Wie ook IVF/ICSI in maart/april 2013?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door sylviabobo, 24 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    @ Marjorana wat een goed nieuws!!!! Ben blij voor je

2. sylviabobo

sylviabobo Actief lid

19 dec 2010
    331
    0
    0
    Noord-Holland
    @majo: jeej! Fijn! :)

3. Sabinedl

Sabinedl Lid

6 mrt 2013
    48
    0
    0
    Freubelen...
    Rees dld
    Dat zijn goeie berichten!!!! Toppie!!!

4. Majorana

Majorana Bekend lid

29 apr 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    dank jullie wel! Ik zal het lijstje binnenkort aanpassen.

Meisje, volgens mij hoef je bij ons in het UMCU niet weer opnieuw op de wachtlijst. Ik weet alleen niet hoe dat voor PGD is.

5. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Ik zou ook niet weten waarom opnieuw op de wachtlijst te moeten.
    De test die in azm nodig is is immers al gedaan.
    We wachten het wel af. Al hoewel ik gewoon nu graag duidelijkheid had gehad.
    Maar ja ik heb niet altijd geduld:)

6. flower77

flower77 Actief lid

11 okt 2011
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Majorana: Mooi zeg! Dus het hele circus kan bij jou van start gaan, super. Succes!
    @Boboke: Ik wou je ook al de tip geven van het boek "Paaseitjes gezocht in het AMC", maar ik zag dat iemand anders deze ook al genoemd had. Mijn moeder heeft deze ook gelezen en was zeer onder de indruk. Ging een wereld voor haar open en heeft veel respect voor mij/ons.
    @Meisje1977: Dus nog (lang) wachten op antwoord. Tussendoor kom je niet meer op de wachtlijst hoor, je gaat (als je daar voor kiest) met tussenpozen gewoon door met de behandelingen. Tenminste, dat is mij verteld en bij vriendinnen die ook een dergelijk traject hebben doorlopen (elders in het land) was dat ook zo. Je weer op de wachtlijst zetten kunnen ze je echt niet aan doen hoor!
    @Sabinedl: Wat ontzettend knap van je. Ik zou me echt niet kunnen beheersen. Het feit dat je nog niet ongesteld bent, is natuurlijk al hoopvol. Je laat ons de uitslag wel weten hè? Duim voor je.
    @Manousch: Voel je je al weer wat beter? Al weer van de bank af? Wat balen van je 'follikelscore'. Laat je goed informeren wat de kansen betreft, het 'kost' je wel een IVF poging... Misschien dat een, zoals eerder al genoemd werd, escape-IUI een optie is? Welke hoeveelheden spuit je dan, dat je het hebt over maximale dosis. Ik spuit nu 250eh GonalF, maar hoorde van de gyn dat ze tot 450(!) door mogen gaan. Maar dat gebeurt amper. Vervelend hè, die onzekerheid. Op een gegeven moment wil je er ook gewoon klaar mee zijn... Succes morgen!
    @Veerlev en Kit: Waarvoor is die granaatappelsap eigenlijk? Net zoiets als tarwekiemolie goed voor de doorbloeding of zo? Gewoon in de supermarkt te halen? Zijn er nog vrouwen hier die aan acupunctuur doen? Ik zit daar nog over te twijfelen.
    @Mompelientje: Wat fijn dat je nu duidelijkheid hebt. Voor jou zelf zal er niet veel anders aan zijn dan IVF denk ik, het is natuurlijk alleen het lab gedeelte wat anders verloopt, dus je weet wat je te wachten staat aan hormonen spuiten e.d. Heel veel succes!

