Boboke; nope geen pcos.. Een uitzondering zoveel eitjes.! Tijdens de iui's zagen ze met de eerste fm al heel veel eitjes. Zh durfde ook niet meer dan 50eh gonal f te laten spuiten. Hiermee groeide er 1-2 door. Dus nu afwachten wat al die eitjes gaan doen!
Debs1 je zal waarschijnlijk dan mooi veel follikels kunnen oogsten , hopelijk inderdaad geen overstimulatie. Ik denk dat het bij mij juist eerder moeilijk zal zijn meerdere follikels te krijgen. Had bij de iui al 100 eh puregon nodig voor met moeite 2 eitjes . Ben benieuwd hoe t zal gaan met ivf.
's ochtends plaatste ik een berichtje en 's avonds kon ik hem niet meer terug vinden . Blij hem weer gevonden te hebben Morgen even rustig alle berichten terug lezen. Voor nu om antwoord te geven op de vragen, ik ben vooral een uitzondering omdat mijn eierstokken los liggen van mijn baarmoeder en nu op echo's niet meer te vinden zijn. (hopelijk met stimulatie wel, anders moeten ze stoppen), omdat ik erg jong ben voor de overgang en IVF (22 jaar), omdat ik erg slank ben in tegenstelling tot de meeste volgens mijn gyncoloog en omdat ik niet jaren heb probeerd om kinderen te krijgen maar opeens de keuze kreeg kinderloos te blijven of te starten met IVF. Nu wonen mijn vriend en ik al enige tijd samen, hebben we elkaar leren kennen toen ik kanker had dus hebben we al wat door gemaakt en wisten we al aan het begin van onze relatie dat dit zou gebeuren mr niet al zo vroeg. We moesten wennen aan het idee maar willen nu niks lievers en gaan er samen voor vechten. Morgen ga ik even rustig alles terug lezen, want las iets over mexico, vakantie e.d.! ben benieuwd
Debs, wat heerlijk om even tussendoor naar Mexico te gaan, dat maakt het wachten wat dragelijker denk ik! En daarna hopen dat het geen overstimulatie wordt, maar neem aan dat ze je goed in de gate gaan houden en op tijd de dosering aanpassen als het niet goed gaat! Sylviabobo, jij ook een lekker weekend gehad? niet teveel bezig geweest met het IVF door de kinderen om je heen? Hopelijk heb je een beetje kunnen genieten en ontspannen. Pipsqueak, hoe gaat het spuiten? nog nergens last van? wel fijn dat je een prikpen hebt! ik mag Purogon met een spuit gaan zetten voor zover ik het zag in de grote tas vol spullen die ik meekreeg Boboke, 100 eh purogon kan nog mooi verhoogd worden voor jou ik krijg meteen de maximale dosering van volgens mij 250 EH. Ze gaan alles op alles zetten om iets te laten rijpen. Om nog antwoord te geven op welk ziekenhuis ik heb, natuurlijk weer iets heel anders, het Elisabeth in Tilburg. Gelukkig kunnen ze daar de hele behandeling van het begin tot het einde doen. Mijn gynacoloog zit in Nijmegen radboud maar omdat ik zelf uit Tilburg kwam leek mij dit makkelijk in combinatie met werken en mijn gynacoloog gaf aan dat ze in Tilburg allemaal opgeleid waren in Nijmegen ongeveer dus dat vertrouw ik ook wel!. Ben benieuwd hoe het de gestarten vergaat met het spuiten, het nachtelijk zweten en de hormoonschommelingen.
Hoi hoi, goed weekend gehad iedereen? Hier wel. Rustig aan gedaan. Ben nu vanaf vrijdag met de hormonen bezig. Ik spuit 200eh puregon. Voel me erg moe, nog steeds veel zweten 's nachts en ook veel hoofdpijn. Ook mijn vriend moet het helaas vaak ontgelden met mijn humeur. Vrijdag een echo om te kijken wat er groeit. Ben benieuwd! @debs oew heerlijk naar Mexico. Een weekje zon zou ik ook niet verkeerd vinden! Veel plezier straks! Fijne avond!
