Wie ook IVF/ICSI in maart/april 2013?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door sylviabobo, 24 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Hoi meiden,

Hier gaat het redelijk... gisteren wel even overleg gehad of deze bijwerkingen allemaal echt normaal zijn.... maar ja, ik moet echt even volhouden tot vrijdag. Ik merk gewoon na 2 weken bijwerkingen dat ik het zat ben. Vandaag gaat het gelukkig wat beter en daar houdt ik me maar aan vast.
    Ik merk ook dat ik dan wel even meelees, maar reageren er gewoon niet van komt.
    Sporten gaat nog steeds, in iets mindere intensiteit (3 keer in de week sportschool), paardrijden ook(2-3 keer per week) .....je moet ergens afleiding van hebben ;)

@Veerle, wat balen dat de bloedtest negatief was.
    Wel fijn dat je 2 weken eerder mag komen en daardoor dus mss geen maand hoeft over te slaan.

@Marjorana, succes morgen met je gesprek.

@Jan10, wat fijn om te horen en wat bijzonder. Lekker genieten.

Meiden, verder ben ik de draad een beetje kwijt... sorry....
    ik kom sneller terug hoor, bijhouden is toch makkelijker :D

2. sylviabobo

sylviabobo Actief lid

19 dec 2010
    331
    0
    0
    Noord-Holland
    Veerle, wat goed! :D

3. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Even snel..

Veerle super fijn dat je eerder terecht kunt :D!

Marjolein heel veel succes morgen, ben benieuwd wat eruit komt.

Elise echt vervelend dat je dit keer zoveel last hebt van de bijwerkingen. Sterkte!

Truste!

4. Majorana

Majorana Bekend lid

29 apr 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    :DWauw, Elise, en dat noem jij mindere intensiteit... jeetje... Ik ben al blij dat ik 3x 30 minuten hardlooptraining red :) in de week. Knap hoor! En nog heel even volhouden, straks is het weer voorbij met hopelijk een heel mooi resultaat! Wel goed dat je het even overlegd hebt.

Net weer terug van het zh, en van de ene kant nog niet heel veel wijzer, alhoewel deze dame (was een andere, iets oudere arts deze keer) toch ook wel mijn gevoel bevestigde dat het allemaal wat snel ging met de stimulatie. Ze zei dat de kwaliteit van de eicellen niet optimaal was, alhoewel er wel vrij veel bevruchtingen waren.

Haar voorstel is om een klein stapje lager te gaan en we gaan over op puregon, hoewel dat volgens haar geen verschil maakte in werking, alleen de dosering zou handiger zijn. Kort of lang protocol had verder geen toegevoegde waarde, alleen dat ik met een lang protocol langer :D zou moeten prikken, en dat dus belastender voor mij is. Dus we blijven bij het korte protocol. Verder blijf ik toch ook maar weer proberen om pregnyl te gebruiken na de punctie ipv de utro. Het zou geen verschil moeten maken, utrogestan of pregnyl, maar ik heb een beter gevoel bij pregnyl (plus dat het een hoop gedoe minder is ).

En we gaan starten in oktober, met een punctie rond de 29e (ongeveer). Spannend, wel weer wat om naar uit te kijken nu.
    Heb inmiddels ook maar een afspraak gemaakt bij de kaakchirurg - het zit ons ook allemaal niet mee met die kiezen... Hopelijk is dit echt de laatste keer want ik wil er ook wel een keer vanaf zijn...

Sorry voor het lange bericht ;).... Al met al wel een goed gevoel bij, al blijft het toch allemaal kans-werk. We moeten het maar weer afwachten.

Een hele fijne dag allemaal, geniet lekker van het zonnetje!!!

5. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    #2705 Minigirl, 4 sep 2013
    Laatst bewerkt: 4 sep 2013
    Hoi meiden,
    even ego: ik heb al een bloeding (5 dagen na de TP en 10 dagen na de ovulatie). Heb het ziekenhuis gebeld, het kon een menstruatiebloeding zijn. Wel erg vroeg maar het kon. Ik moest het nog een paar dagen aankijken.
    :(

6. Majorana

Majorana Bekend lid

29 apr 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    He nee toch, minigirl, kl***... Hoop dat het een innestelingsbloeding is... Knuffel!

7. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    @ Marjolein, ik hoop ook dat het niet doorzet.
    Ik lees dat het zkh vindt dat de kwaliteit van je eicellen niet optimaal is. Waar baseren ze dat dan op als je wel veel bevruchtingen hebt? Is dat aan de hand van de kwaliteit van de embryo's ofzo?

8. Fisher

Fisher Bekend lid

18 mei 2013
    598
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Marjo, Fijn dat er toch iets concreets uit het gesprek is gekomen, hopelijk werkt het! Nog even een tijdje wachten, maar dan mag je weer aan de slag.

Mini, wat onwijs klote en onzeker voor je! Is het wel echt duidelijk een bloeding of alleen roze afscheiding?

9. Fisher

Fisher Bekend lid

18 mei 2013
    598
    0
    0
    NULL
    NULL
    Elise, dikke knuf, echt balen dat je er zo last van hebt. Hoop dat deze rond het dan ook dubbel en dwars waard zal zijn, aankomende vrijdag eerst fm toch...naja je hoeft geen antw te geven ik weet dat het je energie kost, zie vanzelf wel weer meer info van je verschijnen.

10. Majorana

Majorana Bekend lid

29 apr 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    Elise, ze hadden onder de microscoop gekeken en ze bevatten vacuoles (blaasjes). over het algemeen is dat niet al te goed volgens mij. Wel gek idd dat er dan zoveel bevrucht waren, maar blijkbaar is het uiteindelijk toch niet goed gebleken. Ik hoop met een lagere dosering iets minder snel en iets minder eicellen die van betere kwaliteit zijn te kunnen oogsten...

11. Veerlev

Veerlev Actief lid

2 aug 2012
    471
    85
    28
    NULL
    Brabant
    Jantien, wat een mooi nieuws. Nu wordt het echt een beetje werkelijkheid. Geniet ervan en op naar de 12wkn echo zonder teveel bijwerkingen

Elise,.wat balen dat het blijft aanhouden, snap dat je er wel een beetje klaar mee bent. Op naar goed nieuws vrijdag en snel een punctie.

Minigirl, hoop zo dat het een innestelingsbloeding is. Na 5 dgn al, wat een onzekerheid zeg. Ga keihard voor je duimen meid!!

Marjolein, blij dat er wat gaat veranderen, geeft weer wat hoop. Op naar prachtige eitjes, bevruchtingen en een zwangerschap!!

12. Majorana

Majorana Bekend lid

29 apr 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    Veerle, dan zitten we misschien weer samen op t wachtbankje! Gezellig!

13. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Marjolein wat fijn dat er nu wel veranderingen worden doorgevoerd. Welke dosering puregon moet je nu gaan spuiten? Ik had trouwens ook puregon en pip ook ;), hopelijk werkt het deze keer goed en krijg je mooie en goede emmy's!
    Ik dacht dat jouw kiesproblemen al verholpen waren? Heb je ook een ontsteking dan? Hopelijk geen pijn ervan.

Mini jeetje dat zou wel heel erg vroeg zijn. Hopen dat het inderdaad een innesteling is. Heb je normaal ook zo'n korte lf? Gebruik je nu trouwens ook utro?

Veerle en Marjolein is toch altijd gezelliger met meerderen op t bankje ;).

Sylvia ik zie in je onderschrift nod 19 september, dat is voor mij de dag van de laatste pil dus we zitten dan echt vlak na elkaar op t bankje :D.

Elise ik vind het echt bewonderenswaardig dat je de discipline nog hebt om zoveel te sporten (ook al is t voor jou nu minder ;)) terwijl je je zo beroerd voelt, knap hoor. Ik ben normaal al niet vooruit te branden op sportgebied :).

14. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    Elise, idd bewonderingswaardig hoeveel jij sport. Petje af hoor!

boboke en Sylviabobo, zo te zien gaan jullie straks gezellig gelijk op.

Fisher, hoe gaat het met jou? Merk je al iets?

Veerle, fijn dat je toch eerder terrecht kunt. Scheelt weer een maand.

Marjolein, jij wilt de volgende keer pregnyl gebruiken. Je had daar geen last van zeg je. Ik voelde me echt 'zwanger' onder Pregnyl. Ik vond het erg verwarrend. Maar plaatselijke capsules lijken me ook geen feest. Ik kan me voorstellen dat je voor Pregnyl kiest als je daar geen last van had. Maar je hebt kiesproblemen? Wat vervelend!

