Wie ook IVF/ICSI in maart/april 2013?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door sylviabobo, 24 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Tamara jij hebt toch pcos? Vandaar dat je geen deca krijgt waarschijnlijk, omdat je uit jezelf geen eisprong hebt. Misschien werkt menopur ook beter bij pcos, meen zoiets ooit gelezen te hebben.
    Misschien kunnen jullie een herkenningskledingstuk afspreken....

2. Taatje84

Taatje84 Fanatiek lid

27 okt 2012
    1.067
    0
    36
    Ja ik heb inderdaad pcos. Ik begin dus ook niet vanuit een natuurlijke cyclus. Dacht dat het misschien komt, door het aantal eitjes dat er klaar liggen, maar weet het niet precies. Ben wel benieuwd of er al iets te zien is dinsdag.

3. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    @ Tamara--> Ik heb kort protocol, ik moest op cyclusdag 1 starten met decapeptyl en op dag 3 met hormonen (fostimon) maar volgens mij was het bij nader inzien vrijdag geen cyclusdag 1 en moet die nog komen of moet het nog echt doorzetten.

Ik weet nog niet wat ik die dag aantrek, ligt aan het weer en of ik aansluitend naar kantoor ga maar ik heb mijn haar op schouderlengte (bruin/koper kleur), ik kom die dag alleen en heb sowieso een bruine leren tas bij me. Is er een manier dat ik jou herken? Ik zit er nl. niet op te wachten dat ik de verkeerde persoon aanspreek.

@ boboke --> dank je wel voor het meedenken in het kader van het herkennen van elkaar (tamara en ik) ;) Ik heb een keer eerder een cyste gehad (bij een iui poging) toen ging het vanzelf met de menstruatie mee weg. Hoe gaat het eigenlijk met je?

4. Taatje84

Taatje84 Fanatiek lid

27 okt 2012
    1.067
    0
    36
    Ik heb donker bruin haar, een zwarte leren tas met gouden label eraan. Ik zet mijn tas wel op schoot met het label naar voren.. Dan kun je me herkennen!! Lijkt me grappig.. Ik ben altijd vrij vroeg, dus misschien zitten we wel samen te wachten.

5. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben benieuwd morgen dames ;).

Minigirl hopelijk is je cyste dinsdag dan weg en kun je beginnen.
    Met mij gaat t goed hoor. De eerste 2 dagen na de tp een beetje last gehad van mijn baarmoeder (waarschijnlijk door de lastige tp), maar sinds zaterdag voel ik niks meer. Ik weet niet of dit goed of slecht is ;). Vanaf morgen weer aan t werk dus gelukkig wat afleiding zodat de tijd wat sneller omgaat.

6. Veerlev

Veerlev Actief lid

2 aug 2012
    471
    85
    28
    NULL
    Brabant
    Marjolein, wat een tegenvaller ookal voelde je het aankomen. Slim om eerst even op vakantie te gaan voordat jullie verder gaan. Eerst even een plekje geven!

Ben heel benieuwd of jullie elkaar herkennen morgen! Wat grappig!!

7. Majorana

Majorana Bekend lid

29 apr 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    dag lieve meiden,

fijn om jullie berichtjes te lezen. Het gaat al weer wat beter met mij, gisteren wel even een dipje gehad, maar ik heb eigenlijk weinig tijd om er te veel bij stil te staan, omdat we hier nog een klein geweldig mannetje hebben rondlopen. Van de andere kant zou ik ook wel lekker een dagje in bed willen kruipen met een lekker boek, maar dat gaat dan helaas niet. Dus we gaan er maar gewoon in mee met hoe het komt.
    Het liefst zou ik nu ook meteen doorgaan, maar volgens mij moet je sowieso een cyclus wachten en in juni is mijn man een week weg, juist in de week van een evt punctie. Dat doen we dus maar niet ;). Gewoon maar even rustig aan, lijkt me eigenlijk ook wel het beste.

Ik vraag me alleen wel af of het door de snelheid en de hoeveelheid follikels wellicht de kwaliteit van de ontstane embryo's wat minder was. Ik denk dat we bij een volgende stimulatie maar wat minder gonal moeten gaan proberen. Dan kan ook weer de pregnyl ipv de utro, daar had ik ook niet zoveel vertrouwen in. Maar eens evalueren binnenkort.

