roli, succes meiden met de laatste loodjes voor de punctie en dan natuurlijk de punctie... met vervolgens het gespannen wachten, wachten, wachten.
    Ik vind het fijn om jullie ervaringen te lezen, maar bij mij gaat het ook echt kriebelen... Ik wil ook starten! Maar ja ik moet nog 2 maanden geduld hebben ongeveer.
    Wat ik nu ga zeggen is een beetje tegenstrijdig ;), maar weten jullie of het ook mogelijk is om 1 week langer de pil te slikken? Dan kan ik namelijk ervoor nog 3 weken op vakantie ipv 2 en dat lijkt me dan wel weer lekker ;). Pien, ik dacht dat jij zoiets schreef, dat ze kunnen bekijken wanneer er plek is en daar de pil op afstemmen. Dat lijkt me helemaal niet zo'n slecht idee namelijk. (Ondanks dat ik eigenlijk gisteren wil beginnen heb ik toch het idee dat relaxen voor mij heel belangrijk is, aangezien ik zo gespannen ben als een veer).

4. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Doortje: dat moet volgens mij wel kunnen ja. Ik heb 5 weken de pil geslikt. Je moet minstens 3 weken slikken, maar meer is volgens mij geen probleem. Als je dan toch al lang moet wachten, kan het geen kwaad om die tijd zo optimaal te benutten en lekker lang op vakantie te gaan. Is goed om uitgerust aan zo'n traject te beginnen :). Ik zou het even aan je arts voorleggen.

5. Nana86

Nana86 Niet meer actief

@doortje; ik heb zelfs meer dan 50 dagen de pil geslikt.. Je kunt gewoon beginnen na je menstruatie (als je arts het voorschrijft). Ik moest sowieso wachten tot 3 dagen na de eerste dag van mijn menstruatie, dus dan is het ook net hoe het uit komt.
    Ik kan me heel goed voorstellen dat je gewoon wilt beginnen! Wel lekker dat je eerst nog even lekker gaat genieten van je vakantie :) voor je het weet is het zover!

@pien: lekker dat je nog zo relaxed bent! Is ook het beste denk ik, je kunt er toch weinig aan veranderen...

Ik ben intussen echt heel nerveus.. De tijd is vandaag voorbij gekropen.. En het is nog niet eens avond :$

6. Roli

Roli Lid

14 jun 2012
    78
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Meiden,

Nou ik heb gisteren de punctie gehad.. pfff dat viel even zwaar tegen zeg. Het waren in totaal 24 follikels waarvan 23 eicellen. Gisteren heb ik de hele dag in me bed gelegen met een fles water naast me. Morgen moet ik weer terug naar het ziekenhuis en moet ik me bloed laten testen en er wordt nog een echo gemaakt. ivm met kans op overstimulatie.

@nana. Hoe is het bij gegaan de punctie?? viel het mee??

7. lobke2

lobke2 Bekend lid

4 nov 2011
    549
    0
    0
    Mijn lieve hond en vriend ;)
    brabant
    @roli.. Welk zkh zit je? Geen medicatie gehad bij de punctie?

8. Bunny87

Bunny87 Actief lid

26 mrt 2013
    105
    0
    0
    Hoi Dames,

Voor de dames die al de punctie hebben gehad, succes met de TP en hopen op een plakkertje:)

Voor de dames die tegen de punctie aanlopen, heel veel succes. Zelf heb ik donderdag de punctie.. Ongeveer 25 follikels hebben ze geteld, grootte tussen de 15 en 20mm. Zelfs eentje van 26mm. Hopelijk komen daar wat goede eicellen uit en hebben we as zondag de TP.

@ Pien, heb jij je punctie al gehad??

9. Nana86

Nana86 Niet meer actief

Hey meid,

Helaas allemaal tegenvallers gehad..
    De punctie was erg pijnlijk en ze hebben maar 2 eitjes gevonden.. :(
    Ik heb verschrikkelijk gehuild toen ik dat hoorde en nu hoop ik dat iig een van die 2 gaat uitgroeien tot een mooie Emmy..
    Morgen weet ik het.. Het wordt een lange dag..

@ roli: poeh, 24 follikels aanprikken, daar komt ook geen eind aan.. voel je je verder wel goed?
    Ik hoop dat je geen overstimulatie krijgt en een mooi Emmy terug geplaatst!

10. Roli

Roli Lid

14 jun 2012
    78
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Lobke..Ja ik kreeg een infuus in me arm waar ze medicatie toediende. Met 1 ei had ik altijd al erge last laat staan dat je er 23 heb. Ik zit bij de rode kruis en zij werken samen met t VU. Terugplaatsing wordt ook in het VU gedaan. Mja eerst morgen maar afwachten of me eierstokken rustig zijn

@ bunny... Ik hoop voor je dat de punctie bij jou meevalt. Mijn punctie was eigenlijk voor vandaag gepland. Maar aangezien het er zoveel waren. Werd het een dagje eerder. Ik wens in iedergeval heel veel succes

@nana... Je heb maar 1goede Emmy nodig. Ik ga in iedergeval voor je duimen. Ik mag morgenochtend ook bellen. Vin het allemaal wel erg spannend!!
    Ik heb wel erge last van me buik. Dus ik lig nu heerlijk languit in het zonnetje. En verder doe ik vrij weinig. En hopen dat er geen overstimulatie optreedt
    In iedergeval heel veel succes en ik ga duimen voor je!!

11. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Roli: jeetje wat een eitjes! Hoe voelde je je de laatste dagen? Was dat wat te doen? Wanneer hoor je hoeveel bevruchtingen er zijn? Ik hoop voor je dat je een overstimulatie krijgt en er een verse terugplaatsing kan plaatsvinden. Spannend meid, ik duim voor je!

