Welkom Sansyl!! Hoop niet dat ik te bijdehand ben geweest door te zeggen dat niemand hier te veel kan vragen... Ik hoop dat september jullie maand wordt!!!
@ Klaasje: goed dat je een maand rust neemt! Het gaat allemaal al zo snel in het eigen cyclus verhaal. Aan de ene kant wel heel fijn, maar soms ook wel wat minder... Dan moet je jezelf tot rust roepen. @ Sansyl: ook al een hele geschiedenis zie ik... Ik hoop voor je dat het nu eindelijk gaat lukken! Hoe zijn de eerste echo's gegaan? Is er al weer iemand begonnen met spuiten? Hebben jullie trouwens wel eens over de praktijk in Wolvega gehoord? Die werkte eerder samen met Duitsland. (nu inmiddels niet meer) Maar ik hoor er alleen maar succesverhalen over! Wij zitten daar wel aan te denken. Tis voor ons ook even ver als Groningen. Maar eerst willen we de eigen cyclus 'serie' afmaken. Ik zit nu op dag 28 van mijn cyclus. Gisterochtend een drup (of misschien wel halve drup) helder rood bloed... Daarna niks en later op de dag wat bruine afscheiding. (de ene keer wel de andere keer niet). Sinds vannacht buikpijn aan mijn rechterkant... dus ik vrees het ergste. Wel heb ik 2 baarmoeders dus misschien dat ik toch gewoon ongesteld word aan de ene kant. Weet niet of dat kan hoor. Maar ik hoorde laatst van iemand dat vrouwen die ongesteld blijven tijdens hun zwangerschap vaak een dubbele baarmoeder hebben. Ik mag dinsdag pas testen. Vind ik wel vrij laat nu.... Maar wacht het toch maar af...
Wishfulthinking, het heeft inderdaad wel een impact op je leven, heb me heel rot gevoeld maar dat gaat nu beter. Doordat ik er niet zoveel vertrouwen meer in heb ga ik er ook al niet vanuit dat het in september wel gaat lukken..maar ja dat is weer even afwachten. Wij hebben inderdaad een gesprek gehad met dr Scholtes. Het is een aardige professionele arts vonden wij. We hadden ons dossier meegekregen vanuit ons ziekenhuis en dat hebben we besproken. Hij vraagt veel en ziet de problemen en mogelijkheden heel snel. Hij is heel duidelijk en zegt ook meteen wat hij denkt dat de beste behandelmethodes zouden zijn voor ons. Het was een heel fijn en duidelijk gesprek, we hebben er een heel goed gevoel bij. Als de terugplaatsingen in sept niet lukken beginnen we in oktober in DD. Deze poging wordt nog wel (deels) vergoed omdat we nog recht hebben op 1 poging. Het is alleen wel duurder in DD, dus wij moeten wel bijbetalen. Hoeveel is afhankelijk van de behandelingen die we gaan doen. Ik wil je zeker wel op de hoogte houden! Selam, nee hoor, niet bijdehand! Iedereen is vrij om zoveel te vragen als ze willen! Ik hoop ook dat het eindelijk een keer lukt, al ben ik wel bang dat het ook nu niet gaat lukken. We gaan het zien! Succes allemaal!!
Hey meiden, Welkom voor de nieuwe meiden! Ik ben even paar dagen weg geweest om mijn vakantie af te sluiten . Ik ben inmiddels ongesteld geworden en kan weer vooruit kijken. Mijn 1ste echo is vrijdag. jcd83, oef....lekker spannend bij jou dus! Hoe gaat het nu? Deb ben jij ook al ongesteld geworden? En Wanneer kan je voor echo? Klaasje geniet van een maandje rust, kan heerlijk zijn!
Hey meiden, Toch maar even een berichtje vanuit ons vakantieverblijf. Sjenaica, fijn dat je snel weer kunt beginnen! Sansyl, spannend allemaal hoor. Dr. Scholtes is de dokter uit DD? Is er ook een eigen bijdrage aan verbonden als je nog recht hebt op ICSI in Nederland? Babii, wat bedoel je??? Jcd, spannend hoor. Twee baarmoeders? Jee, daar had ik nog nooit van gehoord...
hey meiden, ook zo lekker aan het genieten van het mooie weer? Ik ben afgelopen donderdag ongi geworden en aanstaande donderdag voor een echo... weten nog niet of we doorgaan deze maand, eerst de echo even aankijken... fijne avond allemaal
Helaas... poging 4 is mislukt... Maandag bellen voor een nieuwe ronde. Een dubbele baarmoeder komt volgens mij nog wel 'regelmatig' voor. Bij mij waren alleen mijn eileiders niet goed en dat past dan weer niet bij de dubbele baarmoeder... Ook heb ik maar één nier, dat schijnt wel weer vaak voor te komen als je een dubbele baarmoeder hebt. Genieten jullie wel een beetje van het mooie weer ondanks alle 'ziekenhuiszorgen'?
