In afwachting om te starten: Boboke -- 1e kindje -- IVF 1 , start deca 4/4 Minigirl -- 1e kindje -- 25/3 intake Taatje84 -- 1ste kindje -- IVF, 8/4 IVF intake Majorana -- 2e kindje -- ICSI, 4/4 intake Staffie84 -- 1e kindje -- IVF 1 25/3 controle echo Onderdrukkende fase (lange protocol): Miepje1985-- 1ekindje --ICSI2, gestart:27/2 18-3 deca 29-3 startecho Flower77 -- 2e kindje -- IVF 1 start 15/03 Elise75-- 1e kindje-- ICSI1 start op 19/03 met deca Stimulerende fase: Debs1 -- 1e kindje -- IVF1, start Gonal 24-03, 1e fm 27-03 Sylviabobo -- 1e kindje -- ICSI2, start gonal 23/3, 2/4 1e FM Manousch -- 2e kindje -- ivf 2 start puregon 25/3 1e fm 1/4 Punctie/terugplaatsing/wachtbankje: -Pipsqueak -- 1e kindje -- IVF 1, 18-03 terugplaatsing, 02-04 nod -Meisje77-- 1e kindje--pgd/icsi-16-3 punctie, 20-03 terugplaatsing -minigirl -- 1e kindje--iui 3 op 20-03, nod 03-04-13 -Kit -- 2e kindje -- IVF 1 -- 19/3 punctie. Verwachtte TP 22-3 Sabinedl--1e kindje--ICSI 1--TP 23-3 -VeerleV -- 1e kindje - IVF1 - 29-03 punctie, 01-04 TP nod 15-04
Pip, fijn dat het goed gaat! Hopelijk hebben jullie inderdaad goed nieuws zaterdag, we duimen voor jullie! Josje, is idd vrij snel, punctie na 8 dagen. Veel succes alvast!
@boboke ik houd me hier indd wel goed druk haha af en toe heb ik het idee (van mezelf hoor) dat ik lastig word haha.. @pip heel fijn om te horen dat je vader er weer bovenop komt dat is fijn om te horen.. ik hoop dat het zaterdag goed voor je uitpakt!! @flower ik heb meteen het lijstje aangepast ik was van de week ongie geworden dus gelukkig heb ik niet tot vrijdag moeten wachten haha was het vreselijk geweest! ik heb 26 dagen deca hebben moeten spuiten ik heb ook het lange protocol gehad.. ik vind het erg spannend voor je dat het nu echt gaat beginnen!! @mompelientje wat spannend allemaal zeg dat je al vrijdag de punctie hebt!
@Pip Wat schrikken van je vader! gelukkig gaat het nu weer goed met hem en hopelijk zaterdag goed nieuws 15 dagen na TP zou je idd al wel posi kunnen testen lijkt mij. Of gebruik je na de punctie ook nog pregnyl? hier zojuist de eerste Deca gezet, vond het wel even branden maar dat trok snel weg. nu maar afwachten of ik last krijg van bijwerkingen...
Ha meiden! Wat wordt er gekletst zeg.. Kan het niet meer bijhouden.. En zeker niet op iedereen reageren op mijn mobieltje! Pip; wat fijn dat het beter gaat met je paps.. Zijn stressvolle en onzekere dagen geweest voor jullie! Hopelijk gaat zijn herstel voorspoedig! Veerle; spannend de punctie! En wat een mooie dagen! Heel veel succes! Shereen: wat enorm balen(!) dat deze poging mislukt is! Hopelijk hoeven jullie niet lang meer te wachten! Er liggen nog mooie kansen in de vriezer! Flower; succes met de hormoontjes! Argg.. Waarom ben ik een vergiet en weet ik niet meer wat ik gelezen heb?! Sorry meiden! Wachtende; heel veel succes! Hormoontjes; hou vol! En hier idd vandaag eerste fm gehad. Beide kanten 10-15 follikels te zien van rond de 10mm. En nog vele kleintjes. voel me net een paashaas met al die eitjes!! Vrijdag terug en hopelijk dan meer te zeggen hoeveel er werkelijk mee gaan doen! Ik reageer helaas allergisch op de cetrotide. Wat voel ik me klote hierdoor zeg! Morgen wederom contact met het zh over hoe verder. Het blijft nu vooral lokaal..hopen dat dit zo blijft en niet anafylactisch wordt!!
