Wie ook IVF/ICSI in maart/april 2013?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door sylviabobo, 24 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Elise ook al had je t wel een beetje verwacht, het is dan toch een teleurstelling :(. Maar zoals je zegt, de Emmy in je buik wordt gewoon een plakbeebje!

Mini ja ik moet er ook aan geloven ;). Ik heb wel alleen fb aangemaakt voor het forumgroepje, ik ga verder geen openbare fb bijhouden of zo.
    Ik heb ook het lange protocol gehad. Ik kreeg na de onttrekkingsbloeding van de pil een uitgangsecho (dag3 geloof ik). Hierna moest ik nog een week wachten voor ik mocht beginnen met stimuleren, maar dit had met de planning van het ziekenhuis te maken. In principe kun je gelijk na die uitgangsecho beginnen. Dan is het natuurlijk afhankelijk hoe snel je eitjes groeien. Bij mij duurde het erg lang, heb 15 dagen moeten stimuleren! Je hoort, volgens mijn ziekenhuis dan, eerst een bloeding te hebben voor je mag gaan stimuleren, zodat je baarmoeder schoon is en het bms zich weer mooi kan gaan opbouwen. Ik hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt :).

2. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    boboke: thanks. Ik krijg het idee dat elk ziekenhuis het anders doet, afhankelijk van de planning.
    Zou jouw bloeding geen spotting kunnen zijn?

Elise: ik snap je teleurstelling; deze embryo gaat hem gewoon worden!

3. Majorana

Majorana Bekend lid

29 apr 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    Elise wat balen zeg, maar we gaan er vanuit dat deze lekker blijft zitten! Ze zijn altijd wel streng in utrecht qua invriesbeleid.

Gaat het goed met Sabine? Al een tijdje niets meer gehoord. 28 weken alweer, wat gaat het snel!

Boboke, vaag... geen idee, als het doorzet zou je idd even kunnen bellen.

Mini, ik weet (gelukkig) niets zinnigs te zeggen over het lange protocol ;)

4. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Minigirl ja het klopt wel wat je zegt dat ieder ziekenhuis zijn eigen planning heeft.
    Vwb die bloeding van mij, ik denk dat het gewoon mijn eigen menstruatie is die wil doorbreken aangezien ik midden in een cyclus gestart ben met de pil. Qua timing zou dat wel kunnen kloppen. Het is ook al iets meer geworden dus ik ga morgen wel het ziekenhuis bellen of ik nu niet gewoon kan stoppen. Mijn lichaam geeft schijnbaar aan dat het tijd is voor ongi ;).
    Wat vervelend dat jij trouwens al zo lang aan t kwakkelen bent met je gezondheid zeg. Hopelijk knap je snel op!

Elise hoe gaat t? Nog last van je buik?

Groetjes aan de rest!

5. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Goedenavond!
    Het gaat gelukkig elke dag beter, maar heb wel nog steeds buikpijn. Vanmiddag een niesbui....die doe ik niet graag over, ik ging door de grond van de pijn. Maar verder met de dagelijkse dingen gelukkig wel goed.

Met Sabine gaat het goed, ze komt hier eigenlijk niet meer. Ze moet wel rustig aan doen omdat haar placenta heel laag ligt. Verder een mooi buikje, leuk om te zien.

@Mini, in mijn lange protocol spuit ik 10 dagen decapeptyl en dan komt de gonal-f erbij. Volgens mij moest ik minimaal 12 dagen de pil slikken.... maar ik was al eerder begonnen en kreeg gewoon een datum om te starten met deca. Bij ons doen ze geen uitgangsecho's enzo......

Ik heb niet zoveel last van vriendinnen die zwanger zijn.... toen de eerste poging was mislukt kon ik het niet zo goed hebben, maar dat was al snel weer over.
    Ik heb wel dat als iemand die zwanger is en het verteld, dat ik wil zeggen... dat wil ik ook... ik ben al zolang bezig, wanneer is het mijn beurt. Maar ik kan wel blij zijn voor de ander.

6. Fisher

Fisher Bekend lid

18 mei 2013
    598
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Meidens, fijn dat je er zo nuchter mee om kan gaan Elise. Hoop dat de pijn snel weggaat.

