In afwachting om te starten: Boboke -- 1e kindje -- IVF 1 , start deca 4/4 Minigirl -- 1e kindje -- 25/3 intake, ondertussen iui 3 (over ca 2 weken inseminatie) Taatje84 -- 1ste kindje -- IVF, 8/4 IVF intake Majorana -- 2e kindje -- ICSI, 4/4 intake Veerle -- 1e kindje -- IVF 1, rond 17/3 start Decapeptyl en Menopur Onderdrukkende fase (lange protocol): Sylviabobo -- 1e kindje -- ICSI2, gestart: 25/2 Miepje1985-- 1ekindje --ICSI2, gestart:27/2 Manousch -- 2e kindje -- ivf 2 start 13/03 Stimulerende fase: Pipsqueak -- 1e kindje -- IVF 1, bezig met decapeptyl en puregon 13-3 derde echo fm, nu al 20 eitjes 15-03 verwachte punctie. Sabinedl -- 1e kindje -- ICSI 1, gonal-f 12/3 fm Kit -- 2e kindje -- IVF1, Fostimon 300ie Punctie/terugplaatsing/wachtbankje: Meiden ik heb t lijstje er maar weer even bijgehaald en aangepast voor mezelf. Nieuwe meiden zetten jullie jezelf er ook bij? Maakt t iets makkelijker om bij te houden welke fase iedereen zit, anders moet je zoveel teruglezen . Groetjes
Hoi meiden, Heb zelf nog steeds niets te melden maar ben benieuwd hoe het met de rest gaat. Pip hoe is het gegaan vandaag? Boboke, duurt het altijd zo lang, voordat je mag beginnen als je je gesprek heb gehad? Wij zijn onze boven verdieping aan het verbouwen, dus de dagen gaan lekker snel. Lijkt wel camping life XXL.. Verschrikkelijk. Meiden allemaal veel succes, ik lees zondag alles even terug. Prettig weekend! Liefs, Tamara
Tamara voor zover ik weet is dit best snel !! Je moet volgens mij altijd eerst een bepaalde tijd aan de pil om je cyclus stil te leggen (minimaal 3 weken volgens mij) bij het lange protocol. Ik ben afgelopen zaterdag begonnen met de pil dus 3 april zit ik op 3en een halve week. Ik heb ook gehoord over wachtlijsten van half jaar of langer! Bij het korte protocol leg je niet eerst je eigen cyclus plat maar begin je in je eigen cyclus te stimuleren en dan kan het natuurlijk sneller. Bij ons in het ziekenhuis doen ze alleen lang protocol en daarnaast heb ik ook nog endo en dan is schijnbaar het lange protocol ook beter door minder kans op cystes. Maar het kan zijn dat ik het mis heb hoor, ben zeker geen expert gelukkig . Hoe hou jij het nog een beetje vol met wachten? Valt niet mee he?! Lijkt of iedereen vooruit gaat en jij blijft stilstaan...zo voel ik het in ieder geval altijd. Aan de ene kant gaat de tijd zo langzaam, maar aan de andere kant er is al weer bijna een kwart jaar om ... Ik had laatst opeens de gedachte " dit wordt weer een kinderloze kerst ". Gelukkig kwam daarna de gedachte dat de kans nu wel groot is kerst te vieren met een dikke buik . Ik weet het soms ben ik ietwat negatief ....
@ Boboke: het blijft lastig; het wachten en geduld opbrengen. Volgens mij hebben we nu zoveel kersten en andere feestdagen achter de rug zonder een zwangere buik, zucht... hopelijk geldt dat niet voor 2013 en wordt het ons jaar en totdat we dat zeker weten zullen we af en toe verdrietig zijn. Gelukkig mogen we dat ook, toch?
@boboke: heel herkenbaar, dat "pauze"/"on hold" gevoel. En bij mij zijn momenten als kerst en eigen verjaardag ook van die ijkmomenten. Tweede kerstdag 2010 hadden we soort van officieel besloten voor een tweede te gaan, niet wetende dat het dit keer zo'n lastig traject zou worden. Ik heb inmiddels al wel geleerd dat het allemaal draait om wachten, heeeeeeel veel geduld hebben, met elkaar er over blijven praten, tegenslagen incasseren en doorgaan, niet te veel hoop hebben maar ook wel weer krijgen. En wie weet... worden al deze emoties op een goede dag beloond . Vandaag start ik met deca, ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen. Het het lijstje ff aangepast. In afwachting om te starten: Boboke -- 1e kindje -- IVF 1 , start deca 4/4 Minigirl -- 1e kindje -- 25/3 intake, ondertussen iui 3 (over ca 2 weken inseminatie) Taatje84 -- 1ste kindje -- IVF, 8/4 IVF intake Majorana -- 2e kindje -- ICSI, 4/4 intake Veerle -- 1e kindje -- IVF 1, rond 17/3 start Decapeptyl en Menopur Onderdrukkende fase (lange protocol): Sylviabobo -- 1e kindje -- ICSI2, gestart: 25/2 Miepje1985-- 1ekindje --ICSI2, gestart:27/2 Manousch -- 2e kindje -- ivf 2 start 13/03 Flower77 -- 2e kindje -- IVF 1 start 15/03 Stimulerende fase: Pipsqueak -- 1e kindje -- IVF 1, bezig met decapeptyl en puregon 13-3 derde echo fm, nu al 20 eitjes 15-03 verwachte punctie. Sabinedl -- 1e kindje -- ICSI 1, gonal-f 12/3 fm Kit -- 2e kindje -- IVF1, Fostimon 300ie Punctie/terugplaatsing/wachtbankje: - @Pips: hoe is het gegaan vandaag??? Spannend hoor! Hopen dat je je jezelf onder de groene tekst kan gaan plakken .
