Wie ook IVF/ICSI in maart/april 2013?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door sylviabobo, 24 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sylviabobo

sylviabobo Actief lid

19 dec 2010
    331
    0
    0
    Noord-Holland
    Boboke, ik heb er ook nog nooit van gehoord, ik kan het me ook niet voorstellen. Maar ja, ik kan het me ook niet voorstellen dat het wel wat goeds kan doen. Maar het is echt met een goede wetenschappelijke studie aangetoond! Ik ben benieuwd wat het zh zegt ja, ik laat het jullie zeker weten :)
    Ik mag me iig de volgende cyclus weer aanmelden. Ik denk dat ik dat dan ook ga doen...

In afwachting om te starten:
    Minigirl -- 1e kindje -- IVF 1 -- start deca ca eind april
    VeerleV -- 1e kindje -- IVF 1/ cryo -- gesprek 8 mei
    Sylviabobo -- 1e kindje -- ICSI 2/cryo 1 -- ca 22/5 aanmelden?

Onderdrukkende fase (lange protocol):

Stimulerende fase:
    Taatje84 -- 1ste kindje -- IVF -- 19/4 start menopur

Punctie/terugplaatsing/wachtbankje:
    Majorana -- 2e kindje -- ICSI 1 -- 20/4 punctie, 23/4 TP, NOD 8/5
    Boboke -- 1e kindje -- IVF 1 -- 29/4 punctie, 2/5 TP?

Zwanger:
    Pipsqueak -- 1e kindje -- IVF 1 -- zwanger -- 24/4 echo
    Kit -- 2e kindje -- IVF 1 -- zwanger -- 18/4 echo
    Sabinedl -- 1e kindje -- ICSI 1 -- zwanger -- 7/5 echo
    Staffie84 -- 1e kindje -- IVF 1 -- zwanger
    Debs1 -- 1e kindje -- IVF 1 -- zwanger
    Poekies -- 1e kindje -- IVF 1 -- zwanger -- 14/5 echo
    Miepje1985 -- 1e kindje -- ICSI 2 -- zwanger 30/5 echo
    Christina90 -- 1e kindje -- ICSI 1 -- zwanger

Van het wachtbankje afgevallen:
    Meisje 77
    VeerleV -- IVF 1 mislukt -- 8/5 evaluatie. 1 cryo
    Sylviabobo -- 1e kindje -- ICSI 2 mislukt, nog 6 cryos in 3 rietjes
    Manousch -- 2e kindje -- IVF 2 mislukt
    Jan10 -- ICSI 2 -- mislukt
    Elise75 -- 1e kindje -- ICSI 1 mislukt, nog 1 cryo

2. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Boboke mooi resultaat dat jij maar veel koninklijke eitjes mag hebben:D

Jan10 en Elise knuffel wat enorm balen

Taatje eindelijk mag je beginnen super spannend!

VeerleV -- 1e kindje -- IVF1/ cryo -- gesprek 8 mei

Stimulerende fase:
    Taatje84 -- 1ste kindje -- IVF -- 19-4 start menopur

Majorana -- 2e kindje -- ICSI 1 --20/4 punctie, 23/4 TP, NOD 8/5

Zwanger:
    Poekies -- 1e kindje -- IVF1 -- zwanger -- 14/5 echo
    Miepje1985-- 1e kindje --ICSI 2-- zwanger

Meisje 77-- IVF 1 mislukt--14/05 evaluatie, 1 cryo
    VeerleV -- IVF1 mislukt -- 08/05 evaluatie. 1 cryo
    Sylviabobo -- 1e kindje -- ICSI 2 mislukt
    Jan10 -- -- ICSI2 -- mislukt
    Elise75--1e kindje--- ICSI1 mislukt, nog 1 cryo

3. xXxpoekiesxXx

xXxpoekiesxXx Actief lid

16 apr 2013
    129
    0
    0
    verzorgende IG
    breda
    Elise 75, sterkte meid:(

Taartje, vreselijk idd mijn tuin volgende week moet ik weer lekker van het zonnetje kunnen genieten in mijn nieuwe tuintje hehe wat goed dat jullie kunnen gaan starten ben echt super blij voor je.:D

Boboke, wouw wat een goed resultaat nu in spanning ben benieuwd naar het resultaat. En gelukkig is de punctie je mee gevallen.;)

Sylviabobo, veel succes met het gesprek.:)

Staffie, wanneer heb je de eerste echo?

a.s donderdag komen ze al van moeders voor moeders ga ik lekker plassen voor de dames die hcg nodig hebben.:)

4. Veerlev

Veerlev Actief lid

2 aug 2012
    471
    85
    28
    NULL
    Brabant
    Elise en Jantien heel veel sterkte de komende dagen! en dikke knuffel.
    Elise wat dapper dat je vandaag meteen gaat werken. Ik wou die dag in bed liggen en er niet meer uitkomen!