Ik herken de discussie over het wel of niet vertellen aan je omgeving en de reacties. Ik heb besloten dat we bij de volgende ronde niet iedereen (ouders, zussen, vriendinnen die het weten) gaan inlichten over hoever we in het traject zitten, wanneer de volgende fm is, etc. Dat doe ik nu wel, maar vind dat toch niet prettig. Ik weet nu al dat mijn schoonmoeder vanavond gaat bellen om te vragen naar de fm van vanochtend. Lief bedoeld natuurlijk, maar ik heb er eigenlijk geen zin in. Zo vroeg ze dit weekend of we, omdat het nu toch via het lab gaat, we kunnen kiezen of het een jongetje of een meisje wordt. :$ Ik wist niet wat ik hoorde! Heb haar heel rustig uitgelegd dat dat niet zo gaat en we alleen maar mogen hopen op een punctie, bevruchting en terugplaatsing. En dat het dan evengoed weken afwachten is. Ze heeft echt geen idee. Heb ook al meerdere keren aangegeven dat ze "paaseitjes zoeken in het AMC" moet gaan lezen, maar ze kon de digitale versie nog niet vinden. Denk dat ik haar komend weekend het boek maar in haar handen druk. Ik word van dit soort opmerkingen zo boos en verdrietig, maar zal dat nooit ter plekke laten blijken.

@all: vanochtend weer een teleurstellende fm gehad. Ze zijn amper iets gegroeid. Zit nu op 3 follikels (2 van 1,1 en 1 van 1,0) en een bms van 0,5. Moet maandag weer komen en als het dan nog niet goed is, dan wordt deze IVF poging afgebroken (en zal dus ook niet meetellen als een poging). Misschien dat we dan nog kunnen gaan voor een escape IUI.
    Ik zat er na die afspraak behoorlijk doorheen. Mijn man in de auto gebeld, en de waterlanders kwamen behoorlijk. Ik heb gebeld naar mijn werk, dingen geregeld en ziekgemeld (onder de noemer migraine), en doorgereden naar huis. Ik heb een officiële 'vind mezelf zielig dag', dus kop thee gezet en chocolade eten :). Doe ik anders nooit hoor, meld me nauwelijks ziek. Vond dat ik nu wel even aan mezelf mocht denken. Heb al veel gehuild, komt niet alleen van deze teleurstelling, maar ook van de afgelopen jaren. Zeven keer op de operatietafel gelegen (allemaal gyn), zes ovulatie inductie behandelingen en 2,5 jaar verder eindelijk IVF en dan werkt m'n lijf potdorie (weer) niet mee. Grrr....
    Maar de hoop is nog niet helemaal weg, maandag weten we weer meer.

Hoe gaat het met de zwangeren?? Al aan het idee gewend?
    En de wachtenden?? Trekken jullie de spanning nog? Genoeg afleiding?

Succes allemaal!!!

7. Taatje84

Taatje84 Fanatiek lid

27 okt 2012
    1.067
    0
    36
    Jeej, majorana, wat goed.. Hoop dat je snel goed nieuws heb!!!

Hier gaat het wel weer. Voel me nog steeds niet top maar ach, komt vast weer goed.

8. Veerlev

Veerlev Actief lid

2 aug 2012
    471
    85
    28
    NULL
    Brabant
    Majorana, wat een fijn nieuws! eindelijk wordt het lange wachten beloond en mag je ook starten!! Super

Meisje, voor jou minder leuk! het is al zo'n onzekere tijd dan is het zo fijn als bepaalde punten gewoon duidelijk zijn. Wachten moeten we al lang genoeg dat hoeft niet nog extra in onzekerheid. Hopen dat ze snel meer duidelijkheid kunnen geven. Bij ons zijn geen wachttijden dus wij zouden meteen door kunnen met poging 2 maar weet niet wat ze zouden doen als die er wel waren.

Sabine, wat heb jij een geduld zeg. Ook al heeft je man misschien wel gelijk ik zou het niet kunnen! Wordt er zelf zelfs een beetje onrustig van omdat ik zo hoop dat ook jij zwanger bent ;)

Nijntje, welkom! Ik denk dat wij allemaal een moment hebben gehad dat we dachten oh help waar ben ik aan begonnen. Ik toen ik met mijn eerste naald boven mijn buik hing en de eerste dagen dat ik zo ziek was van de medicatie. Maar als je straks met een dikke buik loopt weet je waarom je het allemaal hebt gedaan!

