Wie ook IVF/ICSI in maart/april 2013?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door sylviabobo, 24 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Jaaaaaaaaa..... ik heb geslapen!!
    Hahahhaa, wat voel je je dan weer een stuk beter. Echt zo fijn. :D:D
    Met een slaappil om 11 uur het licht uit gedaan en om half 8 vanmorgen wakker geworden.

Er wordt wisselend omgegaan met de spuittijden, (na mijn research op het internet) maar ik begrijp dat het echt tussen 18.00 en 22.00 uur gespoten moet worden.
    Als het aanhoudt,toch maar met het ziekenhuis overleggen.

@Debs1, welkom terug! Veel succes met de IVF!

@Veerle, veel succes met je FM vandaag!! Ik ben benieuwd naar het resultaat tot nu toe, hopelijk wordt je angst geen waarheid en wordt je gerustgesteld.

@Majorana, dat jij vor een 2de gaat, is toch net zo spannend... je moet net zo goed weer spuiten en alles doorstaan. Voel je absoluut niet schuldig. Het is jullie wens, al was het nummer 10!

@Sylvia, spannend morgen beginnen met stimuleren.
    Ik begin 30 maart met stimuleren en heb pas na 10 dagen de eerste FM. Is standaard in Rijnstate. Al lees ik hier wel dat mensen eerder gaan....

@Sabine, Hoe is het met je? Heb je nog last van de punctie? AL zenuwachtig voor morgen?

@Pip, wat balen dat de andere2 niet verder zijn gedeeld. Kan me voorstellen dat je even baalt. Je hoopt toch echt op cryo's.....sterkte!! (en hopelijk waren ze ook niet nodig en is het nu raak!)

@Kit, jeetje, dat is even schrikken. Goed dat je naar spoed bent gegaan en ze alles even hebben nagekeken. Voelt toch goed neem ik aan.
    Vandaag TP, verbaast me wel met al je klachten... veel succes!!!

@Mini, ik ben idd gestopt met MTX ivm kinderwens. Nu alweer 3 jaar Remicade en sinds een jaar om de 6 weken. het helpt super goed, ben er erg blij mee. Heb veel meer energie gekregen!!
    Ik ga in het erasmus mee doen aan een onderzoek (ze zoeken nog mensen) ivm remicade/humira en zwangerschap enzo. Ik wordt er volgende week over gebeld.

Op mijn mobiel kan ik het bijna niet eens lezen... heel onhandig. DUs ik lees echt alleen vanaf de pc ;)

2. Miepje1985

Miepje1985 Actief lid

26 sep 2012
    369
    0
    16
    Friesland
    Hallo lady's

Wat word de club al groot. Hier gaat het goed met spuiten gisteren laatste pil gehad en volgende week startecho. Draai deze week late diensten en ik ben best wel moe dus hoop dat ik niet het hele weekend uitgeblust op de bank lig. Vrijdag hopelijk starten met de purogon misschien komt alles dan weer in balans.

Voor iedereen succes

Liefs

3. Veerlev

Veerlev Actief lid

2 aug 2012
    471
    85
    28
    NULL
    Brabant
    Even snel een berichtje via mijn telefoon. Vanavond lees en antwoord ik uitgebreider . Vandaag eerste FM gehad. Rechts waren 4 follikels te zien van 13,10,9,9 mm en links konden ze mijn follikels nog niet vinden. Zegt niet dat ze er niet zinn maar gewoon goed verstopt tijdens de operatie ;). ,Ben voorzichtig aan positief omdat ik bang was dat er niks was gegroeid. Maandag terug voor nieuwe meting. Ben benieuwd. Fijne dag vandaag allemaal en Pip veel succes met de TP.

4. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Ik mag wel 2 schermen hebben om op iedereen te reageren. Het ene scherm open met alle berichten, de andere om zelf te typen...
    Ik ga vast ook iemand vergeten waarvoor excuus:)

Mijn punctie viel ook wel mee. Ik loop ook in het umc standaard paracetamol en diclofenac. Bij mij werd van te voren wel gevraagd om mijn buik voelde. Was wel wat gevoelig maar wel te doen. Toch adviseerde ze om wat extra pijnstilling via het infuus toe te dienen.
    Verdovingsprik niets van gevoeld moest nl hoesten en toen zette ze de spuiten
    1 kant was meer pijnlijk van het echo apparaat dan van de punctie zelf.1 eierstok lag wat moeilijk

@ Miepje nog even volhouden.

@ Elise wat fijn dat je hebt geslapen.Ik draai nachtdiensten dus ik weet hoe je je voelt. Is anders melatonine voor het slapen gaan niet iets? Je kan het bij de drogist kopen en het is iets wat je zelf ook aanmaakt dus niet schadelijk? Rust en ontspanning is naar mijn idee in dit traject wel belangrijk

@ Veerle succes hopelijk heb je mooie follikels

@ Sabine succes vandaag!

