Wie ook IVF/ICSI in maart/april 2013?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door sylviabobo, 24 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veerlev

Veerlev Actief lid

2 aug 2012
    471
    85
    28
    NULL
    Brabant
    Welkom Staffie, wat een verleden heb je al! en wat dapper dat je toch de stap naar IVF hebt durven maken. Hopen dat het allemaal meevalt en dat je uiteindelijk heel erg blij kunt zijn dat je de stap genomen hebt.

Manoucha, ik hoop dat ik hetzelfde reageer op de medicijnen als jou ;). Ik moet een abdorale punctie omdat mijn eierstokken niet aan mijn baarmoeder vast zitten. Hierdoor zal er via de buik geprikt moeten worden. Ik heb nog geen idee hoe de medicatie dan zal zijn maar het klinkt vrij pijnlijk :(

Debs, fijne vakantie gehad in Mexico. Er is inderdaad in de tijd dat je weg bent geweest veel gebeurd hier op het forum. Ik kan het al bijna niet bij houden na een weekendje weg ;). Hoop dat je weer helemaal bijgekomen bent van je vakantie en dat je zondag een goede start kunt maken.

Elise, ik hoop echt dat het met een paar dagen over is, want met een goede nachtrust kan je lichaam zoveel meer aan en voel je je ook zoveel beter! Vannacht met slaappil maar extra diep slapen!

Ik heb vanmorgen besloten toch maar thuis te blijven. Met dank aan jullie advies vond ik vanmorgen toch echt dat ik even aan mijzelf moest denken. Mijn duo partner weet gelukkig waar ik in zit en die heeft de klas voor vandaag overgenomen. Alleen door een dagje vrij merk ik wel dat ik teveel tijd heb om na te denken. Even goed slapen deed mij goed maar nu het denken niet meer ;). De combinatie van wachten, spuiten en onzekerheid is even een beetje veel. Morgen fm en hopen dat ik dan weer wat meer duidelijkheid heb en wat onzekerheid weggenomen kan worden want ben nu erg bang dat er morgen geen follikels zijn gegroeid en dat ik moet stoppen met IVF. Vandaag dus toch nog maar even wat afleiding zoeken!

2. Majorana

Majorana Bekend lid

29 apr 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    :)Volgens mij werd er bij ons ook per 1 ingevroren. Een weggooien zou ik ook heel erg moeilijk vinden, denk niet dat ik dat zou kunnen, maar gelukkig hebben wij nooit voor die keus gestaan. Ik denk wel dat tp van 2 meer kans geeft, maar is natuurlijk ook geen garantie.

Taatje, wachten blijft moeilijk, ben nog steeds lekker aan het aftellen en probeer er niet al te veel aan te denken hoe lang het nog duurt, dan gaat het wel.. Heb jij nog speciale dingen die je doet tijdens het wachten? Leuke dingen zodat je je zinnen kunt verzetten?

Vandaag voor ons ook wel een klein beetje een bijzondere dag..:) exact 2 jaar terug is ons kleine mannetje ontstaan... Vind het zo'n bizar idee... De tp was pas een paar dagen daarna, maar de echte bevruchting was al de 21e, 1e dag van de lente... Beetje symbolisch, maar ik duim gewoon voor jullie dat er ook mooie lentebabietjes ontstaan!!

Over temperaturen kan ik helaas niets zinnigs zeggen, heb het nooit bijgehouden.

Debs, ik heb je toegevoegd (ben er van uit gegaan dat het om het eerste kindje gaat, klopt dat?). Fijn dat jullie een leuke vakantie gehad hebben. Lijkt me zo heerlijk even de zon in en proberen je verstand op nul te zetten...
    Succes met spuiten, hopelijk valt het allemaal mee!

Elise, hopelijk wen je er snel aan.. nachtrust is wel belangrijk idd. Wat staffie ook zegt, is 's ochtends geen optie?

Kit, veel succes morgen!!

Manousch, wat vreemd, dat water drinken, ken het niet...
    heerlijk zeg, verdoving, heb ik bij de punctie niet extra gehad.. wel 2 locale verdovingsprikjes en verder paracetamol en diclofenac. Morfine zou niet gek zijn :D .

Iedereen een hele fijne dag vandaag!