Maar goed, genoeg gekletst weer. Hoe gaat het met jullie.

Boboke, is niet perse goed of slecht, om niets te voelen. Het kan echt alle kanten op! Fijn dat je wat meer afleiding hebt straks. De tweede week wordt altijd wat lastiger.. Vervelend dat je nu alleen op het wachtbankje zit, maar ik wacht in gedachten gewoon nog mee! :D

Tamara en Minigirl, wat grappig dat jullie bijna dezelfde tijd er moeten zijn! Ben benieuwd! Veel succes morgen!

Veerle, het is al bijna woensdag! Succes alvast!

8. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    Ha Marjolein,
    Fijn dat het al iets beter gaat met je. Je bent al een keer eerder zwanger geworden; het komt nu ook wel goed. Een goede evaluatie kan helpen. Heb je trouwens ook Decapeptyl gebruikt? Dat zie ik er niet bij staan in je onderschrift. Misschien dat decapeptyl ook de kansen kan verbeteren?
    Gr. Minigril

9. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Marjolein gelukkig voel je je al iets beter vandaag, mede door je lieve mannetje die je er toch doorheen sleept :).
    Altijd jammer dat die mannen weg zijn op de cruciale momenten ;). Hebben wij ook 2x gehad met iui. Misschien is t voor je lichaam wel beter aangezien je tegen overstimulatie aanzat, hoe moeilijk t wachten ook is :(.
    T kan inderdaad best zijn dat t te snel is gegaan met de stimulatie. Ik zou t zeker aankaarten bij de evaluatie (weet je al wanneer die is?). Misschien is een ander stimulatiehormoon ook nog een optie?
    Voor wat betreft iets voelen of niet, ik probeer er ook niet teveel aan te denken en als dan alleen positief :D.

Tamara en Minigirl succes morgen!

Veerle voor jou alvast succes woensdag!

Hoe gaat t met de acupunctuur bij de verschillende meiden? Goede ervaringen?

Fijne avond allemaal!!!

10. Taatje84

Taatje84 Fanatiek lid

27 okt 2012
    1.067
    0
    36
    Hoi meiden, hier heel goed nieuws. Rechter eierstok 6 follikels gemeten, grootste 11 kleinste 9 mm. Linker eierstok 11 follikels grootste 13 kleinste 11 mm. Dosis is verhoogd naar 3x 75 eh. Donderdag terugkomen voor echo. Zeker volgende week punctie. Het ziet er goed uit!!!
    Ik heb ook minigirl ontmoet haha, heel erg leuk!

11. Majorana

Majorana Bekend lid

29 apr 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    In afwachting om te starten:
    VeerleV -- 1e kindje -- IVF 1/cryo -- gesprek 8 mei
    Sylviabobo -- 1e kindje -- ICSI 2/cryo 1 -- half juni weer aanmelden?

Onderdrukkende fase (lange protocol):

Stimulerende fase:
    Taatje84 -- 1e kindje -- IVF -- 1/5 start menopur
    Minigirl -- 1e kindje -- IVF 1 -- start deca 03/05

Punctie/terugplaatsing/wachtbankje:
    Boboke -- 1e kindje -- IVF 1 -- 29/4 punctie, 2/5 TP, NOD 17/5

Zwanger:
    Pipsqueak -- 1e kindje -- IVF 1 -- zwanger -- 24/4 echo
    Kit -- 2e kindje -- IVF 1 -- zwanger -- 18/4 echo
    Sabinedl -- 1e kindje -- ICSI 1 -- zwanger -- 7/5 echo
    Staffie84 -- 1e kindje -- IVF 1 -- zwanger--14/5 echo
    Debs1 -- 1e kindje -- IVF 1 -- zwanger
    Poekies -- 1e kindje -- IVF 1 -- zwanger -- 14/5 echo
    Miepje1985 -- 1e kindje -- ICSI 2 -- zwanger 30/5 echo
    Christina90 -- 1e kindje -- ICSI 1 -- zwanger

