Meisje, hoe erg je er ook rekening mee houdt het is en blijft een enorme teleurstelling, voor die positieve test doe je het allemaal, als je die dan niet krijgt is dat niet leuk! En snap dat je een beetje jaloers bent op Kit en Pip, zijn we vast allemaal want wie wil er nu niet een mooie positieve test en weinig bijwerkingen!! Ik heb geen ervaringen met cryo's maar volgens mij is het wel heel fijn dat je ze hebt, is dat een stuk makkelijker dan het hele IVF traject! Sylvia, wat een prachtige eerste follikel meting, laat ze maar mooi zo doorgroeien dan mag jij vrijdag pregnyl zetten!! Ik moet inderdaad twee weken utro gebruiken. De laatste in de ochtend van 13 april! Alleen heb pas de 17e bloedtest weet dus niet zo goed of ik echt al stoppen kan dan! wil eigenlijk de 14e 's ochtends proberen om een zwangerschapstest te doen omdat ik normaal zou moeten gaan menstrueren op de 13e! In principe is utro volgens mij alleen nodig voor de innesteling die tussen dag 2 en 7 plaatsvindt dus 14 dagen zou veilig moeten zijn! Vraag me trouwens wel af, als je normaal zwanger wordt dan reken je de start datum van je zwangerschap vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. Geldt dat ook voor ons? Zouden wij bij een positieve test in principe al 1 maand zwanger zijn volgens de cijfers?
Volgens mij heeft utro geen invloed op de test Je telt punctie datum en daar 14 dagen vanaf trekken dat is de eerste dag waarvan gerekent wordt. Op freya.nl kan je het uitrekenen volgens de ivf zie onderstaande link Bereken uitgerekende datum en zwangerschapsduur
In afwachting om te starten: Boboke -- 1e kindje -- IVF 1 , start deca 4/4 Minigirl -- 1e kindje -- 25/3 intake Taatje84 -- 1ste kindje -- IVF, 8/4 IVF intake Majorana -- 2e kindje -- ICSI, 4/4 intake Onderdrukkende fase (lange protocol): Stimulerende fase: Debs1 -- 1e kindje -- IVF1, start Gonal 24/3, 1e FM 27/3 Sylviabobo -- 1e kindje -- ICSI2 -- start gonal 23/3 (CD3) , 1e FM 2/4 (CD13), 2e FM 5/4 (CD16) Manousch -- 2e kindje -- ivf 2 start puregon 25/3 1e FM 1/4 Staffie84 -- 1e kindje -- IVF 1 start fostimon 29-3, 1e FM 5-4 Flower77 -- 2e kindje -- IVF start Gonal F 27-3, 1e FM 1-4 Miepje1985 -- 1ekindje -- ICSI2, starturogon 150 29-3, 1e FM 5-4 Elise75 -- 1e kindje -- ICSI1 start gonal 30-3 1e FM 9-4 Punctie/terugplaatsing/wachtbankje: Meisje77 -- 1e kindje -- pgd/icsi -- 16-3 punctie, 20-03 terugplaatsing minigirl -- 1e kindje -- iui 3 op 20-03, nod 03-04-13 Kit -- 2e kindje -- IVF 1 -- 19/3 punctie. TP 22-3. NOD 5-4 Sabinedl -- 1e kindje -- ICSI 1 -- TP 23-3 VeerleV -- 1e kindje -- IVF1 -- 29-03 punctie, 01-04 TP nod 15-04 Mompelientje -- 1e kindje -- IVF1 29-03 punctie, 31-03 TP zwanger: Pipsqueak -- 1e kindje -- IVF 1 -- zwanger
@veerle, dankje. Ik verwacht inderdaad zondag of maandag de punctie. Ben zo benieuwd! Ze zijn nu wat meer van gelijke grootte, hopelijk is dat goed nieuws En verder inderdaad wat meisje zegt, 14 dagen voor de punctie is dag0.
ha dames, Ben net terug van het ziekenhuis. Ik mag deze cyclus helaas niet beginnen. De dokter die mijn darmziekte behandeld moet verklaren dat het mag en dat hij akkoord is met eventuele complicaties. Zonder dat die brief binnen is mag ik niet beginnen : (. Het was een enorme teleurstelling want ik dacht dat ik vandaag of morgen zou beginnen. Ondertussen heb ik ook een zwangerschapstest gedaan en die is helaas negatief.
