Veerle, ik snap dat je je niet goed voelt en dat je baalt.... maar het kan toch nog? Of heb ik nu gemist dat je ongesteld bent geworden? Sorry.... maar ik merk dat ik het niet zo goed snap.... voor mij is er namelijk altijd hoop, zolang geen bloed. Dikke knuf!
Dank jullie wel dames, doet mij goed! Vandaag veel gehuild, maar dat is af en toe ook wel eens goed denk ik. Augustus is inderdaad niet echt een mooie maand op dit forum. Alleen jan10 is zwanger geworden in deze maand als ik het goed heb. Elise, er is inderdaad nog geen bloed maar dat komt door de progynova die ik tot vandaag heb geslikt. Maar ik zit 12 dgn na TP en 15 dgn na bevruchting dus als dit nog positief wordt heb ik een wereld wondertje in mijn buik . ( maar stiekem hoop ik ook nog een heel klein beetje dat ik een onwijs late innesteling heb gehad en heeeeel langzaam HCG aanmaak ) Hoe gaat het met de andere dames?? Gaan we voor mooie resultaten in september en oktober?
Ik ben eigenwijs en blijf toch nog een beetje voor je door dromen hoor... Voor mij is altijd... geen bloed, geeft moed (en ook la is het 15 dagen na bevruchting... het eitje en de hormonen hebben minimaal 10 tot 14 dagen nodig om in te nestelen en hormonen (HCG) aan te maken, dus..... hoop....) Huilen kan heerlijk zijn en opluchten! Fijn dat je het hebt kunnen uiten en er even aan hebt toegeven, Het proces is gewoon zwaar en soms is het teveel. Hopelijk kan je straks toch lekker slapen. Dikke knuf!
pfff Veerle, wat onzettend rot... had het zo gehoopt, dat deze maand in ieder geval nog positief werd afgesloten... Hele dikke knuffel!! Ik duim overigens nog steeds met je mee dat het een late innesteling was!!!!! Minigirl, veel succes vandaag!!!!! op naar een plakker. Laat dan in ieder geval september, oktober en november goede maanden zijn! Goed dat je nog even overlegd hebt over de scan! Boboke, fijn dat het allemaal zo snel kan en geen vertraging meer oplevert. Jullie hebben al genoeg vervelende tegenslagen gehad! Fisher, wat heerlijk dat je je zo goed voelt! Dan moet dit m gewoon gaan worden deze keer!! Tamara en Kiarax, hoe is het met jullie?? Elise, ik hoop dat je je al weer wat beter voelt! Vervelend dat al die rommel (=medicijnen) je zo slecht kan laten voelen he. Alles voor het goede doel, maar zou toch fijn zijn als het iets minder vervelend zou zijn allemaal.... Shereen, hoe is het met jou? Begint je buik al wat dikker te worden? En niet al te veel last van kwaaltjes? Je zit al bijna aan de 20 weken echo, spannend! Oh ja, Boboke, wel ooit aan gedacht, het buitenland, maar dat gaat m niet worden. Ik zit wel een beetje in een lastige situatie. We hebben al een lief klein wondertje en met mijn man heb ik ook afgesproken dat we niet tot het uiterste zullen gaan, maar dat we in principe na poging 3 gaan stoppen. Een evt 4e poging sluit ik niet helemaal uit, maar voorlopig stopt t bij 3. Het vergt ook te veel merk ik. Heb er nu in totaal in 2,5 jaar 4 puncties, 6 tp's en heel veel wachttijden en spanning op zitten..... Hoe graag ik ook een lief klein broertje of zusje voor ons mannetje zou willen, voor ons houdt het dan wel op helaas. Maar uiteraard hoop ik van harte dat het de volgende keer wel lukt! We hebben volgende week woensdag weer een evaluatie, dus dan ga ik het maar weer eens aankaarten. Met een andere arts deze keer, dus wellicht dat zij ook een verfrissende blik heeft, over hoe het gelopen is en wie weet. We wachten weer rustig verder.....
