Wie ook IVF/ICSI in maart/april 2013?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door sylviabobo, 24 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiarax29

Kiarax29 Actief lid

23 jun 2013
    185
    0
    0
    @ taatje heb ik ook meegemaakt met me zus.
    Begon te huilen toen ze het vertelde en baalde gewoon.
    Maar nu eenmaal verder ben ik blij dat er toch weer een baby in de familie komt die ik als tante lekker ga vertroetelen.
    X

2. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    @Taatje, dat kan ik me heel goed voorstellen. Als jij er zoveel moeite voor doet en bij de ander lukt het 'gewoon' zo snel.....het is niet, dat je ze het niet gunt, het voelt alleen zo rot omdat jij het ook zooooo graag wilt.

Mijn hormoonhuishouding was gelukkig niet zo erg in de war na icsi 1. dus ik kan niet met jullie meepraten daarover.

@Marjorana, een beetje kunnen slapen of gaat het wel met de pijn nu?

En wat betreft terugplaatsing en al zwanger zijn. Bij de pt zei de arts wel "je moet nu alles doen alsof je zwanger bent" maar zo voelt het voor mij niet hoor!
    Zolang ik geen 2 streepjes heb gezien, ben ik ook niet zwanger. Ik zou mezelf daar echt gek mee maken. Maar het voelt wel anders dan bij de KID's want dan weet je niks....nu weet je wel dat er "iets" moet gaan innestelen.... hahahhaa.... lekker ingewikkeld weer ;)
    Wel grappig om te lezen dat een ieder dat anders ervaart.

Vanmiddag moet ik aan de Remicade (medicijninfuus) en ik vind het nu toch wel erg spannend met een embryo in mijn buik..... Ik weet dat deze medicijnen kunnen, maar toch....bij de KIDS wist je natuurlijk niet of er een bevruchting had plaats gevonden en bij de vorige ICSI had ik het infuus pas nadat ik ongesteld was geworden.

3. sylviabobo

sylviabobo Actief lid

19 dec 2010
    331
    0
    0
    Noord-Holland
    Tamara, he bah, natuurlijk ben je even van slag af. Het is niet dat je hun niet gunt, maar het voelt zo verdomde oneerlijk. Een dikke knuffel!

Elise, ik kan me voorstellen dat het niet prettig voelt om nu aan de medicijnen te moeten. Moet je dat infuus vaak?

4. Fisher

Fisher Bekend lid

18 mei 2013
    598
    0
    0
    NULL
    NULL
    Taatje ik snap helemaal dat je dat zo voelt, je wilt en bent ook wel blij voor haar als het zo is maar toch voelt het dubbel.

Elise, hoe gaat het verder met je, ben je alweer lekker aan het sporten, jij bent toch de sportieveling? Wanneer mag je eigenlijk testen?

ego: ik heb echt een rot week. Geen idee waar ik last van heb maar heb echt onwijze ups en downs en dat de hele dag door. Voel me emotioneel een wrak. Ik heb het ook erg druk op het werk dus misschien is het een combi ofzo. Dinsdag hoorde ik van vrienden die ivf 2 hebben gehad dat ze zwanger zijn, ik ben echt super blij voor ze maar merkte ook wel dat het dubbel voelde, ik voel me nu zo achterlopen. Tijd lijkt nu gewoon voorbij te kruipen sinds we dit traject in zijn gegaan. Het is een jaar geleden dat het braderie was in Boskoop en toen vertelde ik tegen een oud klasgenootje dat we al bijna een jaar bezig waren met een kindje krijgen en straks ga ik haar weer zien en dan nog steeds geen kindje, bah!

5. sylviabobo

sylviabobo Actief lid

19 dec 2010
    331
    0
    0
    Noord-Holland
    Fisher, ik vind het niet zo gek dat je je ellenidg voelt. Je hebt net 2 mislukte pogingen achter de rug. Dat gaat niet in je koude kleren zitten. Doe het een beetje rustig aan, en probeer niet teveel druk bij jezelf te leggen. Je mag alweer bijna langskomen voor een cryo, en wie weet is drie maal ook echt scheepsrecht ;) Een dikke knuffel meis.

