Dank Majorana! Nog geen data. Het is nu even afwachten wat de follikels gaan doen. Jij nog even tot de intake zie ik. Spannend! Succes! Sylviabobo Dat zou geweldig zijn. Daar gaan we voor! Spannend, zo'n eerste spuit. Gelukkig ging het soepel! Hoe lang moet jij de decapeptyl spuiten? Taartje, wat rot dat je omgeving weinig begrip toont. Mensen hebben soms geen idee.. Veerlev, lees net je handtekening. Heftig! Maar wat goed dat je nu zover bent dat je deze stap kan maken. Ik wens je veel succes!! Sabine, succes bij je FM! Zo ik ben weer bij
Taatje, ik vind het wachten ook het zwaarste. Als je bezig bent heb je tenminste het idee dat je vooruit gaat. Maar wat naar dat je weinig begrip in je omgeving krijgt. Dat maakt het niet echt makkelijker. In mijn omgeving zijn de meeste wel begripvol, maar begrijpen doen ze het niet. Daarom vind ik het wel fijn om met jullie te "kletsen" @kit, ik moet een week of 3/4 spuiten. Nu nog een week de pil, dan als ik weer ongi wordt een echo, en als alles er dan goed uit ziet beginnen met gonal. Al die tijd mag de deca erbij. Moet jij ook deca spuiten? Wanneer mag je weer voor een FM? Hopelijk gaat de rest netjes meedoen, het kan in ene hard gaan...
Wow spannend! Duurt dus niet lang meer voordat je weer mag starten. Ik lees net in je onderschrift dat dit je tweede poging is? Wat erg van je miskraam Ik hoop dat deze poging je meer geluk gaat brengen! Super veel succes! Ik ben niet bekend met Gonal of deca. Heb ze wel vaker voorbij zien komen! Ik spuit Fostimon. Een relatief nieuw medicijn. Vergelijkbaar met menopur. Ik mag morgen weer voor een FM. Vanmorgen heb ik voor het eerst de orgalutran gezet om te voorkomen dat die ene dominante follikel springt. Nu hopen dat er morgen meerdere eitjes zijn gaan groeien!
De medicijnen die jij gebruikt ken ik dan weer helemaal niet Grappig hoeveel varianten van hetzelfde er zijn. Is menopur niet speciaal voor de meiden met endo? En is orgalutan vergelijkbaar met utrogestan? Spannend, morgen alweer een echo. Ik duim dat de verhoogde dosis netjes zn werk doet! Het is best veel verhoogd, hopelijk doen er flink wat mee.
Dat weet ik eigenlijk niet, of het echt voor meiden met endometriose bedoeld is Ik weet dat ze in Voorburg zowel Menopur als Fostimon voorschrijven. Volgens mij is dat willekeurig Utrogestan is voor na de tp, toch? Om de innesteling te stimuleren oid? Ik heb daar pregnyl voor gekregen. Orgalutran voorkomt een eisprong, zodat de rest van de follikels nog even door kunnen groeien!
@ kit ziet er al beter uit, nu de rest van de follikels nog! Morgen nog een meting, he? @veerle wat een bizar iets! Misschien heeft hij wel voorspellende gaven. Zou mooi zijn! @Sabine hoe bevalt het UMCU jullie? Ik heb het er altijd wel prettig gevonden. Ik vind wel dat ze de tijd voor je nemen en erg aardig zijn allemaal. wat een verschil in medicijnen inderdaad! Wij zijn begonnen met cetrotide, Gonal-F, pregnyl en Utrogestan. De tweede ICSI hebben we ipv Utrogestan Pregnyl gebruikt. Vond Utro een ramp....
Ja, bizar dat verschil.. Ik zit met een paar meiden van zp in een clubje en een paar daarvan zijn ook bezig met ivf bezig (geweest). De behandelingen lopen zo uiteen! Verbazingwekkend vind ik dat! Ik hoor trouwens meer negatieve geluiden over de utro. Lijkt mij ook niet prettig..
Ja, utro is voor daarna. Ik dacht de naam lijkt erop, misschien zorgt het voor hetzelfde De utro vind ik een beetje smerig, die moet je 3x daags vaginaal inbrengen. Dat inbrengen is niet zo erg, maar de restjes komen er vanzelf weer uit, om het even plastisch te omschrijven Ik gebruik pregnyl dan weer voor het timen van de "eisprong" (lees punctie). Ik wist niet dat het ook voor het innestelen was. Weer wat geleerd
Wist ik ook niet, maar in het evaluatiegesprek na de eerste behandeling had ik het erover dat ik het zo'n rotspul vond en toen stelde ze pregnyl voor. Nu zijn de pregnyl spuiten ook niet de fijnste, maar 1000 maal beter dan de bolletjes
Sylvia. Ik ga het (hopelijk) voor beide gebruiken. Alleen is de dosering dan anders.. Goed om te horen dat het dan beter is dan de utro Majorana!
