Jaaaaaaaa! Vanmorgen een hele dikke plus te zien!!! Niet verwacht! Durfde de test niet om te draaien na die twee minuten wachten! Ga morgen of zondag nog een keer testen voor de zekerheid maar een vriendin zei al... Die plus wordt echt niet minder hoor! Ben heel voorzichtig blij! Zal wel blij zijn als ik met de utro kan stoppen. Heb aardig last van de bijwerkingen... En geen klef gedoe meer.. Als ik zo thuis ben lees ik de rest ff bij... Vanmorgen geen tijd voor gehad! Maar schuif maar op hoor op die bank! Wij zijn trouwens behandeld in het umc... Was t handigste ivm werk enzo... Uiteindelijk liep t toevallig om mn rooster heen zodat ik voor de metingen niet veel heb hoeven verzuimen... Nu eerst maar eens tot me door laten dringen dat ik voorzichtig kan zeggen "ik ben zwanger".....
Joehoeee!!! Sabine gefeliciteerd. En er is echt genoeg ruimte voor jullie allemaal hoor! 'Schuift snel een beetje op voor Sabine'
Wat n mooie berichten hier allemaal vanochtend ! Sabine van harte gefeliciteerd!!!!! Hup op t bankje!! Miepje, Debs, Sylvia en Staffie fijn zoveel mooie eitjes. Nu allemaal op naar de punctie! Veerle lekker he de klok rond slapen?! Nu inderdaad jezelf niet voorbij lopen, maar rustig opbouwen. Majorana heel herkenbaar hoor die spanning van de eerste spuit weer en nu gaat t eindelijk beginnen! Wel goed dat je de medicijnlijst nog even gecontroleerd hebt en dat er nu wel een apotheek is bij het ziekenhuis. Scheelt een hoop stress, want zij hebben altijd alles voorradig. Waar ik van stond te kijken is de waarde van al die medicijnen, alleen de deca en puregon kom ik al op 4.000 euro die ik in mijn koelkast heb liggen !!! Geen knikkerbollen voor jou joehoe!! Ik moet er nog even zo'n inbrenghuls voor halen, want die hebben ze er niet bijgeleverd en anders wordt t helemaal zo'n knoeiboel. Nijntje ik ben pas sinds 3 dagen deca aan t spuiten dus kan er nog niks over zeggen. Hopelijk wordt t snel beter. Sylvia ik ben blij te horen dat ik niet de enige ben die niet zo goed tegen vragen kan . Mocht er een volgende keer komen ga ik het zeker anders aanpakken. Meisje je vroeg nog naar acupunctuur. Ik heb er wel over zitten denken, maar ik heb besloten het eerst zo te doen omdat het allemaal al spannend genoeg is. Mocht het nu niet lukken wil ik het bij een volgende poging wel proberen. Heb er nl ook al veel goeds over gehoord. Josje fijn dat je zoveel steun hebt in je omgeving. Knap dat je er zelf ook weer positief instaat. Hier nog steeds pijn aan mijn linker eierstok (waar de cyste verwijderd is) en baarmoeder. Moet nog steeds regelmatig paracetamol innemen en vooral de nachten zijn erg. Ik hoop dat t nog nawerkingen zijn van die stomme pil, maar ik ben ook wel bang dat er toch weer een cyste zit of dat de endo verergert is en ik hierdoor volgende week niet kan starten. Kan niet wachten tot maandag, hoewel dat ook betekent dat mijn vakantie erop zit .
Hoi Allen, Sorry voor mijn afwezigheid, maar ik ben zo druk. Gisteren weer mijn infuus met medicijnen gekregen, dus hopelijk de komende dagen ook weer wat meer energie!! Maar het gaat hier nog steeds goed. Vandaag dag 7 dat ik gonal-f ga spuiten. Ik heb wel hoofdpijn en slik daar ook echt paracetamol voor. Maar verder nergens last van.... dus heel erg fijn. Op naar dinsdag de 1ste FM meting! En ik herken wel dat je niet overal op kan reageren. het gaat snel en ik ben druk. Maar weet wel dat ik erg meeleef hoor!!!!! @Debs, mooi resultaat, al moet je wel veel geduld hebben zeg... @Sylvia, klinkt al een mooi resultaat, al gat het niet hard.... wel mooi resultaat. Ohhh en lekker een weekje vrij, zalig! @Miepj, ook al mooi aan het groeen! Door al jullie groei en bloei verhalen wordt ik steeds nieuwsgieriger naar wat er bij mij van binnen gebeurt... nog even geduld tot dinsdag..... @Nijntje, wat balen dat je zo misselijk bent. Het enige wat ik wel had met de deca was dat ik geen eetlust had. Maar ik heb wel op gezette tijden gegegeten (ik herkende het ook van mijn crohn, heb ik ook periodes dat ik geen eetlust heb en moet dan op vaste tijdstippen eten) Veel sterkte!! @Veerle, fijn dat je een nacht hebt kunnen slape,daar knap je ook echt van op! Hoe zijn voor jou de wachtweken? @Staffie, yeah... de punctiedatum... spannend hoor! Maar e hebt eenmooie oogst! Fijn weekend allemaal!!
