Wie ook IVF/ICSI in maart/april 2013?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door sylviabobo, 24 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Hoi Meiden,
    Zo even een reactie van mezelf. Ik was gezellig op de lunch bij Sabine vanmiddag, dus vandaar even een berichtje van haar!
    We wisten van elkaar wel dat we zwanger wilde worden, maar niet waar ieder zat in het traject. Dus idd grappig om elkaar hier tegen te komen en we nu veel aan elkaar hebben!!!

Ik was erg zenuwachtig vanmorgen, maar ik ben super blij met resultaat. Met mijn lagere eicelvoorraad, toch 10 eitjes. De arts en verpleegkundige waren erg tevreden!
    En gewoon al vrijdag voor punctie!! Het was vandaag natuurlijk al dag 11, dus het kon wel... maar niet helemaal verwacht.
    Mega spannend..... ik denk er maar niet teveel aan.
    Vanavond voor het laatst decapeptyl en Gonal-F..... hopelijk daarna weg hoofdpijn. Morgenavond om 21.30 uur pregnyl......

@Meisje, wat balen.... heel veel sterkte *knuf*

@Sylvia, wat een mooie opbrengst!!!
    Nu even lekker bijkomen en genieten. tranen mogen hoor ;)
    Ik moet ook starks 3 dagen wachten of ik weet hoe en wat...en dan dezelfde dag de terugplaatsing. Op naar vrijdag!

@Nijntje, wat heftig en wat erg! En dat met zo een lage dosering.
    Baal maar flink, wees lief voor jezelf en huil lekker uit.
    Sterkte!

@Veerle, wat kanp dat je het zo lang uithoudt!
    Sterkte met wachten verder....

@Debs, toch een mooi resultaat!
    Op naar de TP... en duimen dat de andere 2 "de vriezer in kunnen"

2. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Boboke, bijna tegelijk gepost.
    Maar ik zou nooit uit mezelf de hormonen verhogen. De risico's zijn dan niet gedekt als er wat gebeurt.

Maar ik kan me voorstellen dat je baalt en dat je op zoek gaat naar een ziekenhuis wat beter bij je wensen past.
    Veel sterkte!

3. sylviabobo

sylviabobo Actief lid

19 dec 2010
    331
    0
    0
    Noord-Holland
    #903 sylviabobo, 9 apr 2013
    Laatst bewerkt: 9 apr 2013
    @debs, maakt niet uit :)
    20 zaadjes in 1 eicel, wow! Das pas veel!
    @veerle en majorana, pregnyl halveert elke dag, dus als je 10.000EH hebt gespoten, zou na 12 dagen de pregnyl uit je lichaam moeten zijn.
    @boboke, ik zou het niet aandurven om meer gaan spuiten. Misschien reageer je wel beter op de medicijnen nu je eigen hormonen ook onderdrukt worden. Persoonlijk vind ik het risico best groot, en als het dan teveel is geven ze je de volgende keer nog minder...
    Hopelijk is het niet nodig om naar DD te gaan, maar ik hoor er wel hele goede verhalen over. Ik heb er ook over nagedacht om over te stappen naar DD. Maar voor ons is het best ver weg. We gaan het wel overwegen als er een 3e poging nodig zou zijn...
    @elise, 10 eitjes is fantastisch! Zeker als er weinig verwacht werden. :)

4. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Hallo meiden, ook hier weer boven water.
    Punctie ging goed, redelijke en verdraagbare pijn. We hebben 7 eitjes:D
    Nu wel buikpijn, maar is goed te doen. Morgenvroeg bellen ze of er bevruchting heeft plaatsgevonden. Vrij tp.