6. sylviabobo

sylviabobo Actief lid

19 dec 2010
    331
    0
    0
    Noord-Holland
    Boboke, ben je al terug? Ik ben zo beniewd naar je afspraak! Hoe was het in DD?

7. Majorana

Majorana Bekend lid

29 apr 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    Fisher, wat balen dat je je zo voelt! Het kost een hoop tijd, maar het gaat vast helemaal goedkomen! Jullie eskimootje blijft straks gewoon lekker plakken! Ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt! Het is in ieder geval al bijna dinsdag, dan ben je weer een stapje dichterbij! Knuffel!

Lastig, Elise, van het infuus. Lijkt me heel dubbel. Maar als het uitgezocht is en ze zeggen dat het kan, zal dat wel zo zijn....

Sylvia, is het al doorgezet? En bij jou, Kiarax?

Boboke, veel succes in DD (al ben je daar waarschijnlijk al weer klaar nu)! En straks bij de tandarts ook!

Nou, ik heb mijn dagje wel weer gehad gisteren.. Moest om 14.45 bij de kaakchirurg zijn, en was gelukkig net op tijd (beetje laat vertrokken;)). Was ook vrij snel aan de beurt, verdoving gezet (waarom zijn de verdovingen altijd zo vervelend om te zetten?) en vervolgens 15 minuten in spanning liggen wachten, want in de tijd dat de verdoving ging werken ging hij even wat anders doen. Daar lig je dan. Hoofd opzij en ogen dicht en dan vooral niet denken aan het feit dat je kaak gewon 'even' opengemaakt wordt. Ging eigenlijk heel goed, maar toen moest hij het dus even schoonmaken. Of dat nou de vorige keer voorzichtiger ging of dat hij een andere vloeistof had nu weet ik niet, maar er ging dus een scheut van die chlooroplossing mijn keel in. Dat was dus echt niet grappig... Begon best te branden en ik moest enorm kokhalzen en boeren en hij wilde het wortelkanaal vullen. Nou dat ging dus niet meteen... Getver zeg, wat was dat smerig en vervelend. Krijg er nog de rillingen van. Gelukkig ging het daarna vrij snel. Hij vertelde nog wel even wat hij gedaan had, maar dat is eigenlijk langs me heen gegaan. Komt er wel op neer dat de wortelpunt die hij de vorige keer had weggehaald dat daar nog wat ontsteking zat en het andere kanaal heeft hij gevuld. Nu moet ik nog eind okt terug voor controle om te kijken wat hij met dat tweede kanaal gaat doen. Zit dan wel met de start van de 3e ICSI, dus ik overleg wel even hoe of wat. Zit nu aan de ibuprofen 600 en ik moet zeggen dat ik behalve een dikke wang die wat pijn doet af en toe van al het getrek eraan er eigenlijk niet veel last van heb gelukkig. Hopelijk is het nu ook klaar. Dus dat hebben we dan ook maar weer gehad...

Fijne dag allemaal!!!!

8. sylviabobo

sylviabobo Actief lid

19 dec 2010
    331
    0
    0
    Noord-Holland
    Pff, Marjolein, wat een gedoe. Hopelijk is het nu echt over!

9. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Tamara daar hoef je je echt niet rot over te voelen hoor. Het is ook heel oneerlijk dat het bij zoveel anderen allemaal zo makkelijk gaat en wij moeten er zo lang op wachten :(. Dan komt vaak het gevoel naar boven "wanneer zijn wij nu eens aan de beurt?" Dikke knuffel
    Ik moet zeggen dat ik wel "blij" ben dat dat bij ons niet zo snel zal gebeuren, omdat mijn zus en zwager beiden vrijgezel zijn ;).
    Daardoor ligt de druk van een kleinkind wel volledig bij ons...

