Wie ook IVF/ICSI in maart/april 2013?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door sylviabobo, 24 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veerlev

Veerlev Actief lid

2 aug 2012
    471
    85
    28
    NULL
    Brabant
    Dank je minigirl. Dat is een goed idee. Ik zat te denken aan een koelbox maar ik heb ze nog nooit koel gezien dus vond het maar een raar idee ze daar in te moeten doen! ijszakjes zijn tenminste echt koud, ook al zegt de verpleegster van de prikinstructie dat decapeptyl 7dgn buiten de koelkast kan. Dat zal best maar ik ben wat dat betreft vrij pietje precies :p
    En minigirl dan ga ik natuurlijk ook voor jou duimen op zaterdag voor de echo. Denk dat mijn duimen eraf gedraaid zijn zondag maar ik hoop dat het voor iedereen wel werkt goede uitslagen en vorderingen te krijgen!

2. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Hoi Meiden,
    mag ik met jullie mee kletsen?
    Ik ben Elise, 37 jaar en begonnen met de 1ste ICSI poging.
    3 maart begonnen met de pil, 19 maart starten met de decapeptyl en dan 30 maart Gonal-f erbij gaan spuiten. 9 april staat dan de eerste echo (fm) op de planning.
    Ik doe het traject in Rijnstate in samenwerking met het UMCU.
    Ik vind het erg spannend wat betreft de bijwerkingen van de hormonen, je hoort zoveel verschillende verhalen.
    Hoe hebben jullie dat ervaren?

Ik zal proberen nog wat terug te lezen. Maar fijn om mensen te lezen die in dezelfde situatie, rond dezelfde tijd zitten.

3. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Goh het is nu ik weer aan het werk ben toch een stuk lastiger te volgen als dat je thuis bent met zoveel berichten ;):D.

@Pips oh spannend!!! Ik ben echt heel benieuwd hoe de punctie zal gaan en hoeveel bevruchtingen. Bij ons wordt trouwens ook bepaald aan de hand van het zaad of het ivf of icsi (minder dan 1 miljoen)wordt...Ik vind het vreemd dat er eerst ivf zou moeten :(. Zou het anders nog even navragen wat de reden daarvan is. Als je daar nog aan denkt op de dag van de punctie...
    In ieder geval alvast heeeel veel succes voor vrijdag!!

@Sabine jammer dat er nog niet zoveel te zien was. Heb je normaal een korte cyclus dat ze je al op dag 6 wilden zien? Hopelijk is er vrijdag meer te zien.

@Marjorana ik snap wel wat je bedoeld hoor ;):D. Ik heb zelf ook regelmatig stagiaires en laatst kwamen we in gesprek over guldens etc en die stagaire kende heel de gulden niet meer :$!!! Ik moet zeggen toen voelde ik me wel op leeftijd :D!!
    Sterkte nog even met wachten meid...zoooo frusterend he?!!

@Jippie Veerle is ongesteld :D!!! Ik moest ook wel lachen om je ervaringen met blij zijn om ongi. Toch wel fijn denk ik, ondanks het weekendje met koelaccu's, dat je nu toch iets vroeger kan starten. Succes met de spuiten!

@Kit jammer dat het nog niet zo wil groeien. Waarom willen ze nog niet ophogen? Op hoeveel dagen stimuleren zit je nu?

@Minigirl heb je al een idee wanneer de iui zal gaan zijn?

@Elise welkom!! Zijn jullie ook bezig voor een eerste kindje? Het is inderdaad heel fijn om met mensen hier op het forum ervaringen uit te wisselen die in dezelfde situatie zitten :).
    Ik kan zelf nog niet meedelen in ervaring, ik krijg als het goed is morgen te horen wanneer we mogen starten. Ik ben al wel aan de pil, dus hopelijk kunnen we gelijk door :p.

Groetjes aan iedereen

4. Veerlev

Veerlev Actief lid

2 aug 2012
    471
    85
    28
    NULL
    Brabant
    Welkom Elise75!
    Boboke, morgen heel erg veel succes. Hopen dat je wat meer duidelijkheid krijgt en datum om te starten! Ben benieuwd hoe snel je mag!

5. pipsqueak

pipsqueak Actief lid

25 nov 2011
    461
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jemig jullie kletsende wat af!
    Probeer het zo goed mogelijk bij te houden, maar excuus als ik iemand vergeet hoor!

@veerlev wat fijn dat je ook ens een keer blij kunt zijn met ongesteld zijn. Probeer wel te genieten van een lekker weekendje weg! Succes met het laten groeien van de eitjes!

@elise welkom hoor!

@boboke succes morgen ben heel benieuwd wat er uit je gesprek gast komen. Dat je maar snel mag starten!