Oh jcd83 balen zeg! Maar is het wel zeker? Je vertelde dat je met een dubbele baarmoeder ook gewoon ongi kan worden als je zwanger bent? Heb je wel een test gedaan om dat uit te sluiten? Nou sterkte meid!!
Bedankt Sjenaica! Ja, toch wel even een teleurstelling... Maar we weten nou in ieder geval wel dat er eicellen zijn... Dus dat geeft wel weer heel veel hoop in deze behandeling. Ik heb zaterdag voor de zekerheid nog een test gedaan, maar die was negatief. Ik weet ook niet of het waar is hoor, dat vrouwen met een dubbele baarmoeder ongesteld kunnen blijven tijdens een zwangerschap. Maar je hoort wel eens mensen die dat zijn en opzich zou dit wel een logische verklaring zijn denk ik.... Zonet het ziekenhuis gebeld. We gaan gelijk door met een volgende poging. Volgende week maandag kan ik daar terecht. Dan zal volgende week zaterdag of zondag de punctie wel zijn (hoop ik).
Nou, wij gaan er even kort tussen uit, lekker naar een waddeneiland. Maar ik wilde nog even alle dames die deze week weer gaan beginnen veel succes wensen, zet 'm op! liefs, Klaasje
hallo allemaal ik ben niet zoveel op het forum geweest, even afstand genomen na de teleurstelling dus sorry als ik dingen heb gemist. jcd83 wat ongelofelijk kut dat het nog niet is gelukt! we hebben niet veel succes hier met zn allen Ik ben vanmorgen voor echo geweest is nu dag 11 en was 1 eitje van 11mm dus moet woe weer heen. Heel veel succes allemaal Klaasje heel veel plezier even lekker uitwaaien! Liefs cindy
Zo ben ik weeeeeeeeeeeer... had ff een paar dagen afstand genomen van alles .. en heb lekker van het fijne weer genoten!! @ klaasje .. geniet ervan!! .. ff de gedachten ergens anders op!! ..zal je/jullie goed doen... Hier weer gestart met de 5e poging .. zaterdag (dag 11) waren er 5 eitjes te zien .. 2 links van 1x 11mm 1x minder dan10mm 3 rechts van minder dan 10mm vandaag op dag 13 .. 1 van 15mm links .. de rest doet niet meer mee helaaaaaaaaaaas!!! normaal gesproken zit ik op dag 13 al op 17/18 mm maar blijkbaar als je zoveel eitjes hebt gaat de groei minder snel zegt de gyn .. dus vanmorgen puregon en cetrotide gespoten en morgen om 09:00 weer fm meting en bloed prikken! @jcd83 .. jammer dat het weer niet gelukt is! 4e poging ook alweer .. gaat hard he zo?.. bah wat weer een teleurstelling .. maar idd fijn dat je weet dat er toch eicellen zijn.. @sansyl .. ik had dacht dat het jullie 4e poging al zou worden als je zou starten in okt .. maar ik had het verkeerd gelezen Is het voor jullie wel duidelijk dan of het icsi of ivf word? Ivf in het buitenland is goedkoper volgs mij .. ik dacht te lezen dat Icsi 2300 kostte? en dan moet je de narcose .. bloed testen enz er nog overheen betalen??..en contant afrekenen?? Medicatie kun je dan wel in nederland halen ook al is het een duits recept had ik begrepen? Fijn dat je me op de hoogte wilt houden .. ben zeer benieuwd naar het verdere verloop ook al hoop ik natuurlijk dat het voor jullie niet zover komt en dat er in sept gewoon een plakker blijft zitten Hoe is het met de andere dames??? Druk aan het werk of van het mooie weer aan het genieten?? Liefs
whisfullthinking was jij nou ook volledig in umcg? Ik was er ook vanmorgen om 8.30 tm 9.00 in de wachtkamer Jij dan??
@wishfullthinking, ik had dat de vorige rond ook...op de eerste echo waren er meerdere eitjes te zien, een paar dagen later 2 die wat groter waren en de rest wat kleiner en op dag 12 was er eigenlijk weer weinig te zien. nu terug rekent heb ik op dag 22 pas mijn eisprong gehad...... is wel frustrerend want je gaat er vanuit dat het iedere keer lekker snel gaat en dan werkt je lichaam niet mee...
