Wie ook IVF/ICSI in maart/april 2013?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door sylviabobo, 24 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Taatje84

Taatje84 Fanatiek lid

27 okt 2012
    1.067
    0
    36
    Boboke, wat fijn dat manlief weer thuis is. Kan je lekker samen genieten. Er is geen wachtlijst, gelukkig! Dat scheelt alweer.
    We zijn helemaal niet handig. Hebben 3jaar geleden een huis uit 1927 gekocht, hebben toen gezegd dat we binnen 5 jaar alles verbouwd wilden hebben. Zijn aardig op weg maar alles moet dus door een vakman gedaan worden en dat kost veel tijd en geld.

Shereen lastig hoor. Hier ook al vrienden met meerdere kinderen.

Kit wat een mooi aantal. Spannend zeg!!

2. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    Ha meiden,
    @boboke: inderdaad fijn dat je mannetje weer thuis is. Geniet ervan!
    @ kit: Mooi aantal! Wat fijn dat het bijna zover is. Nog 3 nachtjes slapen ;)
    @ pip: Veel sterjte met afwachten!

Ik had vandaag een FM. De dominante follikel was 14 mm. Ik mag vanaf morgen ovulatietesten doen. Als het maandag nog niet positief wordt, krijg ik maandag een nieuwe FM en waarschijnlijk s avonds pregnyl om woensdag de laatste iui te hebben. Daarna op naar IVF want de 25ste hebben we intake.
    @ Taartje: verbouwing is een zware tijd he. Ik hen dat een aantal jaren geleden gehad maar dan bij onze nieuwbouwwoning. Nieuwbouw wordt voor mij nooit meer :(

3. Taatje84

Taatje84 Fanatiek lid

27 okt 2012
    1.067
    0
    36
    Minigirl, spannend dus. Hoop dat die nog wat groeit!

Ja, we wisten het dat het veel werk is maar de rotzooi waar je wekenlang in zit. Gelukkig is de bovenverdieping nu helemaal klaar. Nu gaan we door naar de begane grond. Stucen, nieuwe radiatoren/leidingen en vloer. Hal stucen,graniet vloer restaureren en het toilet vernieuwen, dan is alles gedaan... Hoezo nooit meer nieuwbouw?? Veel ellende?

4. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    Hi Taartje, Bij nieuwbouw moet er ook heel veel gebeuren, keuken, badkamer, vloer, stuccen van muren, tuin etc. was veel gedoe. Maar jet lijkt me nog een stuk lastiger als je verbouwt in een huis waar je (al) in woont. Dan zit je ook letterlijk tussen de puinhoop. Gelukkig is jullie bovenverdiepimg al klaar ;)

5. Sabinedl

Sabinedl Lid

6 mrt 2013
    48
    0
    0
    Freubelen...
    Rees dld
    Dat verbouwen kan ik over mee praten... 3,5 jaar geleden ons huis gekocht. Je keek van beneden zo door het dak naar buiten... Alles er uit gesloopt en alleen de vier muren stonden nog. Mega klus.. Maar tis wel gaaf geworden. 1 nadeel... We zijn nog steeds bezig...

Begin nu trouwens wel een aardig opgeblazen gevoel te hebben... Is dat normaal? Ben benieuwd hoe het er maandag uit zal zien...

6. Taatje84

Taatje84 Fanatiek lid

27 okt 2012
    1.067
    0
    36
    Minigirl, dat is waar. Vaak word nieuwbouw casco opgeleverd.
    Het is ook niet altijd fijn als je al in een huis woont en je bent aan het verbouwen. We hebben onze inbouwkast uit de slaapkamer weggebroken, dus onze kleding ligt in de bijkeuken kasten beneden.
    Net campinglife xxl. Daarom doen we alles in etappes.

Sabine, woon je in een oud huis? En kunnen jullie veel zelf?

7. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nou nou wat een klussers hier allemaal ! Ik heb 8 jaar geleden ook met mijn, nu exvriend, een nieuwbouwhuis gekocht. Ik vond het wel meevallen met al dat verbouwen en zo, zeker omdat wij er nog niet woonden.
    Nu woon ik met mijn huidige vriend in een gezellig jaren 50 huisje, wel huur.