Taatje, super dat jullie zo snel mogen beginnen. Wat is eigenlijk Ab?
    Debs, wauw 3 bevruchting. Dat is toch super gedaan!
    Stoffie, dan maar gaan voor de beste en sterkste zwemmers die ze kiezen voor de icsi! Wanneer worden jullie gebeld?
    Boboke, goed dat je voor jezelf bent opgekomen. Ze willen waarschijnlijk eerst zien hoe je op de150 reageert om overstimulatie te voorkomen. Ze kunnen tijdens de stimulatiefase nog altijd ophogen, toch?
    Kit, hoe is het met de zwangerschapsklachtjes? Heb je nog ergens last van?
    Elise, jippie de punctie staat gepland :)
    Miepje, sterkte morgen met de punctie!
    Silvia, goed gedaan meis!!!!!!!!!
    Nijntje, boven de punctie20 breken ze vaak af. Jeetje wat balen zeg! Wat is nu verder het traject?

Zal waarschijnlijk wel iemand vergeten zijn, maar dat is dan niet welwillend ;)

5. flower77

flower77 Actief lid

11 okt 2011
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat gaan jullie allemaal super snel, kan het bijna niet bijhouden, haha!

En gelukkig veel goed nieuws te lezen, veel (bijna) puncties e.d.
    Bij mij is het niet zo ver gekomen, heb gekozen voor een escape IUI, gezien het teleurstellend aantal follikels. Morgen beiden naar het zh en daarna twee weken wachten.

Meiden, veel succes allemaal! Blijf af en toe wel even meelezen om te kijken wie Pip, Sabine en Kit gaan volgen! ;)

6. flower77

flower77 Actief lid

11 okt 2011
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    In afwachting om te starten:
    Minigirl -- 1e kindje -- IVF 1 -- start deca ca eind april
    Taatje84 -- 1ste kindje -- IVF -- 8/4 IVF intake

Onderdrukkende fase (lange protocol):
    Boboke -- 1e kindje -- IVF 1 -- start deca 3/4, AFM 8/4

Stimulerende fase:
    Flower77 -- 2e kindje -- IVF -- start Gonal F 27-3, 1e FM 1-4, 2e FM 4/4, 3e FM 8/4 -- 10/4 escape IUI
    Elise75 -- 1e kindje -- ICSI 1 -- start gonal 30-3 1e FM 9-4
    Majorana -- 2e kindje -- ICSI -- start gonal-f 9-4 (waarschijnlijk)

Punctie/terugplaatsing/wachtbankje:
    VeerleV -- 1e kindje -- IVF 1 -- 29/3 punctie, 1/4 TP, NOD 15/4
    Mompelientje -- 1e kindje -- IVF 1 -- 29/3 punctie
    Staffie84 -- 1e kindje -- IVF 1 -- 8/4 punctie, 10/4 TP
    Debs1 -- 1e kindje -- IVF 1 -- 8/4 punctie
    Sylviabobo -- 1e kindje -- ICSI 2 -- 9/4 punctie, 12/4 verwachtte TP
    Manousch -- 2e kindje -- IVF 2 -- 9/4 punctie, 12/4 TP
    Miepje1985-- 1e kindje --ICSI 2-- 10/4 punctie, 13/4 TP

Zwanger:
    Pipsqueak -- 1e kindje -- IVF 1 -- zwanger
    Kit -- 2e kindje -- IVF 1 -- zwanger -- 18/4 echo
    Sabinedl -- 1e kindje -- ICSI 1 -- zwanger

Van het wachtbankje afgevallen:
    Meisje 77

7. Veerlev

Veerlev Actief lid

2 aug 2012
    471
    85
    28
    NULL
    Brabant
    Debs, wat een mooi aantal en wat fijn dat je dat al zo snel weet. Ben wel heel benieuwd hoeveel zaadjes er nu in die ene eicel zijn gegaan! Maar meer dan 3 lijkt mij toch niet meer heel leuk om in mijn buik te hebben.

