Bij mij hebben ze het als volgt uitgelegd; bij 3 mislukte pogingen dan mogen ze twee cryo's terugplaatsen (als je er genoeg over hebt) Ik heb twee pogingen gehad en nog 3 cryo's over. Stel dat de volgende goed ontdooid en ik heb er nog twee over, dan mogen die laatste twee tegelijk. Je hebt dus aardig wat cryo's nodig voordat je er twee terug mag. Stel dat mn cryo's niets worden dan word bij ICSI2 de verse tp 1 embryo...ennuh hoe het daarna zit met de cryo's? zo ver heb ik niet doorgevraagd, hopelijk ben ik voor die tijd zwanger, fingers crossed! Sorry ik hoop niet dat ik sommige in de war heb gebracht, misschien verschilt het protocol ook per ziekenhuis..? Syvia dan hebben wij hetzelfde protocol, alleen heb ik mijn echo wat later omdat mijn eisprong meestal pas rond dag 16 komt. Moet jij ook urine sparen? Ik mag vanaf zaterdag weer drie potjes per dag sparen. Mini ik hoop dat je er toch bij kan zijn, zou leuk en gezellig zijn! Ik ben een beetje kwijt hoe ver iedereen is, maar zouden er dames zwanger kunnen zijn op 20 oktober? Ik zou het kunnen zijn, al heb ik er geen vertrouwen in, Elise maar die gaat niet mee volgens mij toch..? Zou leuk zijn als we op wat prille zwangerschappen kunnen toosten
@fisher, dan heb jij inderdaad een andere regel voor de terugplaatsingen. Ik moet echt wachten tot ICSI3 voordat ik er 2 terug zou mogen. Ik moet misschien zelfs wel eerder komen, de laatste keer heb ik maar 1 echo gehad, en moest ik gelijk al de pregnyl zetten. Mijn eisprong is meestal dag 12/13. Ik hoef ook geen urine op te vangen. Ze doen echt alleen met een echo kijken, en als ze het niet vertrouwen bloed prikken. Ik zou de 20e zwanger kunnen zijn. Als ik ook echt over 2 dagen mag beginnen, dan zou ik wsl dat weekend mn NOD volgens het zh hebben (mijn eigen NOD is wel al eerder, maar van het zh moet je altijd 15 dagen wachten...)
De regels voor het terugplaatsen van embryo's sinds 2013. Eerste twee pogingen (compleet) 1 embryo per keer. De derde poging mogen er 2 geplaatst worden. Dit heeft vooral met de Risico's van een tweeling zwangerschap en geld te maken. Er zijn nogal wat risico's aan verbonden. Maar het kan zijn dat ziekenhuizen hun eigen werkwijze hebben, dat weet ik niet. Sylvia, wij lopen precies gelijk! Ik heb vanavond de laatste pil. Vrijdag/zaterdag ongi. Dag 14 heb ik dan echo en dag 17 terugplaatsing. Ik zit als het zo verloopt op dag 13 na tp 20 oktober.
Als het goed is word ik deze week ongesteld en dan zouden ze een cryo terugplaatsen in mijn normale cyclus dus dan zou ik ook voor de 20ste een cryo hebben dus word inderdaad gezellig dan bij de High thea Marjolien
Marjolein fijn toch dat het allemaal nu weer iets vroeger wordt. Mag je nu dan ook al beginnen of pas bij je volgende ongi? Mini dat zou wel heel jammer zijn. Hopelijk komt het allemaal net goed uit qua timing. Fisher dan hebben ze inderdaad bij jou in het ziekenhuis andere regels als de standaard regels. Als het allemaal loopt zoals gehoopt zou ik ook net rond 20 oktober kunnen testen . Het wordt nog druk komende weken en hopelijk een grote roze/blauwe golf . Hier heeft mijn ongi nog niet echt doorgezet, maar ik heb wel al sinds zondag helderrood bij het afvegen. Ik zat zelf al te denken dat er misschien dit keer niet meer komt als gevolg van 2x de hysteroscopie in 1 week . Als er morgenochtend nog niks gebeurd is toch maar weer even bellen. Wil mijn eisprong niet missen!!!!
Tamara, dat wordt nog druk op dat bankje straks, Boboke is ook rond die tijd aan de beurt, en Kiarax ook Allemaal in dezelfde paar dagen! Boboke, en door de pil is het misschien ook wel minder? Ik zou zeggen: gisteren = 1e dag helder rood = 1e dag nieuwe cyclus!
