Wie ook IVF/ICSI in maart/april 2013?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door sylviabobo, 24 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. alicianoell

1 sep 2009
    76
    0
    6
    limburg
    @boboke een Tese is een chirurgische ingreep waarbij de balzak en teelbal worden geopend en een biopt uit de teelbal wordt genomen. Een analist neemt het verkregen testweefsel mee naar het fertiliteitslab en onderzoekt of er zaadcellen aanwezig zijn. Als er zaadcellen worden gevonden dan worden die opgeslagen voor icsi behandeling. Het word dus erg spannend of er iets gevonden gaat worden 16 april. Volgens mij krijgen we meteen te horen of er iets gevonden is of niet, en 2 weken na de in greep hebben we een afspraak met de dokter over de precieze aantallen etc, en daarna starten we met icsi. Nu is het vooral duimen dat er wat gevonden gaat worden die dag, en dan kunnen we verder.

2. alicianoell

1 sep 2009
    76
    0
    6
    limburg
    Ik zal me nu even gaan inlezen in jullie verhalen want dat heb ik nog niet gedaan.:D

3. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Alicianoell Oh dat klinkt ook niet al te prettig voor je vriend :(. Maar ja we moeten er allemaal wat voor over hebben...Inderdaad spannend of ze iets vinden.

@Majorana welkom! Wat leuk dat je mannetje al een resultaat is dmv icsi! Geeft toch goede hoop! Ik heb zelf nog geen ervaring met vmk, maar kan me voorstellen dat t erg moeilijk is om te verwerken. Hopelijk mogen jullie snel starten met de volgende icsi en is er dan weer een plakbeebje :). Succes!

4. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    @boboke, ik heb vorig jaar een iui poging gehad en er is een poliep in de baarmoederholte verwijderd. Ik had steeds darmonstekingen (ziekte van crohn) waardooor het maar niet opschoot. Nu heb ik groen licht om door te gaan ookal is de onstekimg niet geheel onder controle. Over ca 2 weken iui en hooelijk in april ivf.

Ik kan me goed voorstellen dat je na 4 pogingen met stimulatie en endometriose / verklevingen doorgaat met IVF. Dan zijn de kansen ook meteen groter, als je toch hormonen moet nemen..
    @Taartje: En je al een afspraak voor een intake?
    @ Marjorana: Welkom! ga je binnenkort aan een volgende IcSi beginnen?

5. sylviabobo

sylviabobo Actief lid

19 dec 2010
    331
    0
    0
    Noord-Holland
    Meiden wat gaan jullie hard! :)

@boboke, Ik zou zeggen dat het niet erg is. Het moet de rijping van de volgende cyclus stil leggen. Maar misschien kan je voor de zekerheid de gyn nog even bellen?

@mini, wat een tegenvaller, je eisprong gemist! Hopelijk gebeurt dat niet nog een keer. Fijn dat ze nu eerder een echo willen doen.

@miepie, welkom en heel veel succes! Ik ga ook voor de 2e keer ICSI voor ons 1e kindje. Voor jullie ook voor jullie 1e kindje?

@taatje; en? Heb je al een datum gehoord?

@alicia, welkom! Spannend, hopelijk hebben jullie een goede score met tese. Wanneer krijgen jullie de uitslag? Ow, verderop zag ik het al. Heel veel succes!

@sabine, jij ook welkom. Jullie zijn al begonnen, wat spannend! Wanneer mag je voor de 1e fm?

@majorana, wat leuk, zoveel nieuwe mensen :) Wat enorm verdrietig dat de cryo niet langer is blijven hangen. Hopelijk geeft de verse tp jullie meer geluk!

6. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    @ Sylviabobo: het gaat hier inderdaad erg hard :) bijna niet bij te benen. Ik zie bij jou staan dat je in februaru gestrart bent met de pil en 11-03 start met decapeptyl. Waarvoor is dat eigenlijk? is dat altijd dat er ook de pil gebruikt moet worden?

7. sylviabobo

sylviabobo Actief lid

19 dec 2010
    331
    0
    0
    Noord-Holland
    Meiden, is het misschien een idee om een lijstje te beginnen met wie in welke fase zit? Ik ben het spoor voor de helft alweer kwijt.

In afwachting om te starten:

Onderdrukkende fase (lange protocol):
    Sylviabobo -- 1e kindje -- ICSI, gestart: 25/2

Stimulerende fase:

Punctie/terugplaatsing/wachtbankje:

8. sylviabobo

sylviabobo Actief lid

19 dec 2010
    331
    0
    0
    Noord-Holland
    @minigirl, in ons zh is dat standaard. Je moet eerst een maand onderdrukken, eerst alleen microgynon en dan decapeptyl erbij. Dan stoppen met de pil doorgaan met de deca. Als de ongi komt langsgaan op controle, doorgaan met de deca en starten met stimulatie mbv gonal-f. Die onderdrukking is ervoor dat je eigen hormonen niet de boel kunnen verpesten. Zo kunnen ze makkelijker de stimulerende hormonen doseren.
    Bij ons doen ze alleen in uitzonderingsgevallen gelijk stimuleren (als je bv geen cyclus hebt).

