Wie ook IVF/ICSI in maart/april 2013?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door sylviabobo, 24 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kit

Kit Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.132
    0
    36
    ZZP'er
    Pip, Het schijnen de zwaarste weken te zijn! Succes met wachten. Ik kruip straks gezellig naast je op het wachtbankje :)

Boboke, Nee volgens mij hebben ze hem niet aangeprikt! Zal het nog eens vragen in het ziekenhuis vrijdag. Thanks voor het attenderen :)
    Ik drink me suf!! Heb een liter fles en daar drink ik er twee van gevuld met water. Daarnaast nog sapjes en soepjes. Dus inkom wel aan mijn 3 liter. Ik pies mezelf kwijt :D

Veerle, denk aan je gezondheid hoor. Het is heel mooi dat je plichtsbesef hebt, maar loop jezelf niet voorbij. Je lichaam zal je toch wel terug fluiten.. En de pot op maar even met de rest, toch! Jij bent het nu even die telt! Knuf!

2. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    @kit, wat ontzettend fijn dat je 6 bevruchtingen hebt. Hopelijk delen ze allemaal verder en kunnen er een aantal de vriezer in. Dat klinkt inderdaad wel heel erg tof dat je onder de microscoop mag kijken. Nog 2 nachtjes slapen en je hebt weer een mijlpaal bereikt :)
    @Veerle, Waarom kijk je morgenochtend niet gewoon hoe je je voelt. Als je je beter voelt, kun je een poging wagen voel je zoals vandaag dan kun je nu ook lekker een keer aan jezelf denken.
    @ Elise; wat rot dat je last hebt van slapeloosheid. Staat die bijwerking ook in de bijsluiter of had je door de injectie last van je darmen waardoor je niet kon slapen? Ik heb die ziekte ook, en zit ook al bijna 2 weken thuis ivm door ontzettende vermoeidheid en slapeloosheid :( Bij mij geeft slapeloosheid ook meteen darmklachten en omgekeerd. Sterkte en een dikke (digitale) knuffel!

3. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    In afwachting om te starten:
    Boboke -- 1e kindje -- IVF 1 , start deca 4/4
    Minigirl -- 1e kindje -- 25/3 intake
    Taatje84 -- 1ste kindje -- IVF, 8/4 IVF intake
    Majorana -- 2e kindje -- ICSI, 4/4 intake

Onderdrukkende fase (lange protocol):
    Sylviabobo -- 1e kindje -- ICSI2, gestart: 25/2
    Miepje1985-- 1ekindje --ICSI2, gestart:27/2 18-3 deca 29-3 startecho
    Manousch -- 2e kindje -- ivf 2 start 13/03
    Flower77 -- 2e kindje -- IVF 1 start 15/03
    Elise75-- 1e kindje-- ICSI1 start op 19/03 met deca

Stimulerende fase:
    Sabinedl -- 1e kindje -- ICSI 1, gonal-f 12/3 fm
    Kit -- 2e kindje -- IVF1 -- Fostimon 300ie -- 19/3 punctie!
    VeerleV -- 1e kindje -- IVF1 bezig met decapeptyl en menopur 22-3 1e echo

Punctie/terugplaatsing/wachtbankje:
    -Pipsqueak -- 1e kindje -- IVF 1, 18-03 terugplaatsing, 02-04 nod
    -Meisje77-- 1e kindje--pgd/icsi-16-3 punctie, 20-03 terugplaatsing
    -minigirl -- 1e kindje--iui 3 op 20-03, nod 03-04-13

4. Kit

Kit Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.132
    0
    36
    ZZP'er

Stimulerende fase:

-Kit -- 2e kindje -- IVF 1 -- 19/3 punctie. Verwachtte TP 22-3

5. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Hoi!!
    Ik kom graag met jullie mee kletsen.
    Ik zie dat er al een aantal zijn begonnen, en er nog gaan starten
    dus ik vind het fijn om elkaar te kunnen steunen hierin.

Even kort ons verhaal;

In September 2009 mn spiraaltje laten verwijderen.
    Helaas erg onregelmatige cyclussen en geen zwangerschap.