Boboke, Wat jammer dat je moeder zo reageert. Dat zijn juist degene waar je zoveel steun en hulp uit kunt halen.
    Hopen dat ze met een boekje begrijpt wat jij bedoelt. Snap namelijk wel dat het voor haar heel moeilijk is het te begrijpen en als ze ziet dat wat jij zegt heel normaal is bij IVF dat ze het dan accepteert en begrijpt. Om antwoord te geven op je vraag: ik drink 1 glas granaatappelsap per dag en vanochtend minder duizelig en misselijk geweest dus wie weet helpt het :D

Manousch, de duizeligheid komt bij mij van de utrogestran denk ik. Nooit eerder gehad in ieder geval en nu ik dat spul neem heb ik er opeens last van! Wat betreft je follikels, ik duim voor je dat ze groter worden. Bij mij duurde het ook 3 fm metingen voordat ze de punctie planden en ik heb nu een emmy in mijn buik dus het kan allemaal nog, en bij fm2 had ik nog maar 4 goede follikels.

Taatje, ga zo even je website bekijken die je stuurde en hopelijk voel je je snel weer een beetje beter! Dikke knuffel.

Josje, wat vervelend dat je nog langer moet wachten dan je hoopte. Toch maar even een weekje fietsen door Amsterdam of naar Spanje toe? even afleiding en ertussenuit?

Hier gaat het weer ietsje beter. Krijg langzaam aan steeds minder last van de bijwerkingen. Alleen het rechtop slapen tegen de duizeligheid begint zijn tol te eisen want ik slaap voor geen meter ;)

9. Majorana

Majorana Bekend lid

29 apr 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    Flower wat balen van de fm. Kan me goed voorstellen dat je teleurgesteld bent. Je hebt ook al een hele heftige tijd achter de rug zo te lezen. Goed dat je even wat tijd voor jezelf neemt! Als een iui een mogelijkheid is zou ik dat wel doen denk ik. Is zonde van je poging als het weinig kans van slagen heeft. Sterkte in ieder geval en een knuffel!

Taatje, fijn dat je je wel iets beter voelt nu.

10. shereen1987

shereen1987 Actief lid

13 mrt 2013
    282
    1
    18
    roermond
    Hello ladies!

Pip en kit super nieuws en gefeliciteerd

Ik had het de laatste dagen erg druk en erg moe! Ik heb helaas niet alles kunnen lezen ik hoop dat het bij iedereen verder goed gaat! Welke dames zitten nu nog in de wachtweken?? Ben erg benieuwd..

Ik zit nog te wachten.. rond eind april moet ik me menstruatie kijgen dus hopelijk kan ik dan aan me lading cryp tp beginnen begin het wachten al beu te worden

Heel veel liefss

11. Kit

Kit Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.132
    0
    36
    ZZP'er
    Veerle! Nee, echt lekker is het niet he haha. Laten we hopen dat het helpt! ^_^
    Fijn dat het iets beter gaat! Doe maar lekker rustig aan!

Majorana. Ik durf nog niet echt te genieten, maar ik begin het nu wel meer te geloven :)
    Herkenbaar trouwens van die zwangerschapsdementie, volgens mij is die bij mij ook nooit meer weggegaan!
    Wat heeeerlijk dat je mag beginnen. Whoehoe!

Boboke. Spannend maandag! Het komt nu eindelijke dichterbij, jeej!
    Wel gehoord over tarwekiem capsules, maar zelf nooit gebruikt. Ik heb er hele uiteenlopende verhalen over gelezen..

Nijntje, succes!! Ik heb ook Fostimon gespoten ..en zie onderschrift ;)

Balen Manoush. Niet het nieuws waarop je gehoopt had. Hoop dat die kleintjes toch nog meekomen. Succes morgen!!

Boboke,
    Wat naar, die discussie met je moeder. Je moet lekker je eigen hart volgen en dit delen met de mensen waar jij je goed bij voelt. Je moeder kan zoveel willen ;)
    Ik deel het ook maar met weinigen. Ik heb een clubje met meiden die ik op zp heb leren kennen. We zijn inmiddels een facebookgroep gestart. We delen lief en leed en ik heb het gevoel dat zij mij begrijpen. Super fijn! Mijn beste vriendinnetjes weten er wel wat vanaf, maar die beleven het toch anders.