Het VUmc heeft een site waar ze hun formulieren ook op hebben staan: Patiëntenfolders IVF - VU medisch centrum Daar leggen ze het iets uitgebreider uit, maar het kan dus ook erg verschillen tussen ziekenhuizen.

9. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Goed idee van dat lijstje sylvia, we zijn nu al met zoveel :)!
    Heb mezelf erbij gezet.

Boboke--1e kindje--IVF, 8-3 IVF voorlichting

Stimulerende fase:

10. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    @ Sylvia bedankt voor de uitleg en de verwijzing. Nu begrijp ik het iets beter. Blijft wel ingewikkeld.
    Dat lijstje is ook een goed idee!

in afwachting om te starten IVF -1
    Minigirl -- 1e kindje -- 25-03 intake
    Ondertussen iui 3 (over ca 2 weken inseminatie)

11. sylviabobo

sylviabobo Actief lid

19 dec 2010
    331
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb je er even tussen gezet :)

Boboke--1e kindje--IVF, 8-3 IVF voorlichting
    Minigirl -- 1e kindje -- 25-03 intake, ondertussen iui 3 (over ca 2 weken inseminatie)

Stimulerende fase:

12. sylviabobo

sylviabobo Actief lid

19 dec 2010
    331
    0
    0
    Noord-Holland
    @minigirl, het is ook best ingewikkeld. Krijg je ook een info avond? Daar heb ik echt enorm veel aan gehad! Qua info had ik al het een en ander verzameld (ik werk ook in een zh) maar ik vond het heel fijn om een duidelijke uitleg te krijgen en de videos te zien van hoe het nu eigenlijk gaat en eruit ziet. ik vond het wel shockerend om te zien hoe druk het op die avond was...

13. Taatje84

Taatje84 Fanatiek lid

27 okt 2012
    1.067
    0
    36
    Hallo meiden,

Wow wat een berichten, moest 3 pagina's terug lezen.

We hebben een datum. Maandag 8 april hebben we intake voor ivf.

Ik zet mezelf ook even bij het lijstje.

Taatje84 voor 1ste kindje.

14. sylviabobo

sylviabobo Actief lid

19 dec 2010
    331
    0
    0
    Noord-Holland
    Boboke -- 1e kindje -- IVF, 8/3 IVF voorlichting
    Minigirl -- 1e kindje -- 25/3 intake, ondertussen iui 3 (over ca 2 weken inseminatie)
    Taatje84 -- 1ste kindje -- IVF, 8/4 IVF intake

Sylviabobo -- 1e kindje -- ICSI2, gestart: 25/2

Stimulerende fase:

15. sylviabobo

sylviabobo Actief lid

19 dec 2010
    331
    0
    0
    Noord-Holland
    @taatje, wat fijn dat de datum bekend is! Nog even een maandje rust en er dan flink tegenaan.

16. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sylviabobo ik heb je advies opgevolgd en toch maar even gebeld, omdat ongi nog steeds niet heeft doorgezet. Zij raadde aan even te stoppen met de pil en zodra t dan echt doorbreekt gewoon weer beginnen. Kon in ieder geval geen kwaad. Thanks voor je advies.

17. Taatje84

Taatje84 Fanatiek lid

27 okt 2012
    1.067
    0
    36
    Sylvia, fijn inderdaad. En een maand is zo voorbij. Zijn nu thuis aan het verbouwen, dus loopt allemaal mooi in elkaar over!

Ben me nu aan het inlezen op de site van het ziekenhuis maar het is een behoorlijk traject. Weten ze in jullie familie, vriendengroep Dat jullie bezig zijn?

18. sylviabobo

sylviabobo Actief lid

19 dec 2010
    331
    0
    0
    Noord-Holland
    boboke, wel goed dat je even hebt gebeld. Dan heb je toch meer zekerheid :) Fijn dat het geen kwaad kan.

Ik heb vandaag een beetje een motivatieprobleempje op het werk. Misschien heb ik toch een beetje teveel gerelaxed de afgelopen dagen, nu heb ik ontwenningsverschijnselen ;)

19. sylviabobo

sylviabobo Actief lid

19 dec 2010
    331
    0
    0
    Noord-Holland
    @taatje, dus je hebt goede afleiding. Das wel fijn :)

Bij ons weten best veel mensen dat we bezig zijn en dat het niet vanzelf gaat. Eerst alleen familie en echte vrienden, maar steeds vaker kwam het "en wanneer willen jullie aan kinderen beginnen"-gesprek. Daar zijn we dan vrij open in. Niet tegen iedereen, want niet de hele wereld hoeft het te weten.
    Deze poging hebben we aan weinig mensen verteld dat er weer een poging voor de deur staat. Dan kan ik toch een beetje ventileren, maar wordt er niet de hele tijd naar gevraagd.

20. Taatje84

Taatje84 Fanatiek lid

27 okt 2012
    1.067
    0
    36
    Ja afleiding is nu wel lekker!

Bij ons weten de vrienden en onze ouders, zussen het. Uiteraard mijn collega's ook... Vind het wel fijn dat mensen het weten. Ze vragen niet de oren van je kop en als je een keer niet lekker in je vel zit, snappen ze ook waarom.

Wij zijn wel de enige die in de mmm zitten in onze omgeving.

Deel Deze Pagina