Veerle hoop houden we denk ik allemaal tot er inderdaad bloed te zien is. En het is wel een keer tijd voor een wondertje in dit forum! Mini heel veel succes vandaag! Hopelijk ontdooit jullie Emmy goed en kun je zo plaatsnemen op de oh zo geliefde wachtbank . Elise hoe gaat t nu? Je bent nu toch ook begonnen met stimuleren? Merk je dat de klachten iets minder worden? Ik hoop t in ieder geval. Marjolein ik kan me voorstellen dat het je allemaal behoorlijk zwaar valt, zeker omdat je ook nog de zorg voor jullie kleine mannetje hebt en je niet even rustig aan kunt doen als je last hebt van alle hormonen. Natuurlijk hoop ik van harte mee dat het de volgende keer een plakkerd wordt, 3x is scheepsrecht hè ! Nog even voor je evaluatie, je hebt tot nu toe altijd vrij kort gestimuleerd tot je punctie, misschien is t een idee om met een nog lagere dosis te starten zodat de eitjes van betere kwaliteit worden? Zelfs 225eh vind ik best veel, zeker omdat je veel eitjes altijd hebt klaarliggen. Misschien heb je er dan misschien een paar minder maar wel meer kans op cryo's als de kwaliteit beter wordt. En zijn jullie ooit wel eens onderzocht op evt erfelijke aandoeningen? Misschien dat ze daarom niet goed doordelen? Ik ben in ieder geval heel benieuwd naar het volgende behandelplan bij jullie. Ego. Vanochtend dus weer een hysteroscopie gehad. Het zag er nu beter uit dan vorige keer, maar er zaten zoals ik verwacht had nog steeds een paar kleine resten, deze hebben ze, voor zover dat ging verwijdert. Het was te weinig voor een curretage dus dat is goed nieuws. De restjes die er zitten komen met een volgende menstruatie (en vandaag) eruit. Nu moeten we beslissen of ik 3 weken de pil neem, zodat ik zeker weet dat ik een menstruatie krijg en dan kunnen we daarna voor onze cryo gaan of we kunnen de natuurlijke menstruatie afwachten. Een dilemma dus... want wanneer komt die natuurlijke menstruatie? Als ik ervan uit ga dat wat er op vakantie gebeurd is een ongi was, zou ik binnen anderhalf tot 2 weken weken weer menstrueren. Het zou ook kunnen dat het nog een natuurlijke opruimbeurt was en ik nog helemaal geen eisprong heb gehad. Dus hoelang kan het dan duren? Wat zouden jullie doen? Ik ben in ieder geval opgelucht dat we eindelijk weer vooruit kunnen kijken. Ik zat er vooral deze week helemaal doorheen. Had echt de grootste moeite op mn werk om de dag door te komen en er zijn heel wat tranen gevloeid deze week. Nu weer op naar betere tijden, hopelijk voor ons allemaal! Liefs
Boboke, wat fijn dat het in het ziekenhuis goed ging. Jammer dat het er nog steeds niet helemaal schoon uitziet maar geen curretage is al erg fijn. Wat ik zou doen, geen idee. De pil geeft wel wat duidelijkheid en misschien rust maar het is ook weer extra troep in je lijf. Elise, ik hoop dat je gelijk hebt . Marjolein, het lijkt mij lastig altijd paraat te staan en je dapper te houden met zo'n klein ventje in huis. Maar je zult er ook veel moed uit halen als je hem vrolijk ziet. Ik hoop dat IVF3 gewoon gaat lukken met nieuwe technieken en je mannetje een prachtig broertje of zusje krijgt!
Boboke, bah, wat balen dat het toch nog niet helemaal weg was. Dikke knuf! Over je vraag, kun je niet hormonen laten prikken? Daar kunnen ze aan zien of er een cyclus bezig is, of dat je lichaam nog aan het herstellen is. Zelf zou ik 3 weken de pil nemen, dan heb je houvast en zekerheid. Dan hoef je geen gekke dingen te verwachten in die tijd, en mij persoonlijk geeft dat veel rust. Marjolein, ja als je al zon hummeltje rond hebt lopen lijkt het me nog lastiger. Je komt natuurlijk nog minder aan je rust toe. Sterkte meis, ik hoop echt dat 3 maal scheepsrecht bij jou waarheid is! Elise, hoe is het nu? Nog steeds zon last van bijwerkingen? Veerle, huilen is goed! Laat het er maar lekker uit! Een hele dikke knuffel!
Boboke, bloed laten prikken voor aanwezigheid op hormonen, bedoel ik. (ik had het niet zo duidelijk opgeschreven)
Veerle dat zijn nu juist de afwegingen waardoor ik niet weet wat ik moet doen. Ene kant rust, andere kant weer hormonen . Hoe gaat t vandaag met je? Nog steeds geen bloed? Sylvia dat had ik wel begrepen hoor dat je bloedprikken bedoelde . Maar daar hoef ik in mijn ziekenhuis al helemaal niet mee aan te komen, ze doen vaak al moeilijk over mijn schildklier controleren . Het lijkt weer zo lang 3 weken wachten, maar ja hoe lang wacht je anders. En wat zijn nu 3 weken met al die maanden die we al bezig zijn denk ik dan.