Elise zelfs als je die 2 streepjes ziet kan je het nog niet geloven hoor. Ik in ieder geval niet. Zelfs niet toen ik het hartje had zien kloppen. Volgens komt bij mij pas het besef dat het echt waar is als ik ons kind in mijn armen houdt...
    Kan me voorstellen dat je het nu spannend vindt met het infuus, maar wat er al gezegd werd, het is getest dus het zal geen kwaad kunnen.
    Hoe gaat t verder? Nog last van je buik?

Fisher vervelend zeg zo'n emoweek. Soms komt het net even iets harder binnen als je je beseft hoe lang we allemaal bezig zijn en nog steeds met lege handen staan :(. Dikke knuffel

Marjolein bah niet lekker!! Hopelijk is het nu afdoende wat hij gedaan heeft en ben je er nu vanaf. Bij mij zeiden ze dat zelfs het trekken van mijn kies en het plaatsen van het implantaat samen kan met een tp, maar beter is het natuurlijk om er van tevoren vanaf te zijn. Je mag dan nl ook geen ibuprofen meer...

All. Wij zijn vanochtend om half 6!!! vertrokken naar DD. Het zou bijna anderhalf uur rijden zijn en langs een paar drukke knooppunten dus we wilden wat extra tijd voor het geval we in de file zouden komen. Nou geen file gezien....We waren er dus al om 6.50 uur en de afspraak was om 8.00. Gelukkig waren ze wel al vanaf 7 uur open en konden we ons al aanmelden en een kop koffie pakken.
    Uiteindelijk tegen half 9 werden we binnengeroepen. Het was een hele vriendelijke man die ook echt naar onze problematiek kijkt.
    Er zijn een aantal dingen die wel aandacht behoeven, zoals mijn schildklier, maar ook immunologische vanwege mijn chronische darmontsteking. Ook is mijn luteale fase te kort (maar dit wist ik al) en prolactine iets te hoog. Dit alles samen kan er voor zorgen dat er problemen zijn bij het innestelen en/of het zwanger blijven.
    Voor nu heeft hij bloed geprikt waar dit allemaal nog een keer gecontroleerd wordt en maandag worden we gebeld met de uitslag daarvan en of ik medicijnen ervoor moet nemen.
    Ook wordt mijn amh gecontroleerd. Daar krijgen we op 1 oktober de uitslag van.
    Hij had in ieder geval niet veel goeds te zeggen over hoe mijn ziekenhuis nu te werk gaat met mijn cryo-tp. Aangezien ik nu nog geen enkele natuurlijke cyclus heb gehad, zou hij t beter hebben gevonden om t in een kunstmatige cyclus te doen om de hormonen te stimuleren. Ook raadde hij aan, mochten de bloedwaardes niet goed zijn, om de cryo-tp uit te stellen tot deze goed zijn. Dit hoefde niet zo lang te duren, omdat ze niet heel veel afwijken. Ik moet zeggen dat ik dat zelf eigenlijk niet zo zie zitten om het uit te stellen.
    Over het geheel genomen was hij wel positief over onze kansen, er waren alleen "een paar kleine wolkjes" die aangepakt moeten worden.
    Mochten de cryo's niet goed ontdooien of niet blijven plakken kunnen we in ieder geval gelijk doorstarten daar met de volgende ivf.
    Dus kort samengevat hebben we er een goed gevoel over en zijn we blij dat er nu verder wordt gekeken.
    Sorry voor het lange verhaal. maar het valt niet mee om samen te vatten :).

Zo nog even boodschappen doen en om 3 uur weer weg voor de tandartsafspraak.

Liefs Boboke

10. sylviabobo

sylviabobo Actief lid

19 dec 2010
    331
    0
    0
    Noord-Holland
    Boboke, wat goed dat ze gelijk alles bekijken en onderzoeken! Natuurlijk is het moeilijk om alles weer een maand uit te stellen, of misschien nog wel langer. Maar als het je kansen verhoogt is het misschien wel de moeite waard. Of zou het niet zoveel schelen?