Gelukkig heb ik in de vriendenkring weinig zwangeren, daarvoor des te meer op het werk :(. Daardoor krijg ik op mijn werk wel vaak de vraag wanneer ik nou een keer aan kinderen begin :x!!! Alsof het allemaal zo makkelijk is!! Maar eens kan ik antwoorden dat ik zwanger ben. Hopelijk over een paar maandjes ;).

@Shereen theoretisch gezien zouden wij op natuurlijke manier nog zwanger kunnen worden ja, maar aangezien dit nog niet gebeurd is ondanks iui maakt dat de kansen vrij klein zijn. ook werkt mijn leeftijd niet mee ;).

@Kit spannende tijden nu ook voor lou aangebroken!!!! Hopelijk groeien die laatst ook nog mee. Fijn denk ieven niet meer prikken?!

@Minigirl deze gaat m gewoon worden hoor, je hebt straks heel die ivf niet meer nodig ;)!

@Sabine denk wel dat t normaal is met al die eitjes die steeds groter worden. Sterkte nog even.

@Tamara fijn dat er bij jullie geen wachtlijst is. dan kun je lekker snel beginnen na je gesprek.

8. pipsqueak

pipsqueak Actief lid

25 nov 2011
    461
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Even tijd voor een iets uitgebreider verslag. (Alvast sorry voor het ego bericht)
    De punctie is me meegevallen. Heb door de medicatie weinig gevoeld. Wel was het lastig om bij mijn linker eierstok te komen. Er moest dan ook een andere gyn bijkomen die met zijn gewicht op mijn buik ging drukken zodat de andere gyn bij de eierstok kon. Dat was niet fijn en aan het eind heb ik dan ook gesmeekt om op te houden. Daardoor heeft ze ook 2 follikels laten zitten, aangezien ze er echt niet bij kon. Het resultaat uiteindelijk was 20 x geprikt, in totaal 10 bruikbare eitjes en we hebben gisteren te horen gekregen dat er 3 bevrucht zijn en dus maandag een terugplaatsing hebben. Daar zijn we natuurlijk dolgelukkig mee!
    Sinds gisteren heb ik wel veel meer last van een pijnlijke buik. Verder moet ik mijn gewicht en temp bijhouden ivm mogelijke overstimulatie door de grote hoeveelheid follikels en keren dat ze hebben moeten prikken. Ik doe het dus erg rustig aan, maar het herstel valt me wat tegen. Ben ook moe, maar dat kan ook van die bolletjes komen die ik in moet brengen. (Wat een smeerboel is dat zeg!)
    Het ontbreekt me even aan de energie om terug te lezen en op iedereen te reageren, maar hoop zeker dat het allemaal goed gaat met jullie en dat ik snel wat gezelligheid op het wachtbankje erbij krijg!

Fijne zondag dames!

9. Majorana

Majorana Bekend lid

29 apr 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    hoi allemaal,

even een paar chaotische dagen achter de rug, dus nu weer even de tijd om bij te lezen hoe het met jullie allemaal gaat!

Pips, fijn dat het goed gegaan is, en 3 bevruchingen ook, super! Nu op naar de TP! Wel vervelend dat het zo lastig ging, gelukkig had je genoeg pijnstilling. al dat geduw en gesjor klinkt niet prettig. Rust goed uit in de tussentijd. Bijzonder moment altijd, de tp. We duimen voor een hele mooie plakkerd! Sucecs morgen!

Boboke, wat fijn dat je een datum hebt om te beginnen! Lijkt misschien lang, maar voor je het weet is het al de 3e! En super dat je mannetje er weer is!

Shereen, vervelend, die overstimulatie. Heb er zelf niet mee te maken gehad, gelukkig, maar kan me voorstellen dat dat heel erg vervelend is. Hoe gaat het nu met je?

Sabine, wij lopen idd ook in het UMCU. Is voor ons erg makkelijk, is maar een kwartiertje rijden. Fijn dat je moeder zo dichtbij woont! 's ochtends in de file is geen pretje. Maar moet je alle controles daar ook doen? Je werkte wel in die omgeving geloof ik he?Dat maakt het dan wel weer wat praktischer. Doe het rustig aan he? Niet jezelf voorbij lopen!