Boboke, 11 eitjes, wat een mooi aantal, nu duimen op mooie bevruchtingen!

Sylvia, heel veel succes bij je gesprek. Ben heel benieuwd wat ze zeggen over accupuntuur!

5. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Dank jullie wel!
    Ik wilde ook de hele dag in bed liggen hoor.... maar daar wordt ik niet beter van. Ik heb van 7 tot 10 uur gehuild. Daarna de keus gemaakt maar even naar mijn werk te gaan. Ik had om 12 uur een afspraak die al zo moeilijk te maken was, dus ik wilde die wel door laten gaan. Mijn directeur nog wel even gesproken, en dat was ook erg fijn. Ze vond me stoer, sterk en krachtig. Dat was we fijn om te horen.... Ze vind dat ik zo goed met alles omga.... terwijl ik dat helemaal niet zo voel, nu als slap vaatdoekje en elk moment kan huilen.
    Maar dat zullen jullie vast wel herkennen ;)

6. sylviabobo

sylviabobo Actief lid

19 dec 2010
    331
    0
    0
    Noord-Holland
    Zow, we zijn weer terug van het spreekuur. We hadden het gesprek met een verpleegkundige, het was weer een nieuwe dame, deze hadden we nog niet eerder gezien. Ze nam alle tijd en gaf overal geduldig antwoord op, heel fijn.
    Wat we voornamelijk wilde weten; hoe kan het dat alles er zo perfect uit ziet, maar dat het resultaat er niet naar is. En hoeveel kans maken we dan nog? Is er iets wat we zelf nog kunnen beinvloedden of verbeteren, of onderzoeken? En eigenlijk waren alle antwoorden zoals we verwacht hadden. Maar soms is dat ook gewoon heel fijn om te horen. Ze weten niet waarom een zwangerschap tot nu toe uit blijft. Zij zien geen reden om zich zorgen te maken, onze kansen zijn niet verminderd, juist hoog. We kunnen er niets aan veranderen, gezond eten en blijven sporten is het advies. En ze hebben geen idee wat ze nog meer zouden moeten onderzoeken.
    Over acupunctuur zijn ze gematigd positief. Als ik denk dat ik dat wil, moet ik dat vooral doen. Ik weet nog steeds niet of ik het ga doen, het is weer iets nieuws erbij. Ik ben er gewoon nog niet over uit. Ik ga wel naar de HA, vragen of zij een lokatie kan aanbevelen oid. Ik vind het toch een beetje eng om er zo maar 1 te prikken (haha, vreemde woordspeling).
    Wel wordt de wachtrij in het ziekenhuis steeds langer. Ze krijgen veel meer aanvragen dan dat ze kunnen verwerken. Zeker de helft van de cryoaanvragen worden 1 of 2 maanden uitgesteld. Tot nu toe hebben we geluk gehad, hebben wij ons blijkbaar aangemeld op rustige dagen. Maar dat is echt toeval. Met dit in het achterhoofd wil ik eigenlijk gelijk weer door, want de kans is vrij groot dat we toch wel een maand extra moeten wachten. Maar vriendlief is het daar niet mee eens. En hij heeft ook we gelijk, het is beter om even rust te nemen en dan pas weer met de volle energie er tegen aan te gaan. Maar ik wil het zo graag! Het is zo moeilijk om verstandig te doen!
    Liefs

7. sylviabobo

sylviabobo Actief lid

19 dec 2010
    331
    0
    0
    Noord-Holland
    Oeps, best een lang verhaal geworden!

Sas, wat goed dat je meedoet! Ik hoop dat er ook een dag komt dat ik mee mag doen :)
    Elise, heel herkenbaar inderdaad. Maar pas je op dat je jezelf niet teveel opzij zet? Ik ben er zelf niet zo goed in, ik vlucht in mn werk en steek mijn hoofd in het zand. Werk is belangrijk, en afleiding is fijn, maar af en toe goed uithuilen ook. Nogmaals een dikke knuffel.