Hier, zojuist de eerste druppels gespot, het zal vanmiddag toch wel gaan doorbreken, ookal waren de voortekenen er deze keer niet :) Morgen hoor ik of ik deze cyclus mag meedoen, duimen jullie mee?

11. Majorana

Majorana Bekend lid

29 apr 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    Boboke, dat klinkt goed! Wat fijn dat ze inderdaad naar wat meer dingen eromheen kijken en niet een standaard protocol volgen. Dat is in Nl volgens mij wel wat meer het geval. Ze kijken niet zo heel vaak naar mogelijke onderliggende problemen heb ik het idee. Super dat jullie er een goed gevoel bij hebben, dat is toch wel heel belangrijk. Kan me voorstellen dat je er niet op zit te wachten om het uit te stellen, op zich zou je idd gewoon hier door kunnen gaan met je cryo's en hopen dat daar een mooie zwsch uit komt! Maar het is in ieder geval fijn om dit achter de hand te hebben en straks met de uitslagen van de andere waardes kan daar misschien ook hier nog op ingespeeld worden.
    Enne, succes zometeen!

Sylvia, wat fijn, ik duim heeeel hard dat je mag starten! Spannend!!

12. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sylvia wat fijn dat het nu toch netjes op tijd komt :).
    Het is echt heel dubbel. Aan de ene kant wil ik nu gewoon weer een kans hebben, maar aan de andere kant gooi ik er juist misschien weer 1 weg.
    Dr. S in DD zei ook dat we toch wel een beetje haast moeten maken (zo oud als ik ben ;)), maar aan de andere kant moet ik misschien wel weer een tp uitstellen :(.
    Op dit moment ga ik gewoon liever door (tenzij de uitslagen echt heel beroerd zijn natuurlijk), we hebben nu al zo lang weer stil gestaan en ik haal juist mijn positiviteit uit het feit dat er eindelijk weer iets gaat gebeuren. Ik geloof dat ik het mentaal te zwaar vind om juist niet door te gaan. Misschien gaat het dan inderdaad niet goed en ga ik sneller naar ivf2. In DD hebben we wel de mogelijkheid om er direct 2 terug te laten plaatsen ;), dus dat vind ik ook wel een pre.
    Het is natuurlijk ook nog de vraag of ze goed ontdooien...stel ik wacht nog 1 of 2 maanden en dan ontdooien ze niet goed. Dan heb ik die tijd voor mijn gevoel weggegooid.
    We wachten eerst de uitslagen maandag maar af en dan kijken we wat de juiste beslissing is.

13. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    Elise: succes met je Remicadeshot!! Wie weet is het juist wel goed voor de innesteling om juist nu een flinke dosis anti-tnf in je lichaam te hebben?

Taatje; dat is inderdaad niet zo fijn om te horen. Ik moest ook even slikken en de hele nacht huilen toen mijn zus en zwager 2 dagen voor mijn punctie kwamen vertellen 6 weken zwanger te zijn binnen 3 maanden na het stoppen van de pil. Inmiddels ben ik wel aan het idee gewent maar ik vind het nog steeds moeilijk om met haar over haar zwangerschap te praten. Daardoor is ons contact ook weer wat afstandelijker geworden, helaas.

Marjolein; wat een verhaal! gelukkig is het voor nu weer voorbij. Sterkte.

Boboke: fijn dat je ons een uitgebreide terugkoppeling geeft. We waren ook erg benieuwd. En idd fijn dat alles meteen goed onderzocht wordt en eventueel aangepakt wordt. Ik ben het ook met Sylvia eens dat het vervelend zou zijn om een maand extra te wachten maar als het je kansen verbetert.. lijkt me dat ook wel waard..