Staffie, wij moesten ook drie dagen wachten. Gelukkig ben je aardig onder de pannen door de punctie dus is het wachten iets minder erg dan de twee weken daarna.
    Want of het uit te houden is die twee weken! NEE ;) ik dacht de eerste dagen ohh dit gaat lekker ik zou bijna vergeten dat er een embryo in mij zit maar inmiddels kan ik bijna nergens anders meer aan denken ;)

Majorana en inmiddels zit ik vanaf morgen op twee weken na de pregnyl spuit van 5.000 mg. Dus dan zit er nog als ik goed reken 0,75 in mijn bloed ;) maar dat kan zo nog een hele hoop dagen doortellen als je het steeds halveert ;)
    Durf alleen nog niet te testen omdat ik nu 8 dgn na TP zit en 11 dgn na punctie. Wacht denk ik tot zondag hoe ongeduldig ik ook ben en graag wil testen. Maar morgenochtend gaat niet meer lukken ( heb me namelijk kunnen weerhouden een zwangerschapstest al te kopen :D) en donderdag of vrijdag ochtend ben ik alleen en moet ik daarna lesgeven, misschien niet heel handig als het negatief is. Zaterdag dus dan maar zwangerschapstest kopen en zondag zijn we samen dus dan testen, of toch wachten tot woensdag de 17 ;).

Boboke, ik raad je sterk af om de dosis te verhogen. Hoe moeilijk ook de artsen hebben er een goede reden voor om je 150 te geven en niet 175. Zij kennen de gevolgen, de reacties van 100e andere e.d. en ik zou er vertrouwen in hebben dat ze ook je medisch verleden kennen. Toch is het niet slecht om je alvast te oriënteren op DD, want als je een zkh niet volledig vertrouwd dan zul je er altijd een vervelend gevoel aan overhouden als het niet lukt!!

Manousch wat fijn dat bij jou de punctie ook goed is gegaan. Zal alvast een groter bankje aanschaffen want waar ik vandaag nog alleen erop zit zit ik vanaf donderdag op een vol bankje ;) Gezellig!!

Flower, hoop dat de escape - IUI gaat slagen. Wel een enorme teleurstelling dat het niet zo gaat als je gehoopt had! Wil wel over een tijdje ook jou in het rijtje van Pip, Kit en Sabine zien he :D

8. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Meiden bedankt voor jullie reacties!!
    Waarschijnlijk zal ik toch maar de aanbevolen hoeveelheid spuiten ;). Je zou er wel vanuit gaan dat ze mijn geschiedenis kennen, maar toen ik maandag de echo kreeg van mijn vaste echodame, wist die niks van de vorige rondes !!!!! Dat kon ze zo uit dr hoofd niet weten... Dus vandaar dat mijn vertrouwen gedaald is vwb het persoonlijke behandelplan. Hopelijk heb ik t mis en gaan er toch mooie eitjes groeien. op naar de eerste spuit zaterdag :)!

Flower balen meis dat de follikels toch niet wilden groeien. Heel veel succes morgen met de iui en hopelijk komt er geen volgende ivf-poging ;).

9. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Hoi lieverds alles goed?

Ik heb gisteren m'n ongie gekregen. Moet wel zeggen dat ik echt heel veel bloed! Maar het is fijn, want dan kan ik gauw volgende maand beginnen met m'n ICSI!

Ik ga afscheid nemen want ik ga weer pas deelnemen in mei/juni.

Ik hoop dat ik jullie weer gauw zie in de zwanger Clubs!

Zelf vind ik leuker om jullie prive berichtjes te lezen mits je leuk vind om te posten, je kan altijd iets schrijven op m'n wal. :)

10. Majorana

Majorana Bekend lid

29 apr 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    Hihi Debs, een 20-ling… geloof niet dat dat praktisch gezien mogelijk is, zou wat zijn zeg…. J

Boboke, jammer dat we niet samen kunnen starten.. maar er zit niet heel veel tijd tussen! Wel verstamdig inderdaad om je toch aan de dosis te houden. Houdt het wel in de gaten, misschien kan het tussentijds nog opgehoogd worden. Wel goed van je dat je je toch aanmeldt voor DD. Ik heb er geen ervaring mee, maar heb ook vele goede dingen gehoord op dit forum, met name iid de persoonlijke benadering. Die vind ik tot nu toe trouwens hier in het UMCU ook echt top.