Hier is de menstruatie nog niet echt doorgebroken. De kleur vind ik lastig, lijkt rozig maar wordt later bruin. Slijmerig lijkt het. Ik denk dat het over een paar dagen doorbreekt. Ik had wel vaker vooraf dit soort afscheiding en tot nu toe nooit zwanger geweest.
    Boboke, Ik gebruik geen utro en heb over het algemeen geen hele korte lf.

15. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Hoi meiden,
    Dank voor de lieve woorden. Ik heb er maar aan toe gegeven en dat geeft ook wel weer rust. Op naar vrijdag. Ik ben een piekeraar, leef snel in mijn hoofd (zoals dat mooi heet) dus dat sporten moet ik doen om me te kunnen ontspannen en dingen te kunnen loslaten. Ik kom dan weer meer 'in mijn lijf' en voel de dingen beter dan dat ik alles weer lekker rationaliseer.
    Ohhh en met minder intensiteit bedoel ik, dat ik rustiger aan doe, die 3 keer in de sportschool... ik ga er niet minder om....

@Mini, wat balen dat je het gevoel hebt dat er alweer een menstruatie aan zit te komen :x
    Misschien is utro nog helemaal geen slecht plan. Onze Crohn is toch een slijmvliesziekte, en aangezien onze baarmoeder ook uit slijmvlies bestaat kan het misschien wel wat hulp gebruiken ;)

@Marjorana, wat fijn dat je een goed gevoel hebt bij het gesprek. En een iets ander schema met iets rustiger tempo, ik ga echt duimen dat dat voor jullie de juiste oplossing is.
    en 3 keer 30 minuten hardlopen is echt goed hoor!!!

@Fisher, idd as vrijdag de eerste fm meting. Ik kan niet wachten, hahahaha

Ik ga eens even een lijstje op zoeken.... ik ben echt de draad kwijt waar iedereen zit :(

16. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    In afwachting om te starten:
    Sylviabobo -- 1e kindje -- ICSI 2/cryo 1 -- september weer aanmelden
    Meisje1977 -- 1e kindje

Onderdrukkende fase (lange protocol):

Stimulerende fase:
    Elise-- 1e kindje-- ICSI2 -- 28-8 Gonal-f (06-09 1e FM)

Punctie/terugplaatsing/wachtbankje/NOD:
    mama3e --
    Minigirl -- 1e kindje-- IVF 1/ cryo, 30-08 TP
    Fisher -- 1e kindje -- ICSI 1 mislukt, 4 cryo's, 01-09 TP

Zwanger:
    Jan10 -- tp 6-8 -- zwanger--
    Pipsqueak -- 1e kindje -- IVF 1 -- zwanger --
    Kit -- 2e kindje -- IVF 1 -- zwanger --
    Sabinedl -- 1e kindje -- ICSI 1 -- zwanger -- 7/5 echo
    Staffie84 -- 1e kindje -- IVF 1 -- zwanger--14/5 echo
    Debs1 -- 1e kindje -- IVF 1 -- zwanger
    Poekies -- 1e kindje -- IVF 1 -- zwanger -- 14/5 echo
    Miepje1985 -- 1e kindje -- ICSI 2 -- zwanger 30/5 echo
    Christina90 -- 1e kindje -- ICSI 1 -- zwanger
    Shereen1987 -- 1e kindje -- IVF1 -- zwanger

Van het wachtbankje afgevallen:
    Kiarax29 -- 1ste kindje -- ICSI1, punctie 6-8, tp 9-8, testdatum 21-8
    Majorana -- 2e kindje -- ICSI2, punctie 8-8, tp 11-8, testdatum 26-8
    Taatje84 -- 1e kindje -- IVF2, punctie 9-8, tp 12-08, testdatum 26-8

VeerleV -- 1e kindje -- cryo IVF 1 mislukt, oktober IVF2

Miskraam
    Boboke--1ste kindje--IVF 1 MA 12+3, hartje gestopt op 9+2[/QUOTE]

17. Majorana

Majorana Bekend lid

29 apr 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    Mini ik hoop echt zo dat t van een innesteling is!

Die kies, tsja, is al 5 jaar n probleemgeval. Heb een paar jaar geleden n wortelkanaalbehandeling gehad. Begin dit jaar, omdat t bleef doorzeuren, naar de kaakchirurg geweest. Die heeft t opengemaakt, er zat n ontsteking binnenin. Maar is nog steeds niet helemaal over....

