Veerle, dat lijkt me inderdaad best wel gek om dan met plezier naar het ziekenhuis te gaan. Maar omdat het voor een goed doel is, is dat natuurlijk wel begrijpelijk. Is super dat een zh voor zoiets moois kan zorgen!! Gelukkig is het niet alleen maar ellende daar. Ik hoop voor je dat jullie eskimootje snel bij jullie mag zijn! Sas en Staffie, is heel begrijpelijk, de onzekerheid. Na de echo zal dat wel wat minder worden, maar het zal altijd wel een beetje blijven. Je leeft toch een beetje naar mijlpalen toe, zoals de 12 weken, de 20 weken, enz. Probeer er zoveel mogelijk van te genieten, voor je het weet zijn de 9 maanden voorbij al heb je dan natuurlijk weer wat anders moois om van te genieten!! Boboke, knuffel! nog even volhouden! Tamara, hopelijk groeien ze lekker door, gaat de goeie kant op! Minigirl, hoe gaat het? Ik was gisteren in het UMCU, moest wat voor mijn werk ophalen en ik wilde de negatieve uitslag doorgeven, maar de balie was al dicht. Dus toen ben ik naar de afsprakenbalie gegaan, maar ik moest toch echt de andere balie hebben volgens hun. Dus toen heb ik op eigen initiatief maar alvast een afspraak gemaakt met de arts waar we het intakegesprek ook mee hadden. Volgens mij is zij er maar op bepaalde dagen, dus dat is waarschijnlijk de reden dat het pas zo laat is. Ze zal al wel vol zitten. Maar dat geeft ook niet zo, omdat we toch pas in aug weer verder kunnen. Ik zal eens even wat punten opschrijven om te bespreken. Dat van die andere hormonen is ook wel een goeie. Als er iemand nog andere tips heeft, houd ik me aanbevolen... Ga dan zo maar even de uitslag doorbellen... Fijne dag allemaal, Veerle veel succes zometeen!!! Marjolein.
@ Marjolein wat een romploop! Je hebt nu een afspraak voor 20/06? Dan heb je ook weer de tijd om alles rustig op een rijtje te zetten. @ Boboke: nog even volhouden meid, je bent bijna richting NOD! Gisteren hebben Tamara en ik elkaar ontmoet. Dat was leuk! Spannend ook, vond ik! Tamara wat een goed nieuws zoveel groeinde eiblaasjes! En volgende week de punctie al! Spannend hoor! Bij mij was het bms nog dikker geworden (10 mm). Ik heb een bloedtest gehad en het bleek dat ik nog helemaal nog niet op CD 1 was. Ik had al gezegd dat ik dan behoorlijk overtijd was, helaas was geen verhoogde HCG gemeten. Ik moet wachten op CD 1 en anders heb ik maandag een controleafspraak.
Minigirl, wat gek! Dan zit je waarschijnlijk ergens halverwege je cyclus? Maar maandag dus sowieso een afspraak. Ben benieuwd!
ha Marjolein, Ja ik begrijp er ook niets van. Dit is heel gek, maar het lijkt erop dat ik waarschijnlijk halverwege de cyclus zit.
Minigirl, wat merkwaardig zeg! Hopen dat je bij het gesprek wat meer duidelijkheid krijgt. Ik kom net terug van mijn evaluatiegesprek. We waren een half uur te vroeg terwijl mijn vriend zoveel moeite moest doen optijd te komen, het was mijn schuld want ik had wel de goede tijd in mijn agenda staan. Allebei dus een half uur boos zitten wachten . Maar het gesprek was goed. Ze waren tevreden over IVF1 en gaven de moed zeker nog niet op. Nu mag ik vanaf mijn eerste cyclusdag bellen naar het ziekenhuis en dan krijg ik mijn eerste echo op cyclusdag 10. Daarna moet ik op een gegeven moment pregnyl spuiten om een kunstmatige eisprong te laten plaatsvinden en 5 dagen daarna zal ik dan als de emmy goed ontdooit een terugplaatsing krijgen. Wel was mijn baarmoederslijmvlies de vorige keer aan de dunne kant dus die willen ze goed in de gate houden. Als mijn slijmvlies niet dik genoeg wordt breken ze deze poging af en ontdooien ze de emmy niet. Waarbij ik dan in de volgende poging niet op een natuurlijke manier een terugplaatsing krijg maar met het spuiten van hormonen. We hebben er bewust voor gekozen om het eerst op een natuurlijke manier te proberen omdat ik deze maand moet afstuderen en ik heftig reageerde op de utrogestran. Liever dan beroerd en ziek in de vakantie dan als ik voor de klas moet laten zien te kunnen lesgeven . Was blij met het gesprek en vanaf nu ga ik duimen dat ik snel ga menstrueren . Ik merk al dat ik onrustig ben als ik in de ochtend wakker wordt en dat zijn meestal de eerste tekenen van mijn komende menstruatie
Veerle, wat fijn dat t een goed gesprek was. Ach, beter te vroeg dan te laat toch? Hoop dat jullie niet al te lang boos waren op elkaar Dan gaat t ineens snel! Fijn, zonder medicijnen. Alleen pregnyl is bij ons ook standaard bij een cryo. Goed dat ze je bms in de gaten houden! Als het enigszins kan wil ik ook echt geen utro meer! Hopelijk breekt je ongi snel door!