In afwachting om te starten: Boboke -- 1e kindje -- IVF 1 , start deca 4/4 Minigirl -- 1e kindje -- IVF 1, start deca ca eind april Taatje84 -- 1ste kindje -- IVF, 8/4 IVF intake Majorana -- 2e kindje -- ICSI, 4/4 intake Onderdrukkende fase (lange protocol): Stimulerende fase: Debs1 -- 1e kindje -- IVF1, start Gonal 24/3, 1e FM 27/3 Sylviabobo -- 1e kindje -- ICSI2 -- start gonal 23/3 (CD3) , 1e FM 2/4 (CD13), 2e FM 5/4 (CD16) Manousch -- 2e kindje -- ivf 2 start puregon 25/3 1e FM 1/4 Staffie84 -- 1e kindje -- IVF 1 start fostimon 29-3, 1e FM 5-4 Flower77 -- 2e kindje -- IVF start Gonal F 27-3, 1e FM 1-4 Miepje1985 -- 1ekindje -- ICSI2, starturogon 150 29-3, 1e FM 5-4 Elise75 -- 1e kindje -- ICSI1 start gonal 30-3 1e FM 9-4 Punctie/terugplaatsing/wachtbankje: Meisje77 -- 1e kindje -- pgd/icsi -- 16-3 punctie, 20-03 terugplaatsing Kit -- 2e kindje -- IVF 1 -- 19/3 punctie. TP 22-3. NOD 5-4 Sabinedl -- 1e kindje -- ICSI 1 -- TP 23-3 VeerleV -- 1e kindje -- IVF1 -- 29-03 punctie, 01-04 TP nod 15-04 Mompelientje -- 1e kindje -- IVF1 29-03 punctie, 31-03 TP zwanger: Pipsqueak -- 1e kindje -- IVF 1 -- zwanger
@mini, nee! Wat een enorme tegenvaller! Kun je niet bellen naar je arts, dat je alsnog snel mag beginnen? Of moet je nu sowieso een maand wachten? Een dikke knuffel vanuit hier...
Meisje balen zeg !! Wat Veerle al zegt,al reken je niet op een zwangerschap, hoop heb je toch anders zouden we niet aan de ivf/icsi beginnen. Ik denk dat iedereen hier wel bekend is met gevoelens van jaloezie naar zwangeren. Niet dat je het anderen niet gunt, maar we willen zelf ook zo graag! Meestal moet je voor een cryotp 1 cyclus overslaan, maar soms wordt het gelijk in de volgende cyclus gedaan. Zou even contact opnemen met je ziekenhuis. Alle cryo's behoren tot 1 poging. Sterkte meis!!! Minigirl jij ook al geen goed nieuws! Weet je hoelang dit gaat duren die brief? En ook nog negatief getest . Hoop dat je snel duidelijkheid hebt. Veerle wat n narigheid die bijwerkingen zeg en dan nog zo'n leuke opmerking van de fa!! Hopen dat de bijwerkingen snel minder worden. Is anders extra pregnyl geen mogelijkheid? Sylvia dat is beter nieuws ! Op naar de punctie!!! Sabine weet je al wanneer jij n testje gaat wagen?? Ik heb net t verlossende telefoontje gehad van de endocrinoloog...ik hoef geen medicatie!!! Wanneer ik zwanger ben, moet ik wel regelmatig op controle. Ben ook gelijk even bij het ziekenhuis langs geweest vanwege de bijwerkingen en nu mag ik morgen al beginnen met de deca. Het is maar 1 dag maar dan ben ik van die rotpil af.