Miepje, Succes met de fm vrijdag!

Staffie, dank je wel!!! Oh, jij ook aan de Fostimon. Zo hoor je er niets over en zo zijn er zomaar drie die het gebruiken :) Volgens mij is het gewoon in opkomst!
    Voor mij geldt trouwens hetzelfde. In het verleden 10x zoveel last gehad van de clomid.. De Fostimon gaf bij mij als enige vervelende bijwerking dat ik het er benauwd van kreeg. Maar dat schijnt doorgaans geen bijwerking te zijn.
    Jij ook succes met de fm vrijdag!!

Knuffel Taatje!!

Ohhh wat spannend Sabine!! Hoeveel dagen na de tp zit je nu?

Meisje, vervelend dat je zo lang moet wachten! Ik weet niets van wachtlijsten. Alleen dat je hier na een mislukte poging, verplicht een rustmaand krijgt.. Sterkte met wachten!

Flower, Granaatappel schijnt heel goed te zijn in je vruchtbare dagen. Het schijnt zelfs bij te dragen aan de innesteling. Het werkt cholesterolverlagend en het zou zelfs stress reduceren.
    Een van mijn forumvriendinnetjes wees mij erop ..en in het kader baad het niet dan schaadt het niet, heb ik trouw elke dag een glas gedronken. Het is alleen niet zo lekker :)
    Herkenbaar trouwens, de vraago f jongetje/meisje. Brutaal niet?
    Oh meid, wat ellendig van je fm vandaag :( Thee en chocola, ik geef je groot gelijk. Lekker wat domme tv erbij en de boel de boel laten. Wat rot zeg! Maar ik hoop en duim dat je maandag toch goed nieuws krijgt!!

Dank je wel Shereen! Hoop dat de tijd vliegt voor jou. Dat wachten is maar niets!

Zo. Ik ben weer bij..
    Hier gaat het goed. De utro is op. Gisterochtend de laatste twee ballen gebruikt!
    Het bloedverlies is minimaal. Alleen nog bij naar het wc gaan. Ik ben er nog wel lichtelijk panisch onder, maar de donkerder wordende testen moeten ook wel wat zeggen..
    Morgen mag ik bellen naar de ivf kliniekom een afspraak te maken voor de eerste echo. Super spannend allemaal..
    Fijne dag meiden!

12. Veerlev

Veerlev Actief lid

2 aug 2012
    471
    85
    28
    NULL
    Brabant
    Ohh Flower, ik lees nu pas je berichtje, ik was zo druk aan het type toen die van jou binnenkwam.
    Maar wat een enorme teleurstelling. Je hoeft je echt niet te verontschuldigen waarom je je ziek gemeld hebt. Denk dat niemand dan graag naar zijn werk was gegaan. Vandaag even jezelf verwennen met alleen maar leuke dingen en dan duim ik heel hard dat het maandag beter is. Want na zoveel pech mag het toch wel eens 1x wat gemakkelijker gaan. Je hebt al genoeg ellende mee gemaakt om nu dit er weer bij te krijgen.

Als antwoord op je vraag als wachtende, het gaat nog goed, zit ook pas 3 dagen te wachten, ook al voelt het al een week wachten als ik terug reken, maar ik weet ook dat ik nog heel lang wachten moet. Merk wel dat ik bij elke kramp, verdikking van mijn buik enz. denk... oehh zou ik echt zwanger zijn nu! ;) en zit steeds te denken wanneer zal ik testen want tot 17 april hou ik het niet vol! 16 dgn na de TP, dat vind ik gewoon belachelijk lang ;) ( ben lichtelijk ondergeduldig aangelegd deze weken :) )

13. pipsqueak

pipsqueak Actief lid

25 nov 2011
    461
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Sorry weinig tijd gehad de laatste tijd!
    Heb gisteren ook een mega migraine aanval gehad. En aangezien ik daar nu geen medicijnen tegen mag was dit wel even doorbijten. Ondanks dat ik weet dat de testen positief waren ben ik erg onzeker over of het goed blijft gaan. Vind daarom de komende weken tot de eerste echo net zulke erge wachtweken als die van de IVF.

