@ Boboke wat een kansloze opmerking van je zus. Ook al heb je geen goede band, een beetje empathie zou niet misstaan, ondanks dat jullie beide een andere manier van leven hebben. @ Taatje wat een lieve collega. Hopelijk is de echo morgen goed. Zodat je kunt starten. @ Minigirl voor jou gat het ook bijna beginnen. Spannend! @ Fisher hoe is het met je man? Een beetje opgeknapt. Gelukkig is het voor hem vandaag wat beter te doen. Gelukkig is het vandaag wat minder weer. Kan ik weer even wat in huis poetsen. Met het mooie weer liet ik het liefst alles even lekker liggen
Is inderdaad wel prettig dat het iets minder warm is.... Ik had ook echt geen puf om iets te doen in huis, heb 1 x gestofzuigd... Nadeel is wel dat ik vanochtend vol enthousiasme een korte broek en hemdje aan heb getrokken en dat ik nu van een collega een vest geleend heb Overigens moet ik wel bekennen dat ik, nu het weekend dichterbij komt en het eind van mijn cyclus dus ook, dat ik toch wel weer graag wil starten!
@ meisje en Marjorana: ik geef jullie groot gelijk met jullie opmerking ook vinden dat het wel best is dat het vandaag wat koeler is. @ taartje: wat fijn van je collega!! Als jij om 9:50 u moet denk ik dat we mekaar niet tegen zullen komen. Het begint spannend te worden. Hopelijk is morgen alles goed. Ik hoop niet dat m'n eisprong al geweest is ofzo.
Hoeveelste dag van je cyclus zit je? Na vandaag mag het weer mooi worden.Het wteekend mag het wel wat minder dan heb ik nl nachtdiens
taatje en mini, was wel grappig geweest als jullie elkaar weer tegen waren gekomen! @Mini, waar zit je nu dan ong in je cyclus? Zijn ze aan de late kant met de echo? Is zeker spannend! Taatje, succes morgen! Kiarax, hoe lang ben jij nu al deca en Gonal aan het spuiten? Ik kreeg uit een vorig berichtje het idee dat je al best lang aan het spuiten was. Je had geloof ik niet zo'n hele hoge dosis, he?
@ majorana ik ben nu met deca bezig zo een 17 dagen en metanalyse f ben ik afgelopen maandag mee begonnen ik spuit 150 en wat had jij? Zondag aanstaande moet ik weer naar het ziekenhuis. @ taatje heel veel succes morgen.
Fijn he, die spellingscontrole Ik blijf me soms verbazen over alle variaties op medicijnen en protocollen. Er is veel verschil soms. Ik ga nu naar 225 eh gonal op dag 2. Daarna cetrotide erbij, vanaf dag 6. Dat is het korte protocol. Waarschijnlijk is het met deca dan anders? Vorige keer had ik 300 eh gonal, maar dat bleek toen iets teveel van het goede
Wat een spannende tijden komen er weer aan ! Meisje je hebt helemaal gelijk hoor, maar ik heb t idee dat ze dat steeds minder doet of kan. Vandaar dat ik dus ook al geen behoefte had het hele mmm gebeuren met haar te delen. Het was inderdaad fijn dat het even wat koeler was. Hier heeft t alleen niet lang geduurd, vanf de middag al weer warm. Heb de tijd ook benut om weer eens wat in huis te doen. Marjolein hihi zul je altijd zien, dat je dan net t verkeerde aantrekt. Maar ik denk dat het vest toch vrij snel weer uitkon?? Bevalt t werkende leven weer ? Kan me wel voorstellen dat het nu weer spannend begint te worden voor je. Verwacht je dit weekend al je ongi? Minigirl hoeveel dagen na je eisprong krijg je de tp? Moet je niet zelf met ovulatietesten of zo je eisprong in de gaten houden? Hopelijk ziet t er morgen goed uit. Succes! Tamara voor jou ook succes morgen! Kiarax ik had ongeveer hetzelfde schema als jij, alleen ik gebruikte puregon ipv gonal f. Wel ook 150eh. Gelukkig gaat t prikken goed . Ego. Morgen ga ik weer aan t werk . Zie er best tegenop, emotioneel dan. Ik werk in een klein ziekenhuis, waar iedereen elkaar kent dus zal best veel aangesproken worden denk ik...