In afwachting om te starten: Minigirl -- 1e kindje -- IVF 1, start deca ca eind april Taatje84 -- 1ste kindje -- IVF, 8/4 IVF intake Majorana -- 2e kindje -- ICSI, 4/4 intake Onderdrukkende fase (lange protocol): Boboke -- 1e kindje -- IVF 1 , start deca 3/4, AFM 8/4 Stimulerende fase: Debs1 -- 1e kindje -- IVF1, start Gonal 24/3, 1e FM 27/3 Sylviabobo -- 1e kindje -- ICSI2 -- start gonal 23/3 (CD3) , 1e FM 2/4 (CD13), 2e FM 5/4 (CD16) Manousch -- 2e kindje -- ivf 2 start puregon 25/3 1e FM 1/4 Staffie84 -- 1e kindje -- IVF 1 start fostimon 29-3, 1e FM 5-4 Flower77 -- 2e kindje -- IVF start Gonal F 27-3, 1e FM 1-4 Miepje1985 -- 1ekindje -- ICSI2, starturogon 150 29-3, 1e FM 5-4 Elise75 -- 1e kindje -- ICSI1 start gonal 30-3 1e FM 9-4 Punctie/terugplaatsing/wachtbankje: Meisje77 -- 1e kindje -- pgd/icsi -- 16-3 punctie, 20-03 terugplaatsing Kit -- 2e kindje -- IVF 1 -- 19/3 punctie. TP 22-3. NOD 5-4 Sabinedl -- 1e kindje -- ICSI 1 -- TP 23-3 VeerleV -- 1e kindje -- IVF1 -- 29-03 punctie, 01-04 TP nod 15-04 Mompelientje -- 1e kindje -- IVF1 29-03 punctie, 31-03 TP zwanger: Pipsqueak -- 1e kindje -- IVF 1 -- zwanger
Elise, Dank je wel Nog een week dan je eerste fm, toch? Spannend!! Veerle Haha, ja het is alles behalve fijn spul, maar het is ook heel goed voor het embryo he!! Wat vervelend dat je er zo duizelig van wordt. Ik word er vooral heel moe van.. En als ik 's nachts wakker schiet kan in niet meer slapen.. Ik heb dat echt nooit, want ik slaap altijd als een roosje, dus dat komt dan toch echt daardoor. Na vannacht 4 uur niet meer geslapen! Proost met de granaatappelsap! Ik vind het nog lekker ook ^_^ Ik vraag mij dat ook af Veerle, met die uitgerekende datum! Oh nee meisje. Snap dat het zuur is. Een ander wel en jij niet. Vind het heel erg voor je Wel fijn dat je nog een cryo hebt! Ik duim voor je dat die wel blijft plakken. Dat moet wel!! Sylvia, dat gaat de goede kant op, jeej!! Oh nee Minigirl, twee tegenslagen op een dag. Wat een pech Dikke knuffel!! Boboke, Jeetje wat fijn, geen medicatie. Op naar morgen!!