Zal even kijken of ik alles goed heb onthouden:
    @veerle fijn dat het iets beter met je gaat? Je doet het hopelijk allemaal voor een goed doel, maar idd prettig is het niet.

@marjorana wat fijn dat je lekker snel mag beginnen, super!

@boboke, ook jij bent er bijna :)
    Wel vervelend dat je van die discussies hebt. Ikzelf vind het erg fijn om er juist over te praten met familie en vrienden. En ach vaak bedoelen ze het goed maar ze snappen gewoon niet wat het allemaal inhoudt, onwetendheid omdat ze er zelf nooit iets mee te maken hebben gehad. Hopelijk helpen een van de getipte boeken je en jou familie een beetje.

@nijntje succes, ik heb voor de IVF puregon gespoten. Fostimon ken ik niet helaas.

@miepje en taatje succes vrijdag, ben erg benieuwd.

@sabine, je houdt het spannend! Hopelijk mag je snel aanhaken bij ons!

@meisje, sterkte met wachten. Wel vervelend dat er een wachtlijst is.

@flower, hè bah wat naar nieuws. Kan me heel goed voorstellen dat je er effe klaar mee bent. Goed voor jezelf zorgen en je hebt groot gelijk dat je lekker even voor jezelf kiest!
    Trouwens ik heb geen granaatappel gedronken maar heb wel iedere nacht met sokken aan geslapen. Aan de ene kant omdat de nachten gewoon koud waren maar ook omdat warme voeten ook bevorderlijk schijnt te zijn voor een goede in nesteling. Ach iedereen doet waar zij zich prettig bij voelt.

@kit ik heb ook van het ziekenhuis een afbouw schema gekregen voor de utrogestan. Aan de ene kant fijn aan de andere kant ook wel spannend of het zonder de utrogestan ook wel blijft zitten. Maandag moet ik gestopt zijn. Hopelijk zet het lied niet door en lijft alles lekker zitten. Mijn ziekenhuis gaf aan dat een beetje bloedverlies niet perse slecht hoeft te zijn. Ben benieuwd wanneer je de eerste echo krijgt.
    Ik heb hem nu staan voor 24 april.

@veerle ik heb uiteindelijk 15 dat na punctie getest omdat ik ook niet langer kon wachten. Afgelopen dinsdag op de officiële dag heb ik voor de zekerheid ook nog een testje gedaan. Allebei hartstikke positief!
    Succes nog met wachten!

Hopelijk heb ik zo iedereen weer een beetje gehad. We kletsen zoveel dat het soms wel echt lastig jullie allemaal bij te houden.ik zit op een iPad dus geen 2 schermen en dat is best lastig!

Fijne avond nog dames!!

14. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Meisje dat zou wel heel vervelend zijn om op een wachtlijst te komen, maar zoals je zelf al aangeeft, er ligt toch al een goede cryo??? Deze onzekerheid is iets waar je inderdaad niet op zit te wachten. Hopelijk weet je snel meer.

Sabine je maakt t inderdaad spannend!!!!

Majorana woooow super meis!!! Dat is echt het beste scenario dat je je maar kunt wensen :D. Hopelijk kan ik volgende week met je mee starten.

Flower jee meis dat is inderdaad geen leuk nieuws. Groot gelijk dat je je ziek gemeld hebt en laat die waterlanders maar lekker stromen. Op hoeveel dagen stimuleren zit je nu? Hopelijk is er maandag alsnog goed nieuws. Sterkte meis!

Tamara kom op he meis! Nog maar een paar dagen en dan ben jij ook aan de beurt. Kijk maar naar Majorana hoe snel t plotseling kan gaan. Ik ga hard duimen dat we volgende week met z'n 3en kunnen starten.

Veerle gelukkig voel je je weer iets beter. En 16 dagen na tp is wel erg lang ja. Kijk maar op welke dagen pip en kit al positief waren....

Shereen wat duurt dat wachten lang he?! Als je zoveel afleiding hebt, is het in ieder geval snel eind april ;).