Hoi meiden wat een verschil inderdaad met al die hormonen! Menopur is volgens mij niet specifiek voor endo, ik heb nl ook endo en ik krijg straks puregon (had ik ook bij iui). Volgens mij is het gewoon per zhs afhankelijk waar zij het liefst mee werken en/of de beste resultaten mee gehaald hebben. Wij hebben bijna niemand verteld over de mmm. Alleen mijn ouders, directe collega en mijn beste vriendin weten ervan. Mijn vriendin heeft zelf 2 schatten van kinderen, maar kent de hele mmm van haar zus. Die heeft ook icsi en de hele mmm doorlopen helaas zonder succes . Ze heeft dus veel begrip voor wat ik allemaal doormaak qua emoties. @Marjorana ehm op leeftijd, zo had ik mezelf nog niet gezien @Sabine hoe was de fm vandaag? Ben benieuwd!! @Kit en pip succes morgen! @Manousch begin jij vanaf morgen te stimuleren of met de deca? Iedereen fijne avond nog !!!
Beetje laat al maar beetje drukke dag gehad... Vanmorgen eerst naar het zkhs geweest. De folikels waren wel gegroeit maar nog niet genoeg.. De hoeveelheid kon ze niet helemaal tellen... Lagen er een paar voor. Moet nu vrijdag weer terug komen en waarschijnlijk nog een keer. Ze zei wel dat dag 6 wel vroeg is.. Dus ff vrijdag afwachten. Hoop dat het dan een duidelijk verschil is met vandaag... Verder vandaag een vriendin geholpen met de babykamer... Erg leuk om te doen.. Beetje dubbel maar ze heeft zoveel voor der kiezen gehad dat ik het graag voor der doe! Ga morgen even terug lezen.. Ga nu eerst maar lekker slapen....
Hoihoi, @sabinedl spannend hoor, hopelijk groeien ze goed door en heb je volgende week een mooi resultaat. Wel lief dat je een vriendin geholpen hebt. Hoe moeilijk ik het ook vind uiteindelijk gun ik toch iedereen het geluk om kinderen te krijgen. Maar begrijp hoe je je voelt. @kit en?? En benieuwd hoe het is gegaan! @de rest hoe is het met jullie? Hier een goed resultaat. Ongeveer 20 mooie eitjes. Vanavond de pregnyl zetten en dan vrijdag om kwart voor negen de punctie. Ook al weet ik dat het moet gebeuren ik zie er toch een beetje tegenop. Ik hoop op een mooi resultaat met goede bevruchtingen. (Dat is nl nog maar de vraag gezien de kwaliteit van mijn man, maar de gyn was verplicht eerst IVF te doen.) En dan hopelijk volgende week een goede terugplaatsing!
@pip wat spannend! Fijn dat het er zo goed uitziet. Kan me voorstellen dat je er tegenop ziet, maar wellicht valt het 200% mee! Vaak verwacht je het ergste en valt het reuze mee. Het duurt gelukkig ook meestal maar kort. Ik zal aan je denken, om kwart voor 9! En die bevruchtingen, tsja dat is dan wel even afwachten, maar we gaan heel hard duimen! Raar trouwens dat ze eerst IVF moeten doen. Zaten jullie nog net boven de grens qua kwaliteit/kwantiteit? Bij ons werd meteen overgegaan op ICSI namelijk. Heel veel succes vrijdag en niet teveel zorgen maken! @Sabine idd erg lief dat je meegeholpen hebt! Knap van je! Hopelijk groeien ze nog lekker even door en heb je straks een mooi resultaat! Succes ook vrijdag! @boboke zo zie ik mezelf ook niet hoor, maar ja, al die jonkies tegenwoordig... Ik werk op een laboratorium en ben bijna de jongste analist, maar de stagaires vernieuwen steeds en blijven dus qua leeftijd altijd gelijk. In dat opzicht begin ik me wel eens oud te voelen @ kit hoe ging het? groeien ze mooi? Hier nog niets te melden. wachten, wachten, wachten.. Ben zo benieuwd hoe en wanneer we mogen beginnen. Gek eigenlijk, na de VMK in oktober was ik er echt helemaal klaar mee even, maar nu ik de draad weer opgepakt heb en de knoop doorgehakt, kan het me eigenlijk toch niet snel genoeg gaan.