In afwachting om te starten: Minigirl -- 1e kindje -- IVF 1, start deca ca eind april Taatje84 -- 1ste kindje -- IVF, 8/4 IVF intake Majorana -- 2e kindje -- ICSI, 4/4 intake Onderdrukkende fase (lange protocol): Boboke -- 1e kindje -- IVF 1 , start deca 3/4, AFM 8/4 Stimulerende fase: Debs1 -- 1e kindje -- IVF1, start Gonal 24/3, 1e FM 27/3 Sylviabobo -- 1e kindje -- ICSI2 -- start gonal 23/3 (CD3) , 1e FM 2/4 (CD13), 2e FM 5/4 (CD16) Manousch -- 2e kindje -- ivf 2 start puregon 25/3 1e FM 1/4 Staffie84 -- 1e kindje -- IVF 1 start fostimon 29-3, 1e FM 5-4 Flower77 -- 2e kindje -- IVF start Gonal F 27-3, 1e FM 1-4 Miepje1985 -- 1ekindje -- ICSI2, starturogon 150 29-3, 1e FM 5-4 Elise75 -- 1e kindje -- ICSI1 start gonal 30-3 1e FM 9-4 Punctie/terugplaatsing/wachtbankje: Meisje77 -- 1e kindje -- pgd/icsi -- 16-3 punctie, 20-03 terugplaatsing Sabinedl -- 1e kindje -- ICSI 1 -- TP 23-3 VeerleV -- 1e kindje -- IVF1 -- 29-03 punctie, 01-04 TP nod 15-04 Mompelientje -- 1e kindje -- IVF1 29-03 punctie, 31-03 TP zwanger: Pipsqueak -- 1e kindje -- IVF 1 -- zwanger Kit -- 2e kindje -- IVF 1 -- zwanger
Dat zou goed nieuws zijn als de cryo bij 1 poging hoort Voor pgd worden 3 pogingen vergoed. Als ik dan soms lees dat anderen al heel veel pogingen hebben gehad, dan baal ik weleens Ach jullie bergijpen misschien wel dat ik op alles afgeef. ha ha Gewoon op naar de volgende poging. En ik heb wel zoiets van ik heb het nu met mijn partner ook goed. Niet dat jullie denken dat ik alleen negatief ben Balen minigirl. Ik moest ook toestemming van de chirurg en mdl arts hebben.Maar goed betrof bij mij ivm darmkanker. Is een wt riskantere situatie dan die van jou. Hopelijk dat ze snel antwoord geven
even een reageer break gehad... wel meegelezen uiteraard! hier nog alles t zelfde... nog geen test gedaan... donderdag zijn mijn man en ik samen vrij dus denk dat ik dan het ga wagen.. Als ik mijn ongi nog niet heb dan... t rommeld al een paar dagen. wel kramp, geen kramp, heb echt geen idee, volgens mij voel je nu echt alles om dat je er zo op gefocusd bent... durf t nu nog niet aan om al te testen. Die utro doet volgens mij aardig zijn best om me in verwarring te brengen.. Ik ben pas blij als ik straks een positieve test voor me heb liggen! Kit ook gefeliciteerd! dat t maar mooi groeien mag! Meisje77: wat balen, hopen dat de ijscoman mooi ontdooit en straks lekker warm blijft zitten... en de cryo hoort idd bij poging 1... sylviabobo: mooi aantal! hopen dat ze allemaal mee blijven doen dat je een mooie oogst hebt straks!!! Boboke: mooi dat je morgen ook mag beginnen... wachten duurt lang! Elise75: en hoe voel je je? Last van de hormonen? Veerle: welkom op het wachtbankje! hoop dat de tijd een beetje snel voorbij gaat voor je... ik vind het maar lang duren Marjorana: nog maar 2 nachtjes slapen!!! hoop dat je snel kan beginnen!
Laatste dagen heb ik gehuild hoor. 10 van de eieren alleen maar 1 bevrucht, en we weten niet eens zeker of het morgen in me gestopt wordt. In de ochtend nog met m'n vriend over gehad, over pogingen. Waar ik m'n behandeling laat doen is het pas een poging wanneer ze een vruchtbare eitje terug plaatsen. Ik heb het ook met mijn partner goed. Een poging (buiten de 3) kost 1350 euro, maar geld speelt geen rol. Dan maar even niet uiteten of op vakantie. Maar gelukkig hebben we aardig zakcentje in onze spaarrekening. Ik realiseerde dat de spaarrekening ergens goed voor is! Het is alleen fysisk en mentaal enorm zwaar. Ik denk als deze ronde een failure is, dat ik lekker even na Kreta ga of Barcelona. Ik heb vakantie ergens midden april. Misschien lekker naar NL en door Amsterdam fietsen samen met m'n vriend. Ben blij dat m'n vriend meer op de hoogte is op IVF en ICSI. Zkh had hem gebeld en we moeten wachten tot onze bevrucht eitje een blastocyste is geworden. Of misschien niet. We weten pas morgen. Gelukkig krijg ik steun van familie en vrienden rondom m'n omgeving. Mijn zus heeft ook 3e poging IVF/ICSI gedaan en heeft twee mooie baby's.