Van het wachtbankje afgevallen:
    Meisje 77 -- IVF 1 mislukt -- 14/5 gesprek, 1 cryo
    VeerleV -- IVF 1 mislukt -- 8/5 evaluatie. 1 cryo
    Sylviabobo -- 1e kindje -- ICSI 2 mislukt, nog 6 cryos in 3 rietjes
    Manousch -- 2e kindje -- IVF 2 mislukt
    Jan10 -- ICSI 2 -- mislukt
    Elise75 -- 1e kindje -- ICSI 1 mislukt, nog 1 cryo
    Majorana -- 2e kindje -- ICSI 1 mislukt -- 20/6 evaluatie

Ik heb net een nieuwe afspraak gemaakt met de fa, voor 20 juni. Duurt dus nog wel even, maar we hebben de tijd ;). Juni kan niet, daarna op vakantie, dus we gaan in augustus weer van start.
    Geen idee of andere hormonen beter zouden zijn, denk dat we eerst een iets lagere dosis gaan gebruiken van de gonal-f. Zelf denk ik dat de hoge dosis en neiging tot overstimulatie het er niet beter op gemaakt hebben. Is wel leuk, zoveel eitjes, maar uiteindelijk hebben we er dus niets aan gehad. Maar dat komt allemaal in juni wel. Eerst ga ik nog heel erg hard voor jullie meeduimen!

Minigirl en Tamara, hoe ging het? Hebben jullie elkaar nog gesproken?
    Oh ik keek net even terug en zie dat Tamara al geantwoord heeft! Grappig dat jullie elkaar ontmoet hebben, toevallig! En wat een mooi nieuws, Tamara! Fijn om te lezen!!

Boboke, houd je het een beetje uit? Weer aan het werk, scheelt wel he? Dan heb je veel minder tijd om er bij stil te staan...

Veerle, morgen al op evaluatie, ben erg benieuwd! Succes alvast!

12. Veerlev

Veerlev Actief lid

2 aug 2012
    471
    85
    28
    NULL
    Brabant
    Tamara, eindelijk voor jou ook goed nieuws! Heerlijk!

Marjolein, ik zal je morgen laten weten hoe het gesprek was. Fijn dat je al een evaluatiegesprek hebt kunnen plannen alleen duurt die nog wel eventjes zeg!

Minigirl en Tamara, wat grappig dat jullie elkaar ook echt hebben herkend. Hoe was het elkaar te zien? verbaast over wat voor type de andere was? ;).

Hier zo blij morgen naar het ziekenhuis te mogen ;). Toen ik kanker had heb ik nooit een keertje zin gehad te gaan ;) terwijl ik bij het IVF al meerdere malen zin had om weer een stapje verder te zetten! blijft bijzonder. Nooit gedacht dat ik nog eens graag naar mijn toen tweede huis zou gaan.

13. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Tamara super goed nieuws hoor! En wat leuk dat jullie elkaar gezien hebben :).

Marjolein duurt inderdaad nog wel even zeg dat evaluatiegesprek.
    Bij mij in het ziekenhuis hebben ze direct een afspraak meegegeven voor 11 juni en dit wordt of de eerste echo of een evaluatie, liever het eerste natuurlijk ;):D.

Veerle het wachten heeft nu wel weer lang genoeg geduurt he?! Het is tijd voor wat actie ;). Succes morgen!

Minigirl hoe was t bij jou?

Fijne avond!

14. Veerlev

Veerlev Actief lid

2 aug 2012
    471
    85
    28
    NULL
    Brabant
    Haha, helemaal mee eens Boboke! Eindelijk actie.
    Bij jou gaan we gewoon voor een echo in plaats van evaluatie.
    Hoe voel je je nu?
    Ik hoop stiekem ook op een echo al meteen morgen maar dan voor de start van mijn cryo terugplaatsing ipv alleen praten en dan een nieuwe afspraak.

15. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Veerle zit je een beetje gunstig in je cyclus, dat je al snel je cryotp zou kunnen hebben? Ik hoop voor je dat ze inderdaad gelijk actie ondernemen en je snel ook weer op t wachtbankje mag ;).
    Ik voel eigenlijk niet echt iets bijzonders. Het enige is dat mijn tepels iets gevoeliger zijn, maar wie weet is dat van de pregnyl of utro (pregnyl is wel al 11 dagen geleden ;)). Het is ook nog geen week na de tp dus nog erg vroeg om dingen te voelen. We wachten geduldig nog even af...

16. Taatje84

Taatje84 Fanatiek lid

27 okt 2012
    1.067
    0
    36
    Pff Marjolein, dat duurt nog een behoorlijke tijd zeg.. Maar kun je even rustig bijkomen van alles!

