Wie ook IVF/ICSI in maart/april 2013?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door sylviabobo, 24 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Majorana

Majorana Bekend lid

29 apr 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    In afwachting om te starten:
    Sylviabobo -- 1e kindje -- ICSI 2/cryo 1 -- september weer aanmelden
    Meisje1977 -- 1e kindje
    Fisher -- 1e kindje -- ICSI 1 mislukt, 4 cryo's,
    Minigirl -- 1e kindje -- IVF1

Onderdrukkende fase (lange protocol):
    Elise75--1e kindje--start 18-8 decapeptyl

Stimulerende fase:

Punctie/terugplaatsing/wachtbankje/NOD:
    VeerleV -- 1e kindje -- IVF 1/cryo, 13-08 echo, 18-08 TP?
    mama3e --

Zwanger:
    Jan10 -- tp 6-8 -- zwanger--
    Pipsqueak -- 1e kindje -- IVF 1 -- zwanger --
    Kit -- 2e kindje -- IVF 1 -- zwanger --
    Sabinedl -- 1e kindje -- ICSI 1 -- zwanger -- 7/5 echo
    Staffie84 -- 1e kindje -- IVF 1 -- zwanger--14/5 echo
    Debs1 -- 1e kindje -- IVF 1 -- zwanger
    Poekies -- 1e kindje -- IVF 1 -- zwanger -- 14/5 echo
    Miepje1985 -- 1e kindje -- ICSI 2 -- zwanger 30/5 echo
    Christina90 -- 1e kindje -- ICSI 1 -- zwanger
    Shereen1987 -- 1e kindje -- IVF1 -- zwanger

Van het wachtbankje afgevallen:

Kiarax29 -- 1ste kindje -- ICSI1, punctie 6-8, tp 9-8, testdatum 21-8
    Majorana -- 2e kindje -- ICSI2, punctie 8-8, tp 11-8, testdatum 26-8
    Taatje84 -- 1e kindje -- IVF2, punctie 9-8, tp 12-08, testdatum 26-8

Miskraam

Boboke--1ste kindje--IVF 1 MA 12+3, hartje gestopt op 9+2

2. Majorana

Majorana Bekend lid

29 apr 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    willen jullie ook nog een beetje aanvullen waar mogelijk, is wat makkelijker om een beetje overzicht te houden..

Oh ja, Taatje, nog van harte gefeliciteerd voor jullie beiden, fijn dat jullie zo'n leuke dag hebben gehad!!!

3. shereen1987

shereen1987 Actief lid

13 mrt 2013
    282
    1
    18
    roermond
    Majorana wat heftig zeg..ik weet niet of ii het mag zeggen maar als ik in jouw schoenen zou staan zou er een enorme druk op me staan want de aankomende word dan ivf3 toch? Misschien vind je het geen leuke vraag maar hebben jullie ook al nagedacht iver wat jullie zouden willen doen als de volgende (laten we heeeeeel hard hopen dat dit niet het geval is) poging niet lukt.. heel veel liefs en een dikke knuffel

@boboke wat erg zeg dwt je het hoofdstuk nog niet kunt afsluiten en dat dit nu al zo lang gaande is heel veel sterkte!

4. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    Meisje1977 -- 1e kindje
    Fisher -- 1e kindje -- ICSI 1 mislukt, 4 cryo's,
    Minigirl -- 1e kindje -- IVF1 mislukt, cryo in aug.

Stimulerende fase:

mama3e --
    Minigirl -- 1e kindje-- IVF 1/ cryo, 30-08 TP

Zwanger:

Miskraam

5. Fisher

Fisher Bekend lid

18 mei 2013
    598
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meisje1977 -- 1e kindje

Stimulerende fase:

mama3e --
    Fisher -- 1e kindje -- ICSI 1 mislukt, 4 cryo's, 01-09 TP

Zwanger:

Miskraam

6. Fisher

Fisher Bekend lid

18 mei 2013
    598
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha Minigirl...weer he! Weer gewoon een paar dagen na elkaar een terugplaatsing. Word weer gezellig samen op het wacht bankje! Ik had vanmorgen nog gebeld want voor mijn gevoel is de TP twee dagen te laat. Ik voelde gisteren mijn eisprong en ze zeiden dat het na 3 dagen word teruggeplaatst, maar ze zeggen dat het wel goed zit dus daar moet ik dan maar op vertrouwen. Merk dat ik er gelijk een stuk minder zeker gevoel over heb...pff stom. Alvast veel succes vrijdag, we gaan dit keer gewoon weer even zorgen voor positief nieuws op dit forum.