Minigirl, wat apart. Hoop dat je snel duidelijkheid hebt, word je toch gek van... Vond het leuk om je te ontmoeten. Veerle, haha, dat zou ook echt iets voor ons zijn, om dan met een boos gezicht naast elkaar te gaan zitten. Hopelijk duurt het niet te lang!! Fijn dat jullie gesprek zo positief is verlopen. Ik hoop dat je snel ongi word, dan kunnen je weer starten!! Ik heb morgen weer echo. Spannend, voel wel af en toe steken bij mijn eierstokken, hadden jullie dat ook?
Tamara, spannend. Ga voor je duimen!! Marjolein, we kunnen gelukkig niet lang boos op elkaar zijn en aan het einde van het wachten was het gelukkig al goed. Ik hoop ook echt dat het zonder utro kan. Rotspul! We hebben trouwens besloten niemand iets te vertellen nu van onze cryo terugplaatsing. Teveel mensen vroegen er steeds na en moesten we blijven inlichten. Nu dus even kijken hoe het bevalt om niks te zeggen.
Sas en Staffie het is wel heel begrijpelijk die angst of alles goed zal gaan. Je hebt toch een hele weg afgelegd om nu eindelijk zwanger te zijn en dat wil je ook blijven!!!! Met alle klachtjes die jullie hebben, lijkt t toch wel goed te gaan . Hopelijk krijgen jullie volgende week die gerustelling en kunnen jullie echt gaan genieten. Sas veel plezier met je weekendje weg! Marjolein knuffel terug ! Hoeveel balie's hebben jullie dan? Je hebt in ieder geval de tijd om alle vragen inderdaad op te schrijven. En als jullie pas in augustus verder gaan, maakt t niet uit dat t wat later is. Een zomer zonder hormonen is ook wel fijn. Lekker met z'n drietjes op vakantie en genieten! Minigirl wat vreemd dat je nu midden in je cyclus zit. Zul je altijd zien dat je zo graag ongi wilt worden en dan laat t op zich wachten . Hopelijk komt t snel en kun jij ook beginnen. Veerle super zeg dat je nu binnenkort je vriesbeeb kunt ophalen ! Gelukkig niet alleen evaluatie maar ook direct actie!! Wel goed dat ze je bms controleren. Logisch dat je t eerst in een natuurlijke cyclus wilt proberen. Zo leuk zijn die spuiten nou ook weer niet . Hebben jullie t ondertussen weer bijgelegd ? Tamara spannend morgen!! Dan krijg je waarschijnlijk ook te horen wanneer de punctie is toch? Ik had heel weinig last van mijn eierstokken, daarom was ik ook zo bang dat er niks groeide. Succes morgen! Ben nu al wel langzaam aan t bedenken wanneer ik zal gaan testen . Eigenlijk wil ik wachten tot 18de (zaterdag en daarna 2 weken vakantie dus eventueel tijd om een teleurstelling te verwerken..). Vraag is natuurlijk of ik al niet voor die tijd ga menstrueren ?! Ik weet nl niet hoe ik ga reageren als t negatief is en ik moet gaan werken. Dus wil niet op een werkdag testen...