Vrijdag gebeld door de dokter en toen heb ik eindelijk bevestigd gekregen wat ik al dacht. Ze zei dat ik na twee dagen mn eisprong zou hebben gehad na de deca, ze zei dat mn waardes zo waren dat ik nog niet zelf een eisprong zou hebben. Ik weet gewoon 200% zeker dat ik dinsdag mn eisprong heb gehad en niet woensdag waar ze vanuit gingen. Want ik had op die dinsdag mn eipijn en wist al dat als het niet zou lukken dat ik dan op dinsdag ongesteld zou worden en dat klopte precies! Dus dat heb ik tegen haar gezegd dus de volgende keer gaan ze het na de deca ook beter in de gaten houden want nu was het toch een dag terug geplaatst en ik denk dat als het al zo klein is gerust iedere dag telt. Fijne is dat ik nu wel echt weet dat ik mn eigen lichaam wel goed aanvoel dan weet ik het voor een volgende keer. Verder word er de volgende keer eentje terug geplaatst pas bij drie mislukte keren mag je er twee terug.

Vrijdag nog een onwijs blunder moment op het werk, schaam schaam! Ik had even snel op het forum gekeken en ging daarna vergadering in en we gebruikte mijn laptop op het grote scherm, ik moest op intranet wat opzoeken dus klikte op de pagina die al openstond en toen BAM ZWANGERSCHAPSPAGINA! Vol in beeld, ik gelijk klik weg en weer nieuwe pagina openen en doorpraten alsof er niets aan de hand was. Jemig schaamde me dood! Zaten twee Managers bij die ervanaf wisten maar ook een paar die niets weten dus die zullen wel denken, naja volgende keer iets beter opletten.

Verder gisteren in de stroomende regen weer een voetbalwedstrijd gespeeld, ik rende volgas op een bal af en de grootste dame van de tegenstander met het hardste schot schoot op twee meter afstand volgas de bal midden in mn buik, zooooo ik lag gelijk op de grond. Gelukkig had ik mn buikspieren aangespannen maar lag wel even te huilen het was voornamelijk ook de schrik. Ik dacht echt: jemig dit moet ik echtniet krijgen als ik straks zwanger ben! De meidens uit mn team weten dat ik zwanger wil worden en vorig jaar was ik ook gestopt met spelen (wel trainen dat is minder fanatiek) omdat ik dus zwanger wilde worden en ik mezelf kennende zou ik nog een paar maanden doorspelen als ik zwanger ben. Maar ja ondertussen een jaar verder en nogniet zwanger heb ik besloten dit jaar weer wedstrijden te spelen omdat ik er klaarmee ben om rekening te houden met een eventuele zwangerschap. Zit wel echt te twijfelen of het verstandig is om nog door te spelen de eerste maanden als ik zwanger ben. Het was wel even schrikken. Zo sorry even lang verhaal over mezelf, was ik even aan toe.

7. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Elise gelukkig gaat het wat beter. En dan maar niet meer niezen hè ;):D!

Fisher "fijn" dat je gelijk had vwb je eisprong. Ik vind het wel heel goed van je ziekenhuis dat ze aangeven dat ze zich vergist hebben in de timing. Dat hoor je niet vaak!
    Oeps foutje :). Misschien konden ze wel helemaal niet zo snel zien wat er open stond...
    Als ik jou was zou ik toch oppassen als je zwanger bent met voetballen hoor. Ik zou veel te bang zijn, dat je inderdaad een bal in je buik krijgt en er iets gebeurt met je kindje. En dat na alle moeite die we ervoor moeten doen. Tot die tijd natuurlijk gewoon lekker blijven spelen.
    Is je buik al wel wat hersteld?

Groetjes aan iedereen :)

8. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ben ik helemaal vergeten te vertellen dat ik vandaag het ziekenhuis gebeld heb ivm mijn beginnende bloeding en......ik mag stoppen met de pil :D. Ik had natuurlijk vanochtend mijn pil nog niet ingenomen, dacht dat kan altijd nog mocht ik toch door moeten gaan ;). Denk dat mijn ongi morgen dan echt zal doorzetten. Hierdoor komt de cryo-tp dan al begin oktober :).