Super gefeliciteerd Sabine, smak, smak, smak. je moet wel elke keer een eind rijden om naar je werk te gaan. Respect hoor Ik zat net eraan te denken dat niemand op de accupunctuur heeft gereageerd. Ik lees er ook goede dingen over. Al zal het maar helpen om tijdens de wachtweken wat rust in het hoofd te krijgen. Iedereen die in de stimaltieperiode zit >>> succes met groeien @ Elise ik had ook hoofdpijn bij de gonal-f verder weinig/geen klachten umc heeft idd sinds kort een mooie apotheek. Mocht je medicatie te kort komen dan kan je ook mailen/ bellen ze faxen dan het recept naar je apotheek. @ Marjorana. Idd spannend e tijden zowel het spuiten als het wachten. Ik vind ondanks mijn resultaat het wel een bijzondere periode. Ik moet nog ruim 2 weken wachten op telefoon over de cryo. Ach bij al dat wachten kan dit er ook nog wel bij.
Meisje heb je denk ik over mijn berichtje heengelezen . Ik heb acupunctuur wel overwogen, oa ook voor die rust, maar ik wilde het eerst 1x zonder proberen. Het zijn al genoeg nieuwe dingen die op je afkomen. Mocht het nu niet lukken dan wil ik het daarna wel proberen.
Staffie, hoef je geen 2e fm meer? Is wel spannend die punctie, maar de spanning vooraf is vaak veel groter dan tijdens. Voor je t weet is t weer voorbij! Boboke, over kosten gesproken... Ik zag laatst het overzicht van mijn zorgverzekering van 2011.. Alles bij elkaar zo'n 14.000 euro . Moet wel zeggen dat we een keizersnede gehad hebben, dat tikt ook aardig aan. Zoiets zet je wel aan het denken, ben je toch blij dat je in NL woont..
Ha dames, Ik ben wat minder actief omdat het traject toch voorlopig on hold staat. Ik probeer er wat minder aan te denken, zodat ik de tijd beter door kom. helaas heb ik nog niets gehoord, dus ik denk dat mijn MDL arts nog geen goedkeuringsbrief heeft gestuurd naar het ziekenhuis in Voorburg. Wel erg balen dat ik nu moet afwachten. Ik heb wel alvast een afspraak bij de acupuncturiste gemaakt. Baadt het niet, schaadt het niet. Die acupunctuurnaalden kunnen er denk ik ook nog wel bij. Bovendien had ik gelezen dat in Duitsland onderzoek was geweest waarbij patienten met acupunctuur een slaginskans van 40% hadden. @Sabine: Van harte gefeliciteerd!! Ontzettend mooi! @ Elise: ik hoop voor je dat je je na de Remicadeshot weer energieker voelt. Je had t ook een keer over onderzoeken bij het EMC. Ik weet niet meer of ik er al op had gereageerd. Krijg je de Remicade eigenlijk ook in het EMC? Zit je toevallig bij dr Van de Woude? @ Boboke: dank je, het gaat wel redelijk. Ik baal nog steeds dat ik moet wachten. Misschien dat ik eind volgende week een telefoontje waag om te vragen of de brief eruit is. Hoe gaat het met jou?