Kit inderdaad die testen zeggen genoeg!! Is het oud bloed wat je verliest? Had je dat bij je vorige zwangerschap ook? Ben benieuwd wanneer je mag komen voor de eerste echo.

Pip nog geen last van zwangerschapsdementie bij jou :D. Er is niks mis met jouw geheugen, knap hoe je t van iedereen onthouden hebt.
    Migraine nu lijkt me niet fijn zonder meds. Heb je er vaak last van? Zijn er geen pijnstillers die je wel mag nemen als je zwanger bent?
    Volgens mij leven we in de mmm allemaal van de ene datum naar de andere en blijft het allemaal even spannend :). Mooie banner trouwens pip :D.
    Hoe gaat t met je vader? Is hij al naar de revalidatie?

Minigirl hoe is t met je? Is je ongi er al? Weet je al iets meer over die brief?

Iedereen met fm morgen succes! Hopelijk positieve berichten!!!

Zijn vandaag naar het catharinaziekenhuis geweest om ons daar te laten registreren voor wanneer de punctie geweest is en mijn vriend de eitjes daarheen brengt en natuurlijk zijn aandeel moet leveren ;).
    Ik ga vanavond een boek bestellen voor mijn moeder (eerst zelf even lezen natuurlijk). Het probleem ligt bij ons al dat we totaal verschillend zijn, zij extravert ik introvert. Hopelijk brengt het boek meer rust in onze relatie, want zo had ik me deze periode ook niet voorgesteld :(.

Fijne avond allemaal!

15. sylviabobo

sylviabobo Actief lid

19 dec 2010
    331
    0
    0
    Noord-Holland
    #755 sylviabobo, 4 apr 2013
    Laatst bewerkt: 4 apr 2013
    @flower, getver! Wat een enorme tegenvaller. Daar doe je het niet voor. Ik snap het helemaal dat je even een dagje voor jezelf neemt. Even weer een beetje op adem komen. Doe lekker rustig aan, verwen jezelf een beetje. Hopelijk gaan je follikels nog een grote spurt maken! Zou je een volgende keer dan meer moeten spuiten?
    @veerle, fijn dat het steeds beter gaat. :)

Bij ons is het de 2e ICSI, bij de 1e hebben we het ook aan vrij veel mensen verteld. Er waren ook best veel mensen die dan kwamen vragen hoe het ervoor stond. Ik had na de verse tp een te laag hCG (wat uiteindelijk ook een MK werd) waardoor ik vaak op controle moest, en er dus ook vaak mensen langskwamen. Dat vond ik niet zo prettig. Vandaar dat we ervoor hebben gekozen om het maar weinig mensen te vertellen. Een paar mensen op het werk weten het, en mn 2 beste vriendinnen. En mn moeder weet dat ik weer aan het spuiten ben, maar verder niets.
    Ik merk dat ik ook wat meer afstand neem deze keer. Alsof het eigenlijk iemand anders is die naar het zh gaat, en ik alleen maar toekijk. Klinkt misschien een beetje vaag, zo voelt het ook wel :)
    Maar goed, morgen 2e FM. Hoop dat we dan de punctiedatum krijgen... :D

16. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Even snel een berichtje. Ik moet vannacht werken er reageer dan wat uitgebreider.
    Ik zit ook te denken aan accupunctuur wat ik even in een berichtje voorbij zag komen.

17. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    ff een ego bericht van mij, morgen ga ik jullie persoonlijk antwoorden. Ik moet morgen vroeg om 6 uur werken.

Vandaag was ik op m'n werk en iemand belde me. Het was m'n collega. Ze vertelde hoe het met me ging. Dat was zo lief. En we praten opeens over behandelingen. En you know, we hebben besloten, dat we in mei samen gaan beginnen! Dat is echt lief! Ik heb zoveel steun! Iedereen knuffelde mij en toen ik moest huilen hebben ze getroost. Ze zagen aan me, met een vriendelijke lach, dat ik blij was, maar m'n ogen vloeiden van tranen, van blijdschap en verdriet.