@mama hoe is het nu met jou? Heb je al een TP gehad..?

@Elise, hoe gaat het bij jou, schiet het al een beetje op?

7. Majorana

Majorana Bekend lid

29 apr 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    Fisher, wel gezellig inderdaad!! Lastig, om daar dan op te vertrouwen, maar je kunt niet anders helaas....nu maar hopen dat ze weten wat ze doen :). We duimen dat het goed zit en dat je straks over een week of 2 een mooie positieve test in handen hebt!

Shereen, uiteraard mag je dat vragen! En we hebben er inderdaad al over nagedacht... Het geeft wel een bepaalde druk ja, maar dat is helaas niet anders. Ik baal er echt enorm van, maar heb het wel een beetje achter me kunnen laten al. Ik kan er toch niets meer aan veranderen.
    Als de volgende keer niet lukt en weer geen cryo's dan gaat het waarschijnlijk ophouden... Het hangt er een beetje vanaf, we hebben nog wel aardig wat medicatie over, dus wellicht dan nog een 4e keer, maar ik weet t echt nog niet. De vorige keer is me erg zwaar tegengevallen en het kan ook zomaar zijn dat we dan echt stoppen en ons heel erg gelukkig prijzen dat we 1 geweldig kindje hebben mogen krijgen. Ik zou het erg moeilijk vinden en hoop van harte dat het niet nodig is en we nog een keer een wondertje mee mogen maken!

Overigens heb ik net het zh gebeld, voor een evaluatiegesprek en we hebben mazzel, er valt volgende week woe iemand uit, dus nu mogen wij 4 sept al. Anders werd het pas in oktober... Als iemand trouwens nog ideeen heeft aan vragen die we kunnen stellen, zou dat fijn zijn. Er zullen vast wel dingen zijn die ik vergeet, en hoe meer vragen - en antwoorden :D- hoe beter....
    Ben benieuwd....................

liefs,
    marjolein.

8. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Meisje1977 -- 1e kindje

Stimulerende fase:
    Elise-- 1e kindje-- ICSI2 -- 28-8 Gonal-f (06-09 1e FM)

mama3e --

Zwanger:

Miskraam
    __________________[/QUOTE]

9. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    sorry dat het wat stil is, maar ik heb toch wat last van de bijwerkingen, zodat ik mijn energie moet verdelen en wel snel lees maar geen puf heb om te reageren.... Hoofdpijn, keelpijn, kort slapen, misselijkheid.... ik ga vanavond starten met gonal-f, dus hopelijk nemen de klachten dan wat af!

10. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    @ Marjorana: ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, hoewel ik ook iemand ken die van de 3 e poging zwanger werd. Toen werden 2 embryo's teruggeplaatst en raakste ze zelfs zwanger van een tweeling ;)

@ Elise: vervelend dat je je zo voelt.Hopelijk voel je je met de hormonen beter.

even ego. Ik had vanmorgen een afspraak met de kno arts die mij graag antibiotica wilde geven. Alleen omdat ik vrijdag een terugplaatsing heb en voor veilige soorten antibiotica allergisch ben wordt nog even gewacht. Hij wilde vervolgens dat ik morgenochtend vroeg een ct-scan liet maken. Dat is voor de teugplaatsing en veilig dacht ik. Realiseer ik me nu dat ik ook al heel pril spontaan zwanger zou kunnen zijn, Die kans is heel erg klein maar toch. Ik weet niet zo goed wat ik er mee moet. :(

11. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sylvia Loire is ook een hele mooie streek. Goed om te horen dat de pauze zoveel goed gedaan heeft ;). Inderdaad jammer dat je ongi net te vroeg kwam, zul je altijd zien...
    Misschien zijn wij dan tegelijk met de tp..

Elise klinkt als een super weekendje :)!
    Wel balen dat je dit keer zoveel last hebt van de deca, hopelijk wordt het door de gonal beter.