8. Taatje84

Taatje84 Fanatiek lid

27 okt 2012
    1.067
    0
    36
    Sylvia, mankeren jullie beide niets, en dus onbegrepen verminderd vruchtbaar, omdat jullie in het icsi traject zitten? Misschien heb je het al eens geschreven hoor,maar kan het me niet meer voor de geest halen. Sorry..

Neem voor jezelf wel goed de tijd, want het kan natuurlijk ook, dat daardat je er zoveel mee bezig bent, het niet lukt. Dit is absoluut niet rot bedoeld, maar onze lichamen nemen ons behoorlijk in de zeik!! Heel veel sterkte met het maken van de juiste beslissing!

9. Miepje1985

Miepje1985 Actief lid

26 sep 2012
    369
    0
    16
    Friesland
    Voor de dames met een negatieve test heel veel sterkte en een knuffel

10. sylviabobo

sylviabobo Actief lid

19 dec 2010
    331
    0
    0
    Noord-Holland
    tamara, nee, bij ons is het zaad het probleem. Op de natuurlijke wijze wordt ons geen kans gegeven.
    Ik weet dat afwachten wel beter is (hebben we de vorige 3 tp-en ook elke keer gedaan, vandaar dat we ook al zo lang bezig zijn), maar mijn geduld wordt steeds minder. Er niet meer mee bezig zijn is iets wat ik al zeker een jaar niet meer kan. Ik sta er mee op en ga ermee naar bed. In de rustperiodes voel ik me lekkerder in mn vel. Maar zodra er weer een tp is, valt die last direct weer op mn schouders. Daarom kan ik ook niet gelijk verder gaan, maar ik zou het wel graag willen.
    Liefs

11. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sas super dat je meedoet bij mvm :).

Veerle hoe gaat t met jou?

Elise petje af hoor, dat je bent gaan werken en je goed hebt kunnen houden. Nu de tijd nemen om t te verwerken, dus laat die tranen maar stromen. Heb je wel iemand die je steunt? Dikke knuffel

Sylvia fijn dat jullie gesprek goed is gegaan. Tja er is niet altijd een reden voor waarom t niet lukt zelfs niet in de meest ideale omstandigheden, maar dat maakt t ook des te frustrerender voor jullie. Hopelijk wordt jullie cryo wel een mooie plakbeeb.
    Ik zou denk ik, net als jij, gelijk door willen met de cryo, al helemaal als je weet dat het daarna nog 2 maanden zou kunnen duren. Maar je moet er beiden natuurlijk wel achterstaan en er emotioneel aan toe zijn. Succes met het maken van de beslissing.
    Voor de acupunctuur zou je toch eerst een gesprek aan kunnen gaan om te beoordelen of t iets is wat je aanspreekt?

Manousch hoe gaat t nu meis?

Marjolein hou je t nog vol op t wachtbankje ;)?

Alle zwangere dames ook alles goed?

Iedereen die ik ben vergeten sorry :).

12. Majorana

Majorana Bekend lid

29 apr 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    Hoi dames,

Een hoop gebeurd bij jullie de laatste paar dagen… heb het wel kunnen lezen allemaal, maar kon niet uitgebreid antwoorden.

Allereerste wil ik Elise en Jan10 nog even heel veel sterkte wensen. Het kost toch even tijd om het te verwerken, dikke knuffel! Ik ervaarde het zelf altijd alsof je al je energie in die weken stopte en dan de negatieve test, dat slurpt je dan echt in een keer helemaal leeg. Je hebt heel begrijpelijk weer even de tijd nodig om het te verwerken en weer op te kunnen laden. Gooi het er uit en praat er vooral over, dat lucht ook een beetje op.

Boboke, wat fijn om te lezen dat de punctie goed is gegaan!! 11 eitjes, wauw!! Helemaal geweldig, er zitten vast een heleboel mooie embryo’s bij straks! Op naar de tp, en schuif lekker op het wachtbankje erbij! :)

Meisje, wat bizar en bijzonder om je ervaring met de acupunctuur te lezen. Dat ze dat zo weten, zou mooi zijn als ze je een beetje extra op weg kunnen helpen, toch? En kan me voorstellen dat je een beetje gestrest bent als je naar een 2e sollicitatieronde gaat. Is niet niks, geeft je een hoop om over na te denken en tegen elkaar af te wegen. Fijn dat je er dan zo ontspannen van wordt (van de acupunctuur). Zou ik ook eens moeten doen ;)

Jeetje, Tamara, wat een project! Ik weet wel waar ik de voorkeur aan zou geven! Wel heerlijk als het straks op orde is! En op vakantie kan dan straks ook nog lekker, toch? Als al het harde werk gedaan is! En woensdag starten! Joehoe! Eindelijk, na al dat lange wachten. Succes!!!! :)

Minigirl, wat heftig dat dat zo’n effect op je longen heeft. Is niet fijn als je dat aan een leuke vakantie overhoudt.. Hopelijk mag je snel starten!