18. Majorana

Majorana Bekend lid

29 apr 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    Sabine, en en en ???????? (ben niet nieuwsgierig, hoor :D)

Debs, welke hoeveelheid spuit je? Ik mag beginnen met 300, net als de 2e ICSI 2 jaar terug, ben de allereerste keer met 150 begonnen geloof ik. Toen ook maar weinig follikels. Met 300 wel een super resultaat. Het is in het begin natuurlijk wel even zoeken wat de juiste dosering is, maar je hoopt natuurlijk wel op meer eitjes. Maar het gaat uiteindelijk om de kwaliteit, en die is niet afhankelijk van de dosering gonal, toch? Je hebt je 2e fm vandaag? Succes! Hopelijk zijn ze mooi gegroeid!

Meisje, we denken helemaal niet dat je alleen maar negatief denkt, hoor. Het is gewoon iets waar je zo op hoopt en het blijft toch een enorme teleurstelling dan. Maar dat je het goed hebt met je partner is alleen maar super, toch? Samen de positieven maar ook de negatieve dingen kunnen delen. Wel super dat je zo positief vooruit kijkt! Knuffel!
    Veerle, wat minder duizelig? Rechtop slapen is niet echt aan te raden voor je nachtrust inderdaad.. heb het wel eens gedaan toen ik enorm verkouden was met hoestbuien. Zodra ik ging liggen begon het weer. Weet niet wat nou minder fijn is, wakker blijven van het hoesten, of niet in slaap kunnen komen omdat je rechtop zit… Hopelijk is het snel weer beter.

Shereen, heel herkenbaar hoor, maar hopelijk plakt bij jou gewoon het eerste eskimootje al!
    Volgens mij zitten Veerle en Sabine nog op het wachtbankje.

Miepje en Staffie, veel succes vandaag!
    Sylvia, jij ook veel succes!

Pip, vervelend inderdaad dat je dan geen medicijnen mag. Heb je vaak last van migraine? Zijn er dingen die je evt wel zou mogen nemen? Paracetamol zal wel niet helpen waarschijnlijk, of wel? En het blijft spannend hoor, de hele zwangerschap door. Je leeft toch ook weer naar mijlpalen toe. Eerst de 12 weken, dan de eerste schopjes, de 20 weken echo :)

Boboke, zou leuk zijn als we samen van start kunnen gaan! En misschien kan Taatje dan ook meteen mee aansluiten! :D

Sylvia klinkt niet vaag hoor. Is heel begrijpelijk. Wij hebben het de eerste keer ook aan meer mensen verteld. We hadden toen ook in onze goede vriendenkring 2 meiden die net zwanger waren en het ging wekelijks nergens anders meer over dus toen hebben we het maar verteld, omdat het toch ook wel fijn is om niet steeds geconfronteerd te worden met al die “vrolijke” verhalen. Klinkt misschien cru, maar zo voelde het toen. En het was ook niet de opzet om het er helemaal niet meer over te hebben, maar het maakt mensen wel wat bedachtzamer/meelevender als ze weten dat het niet altijd rozegeur en maneschijn is. Nu heb ik het alleen aan een enkele collega verteld, vanwege de zh bezoekjes, maar verder eigenlijk niemand. Ook wel fijn inderdaad om niet steeds alle vragen te krijgen. Ik hoop dat ze al een datum voor je punctie gaan bepalen! Heel veel succes!

Mompelientje, fijn dat je zoveel steun krijgt, super!

Ik moet zo maar weer eens bij het zh langs, de medicijnenlijst klopte niet helemaal. Had 3x pregnyl 1500 voorgeschreven gekregen (was niet leverbaar volgens zh apotheek) en dat bleek 3x 5000 te moeten zijn. Dus straks even voor het recept langs. En we moeten toch ook nog bloed prikken. Screening op hiv, hepatitis, ed. Was blijkbaar al verlopen, de vorige. Ach dat zijn ook maar kleinigheidjes. Belangrijkste is dat we van start kunnen gaan. Ben ook wel blij dat ik niet ook aan de utro hoef. Nu wel 3x extra spuiten en langer wachten voor het testen tot de pregnyl uit het bloed is, maar dat moet dan maar. Als ik jullie verhalen weer hoor over de knikkers en de knikkerpot, ben ik allang blij :D
    Liefs en groetjes!