@all
    Hier net de pregnyl gezet! Morgen even niets geen spuiten e.d.
    En dan op naar vrijdag!
    De reden dat de gyn niet direct icsi wil is omdat de hoeveelheid en kwaliteit van mijn man op het randje zit. Hij heeft al een tweeling uit een eerdere relatie d.m.v icsi. Toendertijd bleken er bij IVF geen bevruchtingen te zijn, dus vandaar de kans dat dit weer gebeurt.
    Maar goed we gaan er positief in en dan zien we wel.

Fijne avond allemaal

6. Kit

Kit Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.132
    0
    36
    ZZP'er
    Majorana. Wat gedurft, spuiten tijden het rijden :D
    Het is nog niet helemaal duidelijk hoe lang ik nog door moet gaan met de fostimon. Ik stel wel 100 vragen bij een FM, maar het is allemaal maar vaag vaag, omdat ze niet kunnen voorspellen hoe het zal gaan met de groei van de follikels. Tot die tijd spuit ik vrolijk door!

Thanks Veerlev!! Mooi verhaal van je vriend in de trein. Perron is dan beter inderdaad :D
    Volgens mij zit er niets anders op dan ze gewoon in de koelkast te leggen. Misschien kan je er een kip mee vullen haha :D

Minigirl! Wat grappig! Zou wel toevallig zijn! Ik heb nog geen tijd doorgekregen voor de FM. Ze bellen mij vandaag of morgen en plannen me ergens tussen de puncties door. Ze had het over tussen 10:00 en 14:00.
    Spannend morgen! Wie weet heb je de ivf niet eens meer nodig.. :)
    Nog een nachtje slapen meid!

Hoi Elise, spannend, de eerste icsi
    Ik ben niet bekend met de deca en de gonal, maar de fostimon die ik spuit heeft als enige en wel vervelende bijwerking, dat ik er benauwd van word. Gelukkig trekt het na een tijdje weg! Ik spuit sinds drie dagen de orgalutran erbij en daar zitten geen bijwerkingen bij.

Boboke, ze hebben de dosis afgelopen maandag verhoogt van 1x150 's ochtends en 1x75 's avonds, naar 2x150 Ik zit nu op de 12e dag stimuleren,15e cyclusdag.
    Heb je vandaag nog nieuws gekregen over wanneer jullie mogen starten? Spannend!!

7. Kit

Kit Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.132
    0
    36
    ZZP'er
    Oh, hoe kan je lid worden van deze club? Weet iemand dat? :)

8. Miepje1985

Miepje1985 Actief lid

26 sep 2012
    369
    0
    16
    Friesland

Dat kan bij onderwerptools en dan kun jeje abonneren op dit onderwerp.

Groetjes

9. shereen1987

shereen1987 Actief lid

13 mrt 2013
    282
    1
    18
    roermond
    Hallo allemaal! mag ik me ook toevoegen aan het clubje! ik ben dan wel al verder wat betreft me 1e IVF poging.. ik heb de terugplaatsing gister gehad nu nog 15 spannende dagen wachten! ik hoop dat het voor iedereen positief zal eindigen !! heeft iemand hier ook ervaring met overstimulatie voor de punctie en dat deze afneemt na de TP?

groetjess

10. Majorana

Majorana Bekend lid

29 apr 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    He da's een goeie, dank je! Ik wist niet eens dat dat kon..

@Kit wat vervelend, die bijwerking, hopelijk hoef je niet zo lang meer. Het is idd wel lastig te voorspellen, daar heb je wel gelijk in. Veel succes zaterdag met de fm!

@Elise welkom, spannend he, zo'n eerste keer. Hoe vond je de prikinstructie? Durf je het een beetje aan om het zelf te gaan doen? Vond het zelf reuze meevallen. Ik zag dat je ook de pil slikt, heb jij het lange protocol in het UMCU? Vind het dan best wel meevallen. Ik moet nog even afwachten wanneer wij gaan beginnen.

@veerlev en Sabine en minigirl, heel veel succes met de fm! Ben benieuwd! Hopelijk mooi resultaat!

@pips is de spanning nog een beetje te houden? Heel veel succes morgen en probeer te ontspannen (ik weet het, is makkelijker gezegd dan gedaan). We duimen voor een hoop eitjes en veel mooie embryo's!

Kreeg hier vandaag van een collega de vraag of ik zwanger was.... hmmmm, misschien toch maar eens een ander shirtje aantrekken de volgende keer :), nu heb ik inderdaad wel een beetje een buikje, misschien toch maar eens naar de sportschool ;).
    Vervolgens kwam de vraag of we een 2e wilden... eh ja, maar ze komen niet altijd vanzelf aanwaaien heb ik maar gezegd. Blijft toch ook eigenlijk best wel een lastig iets. Ik ga toch ook weer niet aan iedereen vertellen dat we in de MMM zitten. Mensen denken er echt niet bij na, dat kinderen "krijgen" niet iets vanzelfsprekends is, maar echt een wonder.