Sylvia; ik duim me dat je deze cyclus mee mag doen :)

Ik ga vanavond voor de 2e keer naar een badmintonles. Vorige week moest ik daar 3 dagen van bijkomen. Zo uitgeput was ik. Ik hoop dat deze keer beter gaat en ik ben van plan om zodra ik merk dat ik aan mijn max. zit meteen ook te stoppen en niet tot het einde van de les door te gaan. De les zou eigenlijk een uur duren maar de trainer ging 1,5 uur door. Dat is voor mij duidelijk te veel. En badminton bleek ook een intensievere sport te zijn dan ik dacht. Ik zit er ook over te denken om de trainer alvast in lichten. Hij weet eigenlijk ook niets van mijn gezondheidsproblemen. Ik ben benieuwd hoe het vanavond gaat!

14. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    @ Boboke: onze berichten hebben elkaar gekruist zie ik. Als het voor jou beter voelt om door te gaan moet je natuurlijk ook doen. Je hebt idd ook nog de kans, het is niet te hopen, dat de cryo's niet goed ontdooien. Ik ben benieuwd naar de uitslagen van je bloedtest.

15. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    In afwachting om te starten:
    Sylviabobo -- 1e kindje -- ICSI 2/cryo -- september aanmelden
    Meisje1977 -- 1e kindje -- IVF 2 -- beginnen in November
    Majorana -- 2e kindje -- ICSI 3 -- beginnen in oktober
    VeerleV -- 1e kindje -- IVF 2 -- beginnen in oktober
    Boboke -- 1ste kindje -- IVF 1/cryo -- in september
    Taatje84 -- 1e kindje -- IVF 2/cryo --
    Kiarax29 -- 1ste kindje -- ICSI 1/cryo -- eind september aanmelden

Onderdrukkende fase (lange protocol):
    Minigirl -- 2e kindje -- IVF 2, 2/10 echo

Stimulerende fase:
    Essy -- 4e kindje -- IVF1 -- 6/9 1e FM

Punctie/terugplaatsing/wachtbankje/NOD
    Elise -- 1e kindje -- ICSI 2 -- 10/9 punctie, 13/9 TP -- NOD 27/9

Zwanger:
    Jan10 -- zwanger --
    Pipsqueak -- 1e kindje -- IVF 1 -- zwanger --
    Kit -- 2e kindje -- IVF 1 -- zwanger --
    Sabinedl -- 1e kindje -- ICSI 1 -- zwanger -- Jongetje
    Staffie84 -- 1e kindje -- IVF 1 -- zwanger--
    Debs1 -- 1e kindje -- IVF 1 -- zwanger
    Poekies -- 1e kindje -- IVF 1 -- zwanger --
    Miepje1985 -- 1e kindje -- ICSI 2 -- zwanger --
    Christina90 -- 1e kindje -- ICSI 1 -- zwanger
    Shereen1987 -- 1e kindje -- IVF 1 -- zwanger-- jongetje

Van het wachtbankje afgevallen:
    Fisher -- 1e kindje -- ICSI 1/cryo, 1/9 TP

Miskraam:
    Boboke -- 1ste kindje -- IVF 1, MA 12+3, hartje gestopt op 9+2

16. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Marjolein ik was nog druk aan t typen dus had jouw berichtje even gemist :cool:. Ik ben het stilstaan gewoon een beetje zat en ik wil door. En ik heb liever een kans dan helemaal geen, dus vandaar dat mijn gevoel nu zegt gewoon de tp doen.
    Mijn gevoel zei ook dat ik de pil niet moest innemen, maar toch maar voor zekerheid gegaan en kijk wat er gebeurt..ik had m beter niet kunnen nemen dan had ik gewoon 1 natuurlijke cyclus gehad, maar ja dat is altijd makkelijk gezegd achteraf. Konden we toch maar in de toekomst kijken dan zou het soms zoveel makkelijk zijn ;):).
    Hoe gaat t nu met je kies?