Over zwangerschapsdementie gesproken... bereid je maar vast voor.. :D Ben bang dat dat iets blijvends is.
    Ik heb er nog steeds last van :D....

Elise, ik weet dat het UMCU beide doet, kort en lang, maar volgens mij doen ze het binnen een lopend onderzoek. Je kunt dus dan volgens mij ingeloot worden voor het korte protocol, dat is min of meer in je eigen cyclus. Standaard zal wel lange protocol zijn, is natuurlijk voor een zh makkelijker te regelen allemaal.

Veerle ik hoop dat je een leuk weekend hebt en dat het spuiten goed gaat!

Taatje hopelijk wordt je niet gillend gek van het verbouwen. Heb er ook een klein beetje ervaring mee, maar na twee weken was het gelukkig klaar. Had ook niet langer moeten duren;). Wordt het al mooi?

Boboke en mingirl, we wensen een lief klein hummeltje voor ons allemaal onder de kerstboom dit jaar :D ! Moet gewoon lukken!
    Maar het is wel moeilijk al dat wachten en de onzekerheid. Dan is het wel fijn dat je er over kunt praten.

Shereen, wij hebben niet zo heel lang in de MMM gezeten voor ons eerste mannetje. We hebben ruim een jaar zelf "aangemodderd", voor we naar de huisarts gingen. Toen hebben we 3 maanden wachttijd gehad voor de intake en een maand of 3 later zijn we met de eerste ICSI begonnen. Ik denk dat dat een hoop tijd gescheeld heeft, aangezien al direct duidelijk werd dat ICSI de enige optie zou zijn. Scheelt dus een hoop onderzoeken en dingen uitproberen waarschijnlijk. Wij hebben het geluk gehad van de tweede ICSI poging zwanger te worden en hebben inmiddels al een wondertje rondkruipen. Vorig jaar hebben we 2 cryo tp gehad voor een brusje (uit de 2e ICSI poging over van ons zoontje), helaas bleef de 1e niet plakken en de tweede is een vmk geworden. Na een korte pauze gaan we nu vol goede moed weer beginnen.
    Taarten bakken is trouwens wel heel erg leuk idd.. ben momenteel veel met cupcakes bezig. Is ook altijd leuk om uit te delen en kun je goed invriezen (anders vliegen de kilo's er ook aan...) :D

Kit, wat fijn dat er mooie follikels zijn! En di de punctie, spannend! Veel succes!

Minigirl, hopelijk is de IVF straks niet meer nodig, veel succes! Hopelijk komt het eitje snel.

Verder hier ook niet veel te melden, wel fijn om te lezen dat iedereen zo positief eronder blijft, al is het soms zo lastig...

Hele fijne zondag allemaal!
    liefs.

10. Taatje84

Taatje84 Fanatiek lid

27 okt 2012
    1.067
    0
    36
    Gelukkig heb ik in de vriendenkring weinig zwangeren, daarvoor des te meer op het werk :(. Daardoor krijg ik op mijn werk wel vaak de vraag wanneer ik nou een keer aan kinderen begin :x!!! Alsof het allemaal zo makkelijk is!! Maar eens kan ik antwoorden dat ik zwanger ben. Hopelijk over een paar maandjes ;).

Snap niet dat mensen het maar blijven vragen. Als je toch al eens antwoord hebt gegeven, wat dat ook mag zijn, houd je er toch over op.. Lijkt me heel lastig. Op mijn werk weet iedereen het. Werk op kantoor met maar 10 mensen. Ze vragen je niet de oren van de kop en als je eens slecht in je vel zit, word daar ook begripvol op gereageerd.

Jeetje Pip, dat klinkt allemaal niet zo prettig. Rust lekker uit en denk goed aan jezelf. Heel veel succes morgen, super spannend.

Majorana, ze zijn inmiddels klaar. Morgen word de nieuwe kledingkast bezorgd en er moeten nog 3 lampen worden opgehangen van de week!! Helemaal blij, het lijkt wel een nieuw huis. Ben me alweer aan het orienteren op het volgende project. Krijg altijd veel energie van verbouwen haha.

Fijne zondag allemaal..!!