Jeetje meiden, wat gaan jullie snel. Moest even de tijd nemen om alles te lezen. Hoop dat ik niemand vergeet Linda, wat maakt het dat je nu het 2e traject zo intensiever beleefd? Ik heb het juist andersom. Het jarenlange voortraject slaan we nu over en kunnen meteen starten met ivf. En het idee dat we niet kinderloos blijven en al een dochtertje hebben geeft ook rust en ben daar ook al heel dankbaar voor. Zeker ervaar ik ook dat het weer zwaar is, maar kan het net iets beter relativeren dan bij de eerste. Pip, whahaha die arme mannen toch . Heeft hij wel begrip voor je situatie? Veggie, jeetje meid. Wat een verhaal zeg. Mag ik vragen wat voor kanker je hebt gehad? Hoop dat jullie het is gegund en dat je weer vertrouwen mag krijgen in je eigen lichaam. Silvia, als je dit leest zullen jullie waarschijnlijk weer terug zijn van jullie weekendje weg. Hoe hebben jullie het gehad? En hoe ging het met de kindjes zo om je heen? De naslaap van een mk (en bbzw) herken ik heel goed. Nooit gedacht dat dat zo heftig kon zijn. Zeker als je na lange tijd eindelijk een positieve test hebt en het mag niet zo zijn..... Boboke, op naar de 18e en meer duidelijkheid. Zal hopelijk niet meer lang voor jullie duren! Flower, Veerle en Bebs, welkom! Leuk dat jullie aansluiten. Zelf ervaar ik het als zeer prettig om samen met anderen onze sores te kunnen bespreken. Hoe goed de omgeving het ook bedoelt, ze voelen niet wat wij voelen en moeten doorstaan om een kindje te krijgen. Hier verder geen nieuws. 13e starten met de deca en hopelijk nu wel voldoende follikels en embryo's!!! Liefs Manousch
Hoi meiden, Mag ik hier ook mee kletsen? Ik heb pcos en sinds augustus vorig jaar in de mmm. Helaas 5 maanden clomid geslikt, zonder resultaat. 3 weken geleden een hsg gehad en hier werd duidelijk, dat mijnn beide eileiders helemaal dichtzitten. Gister kijkoperatie gehad om te proberen of het open te krijgen was, helaas niet gelukt. Ze hebben ook nog endometriose ontdekt, dit hebben ze wel kunnen wegbranden. Wij gaan dus ook het ivf traject in. Het wat em hoe is nog niet bekend. Er zijn gelukkig geen wachtlijsten, ik word in Reinier de Graaff behandeld. Gr. Tamara
@debs, welkom. Wat een hoop follikels, dat wordt inderdaad voorzichtig aan doen. Heel plezier in Mexico! @veerle, wat een verleden heb je al. Ik ben er even stil van. wel fij dat jullie er samen uit zijn gekomen. Hopelijk mag het snel lukken. @pips, wat lekker snel al, vrijdag een 1e fm. Dat wordt duimen voor mooie follikels! Is het nog vol te houden met de bijwerkingen? @manousch, we gaan vlak achter elkaar aan lopen, ik mag de 11e beginnen met de deca. @taatje, Welkom, leuk dat je met ons mee wilt kletsen! Heb je wel al een intake gehad/ingepland? Ook jullie heel veel succes! Gisteren zijn we terug gekomen van ons weekendje, we hadden er een paar dagen aan vast geplakt. Heerlijk! Met de kindjes voelde ik af en toe toch even een steek, maar over het algemeen ging het gelukkig erg goed. Ik heb alvast een voorproefje gekregen van het vroege opstaan En vandaag ben ik nog even een dagje met een vriendinnetje de sauna ingedoken. Nu kan het nog, hopelijk de komende maanden niet meer Het goede leven is nu weer afgelopen, morgen mag ik weer gewoon werken, maar voor nu ben ik weer helemaal ontspannen en opgeladen. Eens kijken hoe lang ik het vast kan blijven houden X