Bunny: jij ook al zoveel follikels. Mooi hoor, tsja tenzij je er last van gaat krijgen natuurlijk... Succes alvast met de punctie!

Nana: ach jee wat balen zeg. Kan me voorstellen dat dat teleurstellend is. Had je wel veel follikels? Het zegt ook niet altijd wat he hoeveel follikels je hebt. Succes met wachten meid, ik hoop dat je gewoon genoeg hebt aan deze 2, het zijn vast toppers. Ik duim voor je dat er een of 2 mooie embryos uit komen!

Ik heb afgelopen maandag tweede fm gehad en ik zit rond de 8-9 follikels. Vonden ze in het ziekenhuis een heel mooi aantal, zelf had ik er wel ietsje meer willen hebben. Maar ik voel ze al goed zitten hoor. Niet echt heel prettig. Ik moet morgen weer voor fm en hoor dan hopelijk dat we vrijdag de punctie kunnen doen. Voordeel van wat minder follikels is dat de punctie sneller klaar is ;).

Hoeveel medicatie krijgen jullie? Ik krijg 150 eh menopur, misschien dat dat een eventuele volgende keer wel ietsje opgeschroefd zou kunnen worden...

12. Nana86

Nana86 Niet meer actief

@Pien15: Ik kreeg 125 eh gonal f. De eerste keer kreeg ik 150 eh, maar toen kreeg ik lichte overstimulatie, dus ze hebben het naar beneden bij gesteld...
    Bij ons ziekenhuis proberen ze tussen de 6 en 10 follikels te krijgen, dat vinden ze het mooiste aantal.

Ik had nu 6 follikels.. De arts was erg tevreden, maar ik vond het veel te weinig (zeker als je je bedenkt dat ik de eerste keer bijna 20 had).

@Bunny: heel veel succes alvast met de punctie!

@roli: bedankt voor het duimen, ik duim ook voor jou :)

13. Roli

Roli Lid

14 jun 2012
    78
    1
    0
    NULL
    NULL
    @pien. De dagen voor de punctie moest ik ook echt rustig aan doen. Had erbest last van. En ik waggelde ook helemaal.
    Ik moest 150 eh gonal f spuiten. Dat heeft in iedergeval ze werk wel gedaan..
    8-9 follikels vind ikzelf een mooi aantal hoor. Ik moet morgen tussen 9 en half 10 bellen. Vind het allemaal erg spannend.
    Eerlijk gezegd vind ik morgenmiddag die bloedtest en echo nog spannender.

14. Bunny87

Bunny87 Actief lid

26 mrt 2013
    105
    0
    0
    Ik voel het behoorlijk, voel me ook echt niet lekker, al een paar dagen eigenlijk. Lopen en een volle blaas doet echt zeer. Ik spuit 150 eh gonal F. Mag dadelijk om 2100 de pregnyl zetten en donderdag om 9u de punctie.

9 eitjes is een mooi aantal, hopelijk zit er een topper bij

15. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Roli en Bunny: ja joh kan me voorstellen dat zoveel follikels geen pretje is. Mijn 8-9 zijn op zich nog wel te doen, alleen als ik opsta en ga zitten voelt het onprettig. En ik ben maar niet gaan hardlopen, want daar moet ik ook even niet aan denken ;). Dus op jullie beide 150 gonalf, ik heb menopur dat werkt misschien toch ook weer net iets anders. Ach ja, als het straks 9 toppers zijn, mag ik nog niet klagen.
    Nana: goh ja 6 of 20 is een behoorlijk verschil, dat verwacht je niet met zo'n kleine dosis verlaging, althans, lijkt mij. En dan zegt net aantal follikels ook nog weinig eigenlijk, want niet overal zit altijd een eitje in...

Ladies ik duim voor ons allen!

16. Nana86

Nana86 Niet meer actief

Helaas geen tp voor ons :(
    Wij gaan op weg naar poging 3...

Ik hoop dat jullie allemaal beter nieuws krijgen..
    Succes!

17. Roli

Roli Lid

14 jun 2012
    78
    1
    0
    NULL
    NULL
    @nana... Dat is echt balen!! Nu moet je weer een afspraak maken met de gynaecoloog?? Ben benieuwd hoeveel eenheden ze nu gaan geven??

Wij hebben morgen de tp. Hoeveel Emmy's er uiteindelijk zijn geworden horen we morgen van de arts.

18. Bunny87

Bunny87 Actief lid

26 mrt 2013
    105
    0
    0
    Nana, wat erg meid. Wat een teleurstelling, hopelijk heb je meer geluk bij poging 3 en mag je snel gaan beginnen.

Misschien dat je het al verteld hebt, maar heeft de gynaecoloog geen reden gegeven waarom er maar 2 eitjes waren? Had je ook maar 2 follikels?

Knuffel meid..

19. Bunny87

Bunny87 Actief lid

26 mrt 2013
    105
    0
    0
    Nana, ik lees net dat je 6 follikels had ;)

20. Nana86

Nana86 Niet meer actief

Dinsdag heb ik een gesprek, dus dan horen we meer..
    Maar ik weet al uit ervaring dat we weer een paar (zware) maanden moeten wachten op de volgende poging..

Ik ben ook heel benieuwdhoeveel eenheden ik dan moet spuiten, maar we gaan we proberen om ze over te halen weer naar 150 te gaan, want nu zijn 2 pogingen mislukt door 'te weinig' (follikels en eitjes).. En ik ben nooit echt ziek geworden van die 150, dus volgens mij kan het niet echt een probleem zijn..

We zullen zien!

@roli: van harte meid :) nu hopen op een plakkertje!

Deel Deze Pagina