Fisher fijn dat de tp weer bijna is. Wordt je nog vantevoren gebeld of er 1 goed ontdooid is?
    Het is altijd moeilijk, maar we proberen altijd maar te vertrouwen dat ze weten wat ze doen...

Tamara ja wij hadden de vakantie ook graag gehad om af te sluiten en voor te bereiden op de volgende tp, maar ja helaas.
    In principe willen we inderdaad gelijk voor onze cryo gaan, maar ik moet vrijdag nog even navragen wat zo'n hysteroscopie voor gevolgen heeft voor mn baarmoeder en of het wel mogelijk is. Moet zowieso weer mijn volgende menstruatie afwachten en geen idee wanneer die gaat komen aangezien ik eigenlijk mijn eisprong dit weekend had, maar met al die spoelingen :(.

Minigirl succes alvast voor vrijdag! Hopelijk een goede ontdooiing en een mooie vreesbeeb in je buik.
    Vwb de scan, ik zou t morgen gewoon even aankaarten voor t onderzoek. Zeker weten of het schadelijk zou kunnen zijn weet ik ook niet. Succes morgen!

Veerle ik ben ook wel benieuwd of je Joep hebt kunnen overtuigen?

Marjolein ik kan me wel voorstellen dat dit toch wel zwaar is gevallen. Zeker als een poging zo snel voorbij is. Heb je er nooit aan gedacht om naar het buitenland te gaan? Er moet toch een reden zijn waarom je geen cryo's hebt. Daar hebben ze ook andere technieken zoals embryoscoop en assisted hatching.
    Fijn dat het evaluatiegesprek al zo snel kan. Tja vragen...ik zal er nog eens over nadenken en dan kom ik erop terug.

Ego. Ik heb vandaag mijn afspraak gemaakt voor het trekken van mijn kies, 26 september. Er wordt dan ook direct het implantaat geplaatst. Dit is een techniek die niet veel artsen kunnen uitvoeren dus vandaar de lange wachttijd. Op deze manier hoef ik niet 3 maanden met een gat rond te lopen dus dat maandje wachten kan er ook nog wel bij. Wachten zijn we zowieso al gewend in de mmm ;).

Fijne avond en sorry voor iedereen die ik vergeten ben...

12. shereen1987

shereen1987 Actief lid

13 mrt 2013
    282
    1
    18
    roermond
    @minigirl Oh wat lastig zeg allemaal, mag ik vragen (niet bot bedoeld he pure interesse) hoe het komt dat je denkt dat je spontaan zwanger bent geworden of dat gevoel hebt : o? lijkt me inderdaad een erg dubbel gevoel.. heel veel sterkte en succes in ieder geval ik hoop dat je indd een spontaan wondertje hebt veel liefs

13. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    Boboke: fijn dat je al een datum voor het trekken van een kies hebt. 26/09 duurt even maar je hebt zo wel de tijd om te wennen aan het idee, misschien? Kan de implantaat eigenlijk wel door je eigen tandarts gedaan worden of kom je bij iemand anders terecht.

Shereen, ik denk eigenlijk niet dat ik spontaan zwanger zal zijn want de afgelopen 4 jaar is het ook niet gebeurt, maar tja er is toch een ienieminie kans want we wisten nu zeker wanneer de ovulatiedag was en daar hebben we wel op geanticipeerd. Bij ons is geen oorzaak gevonden, dus in theorie zou het altijd nog spontaan kunnen ook al verwachten we dat niet mee. Ik hoop inderdaad op een wondertje. Hoe is het met jou?

Fisher, haha ja het wordt weer gezellig :) als we achter elkaar een TP krijgen. Nu hopen dat er ook daadwerkelijk een TP plaatsvindt ;)

Ik heb gebeld met de radiologie afdeling en ze vonden het beter om de scan niet door te gaan. Juist bij een hele prille zwangerschap was het heel risicovol en het was geen gewone foto maar een scan met nog meer straling.