Januari 2011 voor het eerst naar de gynaecoloog geweest
    en daar alle standaard onderzoeken gehad, OI, zaadtesten, samenlevingstest en een HSG
    Conclusie;
    Lichte PSO, en mn vriend zn zaad iets onder gemiddeld zowel in aantal als in beweeglijkheid
    HSG was prima, samenlevingstest was negatief.

Toen 3 maanden aan de Clomid gegaan maar geen zwangerschap en doorgestuurd naar het Maasstadziekenhuis.

December 2011 zijn we daar gestart met IUI.
    Na 6 mislukte IUI's bleek ik wel al meerdere ronde's een cyste te hebben, en deze werd dus vlak voor de zomer ook groter.

September 2012 heb ik een hysterscopie met HSG gehad waar de cyste werd verwijderd (gelukkig niets bijzonders) en de rest zag er vanbinnen allemaal prima uit.

Toen ook de intake gehad voor IVF maar omdat ik de hoop had dat na de hysterscopie en HSG alles lekker schoon was van binnen en we dus "extra" kans zouden hebben alsnog een 7e IUI gedaan.
    Helaas weer mislukt.

Toen besloten om even een pauze in te lassen ook ivm de feestdagen.
    De pauze duurt nu al een tijdje, gewoon omdat ik er zo tegen op zag om daadwerkelijk te starten met IVF......
    De angst van hoe ik ga reageren op de hormonen, de angst voor de punctie maar vooral de angst....Wat als het met IVF ook niet lukt??

Maar met angst komen we niet verder, dus de knop omgezet en we gaan en weer voor!

Over ongeveer een week verwacht ik mn menstruatie en kunnen we echt gaan starten!

Ik zal beginnen met Decapeptyl vervolgens 150 EH Fostimon, en natuurlijk Pregnyl, en later Utrobolletjes.

Ik vind het heel spannend maar heb er ook echt heel veel zin in!
    Zal het nu eindelijk gaan lukken???

Voor de zekerheid vandaag nog even contact opgenomen met het ziekenhuis omdat ik er al lang niet ben geweest, dus hun vonden het ook wel verstandig om eerst nog een inwendige echo te doen.
    Dit kan gelukkig as maandag, dus hopelijk groen licht om te kunnen beginnen.

6. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Meiden, we hebben al een flink clubje bij elkaar hier op het forum. Fijn dat het bestaat en we ervaringen, vragen en frustraties hier kwijt kunnen!

Mini, de decaspuit is een spuitje die jezelf moet inbrengen. Het is geen schietpen. Maar ondanks dat de spuitjes niet fijn zijn wen je er uiteindelijk wel aan om deze dagelijks (bijna 4 weken lang) te spuiten.

Kit, heftige punctie zeg! Maar gelukkig met een goed resultaat van 6 bevruchte eitjes :D. Nu hopen dat je zaterdag een topembryo mag krijgen!!!!!

Meisje, wat fijn dat pgd bestaat! Een vriendin werkt in Maastricht op die afdeling en ik hoor weleens wat ze wel niet allemaal kunnen. Jeetje, is gewoon ongelooflijk! Hoop dat jullie straks hiermee een gezond kindje mogen krijgen.

Sabine, jhujjjjjj 6 eitjes. Goed gedaan! Nu duimendraaien dat je mag gaan broeden :D

Staffie, welkom hier. Goed dat je de knop hebt kunnen omzetten en toch voor ivf gaat. Het is zeker een heftig traject, maar als je weet wat je er voor terug krijgt is het allemaal waard. En ik kan het weten :)

Meiden, even een vraagje. Na aanleiding van de nieuwe regeling per 2013 doen ze nog maar 1 embryo terugplaatsen (mits 3e poging of ouder dan 38 jaar. Zelf baal ik hier wel om aangezien ik bij de eerste ivf 2 tp had en Puk ons mooie resultaat is. Ben zo bang dat de kansen nu zoveel kleiner zijn. Hebben jullie daar ook last van?