Boboke, ik zou zeker morgen even bellen, zou rot zijn als je cyclus begonnen is en je je eisprong mist. Ik was de laatste keer echt minimaal ongesteld. Gezellige drukte volgende maand! Hopen op veel goed nieuws.. Wij doen alleen deze cryo's nog en dan houden we het voor dit jaar voor gezien. Peter heeft vrijgevraagd en als ik niet zwanger ben, gaan we in december 3,5 week naar Indonesië..
Sylvia: ik zou ook even bellen. Misschien kan de echo een paar dagen eerder. Taatje: Indonesië klinkt als een goed plan! Ik lag over nod dagen op 30-10. Dat bracht mij aan het denken (kennelijk doe ik dat anders niet ) Is er na een tp niet al 'in principe' sprake van een zwangerschap totdat het tegendeel blijkt?
Mini, volgens mij is dat theoretisch wel ongeveer waar, al is het wel een beetje een gek idee omdat je pas echt zwanger bent als het ingenesteld is.... Boboke, bij mij loopt de cyclus ook wel weer raar. Is nu ook weer gestopt na even wat rood... Wat is dat toch met die cycli van ons?? Maar in jouw geval zou ik zeker even bellen, zou idd erg vervelend zijn als de cyclus toch begonnen is. Met de pil was het bij mij idd ook altijd een stuk minder. Taatje, ik hoop uiteraard dat jullie Indonesie nog even lekker uit kunnen stellen vanwege een zwangerschap maar wel een heerlijk idee zeg! Wij hebben altijd geroepen dat we nog een keer naar Bali terug willen (10 jaar geleden was dat onze eerste grote vakantie samen, weet nog goed dat mijn ouders het nog spannender vonden dan ik ) was echt prachtig daar!! Zijn jullie nog lekker van de Italiaanse zon aan het genieten? Ik begin niet deze cyclus, moet nog een maandje wachten. Ik denk dat ik ergens rond de 20e ga beginnen met spuiten Zou echt super zijn als er al wat prille zwangerschappen zijn, de 20e!
Tamara, heerlijk! Gaaf man, Indonesie, al hoop ik natuurlijk dat je dat nog een paar jaar moet uitstellen ;p Mini, ik vind het fijn om te denken dat ik na een tp al zwanger ben
Tamara wat super leuk zeg Indonesie!!! Maar toch hoop ik dat jullie niet kunnen gaan . Hoeveel cryo's heb je nog? Mini ik denk ook altijd zwanger tot tegendeel bewezen is ! Marjolein vroeger had ik echt een cyclus waar ik de klok op gelijk kon zetten, maar na de miskraam is er natuurlijk ook nog geen regelmaat in gekomen. Alleen al omdat ik 7 weken last heb gehad van bloedingen en daarna aan de pil ben gegaan . Waarschijnlijk zijn het bij ons toch al die hormonen die ons lichaam in de war brengen. Op zich natuurlijk wel fijn als je ongi zo kort duurt. Marjolein hoe gaat t nu met je kies? Nog napijn? Hopelijk is het nu eindelijk klaar voor jou! All. Vandaag weer gebeld en ik heb voor volgende week dinsdag een echo. We zijn nu gewoon uitgegaan dat maandag de eerste dag was. De echo is dus op dag 9. Voor het ivf gebeuren was mijn cyclus tussen de 26 en 28 dagen dus we zijn dan in ieder geval nog op tijd. Morgen een spannende dag! Om 8 uur al de afspraak in DD, dus we vertrekken om 6 uur 's ochtends . Het is voor ons maar een uurtje rijden, maar het is daar wel altijd heel druk met verkeer en we willen zeker niet te laat komen! 's Middags ook nog naar de tandarts om het behandelplan te bespreken voor het trekken van mijn kies en het plaatsen van het implantaat. Ik heb maar de dag vrijgenomen, dan hoef ik ook niet te stressen om nog een paar uurtjes te gaan werken.