In afwachting om te starten: Boboke -- 1e kindje -- IVF 1 , start deca 4/4 Minigirl -- 1e kindje -- 25/3 intake Taatje84 -- 1ste kindje -- IVF, 8/4 IVF intake Majorana -- 2e kindje -- ICSI, 4/4 intake Onderdrukkende fase (lange protocol): Miepje1985-- 1ekindje --ICSI2, gestart: 27/2 18-3 deca 29-3 startecho Elise75-- 1e kindje-- ICSI1 start op 19/03 met deca Stimulerende fase: Debs1 -- 1e kindje -- IVF1, start Gonal 24-03, 1e FM 27-3 Sylviabobo -- 1e kindje -- ICSI2, start gonal 23/3, 1e FM 2/4 Manousch -- 2e kindje -- ivf 2 start puregon 25/3 1e FM 1/4 Staffie84 -- 1e kindje--IVF 1 start fostimon 29-03, 1e FM 5-4 Flower77 -- 2e kindje -- IVF start Gonal F 27-03, 1e FM 1-4 Punctie/terugplaatsing/wachtbankje: Pipsqueak -- 1e kindje -- IVF 1, 18-03 terugplaatsing, 02-04 nod Meisje77-- 1e kindje--pgd/icsi-- 16-3 punctie, 20-03 terugplaatsing minigirl -- 1e kindje--iui 3 op 20-03, nod 03-04-13 Kit -- 2e kindje -- IVF 1 -- 19/3 punctie. Verwachtte TP 22-3 Sabinedl--1e kindje--ICSI 1--TP 23-3 VeerleV -- 1e kindje - IVF1 - 29-03 punctie, 01-04 TP nod 15-04 Mompelientje -- 1e kindje - IVF1 29-03 punctie, 31-03 TP Er waren er 2 tegelijk geplaatst, heb ze nu even samengevoegd
Thanks! Sylvia <3 @ all Ik ga vanmiddag alles lezen en een dikke post plaatsen! Even eerst met m'n vriend lekker ergens gaan brunchen
Hoi meiden, Ik kan het niet bijhouden, wat een gezellig geklets. Veerle wat spannend, ik duim voor jullie. Pip, spannend hoor!! Denk dat je na 15 dagen toch wel kan testen. Fijn dat het met je vader goedkomt. Ik duim voor allemaal goed nieuws. Minigirl, gaat het snel bij rdgg? Spannend zeg. Manoush, ik ga niet extreem diëten. Eet minder suiker, ga twee keer sporten. Wil graag terug naar 58kg. Dat is mijn mmm startgewicht. Kilo of 5/6 eraf dus. Majorana, het zet niet door. Heb vooral s'avonds wat licht bloedverlies. Snap er niks van. Jij hoeft ook niet meer zo lang te wachten? Ik reageer vanavond wat uitgebreider.
Majorana, wat heerlijk dat het nu echt dichtbij komt! Nog 1 week! Spannend Boboke! Succes straks!! Shereen, morgen is het dan zover! Spannend!! Pip, wat fijn dat het goed gaat met je vader! Zaterdag testen, spannend! Nog twee nichtjes slapen. Duimen draaien!! Debs, mooi aantal zeg! Wat is Cetrotide? Hier flinke ongikrampen. Geen bloed, maar het voelt niet lekker. Ik weet dat krampen ook positief kunnen zijn, dus ik probeer positief te blijven! Fijne dag iedereen!
Kit; cetrotide is een med die voorkomt dat je een vroegtijdige ovulatie kan krijgen. Ze zijn weer in de overleg fase! Hoop vanmiddag meer te horen. Lijkt me onzeker deze dagen! Hoeveel dagen na tp ben je nu? Spannend!!
Ok! Net zoiets als orgalutran dus Misschien mag je die dan als vervanging spuiten. Vervelend die bijwerkingen! Hoop dat ze een alternatief voor je kunnen vinden! 6 dagen na de TP. 9 dagen na punctie! Afwachten maar..