3. shereen1987

shereen1987 Actief lid

13 mrt 2013
    282
    1
    18
    roermond
    @staffie84 dank je wel voor je reactie.. ik moet temperaturen omdat ik een overstimulatie heb/gehad.. en omdat het allemaal nog sterk aanwezig was ..de opgezwollen buik..de pijn in me buik..veel vocht.. moest ik mijn temperatuur en gewicht in de gaten houden elke dag en veel vocht drinken.. ik wacht het gewoon geduldig af.. maar was even benieuwd omdat mijn temperatuur gewoon elke dag het zelfde was hihi

4. shereen1987

shereen1987 Actief lid

13 mrt 2013
    282
    1
    18
    roermond
    @sabinedl ik las net dat je de punctie al hebt gehad en het meegevallen was (als ik het goed heb gelezen het gaat hier zo enorm snel hahah) fijn om te horen zeg.. en veel succes op het wachten hoop dat het raak is!

5. sylviabobo

sylviabobo Actief lid

19 dec 2010
    331
    0
    0
    Noord-Holland
    Even alleen een berichtje van hier: ik ben gebeld, hoef niet op controle (?), zaterdag beginnen met stimuleren en pas 2/4 1e FM... Das heel anders dan de 1e keer, maar als het hetzelfde gaat nog vroeg genoeg ;)

In afwachting om te starten:
    Boboke -- 1e kindje -- IVF 1 , start deca 4/4
    Minigirl -- 1e kindje -- 25/3 intake
    Taatje84 -- 1ste kindje -- IVF, 8/4 IVF intake
    Majorana -- 2e kindje -- ICSI, 4/4 intake
    Staffie84 -- 1e kindje -- IVF 1 25/3 controle echo

Onderdrukkende fase (lange protocol):
    Miepje1985-- 1ekindje --ICSI2, gestart:27/2 18-3 deca 29-3 startecho
    Manousch -- 2e kindje -- ivf 2 start 13/03
    Flower77 -- 2e kindje -- IVF 1 start 15/03
    Elise75-- 1e kindje-- ICSI1 start op 19/03 met deca

Stimulerende fase:
    Sabinedl -- 1e kindje -- ICSI 1, gonal-f 12/3 fm
    VeerleV -- 1e kindje -- IVF1 bezig met decapeptyl en menopur 22-3 1e echo
    Debs1 -- 1e kindje -- IVF1, start Gonal 24-03, 1e fm 27-03
    Sylviabobo -- 1e kindje -- ICSI2, start gonal 23/3, 2/4 1e FM

Punctie/terugplaatsing/wachtbankje:
    -Pipsqueak -- 1e kindje -- IVF 1, 18-03 terugplaatsing, 02-04 nod
    -Meisje77-- 1e kindje--pgd/icsi-16-3 punctie, 20-03 terugplaatsing
    -minigirl -- 1e kindje--iui 3 op 20-03, nod 03-04-13
    -Kit -- 2e kindje -- IVF 1 -- 19/3 punctie. Verwachtte TP 22-3

6. Sabinedl

Sabinedl Lid

6 mrt 2013
    48
    0
    0
    Freubelen...
    Rees dld
    Echt mee gevallen niet hoor... De re deed goed zeer..links was wel goed te doen...Een eventuele volgende keer kan ik om morfine vragen... T was wel zo voorbij... dat is dan wel weer een voordeel. Nu maar hopen dat t niet nodig is... Ga vanavond ff terug lezen...

7. pipsqueak

pipsqueak Actief lid

25 nov 2011
    461
    0
    16
    NULL
    NULL
    Even kort berichtje van mij tussendoor (ego)
    Vandaag een brief gekregen van het ziekenhuis. De andere 2 embryo's waren te slecht om in te vriezen. (Waren ook bijna niet gedeeld 2 en 3 cellig)
    Ze zijn dus vernietigd. Dat betekent dat als het niet lukt ik direct oor ga naar poging 2. Merk dat ik dit een beetje snel en moeilijk vind...
    Reageer vanavond even meer

8. shereen1987

shereen1987 Actief lid

13 mrt 2013
    282
    1
    18
    roermond
    Oh sabine had even er overheen gelezen dat de rechter pijnlijk was sorry.. krijg je dan als het goed is morgen de terugplaatsing? Erg spannend zeg.. ik moet zeggen dat ik niets aan de pijnmedicatie heb gehad ..maar ik hoop dat er voor jou geen volgende keer hoeftte komen:d en dat het raak is