@ Boboke begrijpelijk dat je het moeilijk vindt, vooral omdat je weet dat je besproken wordt. Ik hou mijzelf altijd voor ogen ze kunnen beter over mijn lullen dan van mij vreten Ik zou ook niet iets met iemand bespreken betreffende de mmm als iemadn zich niet interesseert of inleeft.
@ Majorana ja idd vervelend die spellingscontrole oh jij het korte protocol wat was daar de reden van dan? ik vind die lange nu ( wel lang duren haha ) ik denk dat ik over 2weken me punctie heb vond jij de punctie wel te doen?
Boboke, heeeeel veel succes morgen! Kan me voorstellen dat je er enorm tegenop ziet. Heb je evt een plekje waar je je even terug kunt trekken, mocht je dat willen? Ik hoop dat het je meevalt en dat je collega's wat bedachtzamer zijn in hun vragen en opmerkingen. Meisje, dat is een mooie! Die houden we erin! Kiarax, in 2011 heb ik met een studie meegedaan en ben ingeloot voor het korte protocol. Dit was voor mijn allereerste ICSI poging. Toen die mislukte heb ik automatisch de tweede keer hetzelfde protocol gevolgd, maar met hogere dosering Gonal. Die was wel succesvol en nu we weer gestart zijn met ICSI heb ik gepleit voor hetzelfde protocol en dat vond ze eigenlijk wel prima, dus vandaar dat ik de mazzel heb dat ik weer een kort protocol mag volgen . Boboke, ik verwacht idd wel ergens dat het dit weekend gaat doorbreken, dus is ook weer erg spannend. Ik vond de punctie wel aardig te doen trouwens. Heb de eerste keren (2011) alleen paracetamol/diclofenac gekregen, maar afgelopen maart ook een klein infuusje met het een of ander. Was ik wel blij mee, want ze hebben zo'n 25 follikels aangeprikt.... Maar het viel me reuze mee. Leuk is het nooit, maar ik vond het goed te doen.
@ Boboke dat is balen dat je er zo tegen op zit morgen om naar je werk te gaan, soms kan werken ook een steun zijn maar in jou geval dus niet? weten al je collegas ook dat je met ivf bezig bent? bij mij vorige werk wisten er maar een paar het maar ik had daar gelukkig geen last mee waren heel begaand. hoop dat het voor jou morgen toch een leuke werkdag word zodat je alles even van je af kan zetten ( proberen athans ). X
@Mojarona 25 follikels? dat is aardig veel zeg, ik geloof dat ze ook welis een prik geven toch een verdovingsprik? waar prikken ze dat dan? heb je ook nog embroys in de vriezer? en korte protocal gaat veel sneller he hihi maarja we moeten geduld hebben. X
Geen cryos helaas... Was ik ook wel even verbaasd en teleurgesteld over. Prikje weet ik niet, zal wel in de bil zijn? Infuusje kreeg ik geloof ik in mijn bovenarm. Denk ik. Was waarschijnlijk zo verdoofd dat ik t niet meer zeker weet tsja, geduld is een schone zaak, zeggen ze.. Al vind ik wel in de mmm dat we heeeeeeeel veel geduld moeten hebben!!