Goed dat je gebeld hebt, boboke! Is toch prettig om te weten dat je opv tijd bent! Is wel logisch idd dat jouw cyclus wellicht nog wat van slag is. Is ook niet niks wat je allemaal op je pad kreeg.. Heel veel succes morgen!! Spannend! Ik ben weer terug vd kaakchirurg. Was geen pretje, al is het niet pijnljk. Ze hebben echt super verdovingen. En ik heb n boel ibuprofen 600 mee . Ik zal morgen wel wat uitgebreider vertellen, ben echt helemaal suf nu, ga zo lekker even op de bank liggen.
Boboke, goed dat je hebt gebeld, liever de echo een paar dagen te vroeg dan nét ff te laat Succes morgen, hopelijk hoef je niet teveel heen en weer te racen! Majorana, ik hoop dat je snel opknapt!
Hier, ik weet niet of morgen mn ongi al gaat beginnen. Normaal voel ik het de dag van tevoren wel aankomen (krampen, hoofdpijn), maar daar heb ik nu nog geen last van...
Marjolein beterschap! Sylvia zul je altijd zien dat het dan niet komt . Maar op het moment doen meerdere cyclussen vreemd dus wie weet heb je deze keer van tevoren geen tekenen, maar morgen wel je ongi.
Zow, even het lijstje opgeduikeld... In afwachting om te starten: Sylviabobo -- 1e kindje -- ICSI 2/cryo -- september aanmelden Meisje1977 -- 1e kindje -- IVF 2 -- beginnen in November Majorana -- 2e kindje -- ICSI 3 -- beginnen in oktober VeerleV -- 1e kindje -- IVF 2 -- beginnen in oktober Boboke -- 1ste kindje -- IVF 1/cryo -- in september Taatje84 -- 1e kindje -- IVF 2/cryo -- Kiarax29 -- 1ste kindje -- ICSI 1/cryo -- eind september aanmelden Onderdrukkende fase (lange protocol): Stimulerende fase: Essy -- 4e kindje -- IVF1 -- 6/9 1e FM Punctie/terugplaatsing/wachtbankje/NOD Elise -- 1e kindje -- ICSI 2 -- 10/9 punctie, 13/9 TP -- NOD 27/9 Zwanger: Jan10 -- zwanger -- Pipsqueak -- 1e kindje -- IVF 1 -- zwanger -- Kit -- 2e kindje -- IVF 1 -- zwanger -- Sabinedl -- 1e kindje -- ICSI 1 -- zwanger -- Jongetje Staffie84 -- 1e kindje -- IVF 1 -- zwanger-- Debs1 -- 1e kindje -- IVF 1 -- zwanger Poekies -- 1e kindje -- IVF 1 -- zwanger -- Miepje1985 -- 1e kindje -- ICSI 2 -- zwanger -- Christina90 -- 1e kindje -- ICSI 1 -- zwanger Shereen1987 -- 1e kindje -- IVF 1 -- zwanger-- jongetje Van het wachtbankje afgevallen: Minigirl -- 1e kindje -- IVF 1/cryo, 30/8 TP Fisher -- 1e kindje -- ICSI 1/cryo, 1/9 TP Miskraam: Boboke -- 1ste kindje -- IVF 1, MA 12+3, hartje gestopt op 9+2
Boboke, nou ik hoop het! Ik moet ook wel zeggen dat mijn laatste 2 cyclussen ook 1 en 2 dagen langer hebben geduurd. Maar die daarvoor was die enorm lange, dus ik dacht dat dat nog een beetje naweeen waren of zo. Misschien is mn nieuwe cyclus nu wel 1 of 2 dagen langer... We zullen zien...
Het is wat met die cyclussen van ons. Helemaal in de war van alle hormonen en rotzooi.. Wij hebben nog twee cryo`s, hoop dat ze per stuk goed ontdooien. Zojuist thuis aangekomen, kreeg op schiphol een berichtje, dat mijn zus 4 dagen overtijd is en zaterdag gaat testen.. Ondanks dat ik het echt geweldig zou vinden om tante te worden, steekt het me diep van binnen heel erg. Ze is sinds 5 weken gestopt met de pil... Voel me er echt rot onder, dat ik het zo voel.. Bah...
Niet rot voelen, taatje, is toch logisch! Tuurlijk ben je blij voor ze, maar het is ook zo'n contrast, jullie die er zoveel moeite voor moeten doen en zij zouden dan in de 2e ronde al zwanger zijn. Is ook niet eerlijk. Hele dikke knuffel! Geniet nog even na van jullie fijne dagen en we duimen heel hard dat het voor jullie straks ook raak is!!