9. sylviabobo

sylviabobo Actief lid

19 dec 2010
    331
    0
    0
    Noord-Holland
    @veerle, dat herken ik wel, te veel tijd hebben om na te denken. Bij de 1e poging had ik te weinig te doen op het werk en dus aaalle tijd om alles op te zoeken op het net. Vond ik niet fijn!
    En op hoeveel dagen spuiten zit je nu? Bij mij was er pas groei te zien op dag 12, de 1e echo was de vorige keer veel te vroeg (dag 8). Hopelijk is er bij jou al wat te zien!!!
    @majorana; gefeliciteerd :) Het is toch een mooi moment om te onthouden.
    @pips, ow bah. Wat een tegenvaller. Ik kan me voorstellen dat je daar toch even van van slag af bent. Maar probeer hoop te houden, de beste zit in je buik! Ik blijf voor je duimen!!
    @sabine, hoe voel je je nu? Morgen kreeg je te horen hoeveel bevruchtingen er zijn, toch?
    Ik kreeg de 1e keer een prik met iets morfine-achtigs, en een tablet dormicum. Ik vond het met die medicijnen al flink pittig. Het was wel te doen, maar aan de linkerkant vond ik het aanprikken erg pijnlijk, rechts was beter te doen. Ik kan me niet voorstellen hoe het zou voelen zonder de medicijnen... brrr...

Ik hoop dat ik niemand vergeten ben...!

10. Majorana

Majorana Bekend lid

29 apr 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    @pips, kan me voorstellen dat je even ondersteboven bent van het nieuws. Is ook niet niks. Dikke knuffel!
    Ze vriezen volgens mij alleen de topkwaliteit in zodat de kans op ontdooien optimaal is. We gaan er maar gewoon van uit dat de eerste keer raak is en je helemaal geen 2e behandeling hoeft! Hoe gaat het op het wachtbankje? Houd je het nog een beetje vol?

@sylvia, dank je! Vind het ook wel een mooie herinnering/gedachte (al was die punctie zelf nou ook niet de fijnste.)
    Ik hoop dat jullie het niet vervelend vinden als ik het erover heb... Vind het soms wel moeilijk dat wij al voor een 2e kindje gaan, terwijl de meesten nog zo op een eerste wondertje hopen...

Heb je dezelfde medicijnen (aantal Units, ed?). Ik neem aan dat ze wel wat dagen veiligheidsmarge inbouwen qua fm.

11. sylviabobo

sylviabobo Actief lid

19 dec 2010
    331
    0
    0
    Noord-Holland
    @majorana, ja heb wel dezelfde dosis, 150. En de vorige keer heb ik 13x gespoten voordat ik de pregnyl moest zetten, dus na 10x is nog wel een marge over :) Ik moet in mn hoofd gewoon even omschakelen, ik had eerder verwacht...
    En ik vind het niet erg hoor, dat je gezellig met ons meekletst. Je bent voor ons een mooi succesvoorbeeld :)

12. Kit

Kit Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.132
    0
    36
    ZZP'er
    Veerle Schrijf het maar van je af hoor. Ik duim voor je dat je morgen goed nieuws krijgt. Kom eitjes, groeien!! Hou vol meid!

Majornana Dank je wel! Hielpen de verdovingsprikjes bij de punctie? Hoe heb jij het ervaren?

Shereen, ook goed rust houden hoor!

Debs, succes met jullie 1e (en hopelijk ook laatste) ivf poging!!

Syvia, Gek hoe alles overal weer anders gaat! Maar jeej! Je mag starten!! Succes zondag met de eerste spuit!

Pip, wat KL*TE meid. Snap ik dat je teleurgesteld bent :( En wat nou poging twee? Deze blijft gewoon lekker plakken. Zo!!

Gisteren leek het even fout te gaan hier. Ik had enorme pijn in mijn buik en de paracetamol deed niet veel meer. Ik lag echt te kronkelen van de pijn.
    Zelf had ik het vermoeden dat het een blaasontsteking was, want er zat bloed bij mijn urine. Ik heb de HAP gebeld, maar ze wilden mij (ook wel begrijpelijk) niet helpen omdat ze de verantwoordelijkheid niet wilden dragen als het geen blaasontsteking, maar iets Gynaecologisch zou blijken te zijn. Ik moest dus naar het ziekenhuis waar ik onder behandeling ben, het Reinier de Graaf. Alleen draaien ze in Voorburg geen spoed, dus ik moest naar Delft. Daar zit je niet op te wachten om 00:00 uur 's nachts.
    Maar goed.. Echo gehad en de eiblaasjes hadden zich weer gevuld met vocht, dus mijn eierstokken waren flink opgezet. Ik had ook vrij vocht in mijn buik en daarnaast bleek ik ook een urineweginfectie te hebben. Alles bij elkaar zorgde voor die vreselijk, pijnlijke buik. Met een extra pijnstiller en een AB kuurtje mocht ik gelukkig weer naar huis. Ze waren even bang voor dat hyper stimulatie syndroom, ook door die 42 eiblaasjes. Ik ben er dus nog mooi vanaf gekomen!
    Ik moet nu dus echt, echt rust houden. Dat is nog knap lastig :D

Ik heb trouwens niemand willen laten schrikken met mijn punctie verhaal. Het wordt door iedereen anders beleeft en het zat bij mij gewoon heel erg tegen. Dat hoeft natuurlijk helemaal niet!!
    Meiden, ik ga weer op de bank! Fijne avond en slaap lekker!