14. Fisher

Fisher Bekend lid

18 mei 2013
    598
    0
    0
    NULL
    NULL
    Minigirl, ik snap wat je bedoeld. Ik hou er ook wel een soort rekening mee dat het nog wel zou kunnen op de natuurlijke manier, maar bij ons is wel bekend dat de zaadkwaliteit dramatisch is, maar ja zeg nooit nooit :). Ik heb altijd mijn eisprong gevoeld dus we hebben al zo vaak op de juiste moment geklust dat het mij stug lijkt dat een natuurlijke zwangerschap zou kunnen, maar stiekem heb ik er toch rekening mee gehouden. Ow dat zou wat zijn...dat je dan zwanger bent van een tweeling, voor mij is dat een dream come true! Ik heb mezelf voorgehouden dat ik totdat ik ongesteld word heeel positief ga denken, dit keer gaat gewoon lukken! Ennuh ja dan val ik straks heel hard van mn roze wolk af als het niet het geval is maar dat is dan een zorg voor later :)

Heel goed dat je nog even gebeld hebt en je moet inderdaad doen waar je het zelf prettig bij voelt. Ik jouw geval snap ik dat je uitgaat van een natuurlijke zwangerschap omdat er geen oorzaak is gevonden.

Boboke fijn dat je een afspraak hebt kunnen maken voor je kies, zal ook lekker zijn als je daar geen last mee van hebt! Nog even doorbijten, hihi (grappige woordspeling bedenk ik nu)

Elise, pfff wat balen dat je er zo'n last van hebt, hoop echt dat er verbetering in komt. Toch zwaar lijkt me, dikke knuf voor jou!

Ego: Ik zit nu echt super lekker in mijn vel, weet niet hoe het komt maar voel me super positief! Sporten gaat heerlijk en op het werk ook, geniet er echt van! Gelukkig een drukke dag vandaag dus de tijd gaat lekker snel, laat zondag maar komen!

15. Veerlev

Veerlev Actief lid

2 aug 2012
    471
    85
    28
    NULL
    Brabant
    Fisher, wat fijn dat het zo goed gaat. Op naar een mooie TP op zondag!

Minigirl, je moet zoiets zeker niet doen als jij je er niet goed bij voelt dus misschien wel goed dat het even is afgezegd. Op naar een tweeling ;)

Boboke, wat heerlijk dat je niet met een gat in je mond hoeft te zitten voor 3 maanden. Lijkt me ook niet zo fijn. Wel jammer dat er zo'n wachtlijst voor is. Heb je er veel last van?
    Hier heb ik Joep ervan kunnen overtuigen te testen. Helaas had ik het liever niet gedaan. Vanmorgen negatief getest op dag 12 na TP dus dan weten we ook wel zeker dat deze poging niet geslaagd is. Maandag nog bloedprikken en da hopelijk snel na IVF2 toe. Vandaag wel een baaldag, wil het liefst alleen maar op bed liggen en niks doen.

Elise, ik hoop dat de bijwerkingen wat afnemen nu met de Goral F. Wat een pech heb je toch deze ronde met bijwerkingen. Wanneer mag je voor een echo?

16. Veerlev

Veerlev Actief lid

2 aug 2012
    471
    85
    28
    NULL
    Brabant
    Meisje1977 -- 1e kindje

Stimulerende fase:
    Elise-- 1e kindje-- ICSI2 -- 28-8 Gonal-f (06-09 1e FM)

mama3e --

Zwanger:

VeerleV -- 1e kindje -- cryo IVF 1 mislukt, oktober IVF2

Miskraam

17. Fisher

Fisher Bekend lid

18 mei 2013
    598
    0
    0
    NULL
    NULL
    Veerle, hele dikke knuffel! Baal er maar van! Wat een onwijze klote ronde in augustus gewoon geen geslaagde kansen :(

18. Miepje1985

Miepje1985 Actief lid

26 sep 2012
    369
    0
    16
    Friesland
    Veerlev heel veel sterkte en een knuffel.

19. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    Veerle, wat verdrietig. Echt balen! Ik snap dat je je zinnen niet kunt verzetten. Inderdaad wat een onwijs slechte tijd was het in augustus in dit forum. Ik wens je veel sterkte! Jouw tijd, beter gezegd onze tijd, komt ook.

20. sylviabobo

sylviabobo Actief lid

19 dec 2010
    331
    0
    0
    Noord-Holland
    Bah Veerle :( Een hele dikke knuffel!

Deel Deze Pagina