@Minigirl volgens mij heeft inderdaad iedereen die in de mmm zit wel eens verdrietige momenten en natuurlijk mogen we die hebben. Gelukkig komen er altijd weer positieve dingen op ons pad, waardoor we de kracht krijgen om door te gaan met het verwezenlijken van onze droom...ouders worden . Zo, dat wel weer even genoeg emotie voor mij voor vanavond ! Maar het is wel fijn om hier zulke gedachten te kunnen delen, want niemand begrijpt het zo goed als jullie, die hetzelfde meemaken (helaas). Nu gaan we allemaal weer met goede hoop verder !
Dank jullie allemaal voor de lieve reacties!! het is inderdaad ergg spannend en voor diegene die nog op het wachtbankje zitten: met de pil gaat hetvaak erg langzaam maar daarna als je eenmaal met het spuiten kan beginnen ging het bij mij ergg snel ik hoop voor jullie ook allemaal! ik mag helaas niet veel doen alleen veel rusten en heeeeel veel drinken indd zoals hier boven werd vermeld! me zusje heeft me maar meteen een dik boek van 800 blz onder me neus geschoven dus ik probeer vooruit te krabbelen.. en morgen me hobby taarten bakken maar weer eens oppakken! hihi hoelang zitten jullie eigenlijk ongeveer in de MMM?
Hoi dames, Even snel een kort berichtje. Punctie is goed gegaan, in totaal 10 bruikbare eitjes. Horen morgen of er maandag een terugplaatsing is. Zal dan ook even beter reageren. Nu nog erg duf en moe dus kruip snel mijn bed weer is. Liefs pips
Haha, Boboke, daar komt de ongeduldige ik dus om de hoek... Ik dacht echt dat het lang duurde maar voor mij is iedere dag dat het langer duurt, een teveel. Gelukkig zijn wij al weken bezig met de verbouwing van de bovenverdieping, en heb ik behoorlijk wat zakelijke verplichtingen. Hierdoor gaat de tijd best snel, maar man man wat kan ik slecht tegen wachten. Mooie woorden Boboke, helemaal waar!! Vaak is het slikken, tranen van verdriet, schouders eronder en gaan.. Shereen, wij zitten pas sinds augustus vorig jaar in de MMM. Hadden eigenlijk een termijn van een jaar afgesproken maar omdat IVF de laatste optie is, gaan wij verder tot ons wonder waarheid is. En jullie? Wauw Pip, wat een mooi aantal!!!! Ik ga enorm voor je duimen. Rust lekker uit, fijn weekend.
@taatje84 ohh dus je mag gelukkig wel meteen aan IVF beginnen dat neemt indd wel wat jaartjes weg wat fijn en o zo spannend zeg! ik zit nu vijf jaar erin.. ben al begonnen aan me eerste ivf poging en heb de TP al gehad ik moet nog 14 daagjes wachten tot de uitslag haha
Jeetje 5 jaar... Wat een tijd zeg. Dit is dus jullie eerste kindje? Of heb je al een kindje. Ik wens je heeeel veel succes... Hoop dat je snel een positieve test in handen hebt. Heb 1.5 week geleden een kijkoperatie gehad, omdat er bij de HSG geen vloeistof door mijn eileiders liep. Ze hebben dus gekeken of er nog wat te redden was maar mijn beide eileiders zijn vanaf het begin helemaal dicht. Ze hebben hier niks aan kunnen doen, dit is dus ons eindstation. Ook zat er endometriose, welke ze hebben weggebrand. Vind het heel dubbel. Had gewoon gehoopt, dat ik `natuurlijk` zwanger zou raken met wat stimulans maar nu is het meteen zo definitief..
