Meliszy wat ontzettend k*t. Neem de ruimte om boos, teleurgesteld en verdrietig te zijn. Het hoort er helaas bij maar het is zo sh*t dat het gelijk bij de eerste poging al geen bevruchting is. Ik was toen ook echt helemaal verdrietig en snapte er niks van. Je hebt zoveel hoop. ... Maar ondanks de teleurstelling hou de moedt erin want het gaat niet elke keer zo. (Hoop ik want ik kan helaas niet in de toekomst kijken) Bij ons is ook een keer geen eitje mee gekomen en hebben 3 tp's gehad waarvan de laatste gelukkig is blijven zitten en nu hebben we een prachtige dochter waarvan ik nooit had gedacht dat het ons gegund zou zijn. Ik heb zo vaak de hoop verloren en moest voor elke punctie weer moed verzamelen. Maar geef je zelf de ruimte voor al je gevoelens en praat met je partner en met ons. Hele dikke knuffel!
Heel erg bedankt voor jullie lieve berichtjes, het geeft me weer wat hoop! Ik vind het gewoon zo raar, geen bevruchting. Je zou toch denken dat dat niet kan met icsi. Ligt het dan vaak aan de zaadcel of aan het eitje? Nu ben ik weer bang dat er ook iets niet goed is met mijn eicellen. Er spoken ook wel 1000 gedachten door mijn hoofd, erg vermoeiend hoor.
Logisch dat je er over nadenkt, maar echt het is heel 'gewoon' dat er geen bevruchting plaats vind. Helaas!
Hier zojuist een succesvolle punctie gehad! En het viel me deze keer honderd procent mee. Had de vorige ervaring nog in mijn hoofd, toen er vier eiblaasjes werden aangeprikt. Dat was erg heftig. Dus nu opgelucht. Nu wachten op vriendlief Meliszy, ik begrijp je gedachten hoor. Het kan inderdaad aan van alles liggen, maar vaak is het gewoon even niet de goede combinatie. Soms is de eicel misschien net niet rijp genoeg, maar in ons geval zal het vaker aan de zaadcel liggen. Ze kiezen er eentje uit die op het eerste gezicht er goed levendig uitziet. Maar dat betekent helaas niet altijd dat het ook een goede zaadcel is. Het is gewoon balen, juist bij die eerste poging, je kijkt er al zo lang naar uit om eindelijk met de behandeling te kunnen starten, en als je dan begint en het gaat meteen 'mis', dan is dat een klap. Helemaal als je ook nog zo'n zware punctie achter de rug hebt, die je dan voor jouw gevoel voor niets gedaan hebt. De volgende percentages zijn ons trouwens verteld: 80% kans op het vinden van een eicel Is er een eicel gevonden, dan is de kans op een bevruchting 60% Is er een terugplaatsing, dan is de kans op een zwangerschap 33% Voor mij volgen nu de spannende dagen tot het telefoontje dinsdagochtend... Marije, jij alvast heel veel succes met de punctie morgen! Dat is toch weer heel andere koek!
Had je nou je punctie vandaag ennetje? Hoe is het gegaan? En meliszy gister TP gehad? Ik heb sinds gister wat bloed bij het afvegen... Heel licht roze hoor... En vanochtend alweer?? Kan dat een week na de punctie nog steeds? Anders bel ik morgen even... Heb ook nog een andere rare vraag he.. Ik heb geen TP gehad, wanneer wordt je dan weer ongesteld? Gewoon 2wk na de punctie? Ben ik vergeten te vragen in het ziekenhuis.... Hihi
Och jee ik moet beter lezen!! Ik ik had denk ik de pagina nog niet ververst... Wat ontzettend balen Meliszy... Wij hadden precies hetzelfde... Ik voelde me ook heel verdrietig, gelukkig vond ik jullie om wat steun te krijgen.... Je voelt je zo machteloos, Omdat je eerst zoveel hoop hebt en dan ineens wordt die hoop weggeveegd. En vervelend dat de punctie zo pijnlijk was! Ennetje heeft de punctie dus ook al gehad.... Nu die vreselijke wachttijd in.... Ik duim voor jullie!!
Jeej!! Ennetje stap 1 weer genomen. Fijn dat het meeviel. Ik duim voor een mooie bevruchting. Miekje30, volgens mij wordt je gewoon twee weken na de punctie weer ongesteld. Jij had ook weinig gespoten toch? Maar je kan ook best een beetje van de leg zijn en nu al ongesteld worden. Als je verder geen buikpijn hebt, zou ik me over roze afvegen geen zorgen maken. Meliszy, hoe gaat het met jou? Gooi je vreselijke punctie er maar uit hier hoor. Ik heb hyper punctie, is toch anders. Misschien lucht het op...
Ik had idd maar 1x certrotide en 1x pregnyl... M'n eitje was op dag 9 al 18mm dus dat scheelde weer een prik...