@ Kit inderdaad schrikken gelukkig niets ernstigs alhoewel een blaasontsteking ook knap lastig is. Heb je een kuur voor 3 dagen? dan ben je er zo vanaf. Kan mij wel voorstellen deat de hap geen risico's wil nemen. We lsucces vandaag!

@ Pip hoe is het met jou? Is het nieuws een beetje geland? Wel enorm balen @#@@## etc

Ik moet zeggen dat ik die knikkerbollen wel mee vind vallen. Ik breng ze met zo'n huls in. Ja wat dikkere afscheiding maar verder geen problemen

En de rest die ik vergeet ik denk wel aan jullie:D

5. shereen1987

shereen1987 Actief lid

13 mrt 2013
    282
    1
    18
    roermond
    @kit wat schrikken zeg.. vooral die infectie erbij is even een schepje er boven op! doe jij ook maar lekker en goed rusten! en hopelijk ben je er snel vanaf

@veerle fijn dat je aan de re toch 4 follikels hebt hopelijk volgende keer kunnen ze ook de linkerkant zien en hoop dat er dan ook nog een paar mooie tussen zitten!

even nog een vraagje voor de dames die ICSI doen: is deze behandeling specifiek voor mannen met bijv zwak zaad.. of ook met andere aandoeningen gericht op vrouwen? want ik lees dat een aantal ook last van andere zaken hebben : ( (sorry voor me vraag maar ben even nieuwsgierig)

6. shereen1987

shereen1987 Actief lid

13 mrt 2013
    282
    1
    18
    roermond
    In afwachting om te starten:
    Boboke -- 1e kindje -- IVF 1 , start deca 4/4
    Minigirl -- 1e kindje -- 25/3 intake
    Taatje84 -- 1ste kindje -- IVF, 8/4 IVF intake
    Majorana -- 2e kindje -- ICSI, 4/4 intake
    Staffie84 -- 1e kindje -- IVF 1 25/3 controle echo

Onderdrukkende fase (lange protocol):
    Miepje1985-- 1ekindje --ICSI2, gestart:27/2 18-3 deca 29-3 startecho
    Manousch -- 2e kindje -- ivf 2 start 13/03
    Flower77 -- 2e kindje -- IVF 1 start 15/03
    Elise75-- 1e kindje-- ICSI1 start op 19/03 met deca

Stimulerende fase:
    VeerleV -- 1e kindje -- IVF1 bezig met decapeptyl en menopur 22-3 1e echo
    Debs1 -- 1e kindje -- IVF1, start Gonal 24-03, 1e fm 27-03
    Sylviabobo -- 1e kindje -- ICSI2, start gonal 23/3, 2/4 1e FM

Punctie/terugplaatsing/wachtbankje:
    -Pipsqueak -- 1e kindje -- IVF 1, 18-03 terugplaatsing, 02-04 nod
    -Meisje77-- 1e kindje--pgd/icsi-16-3 punctie, 20-03 terugplaatsing
    -minigirl -- 1e kindje--iui 3 op 20-03, nod 03-04-13
    -Kit -- 2e kindje -- IVF 1 -- 19/3 punctie. Verwachtte TP 22-3
    Sabinedl--1e kindje--ICSI 1--TP 23-3
    -shereen1987--1e kindje--IVF1- 29-03 zwangerschapstest (Spannend!!)

7. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Shereen, ik krijg ICSI omdat ik donorzaad gebruik.
    Als je dan IVF doet, wordt het veel te kostbaar, vandaar de keus voor ICSI.
    Dus niet vanwege de Crohn bij mij.

8. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Veerle, wat een goed bericht!!!!!!
    Fijn dat er dus wel resultaat is en dat je wat geruster het weekend in gaat!
    Op naar maandag!!

En meisje, ik doe ook 2 schermen open hoor als ik antwoord, anders is het zeker niet te doen ;)

9. pipsqueak

pipsqueak Actief lid

25 nov 2011
    461
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Elise, wat fijn dat je goed geslapen hebt!! dan voel je je toch weer een beter mens.

@veerle wat goed nieuws, er groeien eitjes! Duim dat ze allemaal mooi groot mogen worden!

@meisje, ik probeer maar wat vaker te reageren, dan hoef ik niet zo ver terug en kan ik een beetje het overzicht houden!

Moet zeggen dames dat ik het erg gezellig heb met jullie op het wachtbankje! Wow wat zijn we al met veel.
    En natuurlijk ook met de rest die in behandeling is. Vind het een fijn topic vanwege de herkenning en medeleven van iedereen.
    Bedankt voor al jullie goede en lieve berichten!!

10. shereen1987

shereen1987 Actief lid

13 mrt 2013
    282
    1
    18
    roermond
    @Elise75 Dank je voor je reactie.. hopelijk slaagt de eerst de eerste poging ook meteen bij je aan!