@ Staffie, vervelend, dat branderige gevoel. Gelukkig was het snel weer weg! Pregnyl is volgens mij ook een beetje zo, weet alleen niet of dat bij iedereen zo is. @ Debs, hihi, een paashaas.. en de anderen gaan ook al eitjes rapen! Jullie mogen allemaal wel een mandje meenemen bij de punctie.. Vervelend dat je allergisch voor de cetrotide bent, misschien kun je een ander stofje spuiten wat dezelfde functie heeft? Maar wat een mooi aantal! Hopelijk groeien ze alleen niet allemaal door.. dan heb je weer kans op overstimulatie. Lastig hoor. Volgens mij had ik ook wel kleine rode plekjes van de cetrotide. Maar nooit zo erg dat ik me er vervelend door voelde. @ Taatje, wauw, 58 kg.. Ik ben zelf al blij met mijn 74.. ..Gek hoor, dat het niet doorzet. Is het wel de tijd voor de ongi? Jij had nog geen medicijnen, he? Heerlijk idee, he? Dat het nu echt in zicht is. Fijn om ook wat anders te kunnen gaan doen als alleen maar wachten. Ik moet nog eens even gaan kijken hoe ik het ga doen met alle medicijnen. Mijn moeder past op woensdag altijd op en die ziet echt alles..... . Ik wilde het nog even geheim houden (behalve een paar mensen op het werk), lijkt me geweldig om eens een keer echt te kunnen verrassen! @Kit, Wat vervelend, die krampen, maar het kan inderdaad echt nog alle kanten op! Even volhouden nog. @boboke, hoe was het gesprek gisteren? @Sylvia, grappig idd! Ik zit in de toxicologie/farmacologie, dus weer een hele andere tak. Maar ook heel erg interessant! Tsja, ze zeggen ook wel eens dat artsen de slechtste patienten zijn . Ik denk idd dat dat voor ons ook wel een beetje geldt! Ik ben overigens vaak ook na 1 reactie al weer kwijt wat ik gelezen gad... ook een beetje vergiet ben ik bang . Maar die tip van word openen was wel een goeie, was jij dat niet, Taatje? Werkt perfect! Is het trouwens een idee als iedereen de NOD/testdag erbij zet? (als jullie willen natuurlijk). Voor het overzicht wel makkelijk denk ik Hele fijne dag nog voor iedereen!!!
In afwachting om te starten: Boboke -- 1e kindje -- IVF 1 , start deca 4/4 Minigirl -- 1e kindje -- 25/3 intake Taatje84 -- 1ste kindje -- IVF, 8/4 IVF intake Majorana -- 2e kindje -- ICSI, 4/4 intake Onderdrukkende fase (lange protocol): Miepje1985-- 1ekindje --ICSI2, gestart: 27/2 18-3 deca 29-3 startecho Elise75-- 1e kindje-- ICSI1 start op 19/03 met deca Stimulerende fase: Debs1 -- 1e kindje -- IVF1, start Gonal 24-03, 1e FM 27-3 Sylviabobo -- 1e kindje -- ICSI2, start gonal 23/3, 1e FM 2/4 Manousch -- 2e kindje -- ivf 2 start puregon 25/3 1e FM 1/4 Staffie84 -- 1e kindje--IVF 1 start fostimon 29-03, 1e FM 5-4 Flower77 -- 2e kindje -- IVF start Gonal F 27-03, 1e FM 1-4 Punctie/terugplaatsing/wachtbankje: Pipsqueak -- 1e kindje -- IVF 1, 18-03 terugplaatsing, 02-04 nod Meisje77-- 1e kindje--pgd/icsi-- 16-3 punctie, 20-03 terugplaatsing minigirl -- 1e kindje--iui 3 op 20-03, nod 03-04-13 Kit -- 2e kindje -- IVF 1 -- 19/3 punctie. TP 22-3. NOD 5-4 Sabinedl --1e kindje--ICSI 1--TP 23-3 VeerleV -- 1e kindje - IVF1 - 29-03 punctie, 01-04 TP nod 15-04 Mompelientje -- 1e kindje - IVF1 29-03 punctie, 31-03 TP