9. Taatje84

Taatje84 Fanatiek lid

27 okt 2012
    1.067
    0
    36
    Boboke, wat fijn dat je mag stoppen! Fijn dat het nu allemaal weer in zicht komt dan.

Fisher, ik zou ook voorlopig door voetballen maar als je zwanger bent, zou ik persoonlijk stoppen. Zoals boboke al zegt, je hebt er dan zoveel voor moeten doen.

In Rome is het echt heerlijk, super lekker weer, mooie stad en super eten. Echt genieten.

10. sylviabobo

sylviabobo Actief lid

19 dec 2010
    331
    0
    0
    Noord-Holland
    Hey meiden, ik heb wel meegelezen, maar had niet echt de tijd om te reageren. En ik was een beetje in een pestbui :p Ik had het een beetje druk, en de dingen liepen niet echt zoals ik ze wilde... Soms heb je dat ;) Nu gaat het wel weer :)
    Hopelijk nog maar 3 dagen wachten en dan weer een nieuwe poging! :)

Elise, balen dat er geen cryos zijn. Maar dit gaat hem gewoon worden! Jij wordt de eerste van een lange reeks succesverhalen vanaf nu, afgesproken? :p

Fisher, aiaiai, inderdaad een *ikkanweldoordegrondzakken* momentje. Maar ze zullen er vast niet lullig over doen, toch? Konden ze het wel lezen, als je het zo snel weer hebt weggeklikt?
    Je mag pas bij de 3e ICSI 2 emmys terug, toch? Niet bij de 3e terugplaatsing. Tenminste, dat dacht ik.
    En het voetballen klinkt inderdaad niet alsof het goed te combineren is met een zwangerschap...

Boboke, fijn dat je al mocht stoppen!

Tamara, ik ben al een beetje jaloers ;P Geniet ervan!

11. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Tamara ik ben ook maar een klein beetje jaloers hoor ;). Wij zitten hier maar in de regen....

Sylvia balen hè als dingen niet lopen zoals jij het wilt, daar kun je ook behoorlijk de balen van krijgen. Gelukkig gaat t nu weer wat beter.
    Nu gaan we echt bijna samen van start :). Op naar onze vriesbeebs :D.

Fisher je mag, zoals Sylvia al schreef, inderdaad pas 2 emmy's teruggeplaatst krijgen bij de derde icsi/ivf poging of als je ouder bent dan 38, maar dat duurt geloof ik nog een tijdje ;).

12. Fisher

Fisher Bekend lid

18 mei 2013
    598
    0
    0
    NULL
    NULL
    Boboke fijn dat je nu mag stoppen met de pil! Komt ook snel dichterbij! Tamara lekker genieten hoor! Hier is het baggerweer je mist niets!

Sylvia hoe begint de terugplaatsing bij jou, doe je hetin je normale cyclus?

Toegeven dat ze fout zaten deden ze niet dat was meer een conclusie die ik trok maar met de info die ik gaf gaan ze nu wel rekening houden dus dat isfijn. Bij icsi 1 mag je pas na drie mislukte pogingen er twee terugndus sws de volgende keer eentje en als ik er daarna nog twee over heb dan zouden die samen mogen. Eerlijk gezegd heb ik totaal geeen vertrouwen in deze cryos, maar mag niet klagen. We gaan wel zien

13. Fisher

Fisher Bekend lid

18 mei 2013
    598
    0
    0
    NULL
    NULL
    De volgende verse tp word idd een embryo en dan pas bij icsi 3 mag je er twee terug bij een verse tp. Snappen jullie het nog?

14. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Fisher volgens mij bedoel je met je laatste bericht hetzelfde als Sylvia en ik, maar wat je in je voorlaatste bericht zet snap ik niet helemaal. Krijg je nu dan, mocht de volgende cryo mislukken wat we natuurlijk niet hopen, 2 cryo's terug???

15. Majorana

Majorana Bekend lid

29 apr 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    Hopelijk ben je niet al te verkouden, elise..

Fisher, oeps!! Hopelijk hebben ze t allemaal niet gezien... Ik zou zelf denk ik ook even stoppen als het zover is. Van de andere kant zit t kleintje de eerste weken nog heel goed beschermd achter t schaambot, dus het zou wel moeten kunnen.