11. Majorana

Majorana Bekend lid

29 apr 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    he, stom, nu vergeet ik nog helemaal te vragen hoe je gesprek gegaan is, boboke. Heb je al een planning?

12. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi meiden.

Vandaag gesprek gehad en ik mag 3 april stoppen met de pil en dan vanaf 4 april deca. 8 april afm en dan krijg ik te horen wanneer ik met puregon mag beginnen. Dus over 3 weekjes is t eindelijk zover :-D :-D :-D

Ik doe ook mee aan beide onderzoeken, maar voor de insight ben ik geloot voor de controlegroep dus geen onderzoeken.

Ik kan nu even niet op iedereen reageren zit op telefoon dat is wat lastig... Wel wil ik nig even pips heeeel veel sterkte wensen voor morgen :)

Groetjes voor iedereen !!!

13. sylviabobo

sylviabobo Actief lid

19 dec 2010
    331
    0
    0
    Noord-Holland
    @sabine, succes morgen! Hopelijk is er veel groei :) Het kan in ene heel snel gaan.
    @pips, jij ook heel veel succes, op naar 20 prachtige eitjes! En veel bevruchtingen. Ik duim voor mooie scores!!!
    @veerle, wel fijn dat je eerder kan beginnen, maar wel lastig zo. Misschien kun je het inderdaad in een koeltasje bewaren (ik heb er 1 bij de apotheek gehaald). Zeker voor de deca is het geen probleem, dat zijn losse spuiten. Geniet van jullie weekendje!
    @kit, Balen dat ze zo langzaam groeien, zo wordt je geduld wel extra veel op de proef gesteld. Ze groeien gelukkig wel. Na zoveel geduld moet er vast wel een superei bij zitten ;)
    Wat naar dat je benauwd wordt van de hormonen, hopelijk duurt het niet lang meer.
    @majo, in de auto nog wel. Jij bent mijn spuitheld! ;)
    @elise, welkom! Voor mij is het de 2e ICSI. Bij de 1e keer had ik vooral last van moeheid en hoofdpijn. Tot nu toe heb ik dezelfde bijwerkingen, maar wel wat meer last van :s
    @shereen, welkom! Wat spannend! Heb je iets bijzonders gepland voor in de wachtweken? Om ze wat beter door te komen?
    @boboke, wat fijn dat je al snel mag beginnen!!!! :)

14. shereen1987

shereen1987 Actief lid

13 mrt 2013
    282
    1
    18
    roermond
    Nee heb niets gepland.. heb nog last van me overstimulatie een beetje een enorme buik iedereen denkt dat ik vijf maanden zwanger ben haha dus moet morgen nog een x bloedprikken.. spannend allemaal ik denk dat ik me de eerste tien dagen rustig kan houden maar dan zal het wel enorm beginnen met kriebelen..

15. Sabinedl

Sabinedl Lid

6 mrt 2013
    48
    0
    0
    Freubelen...
    Rees dld
    Elise: welkom! Hoorde tijdens de info avond in het umc idd ook dat men een samenwerking heeft met arnhem... Dat was voor ons ook een optie geweest.. Nu helemaal in het umc.. Wel handig dat mn moeder op nog geen drie km afstand woont.. Scheelt smorgens file rijden! Maar spannende tijd voor je!

Pips: veel succes morgen! Ga duimen voor je!

Boboke: volg idd mijn eigen cyclus... Die is zo regelmatig dat we daarvoor gekozen hebben... Top dat je eindelijk een start datum hebt!

Sylvia, ik hoop idd dat ze een groeispurt hebben gehad! We gaan het meemaken morgen!

Majorana:tot nu toe bevalt het prima in het umc... Nog niet iets wat minder is zeg maar.... Zijn jullie ook in het umc? Of elders...

Veerle: dat van die dementie herken ik... Vergeet ook alles, hihihihihi en heb een beetje kort lontje... Niet altijd even handig.. Ook spannend nu voor jou!

Hou het niet bij zo snel gaat het hier hihihihi... Ben ook een beetje erg druk geweest.. Morgen middag eerst maar eens gewoon lekker thuis zijn. Paarden even doen en dan lekker een beetje rommelen in huis.. Begin de bijwerking toch wel te merken... Ben erg moe.. Dus ff pas op de plaats maken!

16. Kit

Kit Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.132
    0
    36
    ZZP'er
    Thanks voor de tip Miepje!

Shereen, Spannend!! Niet bekend met overstimulatie. Hoop het ook niet te krijgen :D Succes met bloedprikken en de wachtweken!!

