Welkom Kit. Gaat de stimulatiefase tot nu toe goed? Boboke, ik weet niet precies wat de criteria zijn, ik hoore alleen dat ik erbuiten viel. Wat betreft mijn schema, die is inderdaad een beetje anders. Ik heb het korte schrma en mag daarom op dag 1 meteen starten met decapeptyl ern vanaf dag 2 met menopur en omdat ik de hoogste dosering meteen krijg is mijn 1e fm al tussen dag 8 en 10. Maar als je in mijn zkh het lange protocol volgt hoef je ook maar 14 of 21 dgn de pil te slikken met de laatste 4 dgn al decapeptyl. Hopen dat je donderdag alles duidelijk krijgt en je precies weet hoe en wat, geeft een hoop rust
Pips en veerlev bedankt voor jullie reacties. Ik hoop ook vanaf donderdag meer rust te hebben . Zit nu al sinds donderdag ziek thuis dus veeeeels te veel tijd om na te denken...Maar morgen ga ik weer werken en heb ik niet meer zoveel tijd om te piekeren.
@Boboke Dank je wel Ik ben gezegend met een mooie knul van 2,5! Het was een spontane en door de gyn, onmogelijk geachte zwangerschap, na een heel verleden in de MMM. Vervolgens weer een spontane zwangerschap iets meer dan een jaar geleden, maar die eindigde helaas in een miskraam. Ik ben jaren terug al gediagnosticeerd met pco en endometriose en heb inmiddels 3 laparoscopieën en nog niet zo lang geleden een laparatomie ondergaan. Ik maak heel snel cystes aan. De gyn vond het onverantwoordelijk om zo door te blijven modderen. Onze kansen op een broertje of zusje voor onze zoon werden er niet groter op. Dus nu ivf! Super spannend! Wij lopen in Voorburg, in het Reinier de Graaf. Super fijn team en zeer tevreden! Ik zag het lijstje al voorbij komen. Zal mezelf erbij plaatsen, thanks! Voor jullie mag het ook bijna beginnen, spannend!! Benieuwd waar jij onder behandeling bent! @Pipsqueak Dank! Spannend, die stimulerende fase hè? Ik lees net even terug en zie dat ze je schatten op 20 eitjes? Wow! Super goed zeg!! Doe inderdaad maar rustig aan hoor. Het is allemaal niet niks! De punctie is waar iedereen zo tegenop ziet. Ik lees zoveel uiteenlopende verhalen! Blijft spannend, maar je kant het! Succes!
Dank je wel Veerlev! Ik heb een zeer kort prikschema. Had mijn eerste fm al op mijn 7e cyclusdag. De eitjes willen nog niet echt groeien. Er liggen er een hele hoop klaar, maar de fostimon doet voor de rest nog niet zo heel veel. Er is één dominante follikel aanwezig. Daarnaast nog een van 11 mm en de rest is allemaal kleiner dan 10 mm. De dosis is nu verhoogd en ik moet over twee dagen terugkomen. Spannend dus! Begrijp ik het goed dat het voor jou wachten is op je ongi, zodat je van start kan? Spannend!!
In afwachting om te starten: Boboke -- 1e kindje -- IVF 1 , 14/3 gesprek planning met fa Minigirl -- 1e kindje -- 25/3 intake, ondertussen iui 3 (over ca 2 weken inseminatie) Taatje84 -- 1ste kindje -- IVF, 8/4 IVF intake Majorana -- 2e kindje -- ICSI, 4/4 intake Veerle -- 1e kindje -- IVF 1, rond 17/3 start Decapeptyl en Menopur Onderdrukkende fase (lange protocol): Sylviabobo -- 1e kindje -- ICSI2, gestart: 25/2 Miepje1985-- 1ekindje --ICSI2, gestart:27/2 Manousch -- 2e kindje -- ivf 2 start 13/03 Stimulerende fase: Pipsqueak -- 1e kindje -- IVF 1, bezig met decapeptyl en puregon 13-3 derde echo fm, nu al 20 eitjes 15-03 verwachte punctie. Sabinedl -- 1e kindje -- ICSI 1, gonal-f 12/3 fm Kit -- 2e kindje -- IVF1, Fostimon 300ie Punctie/terugplaatsing/wachtbankje:
Jeetje Kit jij hebt ook al behoorlijk wat voor je kiezen gekregen!! Wel supermooi dat je zoontje met zulke diagnoses toch nog spontaan heeft mogen komen !! Sorry te horen van je miskraam . Nu hopen dat het met ivf wel een plakkerd is. Wat hebben ze bij de laparotomie gedaan? En ben je nu wel al voldoende hersteld dan voor ivf aangezien je schrijft dat het nog niet zo lang geleden is? Ik ben in Veldhoven in het MMC in behandeling. Het labgedeelte en de tp zijn in het Catharina in Eindhoven. Dus vriendlief mag met koffertje mijn eitjes gaan brengen .