Pipsqueak, wat spannend! ik ga voor je duimen vrijdag en hopen dat het heel erg meevalt. Wel raar dat je eerst moet beginnen met IVF voor ze ICSI doen. Bij ons is dit gewoon afhankelijk van de kwaliteit van de man. Sabine, ook al spannend! dag 6 is inderdaad wel erg vroeg. Ik heb net gebeld en mag bij dag 10 komen terwijl ik 300E menopur spuit. Hopelijk dat ze vrijdag meer bij je zien en hele mooie grote! Zal voor je duimen. Wel handig dat het duimen op 1 dag kan want de zwangerschaps dementie begint bij mij al heel erg bijtijds Ik ben vanmorgen wakker geworden en menstrueerde ( 5 dagen te vroeg, maar voor alleen minder wachten ) en na net met het ziekenhuis gebeld te hebben mag ik vandaag starten met decapeptyl en morgen menopur erbij. Volgende week vrijdag eerste fm. Ben benieuwd hoe het allemaal gaat vallen en vind het nu vooral erg spannend worden zo onverwachts snel. En het nadeel van 5 dgn eerder ongi is dat ik dit weekend moet spuiten tijdens het weekendje weg met mijn schoonfamilie. Nu is mijn schoonmoeder best in staat elke dag te bellen als ze weet dat we gestart zijn dus we wilde haar liever alles steeds iets later melden. Maar zeggen dat de spuiten in de koelkast mijn lunchpakketjes zijn gaat ook niet lukken vrees ik zo . Wij houden graag iedereen die in de buurt staat op de hoogte maar hier moeten we nog iets tactisch voor bedenken .
Sabine, Spannend! Nog even afwachten dus.. Op naar vrijdag! Pip, wat een geweldig aantal!! Spannend, de punctie. Niet gek dat je er tegenop ziet. Dat doen we volgens mij allemaal. Succes met het zetten van de Pregnyl! Marjorana, hoop dat de tijd lekker snel gaat voor je! Als je erop terugkijkt, lijkt het altijd sneller te zijn gegaan! Veerlev, Jeej! Hoe blij kan je dan zijn met je menstruatie he? Normaal verafschuw je die rode duivels Oeh, dat is een lastige met die spuitjes.. "lunchpakketje" haha. Misschien heeft iemand hier een tip voor je! Hier weer een FM gehad. Enkele follikels de 10 mm gepasseerd maar het gaat niet erg hard. Ik moet op dezelfde dosering blijven en mag zaterdag weer terugkomen. Er wordt nog niet gesproken over een punctie, want de follikels zijn echt nog veel te klein. Ik moet dus geduld hebben..
Veerlev, wat fijn dat je onverwachts al eerder mag beginnen! Ach, anders neem je een lunchdoosje met een slotje erop? Gaan jullie met de auto weg? Anders een koelbox meenemen die in de auto op de aansteker kan? Is wel lastig idd, ik zal ook ns meedenken voor een mogelijke oplossing... - sorry, even een flashback- Ik herinner me nu ineens een keertje toen we onderweg waren naar een evenement in apeldoorn. Toen moest ik ook spuiten. Had alles meegenomen en terwijl er bijna waren heb ik in de auto nog gespoten (tijdens het rijden). Op een gegeven moment word je er erg handig in! Kit wat jammer dat ze niet wat sneller groeien. Hoe lang mag je doorgaan met de Fostimon? Ik duim voor een mooie groeispurt!
Ohh Kit wat lastig om zoveel geduld te hebben. Hopen dat ze deze dagen opeens goed gaan groeien en je zaterdag te horen krijgt wanneer je de punctie mag doen. Spannend. Ik ben inderdaad nog maar 1x eerder zo blij geweest met mijn menstruatie, toen de gynacoloog vorig jaar zei dat ik moest stoppen met de pil om te kijken of ik niet al in de overgang was. Toen heb ik mijn vriend ook opgebeld die midden in trein riep: ohh schat, wat ben ik toch blij dat je ongesteld bent. De trein moet raar gekeken hebben . Vandaag stond hij gelukkig nog op het perron. Ga voor je duimen Kit zaterdag dat er veel goed gegroeid zijn!
@kit, jammer dat het niet wat harder gaat. Hopelijk zijn ze zaterdag een stuk groter. PS ik heb zaterdag ook een afspraak, ivm de echo voor iui. Wie weet komen we elkaar tegen @Veerlev, wat vervelend nou dat je tijdens je weekendje weg moet beginnen met spuiten. Ik gebruik injecties voor een ziekte die ik heb. Als ik moet reizen doe ik die in een tasje met ijsaccu's. Is dat misschien een idee?