En even over de punctie verhalen.
    Er zijn veel vrouwen die het als heftig ervaren. Zelf ben ik helemaal onder invloed van de med's en krijg daardoor nauwelijks iets mee van de punctie. Gelukkig kan het dus ook anders. Daar ben ik natuurlijk erg blij om. jammer dat sommigen niet zo goed reageren op de med's. Ongeloofelijk ook om te lezen dat sabine na de punctie alweer op de mobiel een berichtje kan sturen. Zelf ben ik de hele dag zo van de wap dat mijn man me in de gaten moet houden dat ik geen gekke dingen doe (zooooooo onder invloed, maar ook wel lekker :D)

Knuff

7. Sabinedl

Sabinedl Lid

6 mrt 2013
    48
    0
    0
    Freubelen...
    Rees dld
    Hahahaha ja mn mobiel wijkt nauwelijks van mn zijde... Ff appen naar iedereen die wilde weten hoe het gegaan was...

Wat een grote club krijgen we idd... Kon t al nauwelijk bijhouden! Hihi maar wel super leuk om ieders ervaring en voortgang te lezen!

8. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Staffie gezellig dat je hier ook mee komt kletsen! Wat een leuke avatar heb je ;):D!

We hebben inderdaad al een grote groep ondertussen :) en ook nog verspreid door heel t land volgens mij...

Voor iedereen die nieuw is in dit topic misschien nog een idee om jezelf toe te voegen aan t lijstje, zodat t voor iedereen iets makkelijker is om bij te houden in welke fase iemand zit...

Manousch lijkt me toch wel een aparte ervaring hoor! Mag ik vragen wat voor medicatie jij dan krijgt voor de punctie?
    Met tp heb ik helaas nog geen ervaring, maar ik vindt t zelf wel erg jammer dat t dit jaar nog maar 1tje mag zijn. Ik had anders zelf zeker voor 2 gekozen (mits er 2 zijn) voor vergroting van de kans op succes.

9. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Ik krijg pethidine, dormicum en nog wat....
    Mijn collega wordt behandeld in hetzelfde ziekenhuis met dezelfde verdoving en merkt er helemaal niks van terwijl ik helemaal van de werled ben. Dus verschilt per persoon hoe je hierop reageert.

De terugplaatsing is niet pijnlijk, de eendenbek en via een spuitje met een dun slangetje brengen ze het embryo is. Wat wel vervelend is dat je een liter water moet drinken in 15 minuten. Dat is echt smerig, maar wel noodzakelijk zodat je baarmoeder goed bereikbaar is.. Dus het ergste (lichamelijk dan) heb je achter de rug :D.

10. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Dank je wel voor het welkom:D

@Manouch
    Hoe zwaar het ook zal zijn, dat mooie doel is idd wat ik al die tijd voor ogen heb. Ik hoop dat jullie snel zo'n 2e wonder gegund is!

@boboke
    Jij ook:D:p
    Ik zal mezelf zo even toevoegen aan de lijst

Ik vind het ook erg jammer dat je niet mag kiezen of je 1 of 2 wil laten terugplaatsen. Wat ik begreep is dat cryo's wel per 2 worden ingevroren, maar wat dan??? De ene die overblijft maar weggooien??
    Vind dat echt Not Done!
    gelijk weer iets om op mn lijstje te zetten voor maandag, hopelijk hebben we wel de keus om ze per 1 in te laten vriezen, tja dan is er natuurlijk wel de kans dat ie niet goed ontdooit en er geen TP kan plaatsvinden, maar dan liever een verspeelde ronde dan een weggegoooide emmy:(

11. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Staffie84 -- 1e kindje -- IVF 1 25/3 controle echo

Stimulerende fase:

-Kit -- 2e kindje -- IVF 1 -- 19/3 punctie. Verwachtte TP 22-3

12. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Manousch jij krijgt volgens mij toch best veel. Bij ons staat 's avonds voor de punctie 1 naproxen en 1 oxazepam, 's ochtends voor punctie 2 paracetamol en 1 naproxen...

Staffie dat had ik ook gehoord. Ik heb bij de voorlichting nagevraagd en sinds het nieuwe beleid vriezen ze per 1 in. Als ze op de dag van de tp zien dat de cryo niet goed ontdooit ontdooien ze direct de volgende. Maar ik zou het zeker even navragen.