Hoi meiden @Sylvia lekker hoor nog een paar extra daagjes langer weg, zeker met dat heerlijke weertje . Gelukkig is het je meegevallen met de kindjes en heb je van het weekend genoten, ondanks het vroege opstaan . En dan nog extra ontspanning vandaag in de sauna, jij gaat morgen helemaal zen naar je werk . @Tamara welkom, gezellig dat je ook mee komt kletsen. Gaat het vandaag al een beetje na je laparascopie gisteren? Zijn je eileiders ook als gevolg van de endo dicht? Dat zal vast een hele klap zijn geweest. Ik weet nog goed hoe ik kapot was toen ze mij vertelden dat mijn linker eileider dicht was door de endo. Hopelijk krijg je snel meer te horen over het vervolgtraject. Sterkte meid! @Flower hoe zijn je voorlichting en gesprek verlopen? Weet je al wanneer je mag beginnen? @Pips vrijdag alweer 1ste fm spannend!!! @Minigirl hoe is t met jou? Is het toch nog iui geworden deze maand? @Linda en Veggie hebben jullie al startdatum? Groetjes
Meiden heb ook nog even een vraagje... Vanochtend eerste bloed gespot dus ik heb vanochtend mijn eerste pil ingenomen. Alleen nu is mijn ongi nog steeds niet echt doorgezet . Is dit erg? Kan ik nu gewoon de pil verder nemen?
ha dames, ik was mijn berichten kwijt, gelukkig weer gevonden. Even een updatetje; mijn derde iui ging niet door omdat na de echo en bloedtest bleek dat ik al een eisprong had gehad . We hebben nu een intake voor ivf 1 (25/03) en ondertussen doen we nog een iui 3 poging. @sylviabobo: hopelijk heb je genoten van je saunadag en valt het werken vanaf morgen niet erg tegen voor je. @boboke: succes op 8-03 met de voorlichting. Is dit de eerste keer? @veggie: Wat heb jij veel voor je kiezen gehad. Hopelijk zitten de ivf behandelingen je mee. @ Debs: Veel plezier in Mexico! Ga je naar Playa del Carmen? @ Taartje: leuk je hier te zien! Gr. Minigirl
Minigirl volgens mij waren we tegelijk aan t typen . Balen dat je je eisprong toch al gehad hebt. welke cd had je dan je eisprong/fm? Gaan ze je nu neem ik aan wel beter in de gaten houden en eerder laten terugkomen voor fm! Wel fijn dat het ivf traject alvast opgestart wordt, hoef je straks niet zo lang te wachten. Weet je al wanneer je fm/ iui ongeveer zal zijn? Het wordt voor ons inderdaad de eerste keer ivf. Heel spannend, maar ik ben wel blij dat het nu eindelijk bijna zover is! Gebeurt er eindelijk weer iets!!
Hoi dames, Ik zou me graag bij jullie willen aansluiten. Wij zijn onze 2 ronde gestart voor ICSI. 27-02 gestart met de pil 18-03 start deca 21-03 laatste pil 29-03 startecho. Als het net zo gaat als bij de eerste keer verwacht ik in de 2e week van april de punctie en terugplaatsing. Zo hopen dat het deze x lukt. Voor alle meiden super veel suc6. Groetjes Miepje
@ Boboke: ik had op de dag van de echo alleen een follicel van 8,7 mm waarop een bloedtest werd afgenomen en de volgende dag werd ik gebeld met de mededeling dat Progesteron verhoogd was waardoor ik de eisprong gehad moet hebben in een onverwachts vrij korte cyclus. Ik verwacht dan dat komend weekend 2 weken na de eisprong zal moeten zijn, waardoor ik me weer kan aanmelden. De uitgangsecho wordt nu op dag 8-9 gedaan ipv 10. Het is voor ons een eerste kindje waar we al sinds 2009 op hopen. Hoelang zijn jullie al bezig? Heb jij voor de ivf al iui of een andere behandeling gehad?