Mini ja badminton is zwaarder dan je denkt! Zelfs bowlen is zwaarder dan je zou denken, ik heb 3 dagen spierpijn gehad!!! (of het zegt natuurlijk iets over mijn lichamelijke conditie ;)). Het is denk ik niet verkeerd om aan te geven dat de vorige les wat zwaar gevallen is en dat je het iets rustiger aan doet.
    Als de zwangerschap zo dichtbij is dan is het denk ik nog moeilijker mee om te gaan. Natuurlijk wel jammer dat jullie contact daardoor iets minder is, maar ik hoop dat je zus wel begrijpt dat het voor jou heel moeilijk is. Wie weet kunnen jullie vanaf oktober/november nog even samen zwangeren :D.
    Het wachten valt mij gewoon heel zwaar, omdat het klokje heel hard tikt voor mijn gevoel ;). Ik ga tenslotte al weer hard richting de 37 :( en ik wil ook niet zo'n hele oude mama worden...Als ik 5 of 10 jaar jonger zou zijn, zou ik het denk ik ook minder moeilijk vinden om 1 of 2 maandjes te wachten.

17. sylviabobo

sylviabobo Actief lid

19 dec 2010
    331
    0
    0
    Noord-Holland
    Boboke, je was toch niet zo oud? 35 of 36 of zo? Moeten we ons dan al "haasten"? Mooi dat hij dat zegt, want hoeveel invloed hebben wij daar op? Als het aan ons lag hadden we al een huis vol ;)
    Anyways, ik zou het ook laten afhangen van de bloedresultaten. :)

Mini, ik heb ook ooit een keer gekeken of badminton wat voor mij was. Ik kan namelijk totaal niet overweg met een racket (met tennissen heb ik de 2e velden naast mijn veld ook nodig, zeg maar) en dacht dat badminton wat relaxter was. Haha, daar ben ik wel op terug gekomen. Het badmintonnen op vakantie is echt heel iets anders ;p Nu zwem ik een keer in de week :p hihihi

18. sylviabobo

sylviabobo Actief lid

19 dec 2010
    331
    0
    0
    Noord-Holland
    Boboke, ik heb een tijdje zomercompetitie gedaan met bowlen, dat is pas grappig. Die mensen nemen die sport ook echt heel serieus! Ik ben niet zo goed, en gooi ook niet zo hard, maar ik voelde het ook de volgende dag nog :)

19. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sylvia ik ben ook meer degene die er haast mee heeft en geen kans onbenut wil laten ;):D. Natuurlijk kan het ook zo zijn dat mijn eicelvoorraad op begint te raken, maar dat wordt nu dus ook gecontroleerd (amh). Ik ben nooit zo'n geduldig persoontje geweest :), alles liever gisteren dan vandaag..
    Natuurlijk hebben we er niet veel invloed op, maar om weer een paar maanden niks te doen en daarmee helemaal geen kans te hebben, vind ik echt heel moeilijk.

Wat grappig zo'n competitie :). Als ik ergens aan mee doe qua competitie dan wil ik ook winnen hoor, dus ik zou waarschijnlijk ook 1 van die fanatiekelingen zijn :). Ik had t echt niet verwacht zoveel spierpijn, maar ja die ballen zijn toch behoorlijk zwaar.

20. sylviabobo

sylviabobo Actief lid

19 dec 2010
    331
    0
    0
    Noord-Holland
    Boboke, ik gooide met een hele lichte bal (11), want ik hield 3 games gooien met een zwaardere niet vol ;p En eigenlijk is zo'n bal te licht om goed mee te kunnen gooien. Je "hoort" natuurlijk leuk in zo'n bochtje te kunnen gooien, maar daar is zo'n lichte bal echt te licht voor. Ach, ik deed ook meer voor de gezelligheid mee, 200 in 1 game zal ik nooit van zn levensdagen gooien, zelfs niet als de hekjes omhoog staan :p

En een paar maanden wachten is voor mij ook te lang hoor :) Ik ben blij dat vriendlief er weer tegenaan kan, want ik trek al dat wachten toch ook niet zo goed. Nou had ik die wachtmaanden ook helemaal volgepropt met vrijwilligerswerk, dus veel tijd om na te denken had ik gelukkig niet ;)

Deel Deze Pagina