13. sylviabobo

sylviabobo Actief lid

19 dec 2010
    331
    0
    0
    Noord-Holland
    @elise, bah. Komt het van de hormonen of van de spanning, dat je zo weinig hebt geslapen? Hopelijk kun je vanavond een beetje bijslapen.
    @veerle, denk goed aan jezelf hoor! Rustig aan doen is echt beter voor je lichaam, en dus ook beter voor de slagingskansen. En uiteindelijk is dat voor iedereen het beste!
    @staffie, welkom. Jullie hebben ook al een heel traject achter de rug. Spannend dat de IVF nu gaat beginnen. Succes!

over 1 of 2 terugplaatsen. Ik vind het niet erg dat er maar 1 tegelijk wordt teruggeplaatst. Wel vind ik het erg als er 1 zou worden weggegooid. Ik ga met de echo navragen of ze wel allemaal apart worden ingevroren!

14. Taatje84

Taatje84 Fanatiek lid

27 okt 2012
    1.067
    0
    36
    Pip, hoe gaat het met je? Geduldig op het wachtbankje. Ik duim voor je!! Hopelijk snel goed nieuws.

Minigirl, hopelijk heb je IVF niet meer nodig. Is het goed gegaan vandaag? Uiteraard duim ik ook voor jou..

Wow Kit, 42!!! Kan me voorstellen, dat het geen pretje is geweest met aanprikken. Hopelijk ben je weer een beetje hersteld. Geweldig resultaat 6 bevrucht!!

Sylvia, jeeej je ongi komt eraan... Ook weleens fijn, dat je er blij mee kan zijn haha..

Meisje77, welkom bij de kletsclub!! Bizar en geweldig dat er zoveel mogelijk is mbt testen e.d. Ik wens je heel veel succes met wachten.

Majorana, hier gaat het goed, en met jou? Pff, word je ook gek van het gewacht. Mijn geduld is echt naar een 0 punt gedaalt.

Wauw Sabine, wat een mooi aantal! Spannend, duimen draaien.. Hoop dat je snel wat hoort.

Elise, ik hoop dat je snel beter slaapt, zodat je in ieder geval goed tot rust kan komen.

Staffie, welkom, en heel veel succes met jullie traject.

Haha Manoush, helemaal van de wereld van de medicatie... Dat had ik bij de kijkoperatie. Ik was helemaal van de planeet!!

Ik hoop dat ik iedereen heb gehad, want ik kan het niet meer bijhouden. Zo niet, sorry! Hoe gaat het met jullie allemaal?

Ik heb ook helemaal niets te melden. Ben vandaag weer begonnen met sporten, wil graag een paar kilo`s kwijt. Moeilijk, kan me maar moeilijk zetten tot niet snoepen!

Lieve meiden, slaap lekker allemaal!!

Xx

15. Majorana

Majorana Bekend lid

29 apr 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    Wow, ik kan t nu ook bijna niet meer bijhouden... :D
    meestal lees en schrijf ik in mijn middagpauze weer bij, maar wilde iedereen nog even n fijne nacht wensen. Elise, ik hoop dat je wat minder last hebt vd bijwerkingen! fijn om met jullie te kunnen kletsen!

16. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Even een snel ochtend berichtje, na al jullie lieve berichtjes....
    Maar helaas, weer een slechte nacht. Nu met hazeslaapjes, maar heb elk uur de wekker wel gezien. Nu maar aan het werk en zal hopelijk vanmiddag wat bijslapen.
    Maar ik was gisteren gesloopt, ik dacht ik slaap wel. Maar na het zetten van de deca voelde ik me steeds wakkerder worden in plaats van moeier, hahahhaa... beetje jammer.
    Dus vanavond maar een slapppil erin, het is niet anders.
    De eerste 3 nachten dat ik de pil slikte had ik dit ook, dus hopelijk wordt het steeds beter ;) Mijn lijf moet even wennen (hoop ik).