Spannend Sabine!! Ik had kramp en zelfs bruin/roze verlies (nog steeds wat), dus dat hoeft niets te zeggen! Ik duim voor je!!
@boboke, jeej! @kit, wat naar dat je niet goed slaapt... Maar alles voor het goede doel @sabine, spannend! Op naar donderdag! @meisje, de 3 pogingen zijn 3 puncties. Alle cryos horen nog bij dezelfde punctie... Dat scheelt weer @mompel, ik hoop zoooo dat jullie morgen goed nieuws krijgen! Een blastocyt geeft wel meer kans op innesteling, duimen geblazen dus! En wat is het bij jullie "goedkoop". Hier kost de 4e ICSI poging 3-4000! Best een groot verschil! (hopelijk komen we allemaal niet aan de 4e toe!)
Oh Sylvia! I hope so! <3 Maar het fijne van NL is dat alle cryo's dan wel meetellen als sub kans bij de punctie poging. Bij ons is het echt pech dat de eitje en zaad even verdwaald zijn. Mocht IVF niet lukken, dan gaan we voor ICSI. Ik ga lekker spaghettie eten en dan "Being Human" kijken. Zo'n vette tv-serie!
Majorana, jeej, nog maar twee dagen wachten.. Ben benieuwd.. Meisje, wat verdrietig! Hele dikke knuffel. Hoop dat je cryo het gaat worden... Sylvia, wat een goede meting, dat stemt je meteen positief zeker. Veerle, ik zou als ik jou was 13-4 testen, dat is namelijk een hele mooie dag. Dan ben ik 1 jaar getrouwd, geluksdag dus... Vind je het lang duren, het gewacht? Mini, wat klote! Had je al wel de prikinstructie gehad? Weet je hoe lang je nu weer moet wachten? Boboke, joehoe.. Jij kan dus ook aan de slag.. Ik duim voor je hoor.. Sabine, spannend zeg! Ik hoop dat je een hele mooie positieve test in handen hebt donderdag. Ik ga nu lekker naar de sportschool, mijn man is heel laat thuis van het werk. Morgen vroeg beginnen, dus de dagen gaan lekker snel. Fijne avond meiden.. Xx
@ meisje: dank je. Ook ontzettend balen voor jou ivm de negatieve test. Ik hoop voor je dat het de volgende keer met de cry die je gelukkig hebt, raak is. Je hebt ook al behoorlijk wat voor je kiezen gehad al. Veel sterkte! @ Taartje: ik heb vandaag wel prikinstructie gehad en nu wachten tot de volgende cyclus (in de hoop dat m'n eigewijze MDL-arts meewerkt). @ Boboke: succes met de start! @ Elise: hoe is het met jou? @kit: hoe gaat het met je nu je al twee daagjes weet dat je zwanger bent? Ben je al een beetje gewend aan het idee dat je zwanger bent of kun je het nig niet geloven?
Even een kort berichtje, lig met griep kaduuk op de bank. Lees helaas minder goede berichten hier. Dames sterkte! @ Kit, proficiat!!!! Wat een super nieuws hier weer @ Gisteren eerste fm gehad. 4 iets grotere en 3 kleinere follikels. BM wand is nog wat aan de dunne kant. Morgen terug en hopen op goed bericht!