P.s. Morgen TP!!!!!!

13. Sabinedl

Sabinedl Lid

6 mrt 2013
    48
    0
    0
    Freubelen...
    Rees dld
    Pips: das idd balen.... Dubbele duimen draaien dat het niet nodig is een tweede poging!

Majorana: zou t bij ons ook werken... 1e dag van de lente de bevruchting! Hihihi hoop t wel... Hopen voor jullie dat t niet al te lang meer duurt... En maakt niet uit dat jullie voor een tweede gaan.. Tis net zo spannend en zwaar!

Veerle: succes morgen.. Hopen op een paar mooie folikels..

Kit:jeetje.. Zit ook niet mee zo... Hopelijk met een kuurtje er snel vanaf.. en heel veel succes morgen!!

Elise: hoop dat je vannacht een beetje kan slapen... Idd wellicht een idee om smorgens te spuiten...

14. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    Kit, wat naar dat je naar de spoed eisende hulp moest. Wel goed dat je gegaan bent. Voor hetzelfde geldt was het wel een complicatie of hyperstimulatie. Hopelijk helpt de antibiotica snel en ben je snel van je klachten af. Sterkte!
    Veerle: succes morgen!
    Elise: ik spuit inderdaad Humira (dubbele dosis). Ik heb eigenlijk daarnaast ook MTX nodig maar dat kan niet met een zwangerschapswens. MDL-arts vond daarom dat ik op moest schieten met IVF. Ben jij ook ivm kinderwens gestopt met MTX? Heb je voldoende baat bij Remicade?
    Slaappillen neem ik ook (een half tablet) geregeld. Meestal is dat net voldoende. Ik slaap liever op die manier dan dat ik bijna niet slaap,of tegen de ochtend pas. Het idee om s ochtend te spuiten klinkt ook wel goed vind ik, maar ik weet niet of dat kan of dat het elke dag ongeveer rond hetzelfde tijdstip moest gebeuren.

15. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    @kit jeetje meid, dat was vast even schrikken ook gisteren. Nu echt !!! rustig aandoen! Succes morgen met de tp!

@sylvia jippieeee je mag beginnen!!!!!

Zit nu op telefoon is dus niet zo makkelijk teruglezen en reageren....
    Fijne avond en hopelijk voor iedereen slaap lekker!

16. pipsqueak

pipsqueak Actief lid

25 nov 2011
    461
    0
    16
    NULL
    NULL
    @sylvia woehoe je mag bijna beginnen. Goed nieuws!

@kit, wow dat is schrikken. Goed dat je wel naar het ziekenhuis bent gegaan. Echt rustig aan doen hoor! En heel veel succes morgen bij de tp.

@elise, duim dat je vanavond wat beter slaapt. Het traject is al zwaar genoeg zonder te weinig slaap!

@veerle succes morgen! Hoop dat ze goed gegroeid zijn!

@hier alles rustig. De buikpijn is bijna weg. Kan het tot nu toe redelijk loslaten en geduldig wachten. Denk dat het volgende week wel spannend wordt. En idd we houden vertrouwen in deze poging!!
    Vind de utrogestan bolletjes echt vreselijk geklieder, blegh. Dat ze daar nou nog niets anders op bedacht hebben ;)

Fijne avond allemaal!

17. sylviabobo

sylviabobo Actief lid

19 dec 2010
    331
    0
    0
    Noord-Holland
    @kit, jeetje wat schrikken! Gelukkig geen overstimulatie! Nu goed rust houden en een mooie broedkas kweken voor de komende 2 weken ;)

@pip, bah ja, de utro is echt smerig! De vorige keer moest ik ivm met een twijfelachtige zwangerschap nog dik 2 weken extra ermee doorgaan. Ik was er op het eind zó klaar mee, vieze witte prutbende! Maar ach, het is allemaal voor het goede doel he :)

18. Sabinedl

Sabinedl Lid

6 mrt 2013
    48
    0
    0
    Freubelen...
    Rees dld
    Idd een kleffebende met die bolletjes... Voel me net een knikkerpot! Hihihihi maar idd voor t goede doel....