11. Taatje84

Taatje84 Fanatiek lid

27 okt 2012
    1.067
    0
    36
    ...

12. Miepje1985

Miepje1985 Actief lid

26 sep 2012
    369
    0
    16
    Friesland
    Hallo dames,

Zo hè gisteren ff niet gelezen maar dan staat er ineens een heleboel bij. Morgen ochtend kan ik beginnen met e deca hoe gek het ook klinkt ik heb er zin in haha. Eindelijk weer verder wachten is echt niets voor mij. Dan tot de 29e spuiten en start echo en dan komt de purogon erbij. Voor alle dames natuurlijk veel succes. Ik duim voor jullie.

Knuff van hier

13. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Pips jippie in ieder geval een terugplaatsing!! En het hoeft er maar 1 te zijn he!!! Nu even rustig aan doen en bijkomen van de punctie. Wel fijn te horen dat het je eigenlijk is meegevallen, op het buikdrukken na dan :(.

@Tamara tja sommige mensen hebben weinig tact. Ik heb het ook alleen aan mijn directe collega's en mijn baas verteld (ivm veel afwezig). Ik werk in een klein ziekenhuis (waar iedereen elkaar kent) met heeeel veel vrouwen en die roddelen wat af dus ik zit er niet op te wachten dat heel het ziekenhuis het weet....

@Miepje succes met de eerste spuit :)!

14. Kit

Kit Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.132
    0
    36
    ZZP'er
    Shereen, Ik ben er nog niet helemaal vanaf. Ik krijg ipv de utro pregnyl en die moet ik ook spuiten, maar de laatste spuit Fostimon heb ik iig achter de rug en daarmee de bijwerkingen daarvan! Dus dat scheelt wel veel!!
    Ik krijg voor de punctie dormicum via een infuus. Hoop zo dat het meevalt. Ik ben wel een beetje benauwd voor de punctie ja..

Taatje, wat een uitdaging, zo'n opknapproject! Fijn dat de bovenverdieping klaar is. Kan me voorstellen dat je het soms zat bent, tussen de bouwspullen!
    Echt belachelijk inderdaad, die vragen over kinderen krijgen. Dat blijkt maar weer hoe makkelijk erover gedacht wordt. Fijn dat je werk op de hoogte is en dat er meegeleefd wordt!

Sabine, ook al aan de bouw! Dat zou echt niets voor mij zijn om zo lang een huis op te knappen. Respect!
    Hoe lang ben je nu aan het spuiten? Het opgeblazen gevoel hoort er wel een beetje bij ja. Ik heb er zelf niet veel last van gehad, maar werd er wel voor gewaarschuwd.

Minigirl, Ik hoop dat je de ivf niet meer nodig hebt, na deze iui! Kom eitje, nog even groeien!!

Boboke, lekker tactisch zijn sommige mensen! Hoop ook dat je over een paar maandjes mag antwoorden dat het voor jullie zover is! Ik moet dus nog even prikken, maar ik ben wel van de Fostimon af. Zeker fijn!!

Jeetje Pip, goed en slecht nieuws dus. Wat fijn, drie emmy's! Morgen al een terugplaatsing! Wat goed!! Gelukkig viel de punctie mee. Op het geduw en getrek na dan..
    Hou je maar heel rustig. Lekker veel water drinken!

Majorana, wat mooi dat jullie zoon het resultaat is van een geslaagde icsi. Succes deze keer. Dat broertje of zusje gaat er vast snel komen!!

Vanavond om 22 uur mag ik de pregnyl zetten. 10000ie. Ben benieuwd!

Fijne zondag meiden!

15. Kit

Kit Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.132
    0
    36
    ZZP'er
    Oh er was nog een pagina haha.
    Spannend Miepje! Snap dat je staat te springen om te beginnen! Succes morgenochtend :D

16. Veerlev

Veerlev Actief lid

2 aug 2012
    471
    85
    28
    NULL
    Brabant
    Jeetje wat een hoop gemiste berichten na een weekendje weg. Ik heb ze allemaal gelezen en heel vaak gedacht, ohh wat spannend, wat herkenbaar, wat vervelend en wat fijn. Het gaat mij alleen niet meer lukken om van 6 pagina's terug persoonlijk te gaan reageren.
    Hoop dat het wachten en de terug plaatsingen van iedereen die het nu gehad heeft goed loopt. Ik duim en vanaf nu volg ik het weer elke dag om goed te kunnen reageren ;)
    Ik heb inmiddels mijn 5e stimulatiedag erop zitten. Tot nu toe gaat het super. Spuiten gaat steeds makkelijker en de bijwerkingen zijn er nog niet tot nauwelijks. Ben ik heel erg blij mee en ik hoop dat het zo blijft.