Elise, is je hoofdpijn al weg? Super joh, vrijdag al de punctie!

Manousch, super, 7 eitjes! Fijn dat het te doen was. Nu lekker uitrusten en bijkomen!

Flower, wat balen! Wel fijn natuurlijk dat de optie er is en het niet als een IVF poging telt dan, maar toch… In ieder geval heel veel succes vandaag!

Miepje, veel succes met de punctie!! Hopelijk valt het mee, en we duimen voor een mooie opbrengst!

Hoe is het met alle andere dames??

Hier goed nieuws, heb net gebeld en mag vanavond de eerste spuit gaan zetten. Spannend!!!!!! Ongi heeft eindelijk doorgezet, stom he dat je daar dan ineens op zit te wachten ;). Zondag de cetrotide erbij en volgende week dinsdag de eerste fm!

11. sylviabobo

sylviabobo Actief lid

19 dec 2010
    331
    0
    0
    Noord-Holland
    @manoush, super! 7 eitjes! En, ben je al gebeld? Ik duim voor 7 bevruchtingen!
    @flower, wat enorm balen :( Gaan ze de volgende keer een hogere dosis geven? Succes met de IUI vandaag.
    @veerle, 8 dagen na tp is misschien ook wel een beetje vroeg, maar het kan wel al. Ik durfde bij mijn 1e poging niet te testen, want zolang ik nog niet had getest kon ik ook nog niet teleurgesteld worden. Stom he?
    @boboke, het is net alsof ze je status niet hebben gelezen. Ze zouden toch op zn minst moeten weten dat je uit de IUIs komt. Ik kan me voorstellen dat je je daar nu niet echt meer op je gemak voelt...
    @mompelientje, fijn dat je ongi er nu is. Heel veel succes met je ICSI volgende maand! Ik hoop dat dat jullie meer geluk brengt!
    @majo, jeej! :) Succes met de spuiten!

12. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Jippie, we hebben bevruchting. Het zijn er meer dan 1, maar hoeveel zeggen ze raar genoeg niet in het azm. Maarja, we mogen vrijdag komen voor de terugplaatsing :D

13. Majorana

Majorana Bekend lid

29 apr 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    Manousch, wat goed! Gefeliciteerd! Op naar de tp en een plekje op het zwangerenbankje!

14. sylviabobo

sylviabobo Actief lid

19 dec 2010
    331
    0
    0
    Noord-Holland
    Jaaa! Gefeli! Hopelijk zitten er ook wat cryos bij. Succes vrijdag...

15. sylviabobo

sylviabobo Actief lid

19 dec 2010
    331
    0
    0
    Noord-Holland

Stimulerende fase:
    Flower77 -- 2e kindje -- IVF -- start Gonal F 27-3, 1e FM 1-4, 2e FM 4/4, 3e FM 8/4 -- 10/4 escape IUI
    Majorana -- 2e kindje -- ICSI -- start gonal-f 9-4 (waarschijnlijk)

Sylviabobo -- 1e kindje -- ICSI 2 -- 9/4 punctie, 12/4 verwachtte TP, NOD 24/4

Zwanger:

Meisje 77

16. Majorana

Majorana Bekend lid

29 apr 2011
    815
    0
    0
    Utrecht

Stimulerende fase:
    Majorana -- 2e kindje -- ICSI -- start gonal-f 10-4 1e FM 16-4

Sylviabobo -- 1e kindje -- ICSI 2 -- 9/4 punctie, 12/4 verwachtte TP, NOD 24/4

Zwanger:

Meisje 77

17. Kit

Kit Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.132
    0
    36
    ZZP'er
    Deb en Staf, nog even en dan ook op de wachtbank. Succes!!