Ik ga 200 eenheden puregon spuiten. Ze durfde ook niet al te ver terug te gaan. En pregnyl is idd zwsch hormoon, je mag ook pas later testen ivm vals positieve testen. Ik moet dan na de punctie nog 3x spuiten.

Hoe is het verder met jullie allemaal?
    Fijne avond nog!!

18. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mini ik hoop echt dat je gevoel niet klopt, het wordt weer een keer tijd voor wat positief nieuws!
    Misschien, mocht het toch niet gelukt zijn, inderdaad volgende keer utro gebruiken, want dit zou wel heel snel zijn. Maar ik ga heel hard duimen dat het een innesteling is!
    Oh ja hoe was t eigenlijk bij de kno-arts of had je dat al verteld :(?

Elise wel fijn dat je door het sporten lichaam en geest weer op 1 lijn krijgt.
    Spannend vrijdag! Hopelijk een mooi aantal follikels, zodat alle bijwerkingen niet voor niks zijn ;) en dan op naar de punctie.

Marjolein ik zou wel kijken dat je het geregeld hebt met je kies voor de icsi, ze zeggen dat een ontsteking niet goed is voor een innesteling/zwangerschap. Ik hoop niet dat bij jou ook je kies eruit moet :(.
    200 eh is een mooie hoeveelheid. Had ik ook graag gehad, maar ze wilden bij mij niet hoger dan 150 vanwege het grote aantal follikels wat klaar lag bij de uitgangsecho.
    Ik hoop echt dat dit de succesformule gaat worden voor jullie :).

Ego. We hebben een nieuwe afspraak voor DD, 19 september. De andere was afgezegd wegens ziekte van de arts. Wordt een druk dagje, eerst DD en later consult bij de kaakchirurg waar alles wordt uitgelegd en kostenraming. En het is ook nog de laatste dag van mijn pil :D.
    Ben wel super blij dat ik nu sinds de hysteroscopie van vrijdag geen bloed of zo meer gehad heb, eindelijk na ruim 7 weken :):):D.

Fijne avond!!

19. Kiarax29

Kiarax29 Actief lid

23 jun 2013
    185
    0
    0
    @ allen ik wist niet dat een ontsteking slecht is voor een innesteling daar ben ik dan mooi klaar mee..want Reumatoide Atritis is een ontsteking aan je gewrichten ga dat toch is overleggen dan met de arts.
    dat zal dan wel vervelend nieuws zijn.

pff er is weer een hoop geschreven hou het niet meer bij zeg :D haha

@ Marjolein wat vervelend van je kies zeg hopelijk is dat snel in orde en gaan we weer met ze alle op het wachtbankje zitten was wel gezellig hihi

@ Elise goed hoor meid dat je ook best veel sport is wel beter voor je conditie enzo ik merk het ook hoor lang niet meer zo moe en veel actiever.

@ Minigirl wat vervelend dat het lijkt alsof je ongie moet worden hopelijk komt het niet zo ver, wil nu wel weeris positieve berichten lezen hierzo
    ik duim voor je dat je als nog zwanger bent hoor!

20. Taatje84

Taatje84 Fanatiek lid

27 okt 2012
    1.067
    0
    36
    Hoi meiden,

Ik ben een tijdje meelezer geweest.. Maar jullie gaan zo snel, dat ik de helft alweer vergeten ben, sorry.

Jan10, van harte meid, wat fijn dat je het hartje hebt gehoord. Geniet er maar lekker van.

Elise, wat vervelend dat je nou nog steeds zoveel bijwerkingen hebt, op naar het goede doel!! Sterkte nog even..

Minigirl, ik duim voor je dat het niets is!! Duim, duim, duim...

Kiara, hebben ze in eerste instantie al geen onderzoek gedaan naar reuma in combinatie met de behandeling?

Even ego : Ik moet a.s maandag een echo maken, zodat ik weer kan beginnen met progynova voor onze cryo tp. Ik vind het wel raar dat ze iedere keer een andere werkwijze aanhouden maar het zal wel ergens goed voor zijn.
    Ik heb nu een lekkere dag vrij genomen, en ga nu lekker een flinke fietstocht maken..

Fijne dag meiden..

Deel Deze Pagina