Veerle,Jeej, jij mag morgen weer naar het ziekenhuis, spannend!! Hoop op veel goed nieuws...Je hebt natuurlijk niet echt een idee hoe iemand eruit ziet, of hoe oud iemand is.. Maar vond het wel leuk om haar te ontmoeten.

17. Taatje84

Taatje84 Fanatiek lid

27 okt 2012
    1.067
    0
    36
    Boboke, spannend zeg! Hoop dat je snel een goede knaltest hebt maar wat lijkt dat wachten me moeilijk zeg pfff...

18. xXxpoekiesxXx

xXxpoekiesxXx Actief lid

16 apr 2013
    129
    0
    0
    verzorgende IG
    breda
    Taartje wat een. Goed nieuws!!!! Op naar de punctie.

Marjolein dat duur idd nog wel even tusendoor vakantie dan zal de tijd wel wat sneller gaan.

Boboke, zit je goed op het wachtbankje taartje komt je straks aflossen dan kom jij in op het zwangere bankje.

Verlev, ik vind het zo verschrikkelijk knap dat je zo positief bent. Veel succes morgen.

Sorry voor alle dames die ik vergeten ben. Computer is even buiten berijk moet het nu met mijn telefoon doen en dat is niet heel erg makelijk. Maar lees wel met jullie mee.
    Morgen gaan we lekker een lang weekend weg met mijn ouders en de boot. Ben er echt aan toe zit niet lekker in mijn vel en weet dat ik niet mag klagen. Maar ben zo bang dat het niet goed zit, al is daar geen reden voor. A.s dinsdag de echo en dan hoop dat ik me beter kan gaan voelen.
    Iedereen een prettig weekend.
    Kus sas

19. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    @Boboke
    Wordt spannend nu:D
    Je klachten herken ik wel dus hopelijk betekend het voor jou ook goed nieuws!!

@Taatje
    Fijn dat er al zo veel gegroeid is!

@Majorana
    Dat is nog even idd maar een vakantie is ook wel even lekker ;)
    En daarna helemaal uitgerust er weer voor gaan, dat moet goed komen!!

@Veerle
    Succes morgen!!

@Poekies
    Zo herkenbaar:(
    Ondertussen is het besef hier wel dat ik zwanger ben, maar met het besef ook de angst:):(
    Ik heb geen klachten, behalve de moeheid en dat zorgt al voor dat nare gevoel, daarnaast de laatste dagen ook steeds meer aan de linkerkant wat steken en krampjes, meer dan rechts waardoor ik gelijk weer denk dat het misschien niet goed zit:(
    Dat is echt mn grootste zorg op het moment...dat het niet op de juiste plaats zit, zal idd blij zijn als het dinsdag is.

Ondertussen probeer ik wel zo veel mogelijk te genieten hoor haha

20. Veerlev

Veerlev Actief lid

2 aug 2012
    471
    85
    28
    NULL
    Brabant
    Boboke, als het goed is moet ik deze week gaan menstrueren dus als ik direct starten mag zit ik snel weer op het bankje :D
    Wat heerlijk dat je zo weinig klachten nog hebt van de utro en het nog goed volhoud op het bankje. Succes de tweede week, die wordt leuker ;).

Sas, hopelijk kun je dinsdag met een gerust hart het ziekenhuis uit en gaan genieten van je zwangerschap. En hopen dat je even rust hebt tijdens je weekendje weg en echt kunt genieten. Ik duim voor je dat het er dinsdag allemaal mooi uitziet, ook al ga ik daar gewoon vanuit!

Staffie, dat geldt natuurlijk ook voor jou. Ik snap de enorme onzekerheid. Het is bijna net zo erg als de wachtweken denk ik, je weet dat er een emmy in je groeit maar je weet niet of het goed is en alle veranderingen in je lichaam en de vermoeidheid + hormonen stellen je natuurlijk ook nooit gerust. Maar gaat goed komen. Straks met een dikke buik kun je echt ontspannen genieten.

Maar de zwangere dames hebben nog geen last van misselijkheid, rugpijn en alle andere bekende klachten? Hoop zo dat jullie dat ook allemaal bespaard gaat blijven!

Deel Deze Pagina