11. Majorana

Majorana Bekend lid

29 apr 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    Elise, wat fijn dat je goed geslapen hebt!!! Hopelijk nog vele goede nachten hierna!

Veerle, ziet er goed uit! Hopelijk groeien ze nog lekker verder!

Shereen, volgens mij is ICSI met name idd als de zaadkwaliteit niet voldoende is. Bij mij hebben ze eigenlijk verder helemaal geen testen gedaan. Alleen een kort standaard onderzoek, helemaal aan het begin. Er is eigenlijk al meteen besloten tot ICSI over te gaan toen de uitslagen van het zaadonderzoek binnen waren....
    Jeetje, jij mag volgende week ook al een test doen, zeker spannend!!

Dat van die 2 schermen herken ik ook... :)

Pips, graag gedaan hoor, ik vind het ook erg gezellig met jullie! Is zeker fijn, herkenning en een steuntje in de rug.

12. Sabinedl

Sabinedl Lid

6 mrt 2013
    48
    0
    0
    Freubelen...
    Rees dld
    Bij ons ook icsi vanwege de zaadkwaliteit... Manlief is erg lang gesteriliseerd geweest en heeft een herstel operatie gehad.. Gelukkig was er wel levend zaad.. Anders had t gelijk al opgehouden... Medisch gezien is er bij mij niks mis...

13. shereen1987

shereen1987 Actief lid

13 mrt 2013
    282
    1
    18
    roermond
    @majorana oh wat spannend dus jij kan binnekort ook beginnen zie ik aan je banner!

@Sabinedl gelukkig was er indd levend zaad het blijft lastig en onzeker.. me man en ik vallen beide onder de categorie onverklaarbare onvruchtbaarheid.. en ik ben 2x zwanger geweest, dat maakt het voor mij misschien juist gemakkelijker. voorheen (onder mijn familie/vriendenkring) voelde ik me echt een pech vogel.. maar nu ik op deze forum zit.. zie ik dat ik enorm gezegend ben met veel zaken waar vele vrouwen en mannen hier minder geluk in hebben (dit is niet slecht bedoeld he) ik hoop echt dat iedereen snel zwanger worden!

14. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Bij ons icsi omdat we pgd doen. Dan is standaard icsi

Veerle wat fijn. Hopelijk groeien ze lekker door en kunnen ze maandag een tp plannen.

Pipsquek ik herken jouw gevoelens. Lekker even je zorgen etc met elkaar delen. Alles is zo herkenbaar en maken we het wachten wat dragelijker

15. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Nog even een vraag
    Ik gebruik utrogestan bolletjes. Tot hoelang na de punctie moeten jullie deze gebruiken??
    Ik moet t/m woensdag as. Dat is 1,5 week na de punctie
    Ik dacht dat ik ze tot de testdatum moest gebruiken

16. shereen1987

shereen1987 Actief lid

13 mrt 2013
    282
    1
    18
    roermond
    meisje1977 ik moet ze ook tot de testdatum gebruiken maar ik hoor ook andere verhalen dat 'als' je zwanger bent dat je ze daarna ook nog moet/mag gebruiken.. wat ik heb gelezen is dat ook weer per ziekenhuis verschilt.. raar maar waar

17. Majorana

Majorana Bekend lid

29 apr 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    Volgens mij heb ik Utrogestan toen een dag of 12-14 gebruikt, weet het niet meer helemaal zeker, maar dat zou tot de testdatum zijn ongeveer.

@shereen, gelukkig wel.. het begint eindelijk een beetje in zicht te komen!
    Volgens mij bestaat het grootste deel van de MMM uit wachten en geduld oefenen ;).

18. shereen1987

shereen1987 Actief lid

13 mrt 2013
    282
    1
    18
    roermond
    @majorana.. indd is dit dan ook je eerste ivf/icsi? ik zelf vond de behandeling super snel gaan gelukkig ik was bang dat het echt een langzame draaimolen zou zijn!

ik heb van het ziekenhuis net post gehad! van de 18 embryo's konden ze er 13 invriezen.. volgens mij best een mooi resultaat toch? ik moet nog 6/7 dagen wachten met testen.. en nu langzaam begin ik erg zenuwachtig te worden.. *poeh*

19. Sabinedl

Sabinedl Lid

6 mrt 2013
    48
    0
    0
    Freubelen...
    Rees dld
    Shereen, wat een super resultaat! Hopen dat je test positief is.. Ga duimen draaien!

20. Majorana

Majorana Bekend lid

29 apr 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    Dit is de eerste ICSI voor een brusje. Ons mannetje is uit 2011, toen hebben we 2 ICSI pogingen gedaan.

Jeetje, wat goed zeg! 13 cryo's!! Geweldig! Is super veel :)

Deel Deze Pagina