Boboke, fijn dat je mag stoppen! Toch wat eerder voor de cryo, fijn!

Sylvia, dat kun je idd wel eens hebben. Hopelijk is t snel weer voorbij!

Taatje, klinkt heerlijk daar! Wat een herfstweer is het hier. Geniet er nog lekker even van!

Mijn Icsi zal waarschijnlijk ook iets eerder zijn dan gepland. Ongi is aardig aan t doorbreken terwijl dat zondag pas zou moeten.. Ben wel blij met een extra rustmaand, is wellicht wel nodig.

16. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    fisher, wat een verhaal, dat je tijdens je presentatie ineens met zp op het scherm kwam :(. Veel 'buitenstaanders' weten denk ik niet meteen dat dit een forum is en wie weet ben je voor iemand anders aan het kijken (als ze het al gezien hebben).
    Over die tp kan ik niet helemaal meer volgen maar volgens mij mag je bij ons pas i.ig. vanaf 38 jaar 2 embryo's terugplaatsen, ongeacht hoeveelste poging. Misschien weet Taatje dat beter.

Taatje; ik ben ook een beetje jaloers op het mooie weer in Rome. Lekker hoor! Geniet ervan. Ps. weet jij of je 2 embryo's mag laten terugplaatsen bij een volgende poging bij ons? Ik begin eigenlijk te twijfelen.

Sylvia, altijd vervelend baaldagen. Het is soms niet anders. Hoe voel je je nu?

Majorana; altijd lekker zo'n extra rustmaand toch. Begin je dan wsl medio oktober?

17. sylviabobo

sylviabobo Actief lid

19 dec 2010
    331
    0
    0
    Noord-Holland
    Oh ja, iemand vroeg nog naar het lange protocol, ik heb ook het lange protocol gedaan. Bij was het zo:
    1e ongi langskomen voor een echo op dag 4 om te kijken of er geen cystes oid zijn
    CD4-17: pil
    CD17-24: pil + decapeptyl
    CD 25-27: deca
    nieuwe ongi , doorgaan met deca
    CD2; langskomen voor echo om te kijken of de pil zn werk heeft gedaan
    1e ICSI: CD3-15; deca + gonal f 150 (echo op dag 10, 14, 16)
    2e ICSI: CD3-17; deca + gonal f 150 (echo op dag 13, 16, 18)
    1e keer punctie op CD18, 2e keer op CD20, beide keren 14 goede eitjes geoogst :)

18. sylviabobo

sylviabobo Actief lid

19 dec 2010
    331
    0
    0
    Noord-Holland
    Boboke, dan kunnen we echt naast elkaar zitten :) Maar jij zal dan wel iets voor mij zitten, geef je dan wel het goede voorbeeld? ;P

Fisher, ja, bij mij maken ze een echo op CD10 in mn normale cyclus. Als mn eisprong dan dichtbij is krijg ik pregnyl om het te timen, en dan 6 dagen na pregnyl (4 dagen na eisprong) een tp...
    In ons zh geven ze de cryos (mits goed ontdooid) net zoveel kans als een verse, dus houdt hoop! :) X

Marjolein, zo, dat is best een stuk sneller dan verwacht! Dan gaat de tijd wel lekker snel! :)

Mini, nu gaat het wel weer gelukkig, maar ik heb sommige maanden (vaker wel dan niet, helaas) zon last van die laatste week voor de ongi. Stomme pms! Wie dat ooit heeft verzonnen! Tsss! ;P

19. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    Dat was ik, Sylvia. Bedankt! Ik had vandaag gebeld met ons zkh om het na te vragen en daar werd mij ook een vergelijkbaar schema verteld. Ik heb net uitgerekend en als het klopt, dan heb ik misschien net voor 20 okt een punctie. Ik kan dan misschien niet mee naar de high tea ben ik bang :(

20. sylviabobo

sylviabobo Actief lid

19 dec 2010
    331
    0
    0
    Noord-Holland
    Ow mini, dat zou jammer zijn, maar wie weet loopt het nog een beetje anders, het duurt nog meer dan een maand! Bij mij was de 2e keer ook anders dan de 1e keer, terwijl de protocollen hetzelfde waren...

Deel Deze Pagina