Joehoe!! Sabine!! Gefeliciteerd meid! Wat fantastisch nieuws. Dat we je allemaal maar snel mogen volgen . @Boboke: Tis wat hè, die prijzen van die medicijnen. Bij mij staat het er niet meer op vermeld, maar ik weet het nog van vorig jaar, toen ik ook GonalF in huis had. Daarom sta ik er ook niet van te kijken dat een IVF behandeling zo duur is. Vervelend dat je pijn hebt, spannend maandag, succes! @Majorana: Wat goed dat je zelf hebt gezien dat e.e.a. ontbrak. Ik zit telkens te klooien met herhaalrecepten e.d. Ze willen niet op voorhand al een grote voorraad verstrekken, dus halverwege weer bij laten bestellen enz. En dan maar hopen dat het op tijd binnen is. @Staffie84: Wow, wat gaat dat super snel bij jou. Fijn! Spannend dat de punctie nu gepland staat. @Veerlev: Fijn dat je weer gewoon hebt geslapen. Dat doet een mens weer goed! @Nijntje: Gaat het al weer wat beter met je? @Minigirl: Ik heb vandaag ook een afspraak gemaakt bij een acupuncturist. Kan nooit kwaad denk ik. En ik denk dat ik mijn bloed ook ff laat testen op schildklier aangezien ik eerder problemen heb gehad en mijn moeder medicijnen slikt voor schildklierproblemen. Soms is 'ie zo groot dat ik hem helemaal kan zien zitten in m'n hals. Ik heb vast niet iedereen genoemd, maar succes allemaal met stimuleren en het wachten, wachten en ..... wachten. Want dat wachten is tot wel de hoofdmoot in zo'n traject . Afwachten totdat je mag beginnen, wachten tot de eerste echo, wachten tot de volgende fm, wachten totdat duidelijk is wanneer je de punctie hebt, wachten op het telefoontje (en op de eventuele brief), wachten tot de terugplaatsing en dan de beruchte twee weken wachten. We moeten wat geduld hebben hè?
Ff een update... ik had vanmiddag gebeld naar het ziekenhuis dat ik nog grieperig ben en wilde eigenlijk weten of het van de medicatie kan komen. De assistente vertelde me dat als ik met de punctie griep heb dat de ivf afgebroken zal worden en dat dat als een poging zal tellen. Ze zei dat ik vandaag moest stoppen met de fostimon en de vlgnde cyclus weer kan beginnen. Ik heb gezegd dat ik toch wacht op de echo van dinsdag en dat ik hoop dat het beter zal gaan. Ze zei dat ze in me dossier ging noteren dat ik haar advies niet wilde opvolgen.. Pff drama.. Ik dacht dat een poging alleen afgebroken wordt als de partner griep heeft.
Jeetje Nijntje, wat een ellende en dat ze zo reageren!! In welk ziekenhuis loop jij? Je zou toch verwachten dat ze wat meer begrip hebben! Maar wat dapper dat je toch even dinsdag wilt afwachten. Nu duimen dat je alleen in het begin reageert op de medicatie en dat het echt alleen de medicijnen zijn. Bewijs ze maar het tegendeel!! Heel veel sterkte meid En Flower, wat je zegt, wachten is hetgeen waar de behandeling vooral uit bestaat! Na elke stap ga je aftellen hoeveel dagen tot de volgende. Helaas gaat dat bij het einde niet meer zo makkelijk ben bijna blij als ik weer gewoon werken kan en wat meer afleiding heb want vakantie is goed voor je lichaam maar niet voor je gedachten Hopen dat voor iedereen het wachten snel voorbij is met positieve duidelijkheid Elise, hoop dat voor jou de hoofdpijn snel over gaat, want elke dag paracetamol moeten nemen tegen hoofdpijn is ook niet fijn!
Whaaaa.. Maandag de punctie! Rete spannend! Kom net uit werk, duik mijn bed in, morgen weer van 7.30-19.30 aan de arbeid! Reageer morgen even verder! Iig fijn weekend allemaal!
@Majorana nee een 2e FM is niet nodig zeiden ze Ik heb nog ff mn lijst erbij gepakt Links; 15.4 15 15.5 16.5 17.3 rechts; 13.8 15 15.1 15.4 17.4 Onder de 13 staan niet genoteerd, weet ook niet hoeveel het er zijn, maar hij verwachte dat er nog een aantal bij zouden komen. Ze waren groot genoeg om de punctie in te plannen, echt bizar zo snel CD 13 al terwijl ik met IUI vaak wel 3 of 4 FM's nodig had wilde er een eitje groot genoeg zijn De meiden die al een punctie hebben gehad, welke medicatie kregen jullie? en hoe ervaarde jullie de pijn?
