Wie ook IVF/ICSI in maart/april 2013?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door sylviabobo, 24 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pipsqueak

pipsqueak Actief lid

25 nov 2011
    461
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi hoi
    Even snel, kom net uit het ziekenhuis en echt goed nieuws gehad. Aan beide kantenzaten 8 eitjes die aan het groeien zijn variërend van 12 tot 14 mm. Was volgens de gyn erg goed voor een eerste poging. Moet maandag terugkomen en als ze goed doorgroeien waarschijnlijk woensdag de punctie. De gyn gaf aan dat ik door moest gaan met hoe ik bezig was want dat had een positief resultaat. Ik blijf dus lekker rustig aan doen en erg lief voor mezelf zijn.

Bij ons trouwens ook geen keuze. Verplicht lang protocol. Dit ook ivmd de samenwerking met een ander ziekenhuis bij IVF.

Als ik vanavond relaxed op de bank zit zal ik alles evengoed teruglezen en reageren.

Fijne dag dames!

2. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Pips dat zijn er een hoop :)!! Nu inderdaad lekker doorgroeien! Spannend hoor woensdag al de punctie! Ben erg benieuwd.
    Heb je nog geen last van je eierstokken met zoveel follikels??

@Marjorana ik heb vandaag om 15.00 uur alleen de algemene voorlichting met alle stellen die binnenkort gaan beginnen. Daarna mogen we pas de afspraak plannen om ons persoonlijke behandelplan te bespreken.

Geduld is iets wat mij ook ontbreekt, mag van mij allemaal wat sneller ;).

3. Majorana

Majorana Bekend lid

29 apr 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    @pipsqueak wat een mooi aantal! Super goed nieuws!

@boboke dan mag je zometeen al, spannend. Is dat ook meteen de prikinstructie? Of allen over het hoe en wat? Ik kan me de prikinstructie nog wel herinneren de eerste keer. Dat was behoorlijk eng, de eerste keer jezelf prikken :) maar de tweede keer gaat al weer stukken beter.

4. Taatje84

Taatje84 Fanatiek lid

27 okt 2012
    1.067
    0
    36
    Pip, wat een mooi aantal!!

Boboke, ik ben benieuwd wat het inhoud. Is dat met meerdere mensen, of 1 op 1?

5. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    @boboke: Ben benieuwd hoe de voorlichting was...

6. Sabinedl

Sabinedl Lid

6 mrt 2013
    48
    0
    0
    Freubelen...
    Rees dld
    Pip wat spannend! Ik loop iets achter jou zie ik... Bij de afc echo zaten er wat ze zo konden zien aan de ene kant ong 15 en aan de andere kant tussen de 10 en 12... Nu hopen dat die nu dus ook allemaal groeien.. Dat horen we dinsdag...

Is het trouwens normaal dat je een soort van opvliegers krijgt van de gonal F en dat je alles uit je handen laat kletsen... Vandaag twee keer water over me heen en mijn koffie vloog door de tent... O ja... En mijn oplos cappucino heb ik vorige week in de koelkast gezet op mn werk... Ik had al een mailtje gestuurd naar mn collega's wie mn koffie had gezien..... Gelukkig was er iemand heel oplettend!! Zou het aan de hormonen liggen??

7. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    @sabinedl, ik ben natuurlijk geen arts maar zou het kunnen dat wat je hebt ervaren met iets anders te maken heeft? Zou het misschien kunnen dat je wat minder goed kunt concentreren door bijv. spanningen?

8. Sabinedl

Sabinedl Lid

6 mrt 2013
    48
    0
    0
    Freubelen...
    Rees dld

Hahahaha had ook niet serieus gedacht dat het door medicijnen zou komen maar t was wel ff opvallend dat het vandaag ff zo liep...

Nou ja van die opvliegers wel maar wie weet ligt dat ook wel aan het klimaat systeem op mn werk....

9. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi meiden

Vandaag de voorlichting gehad. Was met 10 stelletjes, die dus binnenkort beginnen. Was vnl algemene uitleg ivf/icsi, beleid van mmc en daarnaast nog uitleg over studies waar ze mee bezig zijn. 1 studie gaat over extra onderzoek naar baarmoederholte dmv waterecho en biopsie. De andere studie over varieren in dosering van stimulerend hormoon (puregon). Daarna gelijk bloed laten prikken voor HIVtest en nog 2 andere, weet even niet meer welke.
    Kon ook nog een afspraak maken voor het 1 op 1 gesprek met fa en research nurse, as donderdag. Dus dat is lekker snel. Helaas wel weer alleen :(.
    In principe wordt er zsm gestart.