Hoi meiden het is ook niet zo dat ik vervelende reacties verwacht, juist helemaal niet. Maar ik heb er nog niet met veel mensen over gesproken en ben bang dat de tranen in overvloed gaan vloeien... Daarnaast komt het in gesprekken met de patienten vaak voor dat er gevraagd wordt of je kinderen hebt en dat is dan toch behoorlijk confronterend. Maar dat zal met een paar dagen wel wat slijten. Marjolein een eigen plekje hebben wij helaas niet meer. Alleen een open "receptie". Desnoods trek ik me terug in een van de behandelkamers . Inderdaad wij moeten helaas heeeeel veel geduld hebben in de mmm . Meisje je hebt helemaal gelijk . Kiarax mijn directe collega's weten van de ivf, is ook niet te doen om dat geheim te houden met al die afspraken en punctie e.d. De rest van het personeel niet en hoeven ze ook niet te weten. Oh ja ik heb wel eens gelezen dat ze inwendig een verdovingsprik geven . Daar bedank ik dan toch voor. Ik vond de punctie echt meevallen. Het is door de endo dat het aan 1 kant wat gevoeliger was, maar anders was ik er fluitend doorheen gegaan. Maar ook hierin heeft iedereen zijn eigen ervaringen.
@ Meisje, Marjolein, Boboke: bij ons doen ze bij een TP op cd 10 een FM. Ik zou volgens de telling van het zkh morgen op cd 10 zitten, maar zij telden de dag dat het begon niet mee omdat het om 18:00 uur was (moest voor 18:00 uur zijn) en ik vloeide toen al drie dagen maar niet duidelijk helderrood zoals het heet. Vandaar dat ik maar hoop dat het niet te laat is. Bij een iui waren we weleens te laat. Spannend! Als alles goed is hoor ik wanneer ik moet beginnen met ovulatietesten en is de TP op dag 4 vanaf de eisprong. @ Boboke: als je het niet ziet zitten om erover te praten op het werk, wat ik mij heel erg goed kan voorstellen, is het dan een idee om dat te zeggen? Iets in de zin van: dank je wel voor je belangstelling, attent van je, maar ik wil er nu niet ober praten'. Soms werkt dat het beste, althans dat ik had als ik terugkwam van langdurige ziekte. @ Marjorana: is de Cetrotide een soort deca? Heb je eigenlijk niet eerst een uitgangsecho voordat je met Gonal begint? @ Taartje: veel succes morgen! @ Kiarax: ook ik vomd de punctiemzelf wel te doen. Ik kreeg een roesje met pijnstilling en een middel dat me slaperig maakte. Was prima want daardoor kon ik de rest van de dag thuis ook lekker doorslapen.
Hallo dames, ik heb bijzonder weinig te melden om eerlijk te zijn maar wilde wel even laten weten dat ik het nu enormmm spannend vind ik denk sowieso elke dag aan jullie en kan niet wachten tot jullie wat verder in de behandelingen zitten volgens mij komen de wachtweken van jullie kort achter elkaar ik vind het erg spannend voor jullie en wens jullie enorm veel succes en ik hoop dat deze maand (en de volgende natuurlijk ook) vruchtbare maanden zijn en dt iedereen eens een positieve test in handen mag hebben en vooral een voldragen zwangerschap ! bij mij is het op het moment erg stilletjes heb morgen een echo en dan zal het wel weer een lange tijd stil liggen tot week 20.. @boboke erg jammer van je zus zeg .. bij sommige mensen met hun opmerkingen vraag ik me soms af van: ben je nu zo dom of doe je nu zo dom? ik heb ook vaak van die rake opmerkingen gekregen probeer ze altijd van me af te bijten met heel veel moeiten
mini, dat is dan wel een beetje spannend inderdaad.. Ik vind het ook altijd zo moeilijk om nou precies te bepalen wat cd1 is. We duimen met je mee dat jullie mooi ruim op tijd zijn! Heel veel succes morgen! Shereen, wat ontzettend lief van je! Leuk dat je morgen weer voor een echo mag! Was je nu al bij de vk, of in het zh nog? Geniet er van!!!!!! Wat de cetrotide betreft, volgens mij is het wel iets soortgelijks als deca. Het houdt de eisprong tegen. Overigens hoef ik ook geen uitgangsecho. Ik mag bellen op cd 1 en dan hoor ik of ik op cd 2 of 3 moet beginnen met gonal, en dan op dag 6 de cetrotide erbij en rond dag 8, 9 de eerste fm. Gaat wel heel snel allemaal. - wellicht vandaar de naam "korte" protocol