Hoi hoi iedereen! Ook lekkere vrije dagen? Heb net met m'n vriend uitgebreid gebrunch. Ze hadden lekker pannekoeken, meloenen, salade en aardappel anders etc. Zo'n lekker buffet waar je inbeperkt kan eten hihi. Ik dacht: voor de punctie moet ik m'n eitjes lekker wat extra's geven hahaha. Nog steeds slik ik elke dag kruidvat zwangerschaps vitamine en foliumzuur. Dat hadden mij geadviseerd in de ziekenhuis Ik vind het zo spannend voor iedereen.Op naar baby! Ik wil de hele lijst roze zien. Anderhalf jaar geleden, was ik hier, in de NOD forum. Maar sinds we geholpen worden door professionals, moeten we alle vertrouwen terug krijgen en dat onze kansen groter zijn dan ooit te voren. Samen zijn we sterk. En trots dat we zijn, dat we ervoor gaan! Ik zal kort uitleggen hoe ik op zp ben terecht ben gekomen: In april 2011, zijn mijn vriend en ik begonnen met klussen. Na half jaar proberen, kwam ik op zp september 2011. Daar leerde ik van forum leden over Fertility friend, ovu-testen en temperaturen. In 2012 april, trok ik aan de bel. Na een jaar proberen werd ik nog steeds niet zwanger. Ik trok aan de bel en werd doorverwezen naar een gyn. Daar begon ik met spoelingen. Mijn vriend's zwemmers was redelijk en goed genoeg om op natuurlijke wijze zwanger te worden. Toch moest hij vaak naar de ziekenhuis om sperma onderzoeken te doen. Met mij mankeert niets en heb een goede immuum systeem. Maar helaas kregen we uitslag van de ziekenhuis. Na 7x testen kwam als resultaat dat mijn vriend minder vruchtbaar is. Een normale man heeft 200 miljoen. Hij heeft minder dan 5 miljoen We hebben 350.000 zwemmers nodig om een ei te bevruchten. Zelfs voor IUI is het niet goed... Dus de dokters hebben besloten dat we IVF gaan doen en ze zeiden, dat dat de enige kans is voor ons om een kind te krijgen. Natuurlijk in het begin toen ik het hoorde, was ik niet blij, maar ik moest elke dag huilen en hij ook. Hij denkt dat het zijn schuld is.. Mensen konden me niet soms begrijpen. Dat ik soms niet naar feestjes ging. Het was voor mij een klap in het gezicht. Ik heb in december 2012 echt flinkt lopen te tobben of ik IVF wilde gaan doen. Ik realiseerde, hij is mijn alles, mijn maatje en de jongen die me altijd vrolijk maakt. Ik ga de IVF doen omdat we er samen ervoor gaan. Hij gaat met mij mee en ik met hem. We besloten om samen ervoor te vechten. 20 maart begonnen met spuiten, cd1 tot cd 7 125 mg Gonal F (eigenlijk 150 mg maar mijn spuit deed een beetje gek) en op de 5e tot 8e dag alleen Orgalutran 25 mg. Ik heb het zo gehouden, dat ik niet wil weten wat de spuiten doet. Ik doe gewoon wat de dokters tegen me zeggen. En dat heb ik gedaan. Gisteren mijn eerste follikel meting gehad, 8 dominante en 5 die nog moeten groeien op cd 8, ik heb er 16 eieren. Moest om 22:00 Ovitrelle 250 mg spuiten. The final. Nu zit ik op cd 9 en heb morgen op cd 10 mijn punctie. Ik had niet verwacht dat het zo snel ging! Op cd 12 de terug plaatsing.