Lief, dank je wel! De laparotomie is nu zo'n 4/5 maanden geleden. Ik mocht na drie maanden op voor ivf. Volgens de gyn zou ik dan voldoende hersteld zijn Ik had een cyste ter grootte van een sinaasappel in mijn rechter eierstok, en er is het eea aan endo weggebrand. Haha, met koffertje je eitjes brengen. Wat bijzonder Als dat geen geluk brengt...
Thanks! Ben erg benieuwd! Voel me wel een beetje moe maar nog geen last van mn buik... Merk wel dan mn late diensten me zwaarder vallen.. Ik las dat ik niet de enige ben die iets ouder is... Ben 37.. T heeft lang geduurt maar nadat vriendinnen met kinderen begonnen... Werd bij mij de boel aangewakkerd! Nu maar hopen op een goed resultaat.. Pip jij ook succes woensdag! Hopen op mooi eitjes!!
@sabine veel succes! Spannend, ik hoop ook dat er veel en mooie follikels groeien! Ik ben overigens net 35, schiet ook al op. Om ons heen is iedereen ook pas laat met kinderen bezig, misschien is het ook wel iets van deze tijd.. @kit veel succes, hopelijk gaan de follikels nog meer groeien! heb jij al een datum voor een evt tp? Je hebt ook al heel wat achter de rug idd, wat een wondertje heb je dan toch maar mooi spontaan gekregen! Hopelijk dient het volgende wondertje zich snel aan. @boboke grappig idee, om ze zelf te moeten brengen.. wij lopen in het UMCU, daar gebeurt verder alles ook. Maar voor ons is het ook wel weer makkelijk, 3 ziekenhuizen in de buurt om uit te kiezen op gelijke afstand... fijn trouwens dat ik niet de enige "op leeftijd" ben die ongeduldig is @veerle wat fijn dat je een kort schema hebt. Lijkt me zoiets geks, om zwanger te worden eerst een tijdje aan de pil te gaan . wel logisch natuurlijk omdat het voor het ziekenhuis makkelijker te plannen is.
@boboke, bah, die holtes kunnen flink in de weg zitten ja. Gelukkig voel je je alweer wat beter. En of je mee wilt doen met een onderzoek: doe het alleen als je het zeker weet dat je het wilt. Wij doen ook mee met een onderzoek (tp handmatig inspuiten of met een pompje), misschien is die nu inmiddels wel afgelopen. Hier ga ik meestal ook alleen naar het zh voor de echos. Voor de punctie en tp zijn we wel met zn tweetjes, dat zijn toch een beetje de hoogtepunten in het zh (zoals iemand hierboven ook al zei ). Ik moet trouwens 21x de pil slikken, 1 stripje, zeg maar. @pip, 20 eitjes! Wat megaveel. Wat goed zeg, ik ben al aan het duimen hoor @kit; welkom. Wat bijzonder dat je zoontje toch spontaan is gekomen. Een heus wondertje Hopelijk levert de IVF snel nog zon wonder op. Gisteren voelde ik me een partijtje beroerd. Ben al voor het avondeten naar bed gegaan, en dat heeft goed gedaan. Ik voel me al een stuk beter. Wel nog steeds dezelfde klachten, maar gelukkig een stuk minder. Een griepje of de hormonen, het maakt niet uit, rustig aan doen is het enige wat helpt Zojuist de 1e spuit decapeptyl gezet, dat vond ik toch wel weer even spannend. Ik weet nog van de vorige keer dat ik dat een rotspuit vond, soms lijkt het naaldje wel bot of zo. Daar werd ik toch een beetje nerveus van. Maar gelukkig ging hij er soepeltjes in.
Sylvia fijn dat jij je ook weer wat beter voelt, gewoon nog lekker rustig aan blijven doen. Ook al de eerste deca spuit! Gelukkig ging t soepeltjes, geeft vertrouwen voor alle spuiten die nog komen !