Staffie, wat fijn dat het zo snel gaat! Bij mijn punctie kreeg ik een kalmeringsmiddel in mijn bil waar ik wat slaperiger van werd en omdat de punctie door mijn buik moest kreeg ik daar een lokale verdoving. Het deed wel pijn als ze door mijn buikwand prikte maar kon daarna meteen opstaan en naar huis lopen door de lichte verdoving. Vond het allemaal echt reuze meevallen maar heb ook wel een hoge pijngrens en al zoveel ingrepen gehad + anders dan normale puncties dat ik niet een goed voorbeeld ben maar laat het gewoon over je heenkomen dan is het zo gebeurd!! Je kunt het!!
Debs, wat spannend!!!!! Heel veel succes! Staffie, fijn dat 1 genoeg is. Ziet er goed uit! Hier geen extra verdoving gehad, alleen 2 plaatselijke, en diclofenac en paracetamol voor erna. Vond t niet heel prettig - wie wel- maar was heel goed te doen vond ik. Nijntje wat een rare reactie van die dame.... Minigirl, kan me voorstellen dat je even wat minder actief bent, geeft niks. Ik hoop dat de tijd snel voorbij gaat voor je! Taatje, jij nu ook nog maar 2 nachtjes... Gaat nu hard! Hoe is het met je?
@veerle, heerlijk! Het klokje rond geslapen. Heb je vannacht weer een volle nacht geslapen? En voel je je al beter met de duizeligheid? @staffie, een mooi aantal! Heel veel succes maandag! En het is ook eng, maar het komt goed! @boboke, het vragen vond ik vervelend, en ook dat iedereen er dan al een beetje op zit te wachten. Ik vind het denk toch leuker om mensen iets meer te verrassen met het nieuws. Ik duim voor je dat je groen licht krijgt! @mini, grrr! Balen dat die arts niet even mee wil werken. Sommige artsen zijn echt niet meer met de patienten bezig, alleen nog maar met de ziekte/behandeling... @flower, wat ontzettend flauw dat ze je elke keer maar een beetje van de medicijnen meegeven. Zo blijf je heen en weer gaan. Dat schiet toch niet op! Inderdaad staat alles in het teken van het wachten. Je kunt zo weinig zelf doen. Dat vind ik ook wel moeilijk, dat je het allemaal uit handen moet geven en je eraan moet overgeven. Al moet ik zeggen dat het deze poging wel beter lukt, wie weet... @nijntje, serieus? Wat stom! Tuurlijk wil je eerst even afwachten! Wie weet hoe lang het nog duurt voordat je bij de punctie bent, en hoe je je dan voelt. Griep an sich is niet heel erg, je temperatuur is belangrijker. Koorts is erg, verhoging minder erg. Meet je je temperatuur? Hopelijk voel je je al beter! @debs, heeeel veel succes! @acupunctuur, ik heb er ook over zitten te twijfelen. Eigenlijk geloof ik er niet in, maar er zijn zoveel goede verhalen over. Ik wil het bij een eventuele 3e poging doen. Als dat nodig is ga ik alles uit de kast halen, om toch het gevoel te hebben er écht alles aan gedaan te hebben... @punctie medicijnen, een tablet dormicum (7,5mg) om rustig te worden, en een prik pethidine (100-200mg) als pijnstilling. Ik vond de punctie niet prettig (duh), maar goed te doen. Het aanprikken van de follikels vond ik wel erg pijnlijk, maar ik moest ademoefeningen doen en dat hielp bij de meeste follikels goed. Voelde me wel de hele dag nog wazig, pas rond het avonduur begon het allemaal een beetje uit te werken. Geen idee of dat normaal is. Ik weet nog dat ik dat eng vond omdat ik niet goed voelde wanneer ik moest plassen (het lukte ook niet), terwijl ik wel heul veul aan het drinken was...
@Nijntje Wat een reactie zeg je zou toch verwachten dat ze wel wat menselijker zouden reageren? In welk ziekenhuis loop je? Volgens mij telt het alleen als een poging als er een punctie heeft plaatsgevonden en dus niet als het poging vroegtijdig wordt afgebroken. Ik zou hierover dan ook zeker eens contact opnemen met je verzekering. @Debs Ook maandag de punctie Idd Rete spannend!! haha Kunnen we samen op het wachtbankje Ik lees echt dat de pijn medicatie overal anders is....ik zal het maar gewoon over me heen laten komen.. Of het nou vreselijk pijn doet of niet...het zal toch moeten gebeuren....