@Shereen blijf lekker gezellig kletsen hoor!!! @Staffie de eerste spuit ging dus goed? Mag je na je 1ste fm beginnen met stimuleren op 5 april? @Jeetje Debs dat zijn er veel !!! Mag ik vragen wat je spuit en hoeveel? Nu duimen dat het er vrijdag een mooi aantal zijn die doorgegroeit zijn en niet te veel!! Wel erg vervelend dat je allergisch reageert op de cetrotide. Weet je ondertussen al of er iets anders kunt spuiten?? @Tamara ook voor jou komt t nu steeds dichterbij . Jij zit toch bij de zelfde kliniek als minigirl? Hopelijk kan je dan net zo snel starten . Zou jouw ongi niet net na de intake vallen? Hoe gaat t verder? Nog steeds aan t klussen? @Kit wat vervelend van die krampen. Kan misschien ook innesteling zijn??? Succes nog even. @Majorana ik weet natuurlijk niet hoeveel medicijnen je hebt,maar ik heb het ingepakt in alufolie in de koelkast gelegd toen ik nog met iui bezig was (tegen nieuwsgierige mensen ). En als je het dan nog een beetje achterin legt.... @Josje jee toch wel n beetje anders dan in NL, maar zo te zien aan t aantal follikels gaat t goed! Heel veel succes met de punctie morgen!! En gezellig hoor nog even lekker brunchen met je mannetje . @Veerle Voor jou ook heel veel succes met de punctie!! Ben benieuwd hoe je t gaat ervaren. Sterkte!! @Miepje hoe gaat t met je? Morgen alweer startecho, t gaat snel! Succes. @Elise hoe gaat t met jou? Slaapritme weer helemaal terug? @Flower al last van de hormonen?! @Minigirl hoe is t? Alle andere stimulerende/wachtende dames succes!!!! T wordt volgende week een spannend weekje voor velen met al die fm en nod's!!! Ik ben vanmiddag bij de endocrinoloog geweest en we mogen gewoon beginnen volgende week !!!!!!! Wel moet ik morgen nog een keer bloed laten prikken, daar krijg ik dan dinsdag de uitslag van. Aan de hand daarvan beslist de arts of ik thyrax moet gaan slikken of niet. Zelfs als ik t wel moet slikken heeft t geen invloed op de ivf. Alleen als mijn waardes nu drastisch lager zijn gaat t niet door, maar aangezien ik daar de klachten niet voor heb ziet t er goed uit. We waren ook allebei super opgelucht. Het is toch weer zo'n moment waar je naar toe leeft en dan wil je ook eindelijk beginnen. Direct mijn medicijnlijstje afgegeven bij de apotheek en dat ga ik dinsdag ophalen . Vanaf vandaag ook nog eens lekker vakantie dus beter kan t niet worden.
Niiice Boboke! Lekker op vakantie en daarna aan de slag. Yupyup, Veerle en ik hebben morgen onze punctie! Ik ga aan je denken <3
@ boboke: wat een goed nieuws! gefeliciteerd! Betekent dit dat je 4/4 start? We starten bijna tegelijk waarschijnlijk! @ Pip: fijn dat het wat beter gaat met je vader. Hopelijk sterkt hij snel aan. Hoe is het met je? @ Kit, nog 9 daagjes wachten.. of zou je na 6 daagjes al kunnen testen met een supergevoelige test? @ Taartje; ik heb inderdaad wel het idee dat het vlotjes gaat bij Rddg. Ik heb de laatste dagen heel veel last van vermoeidheid en slapeloosheid. Zelf slaappillen hielpen afgelopen nacht niet. Op het werk voel ik ook een enorme druk van mijn manager. Dinsdag heb ik aangegeven dat ik andere werkzaamheden wil gaan doen, omdat ik de druk van mijn gezondheid (ziekte van crohn) wat al vrij heftig is en druk van buitenaf (clienten) en van hem niet meer trek. Daarnaast heb ik natuurlijk iui en ivf. Dat weet hij niet maar voor speelt dat ook. Ik loop echt op mijn tenen en dan zo'n begriploze manager, ben bang voor een burn out ofzo. Waarschijnlijk komt op 2/04 of 3/04 mijn menstruatie (dat betekent ook dat dan de laatste iui weer is mislukt) en dan kan ik beginnen met de ivf. Op 2/04 wordt bepaalt welke medicijnen in welke dosis ik ga gebruiken en krijg ik de prikinstructies. Ik ben aan het kijken of ik in de wachtweken een weekendjeweg zou kunnen. Ik denk dat dat het draaglijker maakt. Hebben jullie enig idee of dat kan, of is dat lastig met controles of weegschaal waar je dagelijks op zou moeten?