Boboke, ik snap dat elke keer het wachten te veel wordt. Aan de andere kant, als je drie weken aan de pil gaat, heb je wel weer 3 weken voor jezelf en zekerheid dat je na drie weken menstruatie krijgt. Dan kun je ondertussen de tijd nemen om weer verder op te knappen (mentaal). Het is niet niks wat je hebt mee moeten maken en nog steeds meemaakt.
Lief dat jullie mee denken, dank jullie wel! Lagere hoeveelheid zou een optie zijn, we zijn de 2e keer al een stukje lager gegaan (300 ->225). die 300 was vanwege de tweede ICSI in 2011. Dat gaf toen mooie resultaten. Maar dat is blijkbaar geen garantie. Ik heb zelf idd ook het idee dat het te snel gaat. Erfelijkheidsonderzoek zit standaard bij ICSI, omdat ze de bevruchting ook in het lab doen, en de natuurlijke selectie dus al uitvalt. Boboke, ik denk dat ik ook voor 3 weken de pil zou doen. Het zou mij een stuk meer rust geven en idd kun je die 3 weken even bijkomen. Ik zou de rust prettiger vinden dan om niet de extra hormonen te hebben. Wel fijn dat nu het meeste weg is en de rest straks vanzelf gaat. Jee zeg, jullie hebben er wel een hele lange, nare nasleep aan gehad. Hele dikke knuffel! Mini, wanneer heb je tp? Weet je al wat meer?
@Boboke, wat fijn dat het er beter uitzag nu en dat je geen curettage hoeft. Ik zou persoonlijk ook kiezen voor 3 weken de pil. Je heb zekerheid, duidelijkheid en geen onrust op het wachten. Je weet waar je aan toe bent. Ik zie het anders: je gebruikt al zoveel hormonen, de pil is zo licht, kan best er ook bij @Marjolein, ik begrijp wel dat je een grens stelt. Wat jij zegt, je hebt al 1 wonder... er nog 1 bij zou heel mooi en bijzonder zijn, maar de 'druk' ligt anders. Hier gaat het wel iets beter, maar helaas is de hoofdpijn niet verdwenen. Die had ik vorige keer ook met de gonal-f, dus ik ben bang dat hij niet verdwijnt..... Maar de misselijkheid, keelpijn en het chagrijnige is weg, dus ja, dit is wel te handelen!!! Zelfs vannacht een lange nacht gehad en heerlijk geslapen, dus dat doet ook goed!! Eerste echo is pas volgende week vrijdag.... dag 10 (maar heb dn 9 dagen gestimuleerd)
Dank jullie wel voor de reacties . Ik heb besloten inderdaad voor de rust te kiezen. Even geen gestress van wanneer komt die ongi nu? Meestal als je witl dat het komt, komt het niet dus ik heb net de eerste pil geslikt. Dat betekent dat we midden oktober waarschijnlijk eindelijk onze cryo-tp hebben . Marjolein ik dacht dat ze bij icsi alleen kijken naar de beste zwemmers, maar niet naar erfelijke aandoeningen. Weer wat geleerd. Blijf nog verder denken... Elise balen dat die hoofdpijn weer blijft, maar gelukkig zijn de andere klachten verdwenen. Voel je je toch weer een beetje meer mens. Voor je het weet heb je de punctie alweer! Mini ik ben ook wel benieuwd of je je tp hebt vandaag.
Boboke, groot gelijk heb je. half oktober een freezbeeb Elise, fijn dat het weer wat beter gaat. Voor je het weet idd alweer de punctie. Matjolein, hoe gaat dat eigenlijk zo'n erfelijkheidsbepaling? Is dat wat ze in Maastricht doen? Een chromosoononderzoek? Hier sinds een uurtje een mooie embryo aan boord Helaas heeft een cryo het niet gered en moesten ze de 2e ontdooien. Ik hoop dat deze mooi blijft plakken.
Jeeeeh mini op naar eindelijk weer eens n positief resultaat! !!! Wel balen dat 1 cryo t niet gered heeft, maar deze gaat t gewoon worden
Mini, Fijn dat je de cryo binnen hebt, op naar een plakbabe idd!! Duime, duimen, duimen.... Boboke, goed dat je voor de rust hebt gekozen! Op naar de ongesteldheid over 3 weken
Mini, wat fijn!!!!! Op naar een plakkerd!! Ik moet t nog even nakijken, volgens mij keken ze naar bepaalde genetische afwijkingen die aanwezig zouden kunnen zijn bij de ouders. Wat ze volgens mij bij pgd doen is het embryo testen voor ze het terug plaatsen. Hoop dat ik t zo goed zeg... Boboke, goede keus!