@Hoi Miepje, welkom! Spannend nu beginnen met de tweede icsi. Hopelijk met succes deze keer! @Minigirl Jeetje sinds 2009 al en nu pas iui ?! Wij zijn sinds november 2011 bezig voor ons eerste kindje. Sinds april 2012 direct in de mmm vanwege een cyste van 9 cm die dmv een laparoscopie weggehaald is. Toen is ook vastgesteld dat het een endocyste was en dat ik ook verklevingen had waardoor mijn linker eileider dicht zit en er een stuk van mijn linker eierstok verwijdert is. Op dat moment was rechts nog schoon. Na een paar maanden pil en zelf proberen zijn we in oktober 2012 begonnen met iui icm puregon (4x). Helaas regelmatig restfollikels. Kreeg elke maand meer pijnklachten en bij echo bestond er het vermoeden van endo dit keer aan de rechter kant. Daarop samen met gyn besloten te stoppen met iui en starten met ivf. Vrijdag de ivf voorlichting en dan mogen we een afspraak maken voor gesprek met fa en planning om te beginnen. Ik hoop dat we die afspraak kunnen maken voor 18 maart (eerder is mijn vriend niet terug uit het buitenland) en dan hopelijk snel beginnen .
@ Sylvia, nee, ga morgen bellen voor een intake. Ben benieuwd. @Boboke, voel me verder prima. Heb alleen een hele beurse buik en kan nog niet zo goed rechtop lopen. Nee mijn eileiders zijn waarschijnlijk door een aangeboren afwijking of infectie dicht. De endo is een op zichzelf staand iets. Dat hebben ze gelukkig wel kunnen wegbranden, dus hoop dat ik daar geen last van ga krijgen. @ Minigirl, gezellig dat jij hier ook bent!! Kunnen we elkaar een beetje volgen. Zijn jullie allemaal al ver in het traject? Heb niet alles helemaal gelezen, zal ik nog even doen.
Hoi meiden, vinden jullie het erg als ik mee kom kletsen? Mijn vriend moet in april eerst een tese ondergaan, en als daaruit goed zaad word gevonden starten we met icsi. Misschien kunnen we elkaar hier steunen, omdat we allemaal hetzelfde soort traject bewandelen.
Goeiemorgen! Ook ik zou me graag hier willen melden... Wij zijn ook gestart met icsi... Gisteren een afc echo gehad in het umc utrecht en begonnen met gonal F. Het is de eerste keer dus erg benieuwd wat er allemaal op me af gaat komen... Vind het leuk om zo de ervaringen van anderen te lezen...
Alicianoell en sabinedl gezellig dat jullie erbij komen. Wordt al een grote groep zo . @Alicianoell wat is tese precies? Kunnen jullie daarna gelijk beginnen? Weet je de datum in april al wanneer je vriend behandeld wordt? Succes! @Sabinedl wat is een afc echo? Wij zijn nog niet begonnen dus ik ken nog niet alle termen...Wel spannend al begonnen ook met stimuleren, dus dan komt punctie al dichtbij. Wanneer heb je fm? Voor jou/jullie ook veel succes! Ik vind t ook fijn om ervaringen te delen en lezen van anderen. Heb al veel geleerd van zp .
hoi allemaal, ik wil me ook graag aansluiten. Fijn altijd om jullie verhalen te lezen en elkaar te kunnen steunen. Ik zal me straks even inlezen, er zijn al een hoop berichtjes geschreven. Wij hebben begin april een intake gesprek in het UMCU voor een brusje, nadat ons kleine mannetje in 2011 dmv van ICSI is geboren. Wel al eind vorig jaar 1 x zwanger geweest van een cryo die we nog over hadden, maar dit heeft helaas maar heel kort mogen duren. Na een vmk met 5 weken hebben we even de tijd genomen om te beslissen wat we willen en nu gaan we er toch voor. Wel weer erg spannend.