Hey meiden, Klaasje, lekker relaxen!!! Wishfulthinking: jammer dat ze niet doorgegroeid zijn. Hoe kan het dat je maar liefst vijf eiblaasjes had? Jij doet toch ook ICSI in eigen cyclus? Cindy, spannend weer! Het gaat dan ineens weer snel! Ik wacht op mijn menstruatie, ik verwacht eind deze week begin volgende week. Succes meiden!
Zo weer terug van de echo .. (dag 14 voor mij) links 1 van - 17 mm nu en rechts toch 1 van 12 (die nog niet mee doet) net bloed geprikt .. afhankelijk van de waardes .. word de punctie ingepland .. ik denk zelf vrijdag en zal dan morgen nog een x echo hebben en bloedprikken maar we zullen zien .. word voor 12 uur gebeld @ cindy .. nee ik heb de echo's en punctie in emmen.. dan met transportkoffer naar UMCG.. daar kijken ze dan of het eicel erin zit en de rest weet je hahaha (vorige maand heb ik trouwens wel de punctie gehad in het UMCG .. moet zeggen dat er wel enig verschil zit tussen emmen en umcg..) heb ook mega last gehad na de punctie terwijl ik dat in emmen nooit heb.. jij moet morgen weer heen toch dag 13 voor jou???? @ deb.. heb jij dan van oorsprong een langere cyclus?? .. dag 22 is toch wel aardig laat toch?.. is er toen wel een eicel gevonden ivm de groei van de (meerdere )eerdere follikels??.. en idd het is wel frusterend dat je lichaam het weer eens zelf bepaald hoe het allemaal gaat verlopen .. ik kon er altijd de klok op gelijk zetten dag 14 of 15 punctie .. maar het word nu dag 16 of 17 pas .. nouja daar heb ik dan nog wel vrede mee als er NU maar eens een eicel gevonden word .. die is de laatste tijd ook ver te zoeken ..wat een teleurstelling elke x :x trouwens hebben jullie alweer enig idee wanneer je/jullie gaat/gaan starten?? @ selam .. hoe het kan ?? geen idee?? ik doe idd icsi eigen cyclus .. had nu eenmaal meerdere follikels .. heb wel eens vaker 2 follikels gehad maar 5 nog nooit eerder .. heb wel een paar x 2 gehad maar daar word er vaak maar 1 dominant van.. en de laatste 8 maanden is dat steeds links .. ik was toen van rechts zwanger .. dus jij wacht op de menstruatie? .. start je dan ook weer?? Liefs
@wishfulthinking: hopen dat de follikel van 12 mm nog doorgroeit!! Plaatsen ze dan ook twee terug? Je schreef dat je al eerder zwanger was. Misschien heb je het wel eerder geschreven, maar ik weet het niet meer. Ook van ICSI in eigen cyclus? De bedoeling is dat we de eerst komende cyclus weer verder gaan, afhankelijk van mijn vriend zijn werk. Even afwachten. Spannend voor jou hoor!!! Duimen!
ik heb ook wel vaker meer blaasjes maar er zal meestal maar 1 goed door groeien. Ik heb al wel 2 x een 2de blaasje gehad rond de 16/17 mm deze was met de punctie ook aan geprikt omdat t aan de zelfde kant zat. Alle 2 de keren had ik wel 2 eitjes en waren ook alle 2 bevrucht. In eigen cyclus krijg je geen 2 bevruchte eitjes terug. De eerste x bij mij was de 2 de bevrucht eitje niet sterk genoeg om in te vriezen. de 2de x dat dit gebeurde was op de dag van terugplaatsing alle 2 goed bevrucht. invriezen doen ze op dag 3 na punctie en is best bijzonder in eigen cyclus. Ik moest wat formulieren ondertekenen betreft de eventuele invriezing en de dag erna het lab bellen. Als de cellen zeer goed gedeeld zijn kunnen ze invriezen, maar toen ik belde was het toch niet ver genoeg gedeeld om in te kunnen vriezen. @ Wish, ik heb nou 4 puncties gehad (allemaal in umcg) de eerste 3 x weinig aan de hand als ik rustig aan deed maar de laatste x de hele dag krom in bed gelegen van de pijn. Denk dus dat dit niet aan het ziekhuis ligt maar dat t elke x dus wel anders kan zijn. vrijdag weer eerste echo voor mij, spannend!