nee dit word ons eerste kindje hopelijk! dank je wel voor je steun! oeii die HSG zal dan wel enorm pijnlijk zijn geweest voor mij was het een nachtmerrie in ieder geval! wel echt pijnlijk nieuws zeg. mijn eileiders waren ook dicht door littekenweefsel maar mijn gynaecoloog heeft het toch kunnen verhelpen daar was ik heel blij mee toen was ik 21 maar je hebt dan ook wel genoeg tegenslagen gehad zeg in een korte periode best heftig hoor! ik hoop dat voor jou in ieder geval IVF helemaal goed gaat komen bij de eerste poging al!! het lijkt me in ieder geval echt enorm pittig dan is het indd zo defenitief het lijkt me erg pijnlijk! ik kan me dat niet voorstellen ik val onder de categorie onverklaarbare onvruchtbaarheid me man en ik zijn tip top in orde dat maakt het misschien dragelijk voor mij.. (klinkt heel stom misschien)
Ik zal voor je duimen. Onbegrepen verminderd vruchtbaar lijkt me ook moeilijk te accepteren. Denk dat het gevoel niet anders is of je nu wel of niet iets mankeerd. De wens en het verlangen is hetzelfde. Ben wel vaak teleurgesteld in mijn lichaam. Ik vond de HSG op zich wel meevallen, deed wel zeer, maar denk dan altijd maar, wat zijn die seconde op een mensenleven. Hoop ook met heel mijn hart, dat het uiteindelijk lukt. We zijn nu bijna een jaar getrouwd en nu beginnen de vragen. Heel pijnlijk vind ik dat.. Heb zelf altijd gedroomd van een twee kleurig gezin. Een biologisch kindje en een adoptie kindje. Misschien word het dan alleen een adoptie kindje, als mijn man het zou willen.
Fijn dat het achter de rug is Pip! ..en 10 eitjes!!! Woehoe!!! Hoop dat er mooie bevruchtingen uit voort komen Ik duik mijn bed in. Reageer morgen wat uitgebreider. Slaap lekker meiden en een fijne dag morgen!
@Pips mooi hoor 10 eitjes!!! Nu duimen voor veel bevruchtingen. Hoe voel je je? @Tamara tja dat (on)geduld he .Heb je al eens geinformeerd of er bij jullie een wachtlijst is? Wel fijn dat je zoveel afleiding hebt met de verbouwing. Zijn jullie een beetje handig? @Flower lukt t een beetje met de decaspuiten? Heb je al last van bijwerkingen? @Minigirl hoe was je fm? Weet je al datum voor iui? @Kit weet je al meer? @Shereen jeetje zeg 5 jaar !!! Hoe hou je dat vol meid?! Hoe is t vandaag, nog last van de overstimulatie?? Rustig aan doen he?!! Wij zijn sinds vorig jaar maart in de mmm gekomen eigenlijk direct met een laparoscopie om een cyste te verwijderen van 9 cm. Dit bleek een endocyste te zijn die op mijn linker eierstok zat, waardoor ze daar ook een stuk van moesten verwijderen en mijn linker eileider zit verkleefd door de endo. @Elise jij mag ook al bijna beginnen, spannend!! @Miepje ben je al begonnen met stimuleren? Met de rest ook alles goed? Ik heb gisteren eindelijk mijn mannetje weer opgehaald van het vliegveld na 2 weken in het buitenland gezeten te hebben . Nu hoeft hij gelukkig niet meer weg. Fijn weekend allemaal!!!!
@boboke: wat fijn dat je mannetje weer terug bij je is zeg! En jij hebt ook al een hele weg moeten afleggen zie ik! wat lastig van die cystes zeg!! ik had na het gebruik van clomid te veel eitjes geproduceerd 17 in totaal en vele waren omgesprongen incystes van 3 tot 6 CM erggg pijnlijk!! kan je nog wel (mocht het ooit lukken) natuurlijk zwanger worden? hoe ik het heb volgehouden? enige wat ik erop kan zeggen is: geduld en hopen en vertrouwen.. Soms vind ik het echt enormmm zwaar als eerst getrouwd.. en iedereen is al begonnen aan ronde 2 en 3 aan kinderen.. 9 zwangere om me heen! het is soms doorbijten maar ik misgun niemand.. maar nu ik 5 jaar verder ben heb ik wel zoiets van : oke en nu ben IK aan de beurt! haha ik heb geluk met een goede man aan me zijde die me begrijpt en dit ook echt samen met mij beleefd..het is ff doorbijten maar hopelijk zal alles zijn vruchten afwerpen zowel voor mij als voor jullie allemaal!! Hoe ver ben jij boboke? @flower: heb jij al last van de opvliegers?? haha ik zat hier met 10 cm sneeuw en alle ramen open van de hitte
Boboke, wat heerlijk dat je man weer terug is! Moet er niet aan denken om die van mij twee weken te missen!! Ik ben net terug van de FM. Er zitten 4 dominante follikels. Een van 17 mm, twee van rond de 16 en eentje van 15 mm. Er zijn er ook twee van 13 mm, maar ze wist nog niet of die mee mochten in de running. Een max van 6 eitjes dus. Dat was netjes zei ze. Ik moet vandaag nog 300ie Fostimon spuiten, meegekregen van het ziekenhuis, want ik was er alweer doorheen. Morgenochtend de orgalutran voor het laatst en om 22:00 mag ik de Pregnyl zetten. Yeah! Dan een prikloze maandag en dinsdagochtend dan de punctie. SPANNEND!!!
@kit wat spannendddd eindelijk van het prikken af voelt zeker als een genot! ben je al zenuwachtig voor de punctie? mag ik vragen wat voor pijn medicatie jij zal krijgen voor de punctie?