Ik heb hiervoor al iui gehad met puregon en pregnyl/ovitrelle dus voor dat prikken ben ik niet zo bang meer.

Daarna nog lekker met mijn ouders uit eten geweest. (mijn moeder was mee naar de voorlichting aangezien mijn vriend er niet bij kon zijn)

10. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    In afwachting om te starten:
    Boboke -- 1e kindje -- IVF 1 , 14/3 gesprek planning met fa
    Minigirl -- 1e kindje -- 25/3 intake, ondertussen iui 3 (over ca 2 weken inseminatie)
    Taatje84 -- 1ste kindje -- IVF, 8/4 IVF intake
    Majorana -- 2e kindje -- ICSI, 4/4 intake

Onderdrukkende fase (lange protocol):
    Sylviabobo -- 1e kindje -- ICSI2, gestart: 25/2
    Miepje1985-- 1ekindje --ICSI2, gestart:27/2
    Manousch -- 2e kindje -- ivf 2 start 13/03

Stimulerende fase:
    Pipsqueak -- 1e kindje -- IVF 1, bezig met decapeptyl en puregon 8-3 eerste echo fm
    Sabinedl -- 1e kindje -- ICSI 1, gonal-f 12/3 fm

Punctie/terugplaatsing/wachtbankje:

11. Sabinedl

Sabinedl Lid

6 mrt 2013
    48
    0
    0
    Freubelen...
    Rees dld
    Boboke wat spannend ook voor jou... Hopen dat het wachten niet te lang duurt... De onderzoeken die je noemt doen ze in utrecht ook... Aangezien ik mijn eigen cyclus volg heb ik niet voor de echo's gekozen, dan zou het nl weer een maand uitgesteld worden... De optimist studie voor in individueel instellen van de gonalf of puregon doe ik wel aan mee... Maar heb dus voor de standaard hoeveelheid geloot...

Hopen dat je snel kunt starten!

12. Veerlev

Veerlev Actief lid

2 aug 2012
    471
    85
    28
    NULL
    Brabant
    Wat een hoop gemist in zo'n korte tijd. Heb alles terug gelezen maar ik weet echt niet meer naar 6 pagina's welke tekst nu door wie was geplaatst (A).
    Zal voortaan elke dag maar even kijken ook in drukke weken ;) dan kan ik in ieder geval goed reageren.

Allereerst welkom iedereen die er bij is gekomen.
    @Pips, wat een super echo, hopen dat het zo rustig doorgroeit en dat je woensdag een goede punctie mag doen. Jij gaat van ons alle gewoon als eerste laten zien hoe het allemaal goed kan gaan!

Voorin vroeg iemand welke vorm van Kanker ik had gehad: lymfklierkanker, Hodgkin en dan twee maal.

Zal mijzelf zo even in het lijstje toevoegen. Ik heb woensdag prikinstructie gehad en dat ging goed. Erg blij mee.

13. Veerlev

Veerlev Actief lid

2 aug 2012
    471
    85
    28
    NULL
    Brabant
    In afwachting om te starten:
    Boboke -- 1e kindje -- IVF 1 , 14/3 gesprek planning met fa
    Minigirl -- 1e kindje -- 25/3 intake, ondertussen iui 3 (over ca 2 weken inseminatie)
    Taatje84 -- 1ste kindje -- IVF, 8/4 IVF intake
    Majorana -- 2e kindje -- ICSI, 4/4 intake
    Veerle -- 1e kindje -- IVF 1, rond 17/3 start Decapeptyl en Menopur

Onderdrukkende fase (lange protocol):
    Sylviabobo -- 1e kindje -- ICSI2, gestart: 25/2
    Miepje1985-- 1ekindje --ICSI2, gestart:27/2
    Manousch -- 2e kindje -- ivf 2 start 13/03

Stimulerende fase:
    Pipsqueak -- 1e kindje -- IVF 1, bezig met decapeptyl en puregon 8-3 eerste echo fm
    Sabinedl -- 1e kindje -- ICSI 1, gonal-f 12/3 fm

Punctie/terugplaatsing/wachtbankje:

14. Majorana

Majorana Bekend lid

29 apr 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    Jeetje, Veerlev, wat een narigheid heb jij meegemaakt. Ik hoop van harte dat het snel mag lukken! We zullen hier voor je duimen!
    Fijn dat de prikinstructie goed ging. Is best eng, in het begin.

