Pipsquek, hoe is vandaag je zhbezoek gegaan? Aangezien je schrijft dan met de Puregon te kunnen starten ga ik er vanuit dat je de deca al aan het spuiten bent? Hoe reageer je hierop? Boboke, hebben ze jullie niet ingelicht over de wachtlijst in het zh? En hoelang het ongeveer kan duren na de infobijeenkomst? Spannend zeg! Sylvabobo, hoe is je eerste icsi traject verlopen? Reageer je goed op de medicatie enzo?? Linda2222, wat ben jij een mazzelaar dat je toch spontaan zwanger mocht worden! Stom he, dat we dan mazzel hebben...... zo dubbel.....anderen weten niet beter! Kan ik nog steeds jaloer op zijn, dat blijft gewoon. Je gunt het niemand om in een traject te moeten maar het blijft oneerlijk! Meiden, mag ik vragen in welk zh jullie onder behandeling zijn. Ook zh hebben verschillend beleid. Wij zitten in Maastricht in het AZM. Zijn erg tevreden over de bejegening en de samenwerking en communicatie.
Manousch, Ja wij vinden het nog steeds een wonder dat we toendertijd spontaan zwanger zijn geworden. Zeker nu we voor de tweede al weer bijna 2 jaar bezig zijn. Ja dat jaloerse herken ik nu ook. Veel mensen in me omgeving zijn zwanger en dan denk ik af en toe echt waarom hun wel en wij niet. Wij zijn in Den haag MCH onder behandeling. Laatste deel van de ivf behandeling vind plaats in het Lumc.
Pipsquaek ik ben ook wel benieuwd of je vandaag mag beginnen met de puregon..hopelijk heb je groen licht! Manousch inderdaad fijn om te horen dat er toch veel succesen zijn behaald met ivf-behandelingen. Geeft goede hoop voor ons . Wij zijn in het MMC Veldhoven. Alleen de TP vindt plaats in het Catharina in Eindhoven. Bij ons vinden alle gesprekken vwb planning en spuitschema plaats na de voorlichting. Die gesprekken vinden plaats in de week van 11 maart. Voor ons zal dat een week later zijn, omdat mijn vriend pas de 15de terugkomt uit het buitenland (werk). Er is geen wachtlijst, alleen kan niet iedereen tegelijk beginnen. Ik hoop dat we daardoor niet pas heel laat mogen starten. Iedereen is dan natuurlijk al ingepland . Ik zal blij zijn als we een datum hebben om naar uit te kijken. Heb nu echt het gevoel stil te staan...
Pip, hoe was je echo? Manousch, de 1e keer ging denk ik best goed. Na 13 dagen gonal spuiten zijn er 14 eitjes gevonden, waarvan 7 bevrucht, waarvan er uiteindelijk 3 zijn teruggeplaatst (1x vers en 2x cryo). Helaas is de verse tp in een missed abortion afgelopen, wat (gelukkig) vanzelf een miskraam werd met 7.6 weken. Maar de 2 cryos daarna zijn helaas niet blijven plakken. Ik had niet veel last van bijwerkingen, wel moe en hoofdpijn enzo, maar dat kan ook van de spanningen komen. Hopelijk deze keer weinig last! Wij zitten trouwens in het VUmc in Amsterdam, ben er wel tevreden over.
Nou gisteren een goede ego gehad!! Alles ligt plat, geen eitjes of cysten dus ik ga starten. Ivm de planning begin ik vrijdag met de puregon 8 maart de eerste echo en wrsch de week erna de punctie. Spannend!!! Wij lopen in Deventer (daar wonen we 40 minuten rijden vanaf). De IVF is in samenwerking met Zwolle. Dus mijn man moet met eitjes na de punctie naar Zwolle. Dan moet hij daar in een kamertje zijn werk doen en dan mag hij mij weer uit Deventer ophalen. De terugplaatsing is in Zwolle. Ben erg tevreden over beide ziekenhuizen. @sylviabobo, dat was wel een goede oogst zeg de eerste keer! Hopelijk deze keer ook en blijft er dan 1tje plakken! @manousch, ik ben idd al een week bezig met de decapeptyl. Gaat goed, wel erg moe en 's nachts last van zweten. Maar ik heb het ervoor over!
Hoi iedereen, gisteren hebben we de embryoloog aan de telefoon gehad. Er is op het eerste zicht niks afwijkends gevonden aan de zaad- en eicellen, dus ofwel is het gewone brute pech ofwel zal het probleem zich de volgende keer weer stellen. Afwachten dus en uitkijken naar de volgende keer!