Majorana Ai. Dat is nooit leuk, de vraag of je zwanger bent als het niet zo is, vooral in deze situatie! Vind dat zo'n gevaarlijke vraag.. Ik hoop voor je dat je straks een hele dikke buik hebt :D
    En inderdaad, er zijn zoveel mensen die denken dat het een kwestie van de pil in de prullenbak gooien is. Heel naïef.
    Hier weet ook niet iedereen dat we bezig zijn trouwens. Al is dat soms ook moeilijk, want niet iedereen kan er op die manier rekening mee houden.

Boboke, nog drie weekjes! Jeej! Aftellen!!

Sylvia, op zich valt het nog mee. Ik zit nu op de 12e dag van stimuleren, maar door het korte protocol is het wel opvallend dat ik er langer over doe. Maar wat je zegt, zolang we er maar komen. Geduld kan ik wel opbrengen, als het maar wat doet :)
    Die benauwdheid is rot, maar gelukkig niet de hele dag :) Heb jij trouwens bijwerkingen van de decapeptyl?

Sabine Geniet van het thuis aanrommelen. Leuk dat je paarden hebt!

Vanavond voorlopig mijn laatste Fostimon. Morgen krijg ik te horen of ik er verder mee moet. Ik verwacht het eigenlijk wel. Heb nog maar 1x 75IE liggen. Had dat al aangegeven maar geen nieuw recept mee gekregen, dus wat de bedoeling nou precies is weet ik niet :\ We gaan het morgen wel weer horen.

17. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Dank jullie wel voor de reacties!
    Ik vind het inderdaad erg spannend.
    De prikinstructie ging prima. Ik ben verpleegkundige dus weinig problemen;)

@Pip, spannende dag vandaag! Hopelijk valt het mee en heb je een mooi resultaat!! En duimen dat deze IVF niet voor niks is en dat er toch bevruchtingen plaats vinden.

@Kit, dat is ook een vervelende bijwerking, die benauwdheid.
    Veel succes morgen!!

@Shereen, welkom! Jij zit in spannende weken zeg. Succes en sterkte!!

@Majorana, Ik hor veel over kort/lang protocol.... volgens mij doen ze in rijnstate alleen het lange protocol. Dus ik heb me dar maar netjes naar gevoegd, hahahaha
    Het UMCU doet alleen de ICSI en de terugplaatsing, de rest doet Rijnstate.

@Boboke, spannend dat je ook mag gaan beginnen met spuiten!!!

@Sylvia, de bijwerkingen die je beschrijft werden me ook vertelt in het ziekenhuis idd. Ik ben erg benieuwd. Vanaf dinsdag mag ik spuiten, nu het dichterbij komt vind ik het steeds spannender......

@Sabine, Idd maar even opletten als de moeheid toeslaat. Lekker even romelen thuis en met de paarden is dan een lekkere afleiding.

18. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Nog even ter aanvulling, heb maar eens wat terug gelzen
    Sabine, volgens mij vandaag opnieuw FM, dus hoe was het resultaat??? spannend hoor.....

19. Sabinedl

Sabinedl Lid

6 mrt 2013
    48
    0
    0
    Freubelen...
    Rees dld
    Hoi hoi ff korte reactie via mn telefoon.. Ze groeien relaxed door.. Zit nu op 13 cm. T zijn er genoeg dus nu maandag terug komen. Begin t nu ook goed te voelen.. Dat echo ding was al erg gevoelig .. Nu dus maar weer afwachten maandag.. Zal vanavond even verder reageren... Nu eerst mn knollies binnen halen en van een schoon bed voorzien! :)

20. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Shereen Welkom!! Oh spannend nu hoor in de wachtweken! Ik heb (gelukkig) geen ervaring met overstimulatie. Hopelijk voel je je snel wat beter, zodat je ook wat afleiding kunt gaan zoeken. Wat ik wel gelezen heb hier op zp is dat je bij overstimulatie heeel veel moet drinken en rustig aan doen...

@Pips hoe is t gegaan ????

@Veerle veel plezier met je weekendje weg en je koeltasje ;):D!!

@Kit inderdaad een beetje onduidelijk wat er nu gaat gebeuren?! Spoot je niet 2x 150 EH? Dan heb je voor vanavond toch ook al te weinig?? Hoop dat je morgen duidelijkheid krijgt. Die benauwdheid klinkt niet zo leuk :(.

@Sabine jippie ze groeien :)!!! konden ze ook al zien hoeveel er zitten?

@Minigirl jij hebt morgen toch ook fm voor iui? Succes!

@Sylvia vervelend zeg die bijwerkingen van de deca :(. Verheug me daar nog niet op :p. Wanneer ga jij beginnen met stimuleren of ben je al begonnen? Ben t even kwijt sorry :).

Deel Deze Pagina