15. Taatje84

Taatje84 Fanatiek lid

27 okt 2012
    1.067
    0
    36
    Zo Veerle, dat is niet niks zeg!! Ik duim met hele grote duimen voor jullie..

16. sylviabobo

sylviabobo Actief lid

19 dec 2010
    331
    0
    0
    Noord-Holland
    pip, wat een mooi aantal!

Sabine, zow, dat zijn er heel veel. Spannend hoeveel er mee gaan doen.
    boboke, Wat fijn dat de volgende afspraak zo snel kan.
    veerle, poeh, wat een ellende heb je al achter de rug.

Hier vraag ik me af of de hormonen al bezig zijn of dat ik gewoon tegen een griepje aan zit. Ik voel me al een week supermoe, veel hoofdpijn, veel dorst, vaak golven van misselijk. Beetje vervelend. Hopelijk wordt het niet erger als de deca erbij komt.

17. Veerlev

Veerlev Actief lid

2 aug 2012
    471
    85
    28
    NULL
    Brabant
    Vind het zo mooi dat jullie mijn geschiedenis zo enorm vinden, terwijl ik juist het gevoel heb dat jullie allemaal al zoveel mee hebben gemaakt rondom kinderen krijgen en ik kom hier jong binnen en mag meteen starten met IVF.

Sylvia, hoop dat het een griepje is die heel snel over gaat en niet aan de hormonen ligt en erger wordt met deca.
    En ben ook heel blij dat de eerste prik goed ging. Vond het maar niks maar de verpleegster was heel aardig. Wist dat ik het nu goed doen moest om ervoor te zorgen dat ik het volgende week ook alleen durf. Heb er vertrouwen in :D. En wil nu ook echt graag dat ik kan beginnen. Ben het wachten beu ;)

18. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sylvia voel je je al iets beter? Hopelijk wordt t geen griepje..
    Ik zit zelf al vanaf donderdag thuis met fijne ontstekingen van kaakholtes :(. Gaat vandaag gelukkig weer de goede kant op.

Zaterdag is dan toch eindelijk ongi doorgebroken en ben nu dan ook (weer) begonnen met de pil :).

Ben wel erg benieuwd naar het gesprek van donderdag...
    Ik ben ook nog heel erg aan t twijfelen over mee te doen aan dat onderzoek naar de baarmoederholte. Zal er denk ik vanaf hangen of daardoor het begin van de ivf vertraagd wordt en hoelang.
    Er zijn in ieder geval nog een aantal vragen die ik donderdag wil stellen...

Mijn vriend baalt er in ieder geval wel van dat hij er niet bij kan zijn (ik ook natuurlijk), maar het was dit of 3 weken wachten...tja en dan ben ik toch echt te ongeduldig :p.

Hoe is t verder met jullie?

19. Taatje84

Taatje84 Fanatiek lid

27 okt 2012
    1.067
    0
    36
    Boboke, lastig dat je vaak alleen naar de afspraken moet. Mijn man kan ook niet overal bij zijn. Vind dat best moeilijk..

Kan me ook wel voorstellen, dat je niet weer 3 weken wilt wachten! Het is al wachten, wachten, wachten..

20. flower77

flower77 Actief lid

11 okt 2011
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Boboke: Het "insight" onderzoek bieden ze ook aan in het zh waar bij lopen. Tijdens de voorlichting die wij hadden, waarbij de onderzoeken aan bod kwamen vond ik de gyn daar (= niet mijn eigen gyn) erg makkelijk praten over dit onderzoek. Hij zei iets in de trant van: "nou ja, kijkoperatie....we gaan alleen even met een cameraatje naar binnen om te kijken.."... Alsof het niets is! Ik zou zeggen; kijk even op youtube, dan weet je wat ze doen.
    Ik vind het persoonlijk nogal wat om dit soort onderzoeken vrijwillig te ondergaan tbv de wetenschap... Want hoe groot is de kans dat er daadwerkelijk iets in je baarmoeder aanwezig is wat er niet hoort te zitten en dus wellicht een zwangerschap niet mogelijk maakt? Het is goed dat er mensen zijn die dit doen, maar ik sla even over ;) Laat je goed voorlichten, informeer bijvoorbeeld of je een roesje krijgt of 'alleen' wat zwaardere pijnstillers. En hoe het zit met de rest van de dag qua pijn e.d.. Schat dan voor jezelf in of je dus ook de rest van de dag en misschien de dag erna wel of niet kan werken (als je werkt..). Succes met je beslissing!

Deel Deze Pagina