Het zijn wel erg veel berichtjes, ik hoop dat ik niemand vergeet. Maar de groep is wel heel groot zo....

Sabine, wat een mooi resultaat! Nu lekker rustig aan doen en op naar zaterdag!!

Mini, ook Crohn. Ik heb in het verleden mtx gespoten, en nu krijg ik elke 6 weken remicade infusen. Jij hebt humira, of niet?
    En hopelijk is IVF niet nodig... duimen draaien.

Meisje, welkom. Wat fijn dat die onderzoeken nu bestaan!
    En super dat er 2 eitjes over zijn gebleven, succes in je wachtweken nu!

Kit, Wat veel eitjes, pfff, op naar de tp! Maar een mooi resultaat.

Veerle, hopelijk gaa het beter met je, zodat je toch kon werken. Ik ken dat wel... dat het lastig is om je ziek te melden. Hopelijk heb je een verstandige keus gemaakt!

Staffie, welkom! Veel succes het traject! Ik herken wel wat je zegt, het is een hele stap om te beginnen, maar als je duidelijkheid wil, zal je vooruit moeten. Stilstaan werkt niet....

Manousch, ik wil maar 1 terugplaatsing omdat ik de kans op een meerling zo klein mogelijk wil hebben. Maar ik snap wel je angst. Vertrouw erop dat het goed komt, ze hebben de regel niet voor niks gemaakt denk ik atijd mar ;)

17. shereen1987

shereen1987 Actief lid

13 mrt 2013
    282
    1
    18
    roermond
    Hallo allemaal!! ik heb even een 'raar' vraagje als dat niet erg is.. wat ik heb geleerd is dat zodra je een eisprong krijgt verhoogt je temperatuur wat.. nu moest ik continu blijven temperaturen na de Punctie en Terugplaatsing.. nu is mijn vraag: als het goed is zou de embryo nu ingenesteld moeten zijn want zit nu op dag 8 van de tp.. als het zich ingenesteld heeft zal mijn temperatuur blijven dan zoals die nu is? 37,1. en als die zich niet ingenesteld heeft zal mijn temperatuur dan meteen dalen of blijft dit zo tot de menstruatie?

ik weet niet of iemand hier ervaring mee heeft maar ben eventjes nieuwsgierig

18. Debs1

Debs1 Bekend lid

10 feb 2011
    899
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hee meiden,

Ik heb me helemaal aan het begin van dit forum aangemeld, ging alleen even richting Mexico.. Helaas weer terug en geen iniminie Mexicaantje meegenomen...
    Vandaag start de 1ste ivf poging. Zondag starten met gonal en woe de eerste fm meting.
    Zou iemand mij op de lijst willen zetten? Op mobje lukt dat wat lastig..

Ik probeer straks wat bij te lezen maar jeej wat is er in 2 weken veel gekletst zeg!

In ieder geval iedereen veel succes!!

19. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    @Shereen
    Na je eisprong stijgt je temperatuur en dit blijft zo tot aan je menstruatie.
    Soms is die zelfs de eerste dagen van je menstruatie nog wat hoger dan normaal.
    Dus innesteling of niet, dat valt aan je temperatuur helaas niet af te lezen.
    Sommige hebben wel een dip in de temperatuur wat kan wijzen op een innestelling maar dit is lang niet altijd zo.
    Ik heb vaak een dip gehad en niet zwanger, en er zijn er ook heel veel zwanger die geen dip hadden.
    Ik vraag me wel af waarom je moet tempen?
    ik doe dit alleen om te weten wanneer mn eisprong is geweest

@Boboke
    Dat zou wel heel logische zijn idd, voor de zekerheid vraag ik het maandag nog even na want overal werken ze ook weer anders, las in een ander topic dat ze daar nog steeds per 2 worden ingevroren ivm ruimte gebrek:(

@Elise
    Balen dat je zo reageert op de deca, nachtrust is toch wel heel belangrijk.
    Ik hoop dat je lichaam er snel aan went. Zou het naders geen mogelijkheid zijn om de deca s'ochtends te zetten?

20. Majorana

Majorana Bekend lid

29 apr 2011
    815
    0
    0
    Utrecht