Sas, wat goed dat je met mvm meedoet!! Super! En als je je er beter bij voelt om door te gaan met de utro, gewoon doen! (al zal ik zelf stiekem wel blij zijn als ik kan stoppen na de 18 dagen..)

Sylvia, kan me het wel voorstellen hoor, toch weer extra naalden.. maar misschien kun je anders een keer een afspraak maken voor een “proefsessie” ? ik weet niet of dat zo werkt, hoor. Maar misschien krijg je er dan ineens een heel goed gevoel bij. Of juist niet, maar dat weet je dan ook weer. Wordt het er in ieder geval goed samen over eens wat je gaat doen, dat is het allerbelangrijkste! Al kan ik ook van harte meepraten over het ongeduldige om meteen weer verder te gaan. Maar neem zeker je rust, is wel belangrijk!

Staffie, wat fijn om te horen hoe het met je gaat! Wanneer mag je voor je 1e echo? Gaaf hoor!

Nog even van mijn kant, de bijwerkingen van de utro lijken echt minder te worden gelukkig. Kan ook zijn dat ik het zelf veel te druk had om me er druk over te maken… :) Wel gezellig altijd zo’n weekend, maar jeetje, wat chaotisch en druk…! Ben dan altijd wel een beetje gesloopt.

Ik moet zeggen dat ik op dit moment er eigenlijk heel positief tegenover sta, deze ronde. Gek genoeg moet ik nu ineens denken aan de slogan “ let op, in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst” . Zit nu al meer dan een week met verstopte darmen. Verbaast me ook dat niemand überhaupt gevraagd heeft of we niet toevallig zwanger zijn, want mijn buik is dikker dan mijn collega op het werk die 24 weken zwanger is. Tijdens mijn eerste zwsch had ik dit ook, maar toen had ik pregnyl en ik heb geen flauw idee of het van de utro ook kan. Volgens mij stond het niet op de lijst van bijwerkingen.. Dus wie weet! Ik heb besloten om er op 5 mei een testje aan te gaan wagen, leek me wel een leuke dag, Bevrijdingsdag. Positief of negatief. Moet ook zeggen dat het wachten me beter afgaat dan tijdens de cryo’s vorig jaar. Nog maar een weekje!

Allemaal een hele fijne Koninginnedag toegewenst morgen!
    Liefs,
    Marjolein.

13. Debs1

Debs1 Bekend lid

10 feb 2011
    899
    0
    16
    NULL
    NULL
    Elise en jan10; jeetje meiden.. Wat enomt kl*te! Dat is niet wat jullie zo gehoopt hadden! Neem de tijd!! En hopelijk veel meer geluk met de cyro tp!!

Boboke; 11 eitjes!! Dat is mooi! Hopelijk ook super bevruchtingen morgen!! Hoe voel je je nu?

Sas; jij ook al aangemeld! Wanneer komen ze van MvM bij jouw?
    Ik heb vandaag ook contact gehad! Misschien komen ze 1-5 al!

Sylvia; fijn dat het gesprek prettig was! Wanneer horen jullie wanneer je weer zou kunnen starten?

Marjolijn; de utro he.. Wat een rot spul! Maar wel voor een goed doel!
    Spannend 5-5!!

Taatje; jij ook eindelijk beginnen! Spannend! Het gaat nu ineens snel!

Ohh deze warhoofd is nu de rest wat ik gelezen heb vergeten!! Sorry meiden!!

Ik voel me zooooo moe.. Het overvalt me gewoon dat mijn never ending energie gewoon weg is! Val in slaap op de gekste momenten!
    De reacties van ouders en lieve vriendinnetjes zijn zo liefde vol! Echt heel fijn!

Fijne dag allemaal morgen!