Elise, Wat grappig dat jij en Sabine elkaar kennen! Vanavond de pregnyl dus.. Spannend allemaal he? Succes!!

Flower, wat een tegenvaller meid! Zou toch wat zijn dat die escape hem gaat worden voor jullie en je die ivf niet meer nodig hebt. Wanneer heb je de IUI?

Oh Veerle, het begint nu wel heeeel spannend te worden he! Super spannend, zaterdag! Ik hoop op goed nieuws voor jou!!!

Boboke, Wat gek zeg. Snap wel dat je vertrouwen daardoor is afgenomen.
    Ze zullen toch wel snel gaan ophogen als ze zien dat deze dosis niet veel doet? Ik duim voor je!!
    De 18e zou ik 6 weken zwanger zijn. Als het goed is moet er dan wat te zien zijn.. Zo spannend!

Majorana, Spannend!! Succes vanavond!

Manousch wat goed!! Jeej!! Op naar vrijdag!
    Wat betreft de kwaaltjes.. Super moe en wat pijnlijke boobs. Voor de rest merk in (nog) niet zoveel :)

18. flower77

flower77 Actief lid

11 okt 2011
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zou idd wat zijn kit! Deze ochtend de IUI gehad, dus nu twee weken wachten. Ik meld me bij deze af voor dit forum en wens jullie allemaal veel succes, sterkte en vruchtbaarheid toe!!!! Bedankt voor alles!!

19. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    @Boboke
    Fijn dat je nu in ieder geval meer dan 100 mag spuiten, en het kan altijd nog opgehoogd worden he!?
    Misschien reageer je er nu ook wel wat heftiger op nu je eigen cyclus wordt platgelegd??
    Slim om je alvast in te schrijven voor Dusseldorf, je kan beter afbellen als je aan de beurt ben dan straks nog eens 5 maanden te moeten wachten

@Manousch
    Fijn dat alles is goed gegaan!
    netjes 7 eitjes en een bevruchting:D
    Jammer dat je niet hoort hoeveel het er zijn, maar hopelijk krijg je vrijdag te horen dat je nog cryo's heb
    Ik krijg de dag van de TP pas te horen of er bevruchtingen zijn...
    maar dat is gelukkig morgen al!

@Flower
    Jammer dat het toch een IUI wordt, dat is niet waar je voor gegaan bent maar hopelijk heb je alsnog geen IVF nodig en lukt deze IUI gewoon!! Ik hoop je snel te zien bij het zwanger topic!

@veerle
    Ik kan nu al nergens aan denken...is er een bevruchting of niet...dus die 2 weken daarna zullen helemaal vreselijk zijn haha
    Denk ook niet dat ik tot de 18 dagen kan wachten met testen.
    Heb jij al getest??

@Mompelientje
    heel veel succes met je komende ICSI
    Hoop snel een mooie banner bij je te zien!

@Majorana
    Eindelijk beginnen:D
    heel veel succes!!!

Pfff nog een dag....ik ga vanavond maar vroeg naar bed des te eerder kan ik bellen om te vragen of er een TP is haha
    Zo'n raar idee...morgen heb ik misschien gewoon een emmy in mn buik:D

20. Miepje1985

Miepje1985 Actief lid

26 sep 2012
    369
    0
    16
    Friesland
    Hallo dames,

Hier net terug van een punctie die me door de spanning behoorlijk pijn heeft gedaan. Gelukkig wel extra morfine gekregen door het infuus.
    Nu thuis lkkr in bed en rond 16:00 beginnen met knikkeren.
    Morgen tussen 12 en 14 worden we gebeld hoeveel ervan de 8 eitjes bevrucht zijn. En krijgen we de datum en tijd voor de tp.

Liefs

Deel Deze Pagina