Pip succes morgen en Kit nu met de pregnyl!

17. Veerlev

Veerlev Actief lid

2 aug 2012
    471
    85
    28
    NULL
    Brabant
    In afwachting om te starten:
    Boboke -- 1e kindje -- IVF 1 , start deca 4/4
    Minigirl -- 1e kindje -- 25/3 intake, ondertussen iui 3 (over ca 2 weken inseminatie)
    Taatje84 -- 1ste kindje -- IVF, 8/4 IVF intake
    Majorana -- 2e kindje -- ICSI, 4/4 intake

Onderdrukkende fase (lange protocol):
    Sylviabobo -- 1e kindje -- ICSI2, gestart: 25/2
    Miepje1985-- 1ekindje --ICSI2, gestart:27/2
    Manousch -- 2e kindje -- ivf 2 start 13/03
    Flower77 -- 2e kindje -- IVF 1 start 15/03

Stimulerende fase:
    Pipsqueak -- 1e kindje -- IVF 1, bezig met decapeptyl en puregon 13-3 derde echo fm, nu al 20 eitjes 15-03 verwachte punctie.
    Sabinedl -- 1e kindje -- ICSI 1, gonal-f 12/3 fm
    Kit -- 2e kindje -- IVF1, Fostimon 300ie
    VeerleV -- 1e kindje -- IVF1 bezig met decapeptyl en menopur 22-3 1e echo

Punctie/terugplaatsing/wachtbankje:
    -

18. Kit

Kit Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.132
    0
    36
    ZZP'er
    Dank je wel Veerle! Ik vond het een rotprik. Maar hij zit erin :)
    Wat fijn dat het prikken zo goed gaat! Laat die bijwerkingen maar lekker wegblijven! Wanneer mag je voor een FM?

19. Kit

Kit Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.132
    0
    36
    ZZP'er
    In afwachting om te starten:
    Boboke -- 1e kindje -- IVF 1 , start deca 4/4
    Minigirl -- 1e kindje -- 25/3 intake, ondertussen iui 3 (over ca 2 weken inseminatie)
    Taatje84 -- 1ste kindje -- IVF, 8/4 IVF intake
    Majorana -- 2e kindje -- ICSI, 4/4 intake

Onderdrukkende fase (lange protocol):
    Sylviabobo -- 1e kindje -- ICSI2, gestart: 25/2
    Miepje1985-- 1ekindje --ICSI2, gestart:27/2
    Manousch -- 2e kindje -- ivf 2 start 13/03
    Flower77 -- 2e kindje -- IVF 1 start 15/03

Stimulerende fase:
    Pipsqueak -- 1e kindje -- IVF 1, bezig met decapeptyl en puregon 13-3 derde echo fm, nu al 20 eitjes 15-03 verwachte punctie.
    Sabinedl -- 1e kindje -- ICSI 1, gonal-f 12/3 fm
    Kit -- 2e kindje -- IVF1 -- Fostimon 300ie -- 19/3 punctie!
    VeerleV -- 1e kindje -- IVF1 bezig met decapeptyl en menopur 22-3 1e echo

Punctie/terugplaatsing/wachtbankje:
    -

20. Majorana

Majorana Bekend lid

29 apr 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    Miepje, succes met spuiten!.

Veerlev wat fijn dat je geen bijwerkingen hebt en er een leuk weekend op hebt zitten.

Vervelend is die pregnyl idd he kit. Gelukkig zit hij erin! Fijn dat je pijnstilling krijgt bij de punctie. Ik heb alleen paracetamol en nog een andere pil gekregen. Weet even niet meer wat dat was. Verder tijdens de punctie helemaal niets.. Schijnt nogal te verschillen per zh.

Slaap lekker allemaal!

Deel Deze Pagina