Zo te lezen zitten we allemaal in andere ziekenhuizen. Wel een gedoe zeg dat op en neer reizen! Bij ons is alles gelukkig centraal. Als ik de medicatie heb gekregen voor de punctie dan kan mijn mannetje meteen redelijk ernaast naar 'het kamertje'. Mij lukt het niet om mee te gaan want de med's slaan er bij mij in als een bom. Wel heerlijk want ik hoor ook weleens dat vrouwen nauwelijks iets merken. Hihi, ik ben de hele dag high Linda, hoe ervaren jullie het om voor een 2e te gaan? Voelt het nu anders dan bij de eerste? Boboke, lijkt me dat het dan wel snel gaat als ze geen wachtlijst hebben! De eerste keer heb ik een wachtlijst van 11 maanden gehad , dat was echt langggggggggg........ Waarom bel je niet gewoon even met de ivf poli om te vragen wat je ongeveer te wachten staat? Sylviabobo, jeetje... dan hebben jullie ook al wat achter de kiezen gehad bij de eerste icsi. Heftig zeg als je dan eindelijk zwanger mag zijn en dat dan uitloopt op een miskraam! Pipsqueak, jhujjjj je mag starten! Spannend zeg.... Dat nachtelijk zweten is wel heel herkanbaar :x.
Pipsqueak, spannend dat je mag beginnen met de puregon. Ik kan ook niet wachten om te beginnen. Veggiegirl, hopelijk maand hebben jullie meer geluk en komt t wel tot een terugplaatsing Manousch, Ja ik ervaar dit heel anders dan bij ons dochtertje. Ik vind het nu allemaal veel spannender en veel meer teleurstellingen iedere maand. Hoe ervaar jij het? Wanneer mag jij weer beginnen?
veggiegirl, jammer van de pech, maar wat fijn dat de kans er is dat het niet nog een keer gebeurt! Ik hoop voor een mooie terugplaatsing voor je. Manousch wow 11 maanden wachten!! Dat hoefde gelukkig bij mij ook niet, alhoewel ik de maand aan de pil al lang vond. Toen ik erin zat vond ik het ook wel fijn om even niets te hebben.. Linda de teleurstellingen herken ik heel erg. Iedere keer weer opnieuw de moed erin houden. Maar hopelijk brengt het ivf jullie het geluk! Boboke, gelukkig heb jij ook geen wachtlijst. En ach je moet waarschijnlijk toch eerst aan de pil toch? Als je eenmaal begonnen bent merk die paar dagen later vast niet. In de mmm valt helaas niets te plannen en is geduld een erg schone zaak. (weet precies hoe dat voelt ik heb ook absoluut geen geduld..) Komt vast goed meid! Hier weinig bijzonders, morgen beginnen met de puregon. Voor de iui's heb ik altijd menopur gespoten en nu dus voor het eerst puregon. Ben benieuwd hoe ik erop reageer. Van de menopur had ik altijd weinig last of klachten. Fijne dag vandaag meiden!
@pips, Jeej! Wat fijn! @veggie, Das wel heel veel pech, hopelijk de volgende keer heel veel geluk! @manousch, 11 maanden! Wat ontzettend lang! Bij ons was het ongeveer 2 maanden wachten tot de intake, nog wat onderzoekjes (nieuw zh), en daarna gelijk beginnen. En ja, de MK was erg verdietig. Het heeft (achteraf) ook best heel lang geduurd voordat ik dat een beetje een plekje kon geven. Op het moment zelf dacht ik eigenlijk dat ik er niet zon last van had, stom he? Ik was soort van blij dat het eindelijk duidelijk was dat het niets ging worden, na 4 weken heen en weer geslingerd worden.
@Veggiegirl, fijn dat er geen afwijkingen zijn gevonden. Nu op naar de volgende ronde met goede bevruchtingen en een plakbeeb . @Pipsqueak op naar de eerste spuit morgen! Ik heb met mijn iui een aantal keren puregon gespoten, super makkelijk met die prikpen. Ik was wel iets sneller aangebrand volgens mijn vriend . Maar voor de rest geen vervelende bijwerkingen en het spuiten zelf voelde ik niks van. @Manousch, ik heb al gebeld met de ivf-poli, maar meer zeggen als dat ze geen wachtlijst hebben konden ze niet, omdat er voor iedereen afzonderlijk een spuitschema wordt opgesteld en dat wordt besproken in het gesprek in de week van 18 maart met de fa. Wat dat betreft vind ik t alleen maar goed dat er naar iedereen afzonderlijk wordt gekeken, dan nog maar een beetje geduld .