19. Sabinedl

Sabinedl Lid

6 mrt 2013
    48
    0
    0
    Freubelen...
    Rees dld
    In afwachting om te starten:
    Boboke -- 1e kindje -- IVF 1 , start deca 4/4
    Minigirl -- 1e kindje -- 25/3 intake
    Taatje84 -- 1ste kindje -- IVF, 8/4 IVF intake
    Majorana -- 2e kindje -- ICSI, 4/4 intake
    Staffie84 -- 1e kindje -- IVF 1 25/3 controle echo

Onderdrukkende fase (lange protocol):
    Miepje1985-- 1ekindje --ICSI2, gestart:27/2 18-3 deca 29-3 startecho
    Manousch -- 2e kindje -- ivf 2 start 13/03
    Flower77 -- 2e kindje -- IVF 1 start 15/03
    Elise75-- 1e kindje-- ICSI1 start op 19/03 met deca

Stimulerende fase:
    VeerleV -- 1e kindje -- IVF1 bezig met decapeptyl en menopur 22-3 1e echo
    Debs1 -- 1e kindje -- IVF1, start Gonal 24-03, 1e fm 27-03
    Sylviabobo -- 1e kindje -- ICSI2, start gonal 23/3, 2/4 1e FM

Punctie/terugplaatsing/wachtbankje:
    -Pipsqueak -- 1e kindje -- IVF 1, 18-03 terugplaatsing, 02-04 nod
    -Meisje77-- 1e kindje--pgd/icsi-16-3 punctie, 20-03 terugplaatsing
    -minigirl -- 1e kindje--iui 3 op 20-03, nod 03-04-13
    -Kit -- 2e kindje -- IVF 1 -- 19/3 punctie. Verwachtte TP 22-3
    Sabinedl--1e kindje--ICSI 1--TP 23-3

20. Majorana

Majorana Bekend lid

29 apr 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    Kit, veel succes vandaag!! Wat ontzettend vervelend dat je punctie zo'n nasleep heeft... Doe het rustig aan en hopelijk slaat de kuur ook goed aan! Gelukkig is een punctie als de jouwe geen standaard :), maar dat maakt het niet minder vervelend voor jezelf. Ik hoop dat je je snel de oude voelt! En laat je lekker vertroetelen he? :D

Oh ja, die prikjes, weet ik eigenlijk niet zo heel goed meer. Ik had zelf niet echt het idee dat er veel verdoofd was. Mijn eerste keer viel me alles mee, waren ook maar een stuk of 6 follikels. De tweede keer had ik er 15 en aanprikken was wel pijnlijker, maar nog wel te doen. Naast die 2 verdovingsprikjes krijg je in het UMCU standaard alleen paracetamol en diclofenac zetpillen. Maar wat Sabine ook zegt, volgens mij in sommige gevallen kun je wel extra middeltjes krijgen. Ach, ik heb tot een jaar of 5 terug bij de tandarts ook altijd gedacht, laat hem dat gaatje maar boren/vullen zonder verdoving. Tot ik op een gegeven moment dacht, ik ben toch eigenlijk gek ook, die verdoving is er speciaal voor...:D

Sabine, ik hoop dat het werkt! Morgen al tp!!!

En jullie hebben ook wel gelijk, een tweede is zeker net zo spannend. Maar soms voelt het wel dubbel. Maar dat maakt niet dat ik minder met jullie meeleef.

Sabine, Pip, Sylvia en Kit, bleeeeeh, die vieze bolletjes inderdaad. Was zo blij dat ik de 2e keer pregnyl mocht gebruiken (moest 3x extra spuiten), was er ook echt helemaal klaar mee....
    een knikkerpot, hihi...:D

Elise, hoe was jouw nacht? Wat kunnen slapen deze keer?

Pip, meisje77 en minigirl, ik hoop dat jullie het nog vol kunnen houden, de tweede week is altijd het lastigst...

Veerle, veel succes vandaag! Hopelijk gaan er een hoop groeien!

Flower, Manousch en Miepje, hoe gaat het met jullie?

Boboke, lastig he, die mobieltjes. Heb het ook vaak. lezen gaat best aardig, maar als ik wil reageren doe ik dat toch liever op de pc. Werkt een stuk makkelijker....

Alle andere meiden: hoe is het met jullie?

Hele fijne dag voor iedereen!!

Deel Deze Pagina