Boboke, als ze goed gegroeid zijn, zal er inderdaad wel meer duidelijkheid zijn.. Vind het zo spannend. Moeilijk om niet te testen zeker? Wanneer moet je weer werken? Heb je al een soort van kwaaltjes, of voel je nog helemaal niets?
Lastig he Boboke... Dat is ook waarom ik eerder getest heb. Ik wilde vooral niet op mn werk ongesteld worden, en daar dus de klap krijgen En wilde ook niet testen op een dag dat ik moest werken, want bij zowel goed als slecht nieuws wilde ik gewoon thuis zijn. Op hoeveel dagen na punctie zit je nu?
@Veerlev Behalve spanning of alles welk goed is en moeheid geen klachten Ik hoop idd ook dat het zo mag blijven haha Vervelend he dat wachten...zeker als je weet dat je dus minimaal een half uur in de wachtkamer moet gaan zitten. Hier werken ze wel met afspraaktijden, maar degene die zich als eerste meld wordt ook als eerste geholpen. Dus als ik me een half uur voor de afspraak meld, wordt ik ook eerder binnen geroepen Maar heel fijn dat jullie gelijk mogen starten, en dat ze het in eigen cyclus gaan doen @Minigirl Wat raar dat je cyclus nu zo vreemd is. net nu je wil beginnen @Taatje Ja ik had ook echt steken/krampen bij mn eierstokken. Ze voelde op een gegeven moment ook echt zwaar
Tamara en Staffie dat is nu juist t lastige...ik moet tot volgende week vrijdag elke dag werken muv morgen en zondag... en dat is gewoon nog te vroeg.
Staffie oh ja ik heb vorige week maandag de punctie gehad dus 10 dagen (als je punctiedag meerekent).
Zondag zou al wel kunnen hoor....Dan zit je 13 dagen na punctie, ik teste al duidelijk positief op 14 dagen, zelfs met de CB, dus die ene dag zal dan niet veel uitmaken denk ik. Is de test blanco kan je nog ene beetje hoop hebben, en een lichte streep kan dan echt niet meer van de pregnyl zijn
Even ego. Hebben vandaag de brief gehad van het ziekenhuis over cryo's...Zijn er van de 6 nog 2 overgebleven. Ik weet t, mag blij zijn dat ik cryo's heb, maar ik ben toch wat teleurgesteld. Vooral omdat deze emmy 10-cellig is, had ik goede hoop voor de rest. Maar ja, eerst nog maar afwachten of we ze nog nodig hebben. Staffie we zullen er eens over nadenken. Ben ook weer bang nl dat t toch te vroeg is.
Boboke, ik zou het er zondag toch op wagen. Als het blanco is, kun je daarna alsnog later testen... Jammer dat je "maar" twee cryo`s over hebt, hopelijk heb je ze niet nodig!!
Gelukkig toch nog 2 meid, maar snap je teleurstelling.... Bij ons ook van de 7 maar 3 goed genoeg om in te vriezen.... begreep ook wel dat ze bij het ene ziekenhuis strenger selecteren voor invriezen dan bij het ander, dus laten we er maar vanuit gaan dat we echt toppers in de vriezer hebben. Al hebben we ze voorlopig niet nodig Je moet doen waar jullie je goed bij voelen, maar ik denk echt dat het wel kan hoor, Debs teste ook 12 dagen na punctie positief En anders misschien een extra vrije dag proberen te regelen voor volgende week?
Staffie hopelijk inderdaad toppers in de vriezer die we voorlopig niet nodig gaan hebben . Ze zijn bij ons ook pas op dag 4 ingevroren, dag 3 had ik er nog 6...De sterkste overleven!! Ik zou graag nog een vrije dag willen, maar dat gaat echt niet. Mijn baas is nl gedurende langere tijd al ziek en nu zijn we nog maar met z'n 2en. Ik ben na de punctie al n week niet gaan werken dus kan t niet maken om mijn collega nu weer alleen te laten. We hebben nog een paar dagen om er over na te denken of we ons er goed bij voelen om zondag al te testen .
Booboke, test kun je doen, maar wees er op voorbereid dat het nog vroeg is en de kans op n witte test dus aanwezig is. Maar voor hetzelfde geld test je welllicht al wel positief, zou ook kunnen! Is wat tricky. Pregnyl is er al wel uit zondag volgens mij. Tamara, succes vandaag!!!