Ook wij beginnen binnenkort met IVF na een jarenlang MMM traject. Zou het leuk/fijn vinden om mee te kletsen. Pipsqueak "ken" ik van een ander forum waar ik voorheen bij aangesloten was. Even iets kort over mezelf. We hebben een dochtertje en zouden graag nog een kindje willen. Zwanger worden van haar was geen probleem, maar des te meer voor een tweede. Door een niet goed uitgevoerde curretage direct na de bevalling heb ik inmiddels 7 keer op de o.k. gelegen. Bleek syndroom van Asherman te zijn. Nu ben ik daar (weer) vrij van, maar zwanger worden wou ook met hormonale ondersteuning (ovulatie inductie) niet lukken. Dus gaan we nu het laatste traject in. Aanstaande maandag info middag in het AMC, de dag erna een afspraak bij mijn eigen gyn. Ben benieuwd!
Graag sluit ik mij aan bij deze groep. 6 maart krijg ik prikinstructie en vanaf mijn eerste menstruatiedag mag ik starten met het korte schema. Dit zal rond 17 maart zijn en dan hopelijk als alles goed gaat rond begin april de punctie. Helaas bij het laatste gesprek bleek dat ik toch echt overal een uitzondering op ben. Dacht dat nu we konden starten met IVF ik vrij normaal zou zijn maar helaas .
@flower: welkom! Je hebt ook al flink wat voor de kiezen gekregen zeg. Maandag dus de intake. Weet je al of je dan gelijk mag beginnen? Dat zou wel fijn zijn. @veerle; jij ook welkom! Waar ben je dan een uitzondering mee met IVF? Omdat je het korte protocol mag volgen? Wel fijn, dan gaat het toch iets sneller Al vind ik het persoonlijk niet heel erg, ik kan me voorstellen dat anderen dat wel prettig vinden. Hier ga ik heerlijk een lang weekendje weg, nog even lekker relaxen voordat het circus weer begint!
Flower hoi hoi, fijn dat je hier mee gaat kletsen! Hopelijk brengt het Ivf je al het goeds!! Veerle, ook welkom!! Zie in je handtekening dat je al het een en ander voor je kiezen hebt gehad. Voor jou ook veel geluk met IVF! Sylviabobo oh lekker er even tussenuit. Geniet ervan meid! Hier de eerste spuit vanmorgen gezet. Erg handig de prikken met puregon! Fijn weekend alvast allemaal!
@Flower welkom! Jij hebt het inderdaad ook zwaar gehad, gelukkig gaat t nu beter met je. Hoe oud is je dochtertje? Hopelijk gaat t met ivf nu snel lukken. Weet je of er een wachtlijst is? @Veerlev jij ook welkom! En ook jij al zo veel voor je kiezen gehad! Wat Sylviabobo al vraagt, hoezo ben je voor ivf uitzondering? Het is in ieder geval wel lekker snel dat je mag beginnen. Nu duimen op succes! @Pipsquaek makkelijk he die puregon?! @Sylviabobo lekker hoor een lang weekend weg! Blijf je in Nederland? Heel veel plezier! Ik ga het dit weekend extra gezellig maken met mijn vriend, vanaf zondag vertrekt ie 2 weken naar het buitenland voor zijn werk. Gelukkig de laatste keer!
@boboke, 2 weken, das best lang. Ik kan me goed voorstellen dat je blij bent dat het de laatste keer is En ja, we blijven in NL. We zitten met een mannetje of 15 in een huisje op een vakantiepark. Wel 4 jonge kindjes erbij, das af en toe even slikken, maar het zijn gelukkig hele lieve kindjes
@pipsqueak; nu gaat het echt beginnen, heel spannend! Wanneer mag je voor een FM? Jij ook een fijn weekend
Ook wij beginnen half/eind maart met onze eerste IVF poging. Na een bbz in 2011 is het ons helaas niet meer gelukt om nogmaals zwanger te raken. Afgelopen maanden 6x iui, nu starten we met ivf/ixci. Ik zit in het korte protocol maar wel een iets andere. Op mijn uitgangsecho zijn ongeveer 30-40 eitjes te zien, ben een verhoogd risico voor overstimulatie. Maar goed we gaan het zien! Het is nu wachten op mijn menstruatie.. En dat gaan we heerlijk doen in Mexico! We vertrekken deze week, even opladen met zijn 2!
@Debs1 Welkom,gezellig dat je mee komt kletsen . Heb je pcos dat je zoveel eitjes hebt? Veel plezier in Mexico!! Lekker uitgerust aan de ivf beginnen. @Flower succes morgen en dinsdag met je gesprekken. Komt nu echt dichtbij . @Sylviabobo lekker genoten van je weekend? Klinkt in ieder geval gezellig met zoveel man..