11, ja jullie lezen het goed! 11 eicellen😃 Was even vet pijnlijk, maar gaat nu weer goed. Nu hopen op een goede bevruchting. Woensdag tussen 9 en 10 telefoontje over de terugplaatsing.
Wauw Marije, wat een mooie opbrengst! Balen van de pijn, maar die ben je daarna snel vergeten met zo'n mooi resultaat Daar komen vast een aantal prachtige embryo's uit! Spannend! Hier aan het zenuwen voor morgen. Wil niet hopen, maar doe het toch... Blegh.
Hallo dames, alweer veel gebeurd de afgelopen dagen lees ik! Mooie maar ook verdrietige dingen... Marije, wat goed van de 11 eicellen! Dat is wel het leuke bij de 'gewone ivf'. Tenminste dat vonden wij wel heel fijn. niet de spanning of er wel een eicel meekomt maar gelijk na de punctie meekijken hoeveel er wel niet zijn! Wij hadden toen 10. Wij hadden in eigen cyclus de eerste 3 keer geen eicel... Dat was behoorlijk klote toen...... Bij de eerste denk je nog van 'ach, jammer, pech...', toen bij de tweede weer geen eicel maar wel die bloeding en toen bij de derde opnieuw geen eicel. Dan zinkt de moed wel behoorlijk in je schoenen. We waren ook superblij toen bij poging 4 wel een eicel gevonden werd en ook nog goed bevrucht. Als ik zo met jullie mee lees voel ik ook deels die spanning weer. Elk stapje van de behandeling is gewoon spannend en onzeker En dan die teleurstellingen dat alles voor niets is geweest en je weer opnieuw moet.. Bah! Konden we maar even in de toekomst kijken... Het fijne van eigen cyclus is wel dat je zo weer bij een nieuwe cyclus bent. Je gaat dan soms wat makkelijker door... Hier gaat het nog steeds wat op en neer... de bevalling van mijn zusje komt steeds dichterbij en ik ben bang voor hoe het na de bevalling zal gaan. Of ik het alleen super mooi ga vinden of dat ik het ontzettend moeilijk ga vinden Om me heen 'zwangerd' het ook behoorlijk door. En ja, nog steeds blijft die vraag dan steeds boven komen van 'moeten we toch?' Ook als ik hier zo lees dat jullie toch een beetje gelijk op gaan en elkaar wat moed in kunnen spreken. Dat is wel heel fijn! Iedereen heel veel succes met alles!! En sterkte voor de moeilijke momenten.... Niemand kan dat verdriet weghalen helaas maar weet dat we allemaal heel erg met elkaar meeleven Marije en Ennetje, mijn duimen draaien hoor!!
Hoi jcd, jullie hebben nog recht op 1 poging toch? Als jullie toch af en toe twijfelen, is het misschien dan niet beter om die laatste poging toch nog aan te gaan? Dat hoeft natuurlijk niet meteen, maar ik kan me voorstellen dat het anders in je hoofd blijft zitten... Ook als je dan de verhalen hier weer leest. Het zou maar lukken, die laatste poging! Dat het kan bewijzen talloze stellen die uit hun laatste behandeling een kindje krijgen. En lukt het niet, dan kunnen jullie het echt gaan afsluiten. Maar ja, ik besef heel goed dat ik makkelijk praten heb, ik heb lang niet zo veel moeten doorstaan als jullie... Het lijkt me erg moeilijk, ook nu met je zusje. Dat staat zó dichtbij. Ik hoop dat je een vorm kunt vinden om ermee om te gaan zodat je er zelf niet aan onderdoor gaat. Knuffel! En bedankt voor het duimen! Alles in mij zegt: geen bevruchting. Maar dat is zelfbescherming. Ik hoop dat ik het fout heb...
Ik reageer morgen even op de rest, maar even voor ennetje. Succes morgen!!! Iknhoop echt van harte dat er een bevruchting is!
Hoi meiden, jullie succeswensen en duimen hebben geholpen want we hebben een terugplaatsing! Ben zooooo blij
Wauw ennetje, wat fijn! Blij voor je. Fluister je even een lief woordje naar mijn embryo's? Vind het altijd zo'n raar idee dat ze daar zijn... Jcd, wat fijn om weer even van je te horen. Dus nog steeds hetzelfde... Hoop voor je dat er een omslagpunt komt en dat je of kan afsluiten of toch nog een keertje de molen ingaat. Heftig van je zusje, kan me voorstellen dat je het moeilijk vindt en dat je niet weet hoe je zal reageren. Laat het gebeuren en ik hoop dat je er een beetje van kan genieten...
Ik ben weer thuis, met een gaaf 4-cellig embryootje aan boord! De vorige twee keren hadden we een 2/3-cellig embryo, en hoewel dat niets hoeft te zeggen, ben ik hier toch wel heel blij mee Jouw embryootjes lagen lekker hun best te doen hoor Marije