Wow meiden, wat wordt hier druk gekletst. Boboke, ben inmiddels weer goed op de been. Lief dat je het vraagt. Pip, wat een geweldig aantal!!! Ik ga voor je duimen, dat het allemaal goed gaat verlopen. Sylvia, beterschap. Lekker rustig aan doen!! Welkom Kit, gezellig dat je ook komt meekletsen. Ik heb verder niets te melden, wachten, wachten, wachten.. Nu duurt 8 april toch best lang, wil eigenlijk zsm beginnen haha... Van de week weer een stel vrienden, dat kwam vertellen dat ze zwanger zijn... Wat een klap weer. Wij zijn op twee na het enige stel, dat nog geen kinderen heeft of zwanger is.
Taatje, dat is lastig he? Volhouden hoor, jullie tijd komt hopelijk ook heel snel! Ik weet nog goed dat ik (voor de mmm) ervan overtuigd was zwanger te zijn. Bleek niet zo te zijn, maar ik had zo in mijn hoofd om het mijn vader op zijn verjaardag te kunnen vertellen... Mooi niet dus. Uiteindelijk bleek mijn zus wel zwanger - van de 4e... Heb toen ook wel even heel erg moeten slikken ( hoe zeer ik het haar ook gunde, hoor). Blijft altijd moeilijk. Heb al 3 vriendinnen die net zijn bevallen en dat is nog steeds lastig. Dikke knuffel voor je en houd vol!
Jeetje, kan me voorstellen dat je even moet slikken als je zus kindje nr. 4 krijgt.. We gunnen iedereen een kindje, maar onszelf ook! Bij de vrienden waar het heel makkelijk is gegaan, stuit je ook vaak op onbegrip. Opmerkingen als, jullie zijn nog niet zo lang bezig. (6 jaar geen pil, sinds 8 maanden MMM) Ach als de IVF niet aanslaat, kan je na 3keer toch zelf betalen?Dan verbouw je even niets in huis? Alsof het alleen over geld gaat. De opmerking van een vriendin, dat zij niet begrijpt dat sommige mensen zo lang doen om zwanger te raken... Maar we houden vol, op naar ons wondertje!!
Het zijn alle 4 schatjes hoor, en zou mn neefje en nichtjes niet willen missen. Maar wat jij ook zegt, je gunt het jezelf toch ook.... Was dat een vriendin die dat zei? Dat meen je niet! Wat erg dat iemand zoiets kan zeggen! Zoiets is wel heel pijnlijk, heb je het ooit met haar erover gehad dat het niet bij iedereen vanzelfsprekend is?
Ze heeft het nooit persoonlijk tegen mij gezegd maar tegen een vriendin die vertelde dat ze zwanger was, en dat ze er 5 maanden over gedaan hadden. Degene die het zei heeft zelf 2 kinden en een miskraam gekregen in 22 maanden tijd. Onze vriendengroep weet dat wij in de MMM zitten. Zijn daar heel open over...
Dat is wel prettig, maakt het wat makkelijker om erover te praten. En uiteindelijk zijn het daarvoor ook wel vrienden, toch? Al hebben wij het niet aan iedereen verteld, hoor. Het is wel ns fijn om je hart te kunnen luchten.
Lees morgen even alles goed terug maar moest dit even kwijt voor ik slapen ging. Ik werk in het basisonderwijs en had net 10minuten gesprekken. Vertel ik een moeder dat haar zoon zo beinvloed wordt door de sfeer in de groep en dat hij dingen goed aanvoelt. Verteld zij aan het einde van het gesprek dat haar zoon woensdag naar haar toe kwam en zij, juffrouw Veerle is zwanger maar ze wil het nog niet vertellen denk ik. Terwijl ik op dat moment naar het zkh ging voor een prikinstructie en er nog nooit een woord over heb losgelaten in de groep. Ik keek mijn duo partner aan die alles weet en we moesten echt moeite doen niet te lachen en gewoon goed te reageren. Was zo bizar. En was het maar werkelijkheid. Die jongen moest eens weten...
Majorana, Ja zie idd om me heen ook dat mensen steeds later beginnen... Bij ons is het ook gewoon niet eerder van gekomen... Verhuizing, giga verbouwing.. Elke keer stel je t dan weer uit, maar de tijd vliegt voorbij.. Wij lopen trouwens ook in het umc.. Is niet erg dichtbij maar aangezien we in deze regio werken leek het ons het handigste... Wat gaat t trouwens hard met berichten... Hou t bijna niet meer bij!