19. Majorana

Majorana Bekend lid

29 apr 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    In afwachting om te starten:
    Minigirl -- 1e kindje -- IVF 1, start deca ca eind april
    Taatje84 -- 1ste kindje -- IVF, 8/4 IVF intake

Onderdrukkende fase (lange protocol):
    Boboke -- 1e kindje -- IVF 1 , start deca 3/4, AFM 8/4

Stimulerende fase:
    Debs1 -- 1e kindje -- IVF1, start Gonal 24/3, 1e FM 27/3
    Sylviabobo -- 1e kindje -- ICSI2 -- start gonal 23/3 (CD3) , 1e FM 2/4 (CD13), 2e FM 5/4 (CD16)
    Manousch -- 2e kindje -- ivf 2 start puregon 25/3 1e FM 1/4
    Staffie84 -- 1e kindje -- IVF 1 start fostimon 29-3, 1e FM 5-4
    Flower77 -- 2e kindje -- IVF start Gonal F 27-3, 1e FM 1-4
    Miepje1985 -- 1ekindje -- ICSI2, start:purogon 150 29-3, 1e FM 5-4
    Elise75 -- 1e kindje -- ICSI1 start gonal 30-3 1e FM 9-4

Majorana -- 2e kindje -- ICSI, start gonal-f 9-4 (waarschijnlijk)

Punctie/terugplaatsing/wachtbankje:
    Meisje77 -- 1e kindje -- pgd/icsi -- 16-3 punctie, 20-03 terugplaatsing
    Sabinedl -- 1e kindje -- ICSI 1 -- TP 23-3
    VeerleV -- 1e kindje -- IVF1 -- 29-03 punctie, 01-04 TP nod 15-04
    Mompelientje -- 1e kindje -- IVF1 29-03 punctie, 31-03 TP

zwanger:
    Pipsqueak -- 1e kindje -- IVF 1 -- zwanger
    Kit -- 2e kindje -- IVF 1 -- zwanger

20. sylviabobo

sylviabobo Actief lid

19 dec 2010
    331
    0
    0
    Noord-Holland
    In afwachting om te starten:
    Minigirl -- 1e kindje -- IVF 1, start deca ca eind april
    Taatje84 -- 1ste kindje -- IVF, 8/4 IVF intake

Onderdrukkende fase (lange protocol):
    Boboke -- 1e kindje -- IVF 1 , start deca 3/4, AFM 8/4

Stimulerende fase:
    Debs1 -- 1e kindje -- IVF1, start Gonal 24/3, 1e FM 27/3
    Sylviabobo -- 1e kindje -- ICSI2 -- start gonal 23/3, 1e FM 2/4, 2e FM 5/4, 3e FM 7/4
    Manousch -- 2e kindje -- ivf 2 start puregon 25/3 1e FM 1/4
    Staffie84 -- 1e kindje -- IVF 1 start fostimon 29-3, 1e FM 5-4
    Flower77 -- 2e kindje -- IVF start Gonal F 27-3, 1e FM 1-4
    Miepje1985 -- 1ekindje -- ICSI2, start:purogon 150 29-3, 1e FM 5-4
    Elise75 -- 1e kindje -- ICSI1 start gonal 30-3 1e FM 9-4

Majorana -- 2e kindje -- ICSI, start gonal-f 9-4 (waarschijnlijk)

Punctie/terugplaatsing/wachtbankje:
    Meisje77 -- 1e kindje -- pgd/icsi -- 16-3 punctie, 20-03 terugplaatsing
    Sabinedl -- 1e kindje -- ICSI 1 -- TP 23-3
    VeerleV -- 1e kindje -- IVF1 -- 29-03 punctie, 01-04 TP nod 15-04
    Mompelientje -- 1e kindje -- IVF1 29-03 punctie, 31-03 TP

zwanger:
    Pipsqueak -- 1e kindje -- IVF 1 -- zwanger
    Kit -- 2e kindje -- IVF 1 -- zwanger

Deel Deze Pagina