14. Taatje84

Taatje84 Fanatiek lid

27 okt 2012
    1.067
    0
    36
    Ik herken het helemaal hoor. Vreselijk, dat eigenlijk alles er goed voorligt en het toch niet raak is.. Kan me de frustratie heel goed voorstellen, het verdriet, de boosheid en vooral machteloosheid. Ik wil je heel veel sterkte wensen met jullie beslissing. Als je eens je hart wilt luchten, schroom niet.. Dat kan hier gelukkig zonder dat je niet begrepen word. Hele dikke knuffel!!

15. Taatje84

Taatje84 Fanatiek lid

27 okt 2012
    1.067
    0
    36

Stimulerende fase:
    Taatje84 -- 1ste kindje -- IVF -- 1-5 start menopur

Zwanger:

Meisje 77

16. sylviabobo

sylviabobo Actief lid

19 dec 2010
    331
    0
    0
    Noord-Holland
    Marjolein, op bevrijdingsdag bevrijd worden van de wachtweken. Ik hoop dat dat een feestje wordt! ;)
    Een keertje acupuncuur proberen is misschien wel een goed idee. Ik ga eens navragen hoe dat precies werkt. Dank je!

Debs, als we willen mogen we over 3 weken (bij de volgende menstruatie) ons alweer aanmelden. Maar de kans is groot dat we pas 1 of 2 maanden later pas weer gaan beginnen. En dan moeten we misschien nog 1 of 2 maanden wachten voordat we aan de beurt zijn...

Tamara, daarom ben ik ook zo blij met jullie, jullie hebben maar een half woord nodig en begrijpen al wat ik bedoel. Zo fijn!

VeerleV -- 1e kindje -- IVF 1/cryo -- gesprek 8 mei
    Sylviabobo -- 1e kindje -- ICSI 2/cryo 1 -- half juni weer aanmelden?

Stimulerende fase:
    Taatje84 -- 1e kindje -- IVF -- 1/5 start menopur

Zwanger:

Meisje 77

17. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    @ Sylvia ga je zelf opzoek of zal ik vragen of de acupuncturist iemand in Noord-Holland weet?

Stimulerende fase:
    Taatje84 -- 1ste kindje -- IVF -- 1-5 start menopur

Zwanger:

Meisje 77-- IVF 1 mislukt-- 14/5 gesprek, 1 cryo

18. Majorana

Majorana Bekend lid

29 apr 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    Sylvia, zou leuk zijn, n feestje!

Ben wel geschrokken vanmiddag. Na de utro een beetje bloed... Gelukkig nu niet meer. Misschien iets geraakt, of van een innesteling. Voor n menstruatie is t nog te vroeg. Hoop ik dan maar...

19. Veerlev

Veerlev Actief lid

2 aug 2012
    471
    85
    28
    NULL
    Brabant
    Marjolein, we gaan gewoon voor een innestelingsbloeding en een mooie uitslag op 5 mei!!

Sylvia, in het begin riep ik ook hard meteen door te willen maar het even rustig een plekje geven is ook wel goed. Ik hoop stiekem wel dat wij de 8e horen bij mijn volgende menstruatie ( een week later) weer te mogen starten!

Boboke, met mij gaat het goed! lief dat je het vraagt. Begin nu wel af te tellen voor 8 mei want ben het wachten al wel weer beu ;)

Debs, moeheid is niet leuk maar wel een goed teken, er gebeurd zoveel in je lichaam nu en zolang jij moe bent groeit de kleine emmy goed!. Ik ben zelf licht chronisch vermoeid door de chemo's, ben dan ook heel benieuwd hoe moe ik zal zijn tijdens een zwangerschap!

20. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Tamara morgen is t dan eindelijk zover :)! Succes met de eerste spuit.

Marjolein gelukkig worden de bijwerkingen minder bij je. Was je met een grote groep weg, dat het zo vermoeiend was? Wel gezellig toch?
    We gaan inderdaad voor een innesteling en een feestje!
    Vanaf donderdag schuif ik bij je aan op t bankje ;).

Debs vervelend dat je zo moe bent, maar zo weet je dat het in ieder geval goed zit. Dan maar wat rustiger aan doen ;).

Veerle fijn om te horen dat het goed met je gaat. Dat wachten ben je zo weer beu he?! 8 mei is al snel en hopelijk kun je die week daarna dan gelijk beginnen.

Hebben jullie een leuke koninginnedag gehad? Wij hebben weer hard in de tuin gewerkt. Nog een paar weekenden en dan is t hopelijk klaar ;).

Fijne